Υπεγράφη χθες από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και εστάλη για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η πράξη νομοθετικού περιεχομένου που αφορά στην καταβολή του ΦΠΑ στην αναστολή των πλειστηριασμών και στα μέτρα για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Ειδικότερα, προβλέπεται αλλαγή του τρόπου καταβολής του ΦΠΑ, ο οποίος δεν θα καταβάλλεται στο σύνολό του με την υποβολή της δήλωσης, αλλά, αφού πληρωθεί το 30% της οφειλής, το υπόλοιπο θα εξοφλείται σε δύο δόσεις. Για τους πλειστηριασμούς αναστέλλεται η καταβολή τους μέχρι τέλος του χρόνου, εφόσον δεν υπερβαίνουν τα 200.000 ευρώ.
Στην πράξη προβλέπονται τα μέτρα για την ........
απόσυρση των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, την αύξηση των τελών κυκλοφορίας και την εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου. Αναλυτικότερα:
Ο ΦΠΑ
Με μικρή προκαταβολή και σε δόσεις έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξοφλούν οι υπόχρεοι το ΦΠΑ που οφείλουν.
Ειδικότερα, το νέος καθεστώς προβλέπει τα εξής:
* Πληρωμή ποσοστού 30% της οφειλής ταυτόχρονα με την υποβολή της δήλωσης.
* Εξόφληση του υπόλοιπου ποσού σε δύο μηνιαίες δόσεις.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα ισχύει η από το νόμο προβλεπόμενη επιβάρυνση λόγω εκπρόθεσμης καταβολής, αλλά δεν θα ισχύουν οι προβλεπόμενες ποινικές ευθύνες.
Μετά φυσικά το διάστημα των δύο μηνών, θα αναζητούνται και οι ποινικές ευθύνες και θα επιβάλλεται υψηλότερη επιβάρυνση.
Είναι αξιοσημείωτο ότι η ανακριβής δήλωση θα τιμωρείται με εξαιρετικά υψηλό πρόστιμο, που θα ανέρχεται ακόμη και στο τριπλάσιο του ποσού που δεν έχει δηλωθεί, χωρίς δικαίωμα του εφόρου να προβαίνει σε μείωση του προστίμου.
Επισημαίνεται ότι η αποσύνδεση της δήλωσης του ΦΠΑ από την πληρωμή του διευκολύνει τις επιχειρήσεις να αντεπεξέλθουν στην υποχρέωση απόδοσης του ΦΠΑ, ειδικά στη σημερινή περίοδο που η αγορά αντιμετωπίζει προβλήματα μειωμένης ρευστότητας λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Διευκολύνονται επίσης οι επιχειρήσεις και σε περιπτώσεις μιας έκτακτης οικονομικής δυσκολίας ή δυσανάλογα μεγάλων πωλήσεων κάποιο μήνα σε σχέση με το μέσο όρο των μηνιαίων πωλήσεών τους.
Εξάλλου είναι γνωστό το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από τη διακίνηση πολλών μεταχρονολογημένων ή και ακάλυπτων επιταγών στην αγορά, που έχει ως αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να μην έχουν εισπράξει το ΦΠΑ των πωλήσεών τους έως την ημέρα καταβολής του και να μην μπορούν να τον αποδώσουν.
Υπενθυμίζεται ότι με την ισχύουσα νομοθεσία επιβάλλεται η ταυτόχρονη δήλωση και εξόφληση του ΦΠΑ, γεγονός το οποίο οδηγεί πολλές επιχειρήσεις να κάνουν ανακριβή δήλωση προκειμένου να μην υποστούν τις συνέπειες της οικονομικής τους αδυναμίας.
Από την άλλη, βέβαια, πλευρά ένας ακόμη στόχος των παραγόντων του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών είναι να αρχίσουν να εισπράττουν, έστω και με καθυστέρηση, μέρος του ΦΠΑ που οφείλουν οι υπόχρεοι, καθώς τα έσοδα από τη συγκεκριμένη «πηγή» του Προϋπολογισμού έχουν βουλιάξει, αφού μέχρι σήμερα κινούνται με αρνητικούς ρυθμούς.
