Εντός του Σεπτεμβρίου, εκτός απρόοπτου, αναμένεται ότι θα υπογραφούν οι κοινές υπουργικές αποφάσεις που θα εξειδικεύουν τα μέτρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων, δηλαδή τα δικαιολογητικά, τον τρόπο καταβολής των κινήτρων και τις υπόλοιπες λεπτομέρειες, που περιλαμβάνονται στη σχετική τροπολογία η οποία βρίσκεται στη Βουλή για ψήφιση.
Σύμφωνα με αυτή προβλέπονται οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, τα οποία θα κλιμακώνονται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος και τον κυβισμό και θα αυξάνονται αν μετά την απόσυρση ο ιδιοκτήτης προβεί στην αγορά νέου αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Παράλληλα προβλέπεται αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα παλιά ρυπογόνα .........
οχήματα που δεν θα αποσυρθούν, μέτρο που θα εφαρμοστεί από το 2010 καθώς και καθιέρωση πράσινου δακτυλίου στον οποίο θα κυκλοφορούν ελεύθερα μόνο τα καινούργια αυτοκίνητα που δεν ρυπαίνουν από το Σεπτέμβριο του 2011 που θα ισχύσει.
Συγκεκριμένα τα οικονομικά κίνητρα που προβλέπονται στη νομοθετική ρύθμιση για την απόσυρση όλων των παλιών οχημάτων που ρυπαίνουν και στοχεύουν στην αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων προκειμένου να ανανεωθεί και εκσυγχρονιστεί, κλιμακώνονται από 500 μέχρι 2.200 ευρώ για τα ΙΧ, 500 μέχρι 2.000 ευρώ για τα ελαφρά φορτηγά και από 3.000 μέχρι 9.000 ευρώ για τα βαρέα φορτηγά. Παράλληλα προβλέπεται ότι τα κίνητρα αυτά προσαυξάνονται κατά 1.000, 1.500 και 4.000 ευρώ αντίστοιχα στην περίπτωση αντικατάστασης με αγορά καινούργιου ή μη οχήματος, κλάσης Α, δηλαδή το οποίο θα έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1.1.2005.
Διευκρινίζεται από τη ρύθμιση ότι αν όποιος αποσύρει το παλιό του αυτοκίνητο δεν αγοράσει νέο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, δυνατότητα που του παρέχεται, θα επωφεληθεί μόνο του κινήτρου της απόσυρσης, ενώ αν προβεί σε αντικατάστασή του με καινούργιο ή μεταχειρισμένο που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά μετά την 1.1.2005 θα έχει πρόσθετο οικονομικό όφελος 1.000 ευρώ όταν πρόκειται για ΙΧ.
Με βάση την τροπολογία, στο εξής τα τέλη κυκλοφορίας θα καθορίζονται ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου και την περιβαλλοντική επιβάρυνση που καθορίζεται από την ημερομηνία της πρώτης κυκλοφορίας τους.
Πρόκειται για Κλάση Α (EURO 4, EURO 5) που αφορά οχήματα με χαμηλές εκπομπές τα οποία κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1.1.2005), για Κλάση Β (ΕURO 3) οχήματα με μέτριες εκπομπές που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1.1.2000), για Κλάση Γ (EURO 2) που αφορά οχήματα με υψηλές εκπομπές που κυκλοφόρησαν μετά την 1.1.1996 και για Κλάση Δ (ΕURO 1,0, συμβατικά) οχήματα με πολύ υψηλές εκπομπές που κυκλοφόρησαν πριν από τις 31.12.1996.
Ανάλογα κλιμακώνονται και τα τέλη κυκλοφορίας, τρόπος που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τα τέλη του 2010 στα επιβατικά ΙΧ και για τα τέλη του 2011 για τα φορτηγά.
Με βάση την αναπροσαρμογή στα επιβατικά ΙΧ η Α κλάση έχει μείωση των ετήσιων τελών κατά 18 ευρώ, η Β κλάση αύξηση κατά 50 ευρώ, η Γ αύξηση κατά 100 ευρώ και η Δ κατά 150 ευρώ.
Τα υβριδικά και ηλεκτρονικά οχήματα καθώς και τα υδρογόνου με κυβισμό μέχρι 1.928 κ.ε. που ανήκουν στην Α κλάση δεν οφείλουν τέλη κυκλοφορίας ενώ για τα οχήματα αυτά με μεγαλύτερο κυβισμό τα τέλη κυκλοφορίας περιορίζονται κατά το ήμισυ των προβλεπομένων.
Τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά δημόσια και ιδιωτικής χρήσης της Α κλάσης έχουν μείωση κατά 30% των υφισταμένων τελών, της Β αύξηση κατά 10%, της Γ κατά 15% και της Δ κατά 20%.
Ο πράσινος δακτύλιος θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Σεπτεμβρίου του 2011 αρχικά για τον υφιστάμενο δακτύλιο, στον οποίο θα περιορίζεται η είσοδος των οχημάτων ανάλογα με την κατηγορία και την κλάση τους και το βαθμό που ρυπαίνουν, ενώ ο έλεγχος θα γίνεται με την παράλληλη εφαρμογή έγχρωμων σημάτων.
Ελεύθερη, χωρίς κανένα περιορισμό, θα είναι η είσοδος στον πράσινο δακτύλιο για τα καινούργια αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km, ενώ αυτά με τις υψηλές εκπομπές ρύπων θα εισέρχονται μόνο εκτός του ωραρίου λειτουργίας του δακτυλίου και όλα τα υπόλοιπα θα κινούνται όπως σήμερα με το σύστημα των μονών ζυγών.
Από την εφαρμογή των μέτρων αυτών για το χρονικό διάστημα 2009-2012 εκτιμάται ότι το Δημόσιο θα έχει έσοδα της τάξης των 800 εκατ. ευρώ, ενώ σημαντικό θα είναι το όφελος για το περιβάλλον αφού υπολογίζεται ότι μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος της απόσυρσης θα έχουν μειωθεί οι ρύποι από 50-60%.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.