Νέες τσουχτερές αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, τουλάχιστον κατά 12%, περιμένουν τους οδηγούς μέχρι το καλοκαίρι.
Το νέο καπέλο στα ασφάλιστρα θα γίνει εξαιτίας της αύξησης, από τον Ιούνιο, των ορίων κάλυψης ανά άτομο στα Ι.Χ., που επικαλούνται οι ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς επίσης και της αύξησης του αντασφαλιστικού κόστους. Κατά τους ασφαλιστές, πάντως, οι αυξήσεις των ασφαλίστρων θα αποτελέσουν σωσίβιο για πολλές από τις εταιρείες του κλάδου αυτοκινήτου που αντιμετώπιζαν μεγάλα ανοίγματα στα αποθεματικά τους πριν ακόμη ξεσπάσει η κρίση και που τώρα έχουν επιδεινωθεί.
Κάποιες μάλιστα από αυτές, που ανήκουν στις μικρές του ..........
κλάδου αυτοκινήτου, δεν θα καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στην κρίση και το πιθανότερο είναι να οδηγηθούν σε συγχωνεύσεις, εξαγορές ή ακόμη και κλείσιμο μέσα στο 2009.
Τα πρώτα δείγματα φάνηκαν ήδη στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, όταν η κρίση έφερε βουτιά πωλήσεων στα ασφαλιστήρια συμβόλαια, τάση που συνεχίζεται αμείωτη στο πρώτο δίμηνο του 2009.
Από το βήμα της γενικής συνέλευσης της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος στην οποία παραβρέθηκε και ο Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, ο πρόεδρός της Φωκίων Μπράβος ανέφερε ότι κατά τους τρεις τελευταίους μήνες του 2008 οι πωλήσεις στον κλάδο ζωής υποχώρησαν στο-1%, ενώ μέχρι τότε «έτρεχαν» με 14,5%. Αντίστοιχα τα νέα ασφαλιστήρια συμβόλαια στον κλάδο αυτοκινήτου περιόρισαν την αύξησή τους στο 4,5%, έναντι ρυθμού 6% με τον οποίο «έτρεχαν» μέχρι εκείνη τη στιγμή. Συνολικά, το 2008 έκλεισε με ρυθμό αύξησης 1% στις πωλήσεις, ενώ για το πρώτο δίμηνο του 2009 οι εκτιμήσεις του κ. Μπράβου μιλούν για μηδενικό ρυθμό ανάπτυξης ή ελαφρά πτωτικό.
Τα Επαγγελματικά Ταμεία
Στην ομιλία του ο κ. Μπράβος επανέλαβε το αίτημα των ασφαλιστικών εταιρειών να εισέλθουν στον δεύτερο πυλώνα ασφάλισης, δηλαδή να διαχειρίζονται τα λεγόμενα Επαγγελματικά Ταμεία (που μπορούν να συστήνουν οι εργαζόμενοι μιας εταιρείας ή ενός κλάδου) και τα οποία βασίζουν τη λειτουργία τους στο κεφαλαιοποιητικό σύστημα και όχι στο αναδιανεμητικό, όπως η Κοινωνική Ασφάλιση. Ζήτησε, επίσης, να ανοίξει ο δρόμος στις ασφαλιστικές για συνεργασίες με τα δημόσια νοσοκομεία (όπως με τα ιδιωτικά), να παταχθεί το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων που φτάνουν τα 500.000 σε σύνολο 6,5 κυκλοφορούντων και να δοθούν από την κυβέρνηση φορολογικά κίνητρα για μακροχρόνια συνταξιοδοτικά προγράμματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.