Τροπολογία, για την εφαρμογή των νέων μέτρων τα οχήματα κατατάσσονται σε τέσσερις κλάσεις, με βάση την περιβαλλοντική επιβάρυνση και ανάλογα με την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας τους πρόκειται να ψηφιστεί στο τρίτο θερινό τμήμα της Βουλής, που θα συνέλθει μετά τα εγκαίνια της ΔΕΘ.
Σύμφωνα με την τροπολογία τα τέλη κυκλοφορίας αναπροσαρμόζονται στο εξής με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Τα οχήματα κατατάσονται σε "κλάσεις" ανάλογα με την άδεια κυκλοφορίας και ορίζονται ως εξής: ........
* Κλάση Α (Εuro 4, Εuro 5): οχήματα με χαμηλές εκπομπές, που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2005.
* Κλάση Β (Εuro 3): οχήματα με μέτριες εκπομπές, που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2000.
* Κλάση Γ (Εuro 2): οχήματα με υψηλές εκπομπές, που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 1996.
* Κλάση Δ (Εuro 1, 0, συμβατικά): οχήματα με πολύ υψηλές εκπομπές, που κυκλοφόρησαν πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 1996.
Αλλάζει πλέον και ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, που σήμερα γίνεται μόνο με τον κυβισμό του κινητήρα. Στο εξής η κλιμάκωση των νέων τελών κυκλοφορίας βασίζεται και στον κυβισμό, αλλά και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Τα «περιβαλλοντικά» πλέον τέλη κυκλοφορίας θα ισχύουν για όλες τις κατηγορίες οχημάτων (Ι.Χ., φορτηγά κτλ.) ως εξής:
Στα επιβατικά ΙΧ η Α΄ κλάση έχει μείωση των ετήσιων τελών κατά 18 ευρώ,
η Β΄ κλάση αύξηση κατά 50 ευρώ,
η Γ΄ αύξηση κατά 100 ευρώ και η Δ΄ κατά 150 ευρώ.
Τα υβριδικά και ηλεκτρονικά οχήματα καθώς και τα οχήματα υδρογόνου με κυβισμό ως 1.928 κ.εκ. που ανήκουν στην Α΄ κλάση δεν θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, ενώ για τα με μεγαλύτερο κυβισμό τα τέλη κυκλοφορίας περιορίζονται στο ήμισυ των προβλεπομένων.
Τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά δημόσια και ιδιωτικής χρήσης της Α΄ κλάσης έχουν μείωση κατά 30% των υφισταμένων τελών, της Β΄ αύξηση κατά 10%, της Γ΄ κατά 15% και της Δ΄ κατά 20%.
Η αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας θα εφαρμοστεί από το 2010 στα επιβατικά αυτοκίνητα ΙΧ και από το 2011 για τα φορτηγά.
Η προμήθεια του σήματος και των «περιβαλλοντικών» τελών κυκλοφορίας θα πραγματοποιείται - όπως και σήμερα- στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους από πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (π.χ. τράπεζες), παράλληλα όμως καθιερώνεται ως απαραίτητη προϋπόθεση η προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος, ώστε να διασφαλιστεί η τήρηση της σχετικής υποχρέωσης των κατόχων οχημάτων.
Σε συνδυασμό με το μέτρο των περιβαλλοντικών τελών, το οποίο θα λειτουργήσει ως «αντικίνητρο» κυκλοφορίας οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας, δίδονται συμπληρωματικά κίνητρα για την απόσυρση των οχημάτων αυτών και την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των οχημάτων. Τα οχήματα που θα αποσύρονται θα μεταφέρονται σε εγκαταστάσεις επεξεργασίας με σκοπό την ανακύκλωση των υλικών τους και την ορθή περιβαλλοντικά διαχείριση των επικίνδυνων στοιχείων τους.
Τα κίνητρα απόσυρσης θα κλιμακώνονται με την κατηγορία και τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται και θα είναι ακόμη μεγαλύτερα για εκείνους που κατόπιν της απόσυρσης θα προβούν σε αγορά οχήματος νέα τεχνολογίας. Τονίζεται ότι η χρηματοδότηση της αγοράς νέου αυτοκινήτου δίδεται μόνο σε όσους ταυτόχρονα αποσύρουν παλαιό.
Πόσα τέλη θα πληρώσουμε
▅ Μικρότερα των 301 κ.εκ.: χωρίς τέλη η Α κλάση, 68 ευρώ η Β κλάση, 118 ευρώ η Γ κλάση και 168 ευρώ η Δ κλάση.
▅ 301-785 κ.εκ.: 28 ευρώ η Α κλάση, 96 ευρώ η Β κλάση, 146 ευρώ η Γ κλάση και 196 ευρώ η Δ κλάση.
▅ 786-1.357 κ.εκ.: 94 ευρώ η Α κλάση, 162 ευρώ η Β κλάση, 212 ευρώ η Γ κλάση και 262 ευρώ η Δ κλάση.
▅ 1.358-1.928 κ.εκ.: 184 ευρώ η Α κλάση, 252 ευρώ η Β κλάση, 302 ευρώ η Γ κλάση και 352 ευρώ η Δ κλάση.
▅ 1.929-2.357 κ.εκ.: 428 ευρώ η Α κλάση, 496 ευρώ η Β κλάση, 546 ευρώ η Γ κλάση και 596 ευρώ η Δ κλάση.
▅ Μεγαλύτερα των 2.357 κ.εκ.: 562 ευρώ η Α κλάση, 630 ευρώ η Β κλάση, 680 ευρώ η Γ κλάση και 730 ευρώ η Δ κλάση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.