Πορεία που οφείλεται αφενός στην αδυναμία πολλών επιχειρήσεων να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις λόγω της κρίσης, αφετέρου όμως και στην αδυναμία του φοροεισπρακτικού μηχανισμού να εισπράξει τις οφειλές προς το Δημόσιο.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που στα προγράμματα και των δύο μεγάλων «μονομάχων» της 4ης Οκτωβρίου, της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, το μεγάλο «στοίχημα» που τίθεται είναι η πάταξη της φοροδιαφυγής, ειδικά δε από το σκέλος του ΦΠΑ, αλλά από διαφορετικούς «δρόμους».
Ωστόσο, και η Ν.Δ. σχεδιάζει να φτιάξει ειδική βάση δεδομένων στα πρότυπα του Τειρεσία για τους οφειλέτες του Δημοσίου, αλλά και το ΠΑΣΟΚ σχεδιάζει να προχωρήσει στη διασύνδεση των διαφόρων πληροφοριακών συστημάτων που υφίστανται προκειμένου να είναι δυνατή η άμεση διασταύρωση στοιχείων που θα «προδίδει» όσους έχουν χρέη.
Αξίζει, εξάλλου, να σημειωθεί ότι και τα δύο κόμματα εξουσίας στηρίζουν σημαντικό μέρος της οικονομικής τους πολιτικής, στη δημιουργία μηχανισμών που θα τους επιτρέψουν αμέσως μετά τις εκλογές να εισπράξουν μέρος των χρεών που δεν έχουν εισπραχθεί και παραμένουν στα χαρτιά.
Πλειστηριασμοί
Σε εφαρμογή τίθενται πλέον τα μέτρα αναστολής μέχρι το τέλος του χρόνου πλειστηριασμών από εμπορικές τράπεζες για χρέη μέχρι και 200.000 ευρώ καθώς επίσης και της δυνατότητας αύξησης του ποσοστού επισφαλειών τα οποία περιελήφθησαν στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου την οποία υπέγραψε χθες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας.
Υπενθυμίζεται ότι η αναστολή μέχρι και το τέλος του χρόνου των πλειστηριασμών για χρέη μέχρι και 200.000 ευρώ για φυσικά και νομικά πρόσωπα ισχύει μόνο στην περίπτωση που επισπεύδουσα είναι κάποια εμπορική τράπεζα.
Αυτό σημαίνει ότι εάν τον πλειστηριασμό κινεί κάποιος ιδιώτης ή ακόμη και το ίδιο το Δημόσιο, τα πράγματα αλλάζουν. Για τους ιδιώτες δεν υπάρχει καμία δέσμευση από τη χθεσινή πράξη νομοθετικού περιεχομένου για αναστολή πλειστηριασμών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Αντιστοίχως για το Δημόσιο και με βάση τις δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών στα τέλη του Αυγούστου, όταν και συμφωνήθηκε το μέτρο με την Ενωση Εμπορικών Τραπεζών, τα πράγματα διαφέρουν από τη φύση της οφειλής.
Αν, δηλαδή, το θέμα αφορά σε παλαιότερες ληξιπρόθεσμες οφειλές ο πλειστηριασμός θα προχωρά κανονικά. Αν πάλι ο πλειστηριασμός είναι κατάληξη κάποιων πρόσφατων οφειλών επιχειρήσεων ή ιδιωτών οι οποίες έχουν ως αιτία τη διεθνή κρίση, τότε ο πλειστηριασμός δύναται να ανασταλεί και για την περίπτωση αυτή μέχρι και το τέλος του χρόνου.
Αύξηση επισφαλειών
Στην ίδια πράξη νομοθετικού περιεχομένου περιλαμβάνεται και η ικανοποίηση ενός αιτήματος του εμπορικού κόσμου που αφορά στο ποσοστό του τζίρου το οποίο θα μπορεί να εγγράφει ως επισφαλείς απαιτήσεις. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται από το 0,5% του ετήσιου τζίρου που ίσχυε μέχρι σήμερα στο 1% του τζίρου (οι έμποροι ζητούσαν αύξηση στο 2% του ετήσιου τζίρου) σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις της παγκόσμιας κρίσης.
Με την αύξηση του ποσοστού των επισφαλειών είναι δυνατό κάποιες επιχειρήσεις να έχουν μια «φορολογική ανάσα», αφού δεν θα κληθούν να πληρώσουν φόρο για βεβαιωμένες απαιτήσεις τους, οι οποίες έχουν καταστεί επισφαλείς λόγω της κρίσης. Παράλληλα, το μέτρο βελτιώνει συνολικά την εικόνα του ετήσιου ισολογισμού της κάθε εταιρείας είτε για τους μετόχους είτε για την αγορά. Ωστόσο, η διευκόλυνση αυτή δεν αλλάζει τους όρους της παραγραφής των επισφαλειών στα 5 χρόνια.
