Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2015

Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ ΤΟΥ ΦΙΛΙΑΤΡΙΝΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΧΑΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Το Φεστιβάλ με τίτλο «11 ΚΡΑΥΓΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ» που αφορά στους καλύτερους 11 μονολόγους που παίχτηκαν στα πρόσφατα χρόνια, διοργανώνεται στο Θέατρο Τζένη Καρέζη. Κάθε μέρα και ένας μονόλογος από τις 25 Σεπτεμβρίου μέχρι και την 5η Οκτωβρίου.

Το φεστιβάλ, την .....

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου, κλείνει με το θεατρικό έργο του συμπατριώτη μας συγγραφέα Γρηγόρη Χαλιακόπουλου, που έγραψε για την επίσης συμπατριώτισσά μας διεθνή σοπράνο Τζένη Δριβάλα και παίχτηκε στο θέατρο «Διέλευσις» το φθινόπωρο του 2014, ενώ συνοδεύεται με ζωντανή μουσική από τον Φιλιατρινό καλλιτέχνη πιανίστα, Δημήτρη Καραμανώλη. Μιλώντας με τον Γρηγόρη Χαλιακόπουλο μας δήλωσε τα εξής γι αυτή την συνεργασία:

«Είναι τιμή όλων των συντελεστών, το έργο μας, να συγκαταλαχθεί ανάμεσα στους 11 θεατρικούς μονόλογους του Φεστιβάλ, ανάμεσα σε καταξιωμένους καλλιτέχνες. Η συγγραφή του έργου, άρχισε και τελείωσε πάνω στο θεατρικό περίγραμμα της Τζένης. Όταν συμφωνήσαμε να γράψω ένα θεατρικό έργο, κατέστη αυτονόητο απ΄ την πρώτη στιγμή, πως το πρώτο που ήθελα να “εκμεταλλευτώ”, ήταν η φωνή της που την έχει καταξιώσει διεθνώς. Συνεπώς, είναι αδύνατον την ηρωίδα αυτή να την παίξει κάποια άλλη καλλίτεχνις, αν δεν είναι ηθοποιός του μελοδράματος. Δεν είναι μόνο η κίνηση, ή η εκφορά του λόγου. Βασικότατο στοιχείο είναι και η φωνητική δεινότητα που απαιτεί ο ρόλος. Και όλα αυτά ως γνωστόν, τα διαθέτει με το παραπάνω, η Τζένη Δριβάλα.

Ο Γκαίτε είναι από τους αγαπημένους μου συγγραφείς και ο «Φάουστ» υπήρξε λυτρωτικός για τη νιότη μου. Η δε φράση του «στο τέλος είσαι ότι είσαι» αποτελεί για μένα, κοινωνική, πολιτική και φιλοσοφική ρήση. Όμως λάτρευα την Μαργαρίτα, γιατί πάνω της ο Γκαίτε απέδειξε ότι έρωτας που δεν γεννά πόνο, θάνατο και συμφορά, είναι κωμωδία. Κυρίως όμως τη λάτρεψα για το ερώτημα που έμεινε στην ιστορία, ως η ερώτηση της Μαργαρίτας. Τρεις λέξεις όλες κι όλες: “Πιστεύεις στο Θεό;”. Και η απάντηση του Φάουστ, καταξιώνει την ερώτηση: “Ποιός τολμάει να πει πιστεύω στο θεό; Ποιός τολμάει να πει δεν πιστεύω στο θεό;”. Μέσα από τη Τζένη, θα ξαναζώ την Μαργαρίτα! Κομμάτια από τον “Φάουστ” του Γκουνώ θα έχει την ευκαιρία να ακούσει το κοινό σε live εκτέλεση, με τη συνοδεία του Δημήτρη Καραμανώλη στο πιάνο».

