Οι Έλληνες αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, λίγοι όμως τις αξιοποιούν, και η αποτελεσματικότητα των σχετικών επενδύσεων τίθεται συχνά υπό αμφισβήτηση, εκτιμά το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας.
Σύμφωνα με την έρευνα του Παρατηρητηρίου, μόλις το 6% των Ελλήνων πραγματοποίησε ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές συναλλαγές με το δημόσιο το 2008.
Σε μεγαλύτερα επίπεδα κινείται το ποσοστό των .......
ατόμων που αναζητούν, για παράδειγμα, πληροφορίες από δικτυακούς τόπους δημόσιων φορέων (19%), παραμένει όμως αρκετά χαμηλότερο από το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου (34%).
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι οι μετρήσεις «φανερώνουν μια αντίθεση μεταξύ της θετικής στάσης των πολιτών απέναντι στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση από τη μια πλευρά, και της περιορισμένης χρήσης των υπαρχόντων υπηρεσιών από την άλλη. Σε σύγκριση και με τα αρκετά υψηλότερα ποσοστά των χρηστών του διαδικτύου, δημιουργείται το συμπέρασμα ότι οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δεν έχουν ενσωματωθεί αποτελεσματικά στην καθημερινότητα των πολιτών». Πρόκειται δε για μια κατάσταση που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά και μεγάλη ομάδα ευρωπαϊκών χωρών.
Η έρευνα αναφέρει ότι για τον εκσυγχρονισμό του δημόσιου τομέα επενδύθηκαν και συνεχίζουν να επενδύονται σημαντικοί πόροι. Στην Ελλάδα, από στοιχεία έρευνας του Παρατηρητηρίου για την ΚτΠ το 2007, εκτιμήθηκε ότι το 10% του τζίρου του κλάδου Πληροφορικής πηγαίνει σε έργα του Δημοσίου. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα των εν λόγω επενδύσεων τίθεται πολλές φορές υπό αμφισβήτηση, καθώς το παραγόμενο όφελος δεν είναι ανάλογο της επένδυσης.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο, αξιοσημείωτη είναι η πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, και συγκεκριμένα της ομάδας για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών του γραφείου του Πρωθυπουργού, η οποία καλεί τους πολίτες να συμβάλλουν στον ανασχεδιασμό των κυβερνητικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Με την χρήση εργαλείων ελεύθερου λογισμικού / λογισμικού ανοικτού κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ), ζητούνται οι προτάσεις από όλους τους ενδιαφερόμενους πολίτες, στελέχη δημοσίων οργανισμών & υπηρεσιών, προγραμματιστές και σχεδιαστές, ώστε οι κρατικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες να γίνουν πιο φιλικές, πιο εύχρηστες, πιο προσβάσιμες και πάνω απ' όλα πιο χρήσιμες.
Στο πλαίσιο της ενημερωτικής καμπάνιας του «EasyGov» (www.easygov.gr) που πραγματοποίησε το Παρατηρητήριο για την ΚτΠ το 2009, σχετικά με την χρήση των ηλεκτρονικών δημόσιων υπηρεσιών, οι χρήστες ερωτήθηκαν σχετικά με τη χρησιμότητα των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Ως κυριότερα πλεονεκτήματα θεωρούνται από τους πολίτες η ανεξαρτησία από τις ώρες λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών (83,7% των απαντήσεων) και η εξοικονόμηση κόστους και χρόνου (82,1%).
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.