Οι ρυθμίσεις για οχήματα
Τα μέτρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, την αύξηση των τελών κυκλοφορίας και την εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου περιλαμβάνονται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που υπέγραψε χθες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, και αναμένεται ότι θα δημοσιευθεί ενδεχομένως και σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται ότι θα έχουν εκδοθεί και οι 3 κοινές υπουργικές αποφάσεις υπογεγραμμένες από τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Οικονομίας & Οικονομικών και Μεταφορών, που θα εξειδικεύουν τα μέτρα και θα καθορίζουν τα δικαιολογητικά, τον τρόπο καταβολής των κινήτρων και τις υπόλοιπες λεπτομέρειες που περιλαμβάνονται στη ρύθμιση προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή.
Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου πρέπει να κυρωθεί από τη νέα Βουλή σε 40 ημέρες από τη σύστασή της, διαφορετικά ακυρώνεται. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, το ΠΑΣΟΚ, αν είναι κυβέρνηση μετά τις εκλογές, δεν προτίθεται να ακυρώσει τη σχετική ρύθμιση της απόσυρσης, αλλά να τη διαφοροποιήσει, κυρίως σε ό,τι αφορά την αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα ,τα οποία χαρακτηρίζει άδικα, διότι θεωρεί ότι πρέπει να επιβάλλονται ανάλογα με την επιβάρυνση που έχει κάθε αυτοκίνητο στο περιβάλλον και όχι ανάλογα με τον κυβισμό του.
Αναλυτικά στη ρύθμιση περιλαμβάνονται οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, τα οποία θα κλιμακώνονται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος και τον κυβισμό και θα αυξάνονται αν μετά την απόσυρση ο ιδιοκτήτης προβεί στην αγορά νέου αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ενώ παράλληλα προβλέπεται αύξηση των τελών κυκλοφορίας από το 2010 για τα παλαιά ρυπογόνα οχήματα που δεν θα αποσυρθούν, καθώς και καθιέρωση πράσινου δακτυλίου από το Σεπτέμβριο του 2011, εντός του οποίου θα κυκλοφορούν ελεύθερα μόνο τα καινούργια αυτοκίνητα που δεν ρυπαίνουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας που θα αποσυρθεί υπολογίζεται σε περίπου 730.000 μέχρι το 2015, που θα ισχύσει το μέτρο, και θα μειώσει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου, τους ρύπους μέχρι και 60%.
Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου παλαιάς τεχνολογίας που θα προχωρήσει στην απόσυρσή του πρέπει να απευθυνθεί σε ένα από τα 81 σημεία που συνεργάζονται με την Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων για να το παραδώσει όπως και τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του ώστε να παραλάβει τη βεβαίωση καταστροφής σε περίπου ένα δεκαπενθήμερο, την οποία θα προσκομίσει στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών της νομαρχίας που ανήκει για να γίνει η διαγραφή του και να παραλάβει το σχετικό πιστοποιητικό που θα καταθέσει στην εφορία για να εισπράξει τα χρήματα που αναλογούν στην κατηγορία του.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά κίνητρα που προβλέπονται για την απόσυρση των παλαιών οχημάτων αυτά είναι ανάλογα με τον κυβισμό τους και αυξάνονται σε όσους ταυτόχρονα προβούν και στην αγορά νέου αυτοκινήτου.
Συγκεκριμένα, για απόσυρση αυτοκινήτου έως 900 κ. εκ. αναλογούν 500 ευρώ, ενώ για τις κατηγορίες μεταξύ 901 και 1.400 κ.εκ. αντιστοιχούν 1.000 ευρώ και για αυτοκίνητα 1.401 έως 2.000 κ.εκ. αναλογούν 1.500 ευρώ, καθώς και 1.800 ευρώ για κατηγορία έως και 2.400 κ.εκ. Για αυτοκίνητα άνω των 2.400 κυβικών αναλογούν 2.200 ευρώ, ενώ επιπλέον κίνητρο της τάξης των 1.000 ευρώ θα έχουν όσοι από τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. προχωρήσουν παράλληλα με την απόσυρση στην αντικατάστασή του με αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας euro 4 και euro 5, δηλαδή αυτοκίνητα που έχουν ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας μετά το 2005 και το 2006.