Συντελεστές:
Συγγραφέας: Γρηγόρης Χαλιακόπουλος
Σκηνοθεσία: Χρυσάνθη Κορνηλίου
Πιάνο: Δημήτρης Καραμανώλης
Σκηνικό και κουστούμια: Dennis Krief
Παίζουν οι: Τζένη Δριβάλα, Ανδρέας Παπαγιαννάκης
Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά

Διαβάστε το αναλυτικό πρόγραμμα των παραστάσεων:

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

«Συμβολαιογράφος» με την Ηρώ Μανέ
Διάρκεια: 70’


Μια παράσταση απολογία και εξομολόγηση με σπαρακτική κορύφωση . Ένας βαθιά συγκινητικός μονόλογος μιας γυναίκας που ζει σε λάθος χώρο και χρόνο. Η Ερασμία, μια χήρα, μεγαλώνει τη μοναχοκόρη της, κλεισμένη σε ένα περίπτερο, εγκλωβισμένη στα ήθη και τα έθιμα της μικρής επαρχιακής πόλης που ζει. Μέχρι τη στιγμή που τη θλιβερή, μονότονη ζωή της, διακόπτει ο έρωτας, το πάθος. Μπορεί όμως μια γυναίκα της ηλικίας της να αγαπήσει; Και η κοινωνία μέσα στην οποία ζει μπορεί να το ανεχτεί; Θύτης και θύμα μαζί, επιθυμεί το απαγορευμένο.

Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

«Η πόρνη από πάνω» με την Κατερίνα Διδασκάλου
Διάρκεια: 70’


Η Ερατώ - η νοικοκυρά από κάτω - μιλάει για τον έρωτα, την απόρριψη, την προδοσία, τη βαναυσότητα σε βάρος των γυναικών, τους διεφθαρμένους δημόσιους λειτουργούς, την έλλειψη αυτοεκτίμησης. Με υπομονή και στωικότητα ζει στο περιθώριο, μέχρι την ημέρα που στο από πάνω διαμέρισμα μετακομίζει μια πόρνη.

Η Κατερίνα Διδασκάλου, αναπολώντας τη ζωή της Ερατούς, «πλημμυρίζει» τη σκηνή ερμηνεύοντας όλους τους χαρακτήρες που έπαιξαν ρόλο στη ζωή της ηρωίδας, και μας ταξιδεύει για 70 λεπτά από το γέλιο στη συγκίνηση, μέχρι την έκπληξη του τέλους.

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

«Συγνώμη Μαμά» με την Καίτη Παπανίκα
Διάρκεια: 105’


Η ζωή μιας γυναίκας, από δεκαπέντε μέχρι ενενήντα πέντε ετών, μια από αυτές τις ασήμαντες-σημαντικές γυναίκες που όλοι συναντήσαμε στο διάβα της ζωής μας ως μάνα, ως κόρη, ως σύζυγο, ως γιαγιά, ως γειτόνισσα, ως φίλη, ως γνωστή. Η μέση Ελληνίδα που πάντα περνάει απαρατήρητη δίπλα μας, παρ' όλη τη δύναμη που κουβαλάει μέσα της... Μια γυναίκα που παρατηρεί την πορεία της ζωής της, το χρόνο που φεύγει, τα γεγονότα που έρχονται, όλα όσα έκανε στην πορεία της από κοριτσάκι ως τα βαθιά γεράματα, εκείνα που ήθελε αλλά δεν πρόλαβε να κάνει με την ελπίδα ωστόσο να μην σταματάει ποτέ να φωτίζει την ψυχή της. Ένα ρεσιτάλ ηθοποιίας της Καίτης Παπανίκα σε ένα έργο άκρως αληθινό, όπου κάθε θεατής βρίσκει και κάτι από τον εαυτό του.

