Του συνεργάτη μας Γιάννη Πετσέλη
Την Κυριακή 11 Οκτωβρίου έγιναν στην Τρίπολη στο κτήριο της αστυνομίας τα εγκαίνια μιας έκθεσης που θέμα είχε την ασφάλεια της οδήγησης.
Ο τίτλος που διαβάσατε και το κείμενο που ακολουθεί είναι από την ομιλία του Διοικητή της Τροχαίας Τρίπολης αστυνόμου Κου Ηλιόπουλου μαζί με σχόλια δικά μας σχετικά με το μεγάλο ποσό ακτινοβολίας που υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο.
-Μια σειρά μελετών ερευνητικών κέντρων και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, που πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας καταλήγουν ομόφωνα στο συμπέρασμα πως η .......
χρήση των κινητών τηλεφώνων με ανοικτή ακρόαση και η οδήγηση αυτοκίνητου είναι λειτουργίες ασυμβίβαστες.
Τα αποτελέσματα μάλιστα του Βρετανικού εργαστηρίου έρευνας μεταφορών που δημοσιεύτηκε στη Βρετανική εφημερίδα The Times καταλήγει στο συμπέρασμα πως η οδήγηση με ταυτόχρονη χρήση του κινητού είναι πιο επικίνδυνη και από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Πιο συγκεκριμένα ένας οδηγός με το κινητό στο χέρι χρειάζεται 30% περισσότερο χρόνο για να αντιδράσει από όσο ένας μεθυσμένος, ενώ η καθυστέρηση αυτή αυξάνεται σε 50% σε σχέση με νηφάλιους οδηγούς. Τρέχοντας με ταχύτητα 110 χιλιόμετρα την ώρα θα χρειαστεί 15 μέτρα περισσότερα για να ακινητοποιήσει το όχημα του. Αντίθετα ο μεθυσμένος θα χρειασθεί 11 μέτρα για τον ίδιο σκοπό.
Όσοι μάλιστα δεν αφήνουν το κινητό τηλέφωνο όταν οδηγούν είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην τήρηση της απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, ενώ συχνά ξεχνούν την ύπαρξη της κάθετης και της φωτεινής σήμανσης.
Όμως ούτε και η χρήση ακουστικών hands free φαίνεται ότι παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια. Η ίδια έρευνα ανακάλυψε ότι χρειάζονται 8.5 μέτρα περισσότερα από έναν οδηγό χωρίς κινητό για να σταματήσουν το όχημα τους
Επίσης το ίδιο περίπου συμβαίνει και με τα τηλεφωνά ανοικτής ακρόασης. Οι οδηγοί που χρησιμοποιούσαν κινητό τηλέφωνο με ανοικτή ακρόαση κατά την διάρκεια της οδήγησης σε πολλές περιπτώσεις δεν κατάφεραν να σταματήσουν εγκαίρως σε κόκκινο φωτεινό σηματοδότη. Ακόμη και τις φορές που αντελήφθησαν ότι έπρεπε να ακινητοποιήσουν το όχημα τους φρέναραν πολύ πιο απότομα από ότι συνήθως, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες πρόκλησης δυστυχήματος.
Πολλά κράτη κι ανάμεσα τους η χώρα μας έχουν ήδη απαγορεύσει τη χρήση των συμβατικών κινητών από τους οδηγούς. Όμως η αστυνόμευση ειδικά στα αστικά κέντρα δεν αρκεί. Απαιτείται η συνειδητοποίηση του κίνδυνου και κυρίως η κυκλοφοριακή αγωγή.
Εμείς από την πλευρά μας έχουμε να σας πούμε ότι <φωνάζουμε> για αυτό, εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Και έχουμε ένα σοβαρότατο λόγο να φωνάζουμε ακόμη περισσότερο.
Η ακτινοβολία των κινητών τηλεφώνων εγκλωβίζεται στην καμπίνα του αυτοκινήτου και πολλαπλασιάζεται (είναι ο γνωστός από τα μαθητικά μας χρόνια κλωβός Faraday στη φυσική, σύμφωνα με τον οποίον αν εγκλωβίσεις σε ένα μεταλλικό κουτί μια συχνότητα, η ισχύς της πολλαπλασιάζεται λόγω των διαδοχικών ανακλάσεων στα μεταλλικά τοιχώματα). Επειδή λοιπόν έξω από την καμπίνα του αυτοκίνητου βγαίνει ένα πολύ μικρό μέρος της ακτινοβολίας το τηλέφωνο βλέπει κακή επικοινωνία με την βάση, (κεραία) και για την καλύτερη ποιότητα της επικοινωνίας αυξάνει κατά πολύ την ισχύ της εκπομπής με αποτέλεσμα να αυξάνει και η ακτινοβολία της και λόγω του κλωβού έχουμε μια πολύ μεγάλη αύξηση της ισχύος την οποία όπως καταλαβαίνετε απορροφά το σώμα μας.
Εάν λοιπόν είσαστε αναγκασμένοι να χρησιμοποιείτε το κινητό σας τηλέφωνο στο αυτοκίνητο, σας συμβουλεύουμε να εγκαταστήσετε μια εξωτερική κεραία
Γιάννης Πετσελης
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ-ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.