Μεγάλες οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες φαίνεται να την ωθούν σε λουκέτο, αντιμετωπίζει η Tripsta, (Travelplanet24, Airtickets και Trispta.com) η οποία υπήρξε μια από τις πρώτες εταιρείες online κρατήσεων εισιτηρίων που συστάθηκε επί ελληνικού εδάφους.
Σύμφωνα με ......
πληφορορίες του insider.gr, τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει οδήγησαν χθες σε απόλυση του συνόλου των εργαζομένων της. Οι υποχρεώσεις της μόνο απέναντι σε αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, ανέρχονται κοντά στα 70 εκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό που μοιάζει πλέον μη διαχειρίσιμο.
Τα χρέη αυτά ήταν και ο λόγος που η επιχείρηση που επένδυσε πρώτη στο online travel στην Ελλάδα αναγκάστηκε να προβεί στην αιφνιδιαστική καταβολή αποζημιώσεων στο σύνολο του προσωπικού της το μεσημέρι της Τετάρτης. Αφού καταβλήθηκε στους εργαζόμενους το ποσό της αποζημίωσής, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tripsta, Φίλιππος Μπρίκμαν τους ενημέρωσε ότι η κίνηση αυτή είναι επιβεβλημένη αφού δεν μπορεί να εξασφαλίσει πρόσθετη πίστωση από τις συνεργαζόμενες εταιρείες.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία που διατηρούσε γραφεία και στη Ρουμανία είχε προ μηνών απολύσει και τους εκεί εργαζόμενους. Το τελευταίο μάλιστα διάστημα εργαζόμενοι απολύονταν και από τα γραφεία των Αθηνών με την δικαιολογία ότι η Tripsta θα προχωρήσει σε τροποποίηση του μοντέλου λειτουργίας της.
Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι εδώ και καιρό το πρόβλημα ρευστότητας ήταν εμφανές αφού υπήρξαν καταγγελίες από πελάτες ότι δεν τους επιστρεφόταν το σύνολο ή μέρος των χρημάτων τους σε περίπτωση ακύρωσης κρατήσεων.
Όσο για το τι μέλλει γενέσθαι η μέχρι τώρα ενημέρωση αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι θα παραμείνουν για ένα μικρό χρονικό διάστημα στην εταιρεία μέχρι να διευθετηθούν και οι τελευταίες εκκρεμότητες.
Ποια είναι η Tripsta
Κι αν το όνομα Tripsta δεν θυμίζει πολλά σίγουρα γνωστό είναι αυτό της Airtickets και της travelplanet24. Να υπενθυμίσουμε ότι η εταιρεία αποτέλεσε ένα από τα ελληνικά success stories του επιχειρείν αφού ήταν η πρώτη που εντόπισε την τάση των online κρατήσεων και έδωσε στους επιβάτες την δυνατότητα να κάνουν διαδικτυακές κρατήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Η ιδέα προέκυψε το 2005 σε ένα νησί και με μια μπύρα στο χέρι όπως έλεγαν οι εμπνευστές της, όταν δύο νέοι επιχειρηματίες ο Φίλιππος Μπρίνκμανν (CEO) και ο Κριστόφ Κάιμ (CCO), αποφάσισαν να ιδρύσουν μια startup εταιρεία σε μια πόλη με ιστορία και άφθονους τουριστικούς πόρους, την Αθήνα. Η εταιρεία ήταν η Travelplanet24. Ο Φίλιππος και ο Κριστόφ έθεσαν ως στόχο να κάνουν την ιδέα τους πραγματικότητα, ξεκινώντας σε μια νέα τότε αγορά και με αντικείμενο την online πώληση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε τουρίστες από το εξωτερικό.
Καθώς μεγάλωνε η επιχείρηση τους μεγάλωναν και τα όνειρά τους. Η επικέντρωσή στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια διευρύνθηκε συμπεριλαμβάνοντας αεροπορικά, εισιτήρια για τρένο και ενοικιάσεις αυτοκινήτων. Η ιδέα δεν κλείστηκε στα σύνορα της χώρας αλλά επεκτάθηκε σε 45 αγορές παγκοσμίως και εξελίχθηκε από μια startup σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη εταιρεία η οποία μετονομάστηκε σε Tripsta Α.Ε.
Στην απαρχή της κρίσης 2011 - 2012 η ανάπτυξη της Tripsta ήταν της τάξης του 300% και από το 2012 στο 2013 της τάξης του 100%, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει μόνο το 8% του ετήσιου τζίρου.
Την εξαιρετικά ταραχώδη για τα ελληνικά δεδομένα χρονιά - το 2015 - η εταιρεία πήρε την απόφαση της συγχώνευσης της με την airtickets, με την βοήθεια της χρηματοδότησης από τα Elikonos Jeremie και Odyssey Venture Partners funds που είχε προηγηθεί, αλλά και με ιδία κεφάλαια, μιας και τα έσοδα της έσπαγαν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Με την εξαγορά της airtickets, μιας κορυφαίας εταιρείας στην Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη η οποία μετρούσε ήδη 15 χρόνια ζωής - ξεκίνησε τις δραστηριότητες της το 2000 και υπήρξε η πρώτη online travel επιχείρηση στην Ελλάδα - η Tripsta κατάφερε να δημιουργήσει έναν άκρως ανταγωνιστικό παίκτη στον χώρο της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας.
Μέχρι και σήμερα τα brand travelplanet24, airtickets & tripsta εξυπηρετούσαν περισσότερο από ένα εκατομμύριο πιστούς ταξιδιώτες που επιθυμούσαν να ταξιδέψουν με αεροπλάνο, τρένο ή πλοίο σε όλο τον κόσμο. Άνηκε στα πέντε μεγαλύτερα online ταξιδιωτικά πρακτορεία της Ευρώπης και ήταν το μεγαλύτερο της Ν.Α. Ευρώπης, το οποίο δραστηριοποιείτο σε περισσότερες από 50 αγορές σε όλο τον κόσμο εξυπηρετώντας τουλάχιστον 1 εκατ. επιβάτες. Οι τρεις εταιρείες, υπό την ίδια στέγη, έφτασαν να απασχολούν κάποια στιγμή περί τους 300 εργαζόμενους, 200 στα κεντρικά και 100 στα γραφεία στο Βουκουρέστι.
Μερικά ομολογουμένως εντυπωσιακά νούμερα από την πορεία της είναι οι 40 χιλιάδες αναζητήσεις που γίνονταν το λεπτό στη μηχανή αναζήτησης της Tripsta με τον μέσο όρο εισιτηρίων που εκδίδονταν κάθε χρόνο να αγγίζει τα 3 εκατ. για όλα τα ταξιδιωτικά μέσα. Η διεθνής στροφή φάνηκε αρχικά να αποδίδει καρπούς και από πολλούς χαρακτηρίστηκε ως η καλύτερη επιλογή του CEO της. Όπως αποδεικνύεουν βέβαια οι εξελίξεις, η επέκτασή της ήταν μεγαλύτερη από αυτή που μπορούσε να αντέξει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.