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

«Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη» με την Ελένη Ερήμου
Διάρκεια: 105’


Tα τραγούδια της παράστασης με τη φωνή του Παντελή Θαλασσινού

Θεατρική παράσταση-καταγραφή της ηρωικής, πολιτικής και ποιητικής προσωπικότητας του Αλέκου Παναγούλη. H παράσταση προσπαθεί να αποδώσει το βαθύτερο, τραγικό και προμηθεϊκό πνεύμα του Αλέκου και της οικογένειας των Παναγούληδων, μέσα από τις μεταμορφώσεις μιας ηθοποιού, της Ελένης Ερήμου -από Αθηνά Παναγούλη σε Αλέκο Παναγούλη και σε όλα τα πρόσωπα του έργου- αλλά και με ενσωματωμένες, κινηματογραφημένες σκηνές, που αναδύονται μέσα από την σκέψη της ηθοποιού, όταν, κλείνοντας τα μάτια, περνάει στον εσώτερο χώρο της μνήμης των ηρώων, που μας αποκαλύπτεται στην οθόνη. Σκηνές τις οποίες "ντύνουν" ζωντανά πέντε μουσικοί, όπως και στις πρώτες προβολές του βωβού κινηματογράφου.

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

«Επάγγελμα πόρνη» με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου
Διάρκεια: 60’


Ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετεί την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στις ιστορίες «Της Χούντας» από το βιβλίο «Επάγγελμα Πόρνη» της Λιλής Ζωγράφου. Δύο ιστορίες αυτοβιογραφικές που δίνουν το στίγμα της εποχής και σκιαγραφούν τη συγγραφέα-ορόσημο της Ελλάδας της μεταπολίτευσης: μίας γυναίκας αγωνίστριας ενάντια σε κάθε καθεστώς που εξαθλιώνει την ανθρώπινη υπόσταση.

Ιστορία πρώτη: στη Ζωγράφου απαγορεύεται από την Χούντα να εξέλθει της χώρας, λόγω πολιτικών πεποιθήσεων με πρόφαση τη μη άσκηση του επαγγέλματος της δημοσιογραφίας που αναγράφεται στο διαβατήριό της. Πολεμώντας με χιούμορ το παράλογο καθεστώς, αλλάζει ιδιόγραφα το επάγγελμά της σε πόρνη με συνέπειες τραγελαφικές.

Ιστορία δεύτερη: 1973. Μετά την απόπειρα αυτοκτονίας της, παραμονές Πρωτοχρονιάς, νοσηλεύεται σε ψυχιατρική κλινική. Η τραυματική της εμπειρία την εξωθεί στην κατά μέτωπο σύγκρουση με τους ιθύνοντες και την καταγγελία της σαθρής λειτουργίας του νοσηλευτικού οργανισμού.

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

«Μαράν Αθά» με την Γιασεμί Κηλαηδόνη

Διάρκεια: 180’


Η Γιασεμί Κηλαηδόνη σ’ έναν υποκριτικό άθλο δυόμιση ωρών, δίνει υπόσταση σε όλα τα πρόσωπα – πρωταγωνιστές που αναδύονται στη μνήμη ενός 90χρονου μοναχού, όταν ύστερα από 65 χρόνια ηθελημένης σιωπής εξομολογείται, λίγο προτού πεθάνει, τα πεπραγμένα της ζωής του, τη φρικτή τιμωρία και τον ευνουχισμό του από τον προστάτη δεσπότη που τον ανέθρεψε και τον προόριζε για τη διαδοχή του. Όταν σταλμένος απ’ αυτόν σ’ ένα απόμακρο χωριό της Θεσσαλίας να παρακολουθεί τις μυστικές τελετουργικές συναντήσεις εννέα γυναικών, των Ταρσών, μυείται άθελά του στην γυναικεία απόκρυφη γνώση και του αποκαλύπτεται ένα άγνωστο γοητευτικό σύμπαν που τον οδηγεί στον αληθινό έρωτα και την αγάπη του για μια Ταρσή.

Η αναγνώριση του εαυτού μας, μέσα από την αναγνώριση του άλλου και τα όρια της προσωπικής μας βούλησης και ευθύνης είναι τα εσώτερα μοτίβα της παράστασης.

Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015

«Monologue» με τη Μανία Παπαδημητρίου

Διάρκεια: 65’


Γυναίκες μέσης ηλικίας είναι ο άξονας του τρίπτυχου έργου έργου της Σιμον Ντε Μπωβουάρ “Προδομένη γυναίκα” -γυναίκες που ωριμάζουν και νοιώθουν τη προδοσία γύρω τους.

Η Μυριέλ, η ηρωίδα του «Monologue», βρίσκεται μόνη παραμονή πρωτοχρονιάς σ' ένα διαμέρισμα στο κέντρο του Παρισιού, σε κακή ψυχολογική κατάσταση, είναι εγκαταλελειμμένη απ' όλους και απομονωμένη. Αυτή τη βραδιά, που όλοι βρίσκονται με δικούς τους ανθρώπους, αυτή ανακαλεί βίαια τις σχέσεις τα άσκημα βιώματα της ζωής της, την κακή σχέση με την μητέρα της. Αποδίδει ευθύνες σε όλους τους άλλους και προσπαθεί να κρατηθεί από φαντασιώσεις και γεγονότα, τα οποία είναι άγνωστο ποια κατάληξη θα έχουν. Βλέπει να γερνά και ότι προδίδεται από τους άντρες της ζωής της και τους οικείους της. Τα λάθη πολλά, αλλά είναι δικά της ή των άλλων;

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

«Η αναγνώριση» με τη Γιώτα Φέστα
Διάρκεια: 60’


Μια γυναίκα περιμένει κάθε Πέμπτη απόγευμα έναν άντρα.Ξαφνικά την καλούν για “αναγνώριση”.Αναγνωρίζει σημάδια ενός ανεκπλήρωτου έρωτα. Αναγνωρίζει την ιστορία της ζωής της. “Τι θα πει θα σε σκέφτομαι πάντα; Τι άλλο από το θα σε αδικώ ισόβια”;Η ευγένεια της ποίησης συναντιέται σε ένα τρυφερό ραντεβού με την καθημερινότητα. Μια ιστορία σαν κι αυτές που περνούν πάνω από τις ζωές και τις σαρώνουν. Τις αφήνουν γυμνές και έρημες. «… Ήθελα να γράψω αυτή την ιστορία γι’ αυτή τη γυναίκα και γι’ αυτόν τον άντρα, που είναι ανυπόφορα παρών σ’ αυτό το έργο κι ας μη μπορεί να προφέρει ούτε μια λέξη…». Άκης Δήμου

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

«Η φωνή της πεταλούδας» με τη Τζένη Δρίβαλα
Διάρκεια: 70’


Μια διάσημη σοπράνο και η εμμονή της με τον χαρακτήρα της Μαργαρίτας στον «Φάουστ» του Γκαίτε. Με αφορμή την επικείμενη εμφάνισή της στον ρόλο της «Μαργαρίτας» στην όπερα «Φάουστ» του Γκουνώ, υποβάλλει τα δικά της ερωτήματα, με οδηγό μια συμβολική αινιγματική φιγούρα. Η επιλογή της μοίρας μας είναι στα χέρια μας; Γίνεται άραγε να αλλάξει μέσα από μια συμφωνία με …ποιόν; Τον εαυτό μας; Τον Θεό; Τον αντιπρόσωπό του; Με μεταμορφώσεις που περνούν τόσο από τα πρόσωπα του θεατρικού Φάουστ όσο και από αυτά της όπερας, οδηγείται σε απαντήσεις και αποφάσεις. Καθώς ο μύθος του Φάουστ έχει εμπνεύσει πολλούς μεγάλους συνθέτες, δίνεται η ευκαιρία στην υψίφωνο να μας οδηγήσει και σε μια γνωριμία με τα σημαντικότερα από αυτά τα έργα.


Ώρα έναρξης παραστάσεων: 9:15μμ
Γενική είσοδος: 14 €
Ειδικές ομάδες: 10 €
Προπώληση: 12 €

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.