Ανάλογα οικονομικά κίνητρα που κλιμακώνονται με την κατηγορία και τον κυβισμό χορηγούνται και για απόσυρση φορτηγών αυτοκινήτων, τα οποία αυξάνονται με την αγορά νέων.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την απόσυρση ελαφρών φορτηγών, 500 ευρώ αντιστοιχούν σε οχήματα έως 900 κ.εκ., 1.000 ευρώ για οχήματα μεταξύ 901 και 1.400 κ.εκ., 1.500 ευρώ για κατηγορίες 1.401 έως 2.000 κ.εκ., 1.800 ευρώ για 2.400 κ.εκ., ενώ στα 2.200 ευρώ προσδιορίζεται το όφελος για όσους αποσύρουν φορτηγά με κυβισμό άνω των 2.400 κυβικών εκατοστών, συν 1.500 ευρώ που θα εισπράξουν επιπλέον όσοι προχωρήσουν στην αγορά φορτηγού νέας τεχνολογίας παράλληλα με την απόσυρση του παλιού τους.
Επίσης, σε 3.000 ευρώ ανέρχεται το οικονομικό κίνητρο για απόσυρση βαρέων φορτηγών μικρότερων των 8 τόνων, σε 6.000 ευρώ για φορτηγά από 8 έως 15 τόνους και 9.000 ευρώ για κατηγορία φορτηγών πάνω από 15 τόνους, ενώ για αντικατάσταση των φορτηγών χορηγείται παράλληλα κίνητρο ύψους 4.000 ευρώ.
Τα περιβαλλοντικά τέλη που προβλέπονται στο πακέτο των μέτρων για τα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας θα καταβληθούν με τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. το Δεκέμβριο. Τότε οι κάτοχοι των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας θα πληρώσουν αυξημένα τέλη, από 50 έως 150 ευρώ, ανάλογα με την παλαιότητα, τον κυβισμό τους και τη ρύπανση που προκαλούν στο περιβάλλον, ενώ μειωμένα θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας για τα καθαρά αυτοκίνητα.
Οι αυξήσεις αυτές των τελών κυκλοφορίας ή περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας, όπως ονομάστηκαν, θα ισχύσουν για όλες τις κατηγορίες των οχημάτων (Ι.Χ., φορτηγά κτλ) και η προμήθεια του σήματος «περιβαλλοντικών» τελών θα γίνεται, όπως και σήμερα δηλαδή, στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους από πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής, όπως οι τράπεζες, με απαραίτητη πλέον προϋπόθεση την προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του συγκεκριμένου οχήματος.
Η θέσπιση του πράσινου δακτυλίου, που θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2011, αρχικά στα όρια και στο ωράριο του υφιστάμενου, αλλά και σε όποιο άλλο αστικό κέντρο αποφασίσει η τοπική αυτοδιοίκηση, αποτελεί ένα ακόμη κίνητρο για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων. Θα εφαρμοστεί παράλληλα με το μέτρο διαφοροποίησης του χρώματος του σήματος των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας ώστε να ελέγχεται ευκολότερα.
Τα Ι.Χ. και τα φορτηγά με πολύ υψηλές εκπομπές ρύπων, δηλαδή τα παλαιά οχήματα προ 15ετίας, δεν μπορούν να εισέρχονται στον πράσινο δακτύλιο κατά το ωράριο λειτουργίας του, θα μπορούν ωστόσο να εισέρχονται μόνο εκτός του ωραρίου του, ενώ τα καθαρά αυτοκίνητα, δηλαδή τα καινούργια που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km, θα εισέρχονται ελεύθερα σε αυτόν όλες τις ώρες, και όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κινούνται με το σύστημα μονά ζυγά όπως σήμερα.
Οι διατάξεις για ΦΠΑ και επισφάλειες
Οι διατάξεις που αφορούν στα θέματα του ΦΠΑ και στις επισφάλειες έχουν ως εξής:
«Ρύθμιση θεμάτων ΦΠΑ, επισφαλών απαιτήσεων, ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, αναπροσαρμογή ποσού οφειλών προς ασφαλιστικά ταμεία και αναστολή πλειστηριασμών από πιστωτικά ιδρύματα»
Αρθρο 1
1. Παρέχεται η δυνατότητα τμηματικής καταβολής του φόρου που οφείλεται με την υποβολή των αρχικών χρεωστικών περιοδικών δηλώσεων, που προβλέπονται από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 38 του Κώδικα ΦΠΑ (κυρ. ν. 2859/2000) στους υποκείμενους στο φόρο που τηρούν βιβλία Α' ή Β' ή Γ' κατηγορίας του ΚΒΣ με καταληκτική ημερομηνία καταβολής του συνολικά οφειλόμενου φόρου το τέλος του δεύτερου μήνα από τη λήξη του μήνα υποβολής της περιοδικής δήλωσης ως εξής:
- Καταβολή ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) τουλάχιστον του οφειλόμενου φόρου με την υποβολή της δήλωσης.
