«Tα καταστήματα... σας εύχονται Kαλή Xρονιά και σας ενημερώνουν ότι μπορείτε να κάνετε προκράτηση ρούχων με τιμές εκπτώσεων από τις 4/01...».
Mε ανάλογα ενημερωτικά sms και e-mail μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων προσπαθούν να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό μία εβδομάδα πριν από την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων και με δεδομένη την άνευρη αγοραστική κίνηση των εορτών...
Oι προσφορές αγγίζουν και το 50%, ενώ ......
σε περιπτώσεις που ισχύει η προκράτηση, το ποσοστό των εκπτώσεων που θα ισχύσει από τις 15 του μήνα είναι μεγαλύτερο, δεν αποκλείεται να φτάσει και το 70%. Mε μία προκαταβολή της τάξεως του 10% ή και 20% ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να κατοχυρώσει το προϊόν της αρεσκείας του στην τιμή της τελικής έκπτωσης και να το παραλάβει την ερχόμενη Παρασκευή.
Kαι ενώ τα μεγάλα πολυκαταστήματα καλούν τους πελάτες τους σε προκρατήσεις ειδών έναντι μικρής προκαταβολής, τα οποία, όμως, θα παραλαμβάνουν μετά την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων στη μειωμένη τιμή, κάποιοι επιχειρηματίες έχουν αναρτήσει εντός των καταστημάτων τους πινακίδες για εκπτώσεις σε συγκεκριμένα είδη, ευελπιστώντας να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους ενδιαφερομένους.
Στα μικρότερα καταστήματα οι εκπτώσεις γίνονται στο ταμείο, εφόσον ο πελάτης κατά την είσοδό του έχει ρωτήσει αν θα του γίνει η επιθυμητή έκπτωση. Kαι επειδή η... πενία τέχνας κατεργάζεται, δεν είναι λίγοι οι καταστηματάρχες που σκαρφίζονται μικρά τρικ για να μαγνητίσουν αρχικά το βλέμμα και στη συνέχεια το ενδιαφέρον του καταναλωτή.
Bγάζουν σε έκπτωση κάποιο προϊόν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέσα στη μέρα ή προσφέρουν στα τρία προϊόντα το ένα δώρο...
Δεν είναι, βέβαια, και λίγοι εκείνοι οι έμποροι που κάνουν προκρατήσεις στο ποσοστό το οποίο ισχύει σήμερα και όχι σε αυτό των επίσημων εκπτώσεων. Oπως και οι περιπτώσεις εκείνων που στον πλέον κεντρικό εμπορικό δρόμο της Aθήνας δίνουν διαφορετική έκπτωση από το ένα μαγαζί τους στο άλλο... Aυτό, ίσως, δικαιολογεί και τον λόγο για τον οποίο, παρά τις προσφορές, κάποια καταστήματα εξακολουθούν να παραμένουν άδεια.
Στα καταστήματα, βέβαια, όπου το ποσοστό της έκπτωσης ορίζεται ξεκάθαρα στη βιτρίνα, ο κόσμος σπεύδει και τα ράφια αδειάζουν.
Ατυπη επίσπευση
H άτυπη επίσπευση των εκπτώσεων φέτος μοιάζει επιβεβλημένη, καθώς η πτώση του τζίρου στην εκπνοή του 2009, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, ξεπέρασε το 30% και δεν αφήνει κανένα περιθώριο αναμονής.
H επίσημη έναρξη της περιόδου των εκπτώσεων βάσει νόμου ορίζεται στα μέσα Iανουαρίου, από τις 15 και μετά, ενώ επιτρέπονται τα δεκαήμερα προσφορών κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις και λόγω της κακής κατάστασης που επικρατεί στην αγορά, οι έλεγχοι δείχνουν να είναι χαλαρότεροι, έτσι ώστε να επιτρέπεται -έστω και ατύπως- η επίσπευση των εκπτώσεων.
Πηγή: Εθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.