- Καταβολή του υπολοίπου φόρου σε δύο ισόποσες μηνιαίες δόσεις.
Το ποσό της κάθε δόσης προσαυξάνεται κατά ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) μέχρι τη λήξη του δεύτερου μήνα από τη λήξη του μήνα της υποβολής της δήλωσης.
Από τον τρίτο μήνα επιβάλλεται προσαύξηση κατά ΚΕΔΕ, που ανέρχεται σε ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) για κάθε μήνα καθυστέρησης.
Στους υποκείμενους στο φόρο που καταβάλλουν τουλάχιστον το τριάντα τοις εκατό (30%) του οφειλόμενου φόρου και κάνουν χρήση της ευχέρειας αυτής δεν επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις μέχρι και το τέλος του δεύτερου μήνα από τη λήξη του μήνα υποβολής της περιοδικής δήλωσης.
Από τον τρίτο μήνα από τη λήξη του μήνα υποβολής της δήλωσης επιβάλλονται όλες οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
Περιοδική δήλωση, η οποία υποβάλλεται χωρίς την ταυτόχρονη καταβολή ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) τουλάχιστον του οφειλόμενου φόρου, θεωρείται ως απαράδεκτη και δεν παράγει κανένα έννομο αποτέλεσμα.
2. Στους υποκείμενους στο φόρο που έχουν κάνει χρήση της ευχέρειας που τους παρέχεται στην παράγραφο 1 και υποβάλλουν ανακριβή ή δεν υποβάλλουν περιοδική δήλωση ΦΠΑ επιβάλλεται αντί πρόσθετου φόρου μόνο πρόστιμο ίσο με το τριπλάσιο της διαφοράς του φόρου που οφείλεται. Για το πρόστιμο αυτό δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις για τη διοικητική επίλυση της διαφοράς.
3. Ο προϊστάμενος της ΔΟΥ υποχρεούται να προβαίνει άμεσα στη βεβαίωση του φόρου που προκύπτει από τις δηλώσεις των διατάξεων της παραγράφου 1.
4. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν για περιοδικές δηλώσεις των οποίων η προθεσμία υποβολής λήγει από 20.10.2009 και μετά.
5. Με αποφάσεις του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών ορίζονται οι διαδικασίες και κάθε λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού.
Αρθρο 2
1. Τα ποσοστά που αναφέρονται στην περίπτωση θ' της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, που κυρώθηκε με το Ν. 2238/1994 (ΦΕΚ Α151) αυξάνονται από μισό τοις εκατό (0,5%) και ένα τοις εκατό (1%) σε ένα τοις εκατό (1%) και ένα και μισό τοις εκατό (1,5%) αντίστοιχα.
2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου έχουν εφαρμογή για δαπάνες που πραγματοποιούνται για διαχειριστικές περιόδους που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2009 και μετά».
Η απόσυρση
Το κείμενο της πράξης που αφορά στην απόσυρση των οχημάτων και στην ανανέωση του στόλου έχει ως εξής:
Αρθρο 3
Απόσυρση Οχημάτων και Ανανέωση Στόλου αυτών
1. Παρέχονται οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση των οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας, ήτοι των οχημάτων που εμπίπτουν στις κλάσεις Β, Γ και Δ, σύμφωνα με τους Πίνακες 4, 5 και 6 (βλ. pdf).
Τα πιο πάνω κίνητρα για την αγορά νέου οχήματος παρέχονται μόνο εφόσον αποδεικνύεται απόσυρση οχήματος.
2. Η ειδικότερη διαδικασία, οι αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς εν γένει, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η διάρκεια ισχύος, ο τρόπος καταβολής των οικονομικών κινήτρων για την απόσυρση και για την αγορά νέου οχήματος και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του ως άνω μέτρου της απόσυρσης καθορίζονται με κοινές αποφάσεις των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και Επικοινωνιών».
Πηγή: Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.