Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Φθηνό πετρέλαιο το φετινό χειμώνα – Υποχώρηση και στην τιμή της αμόλυβδης

Σε τιμές που δεν είδαν ούτε τις πολύ καλές εποχές πριν από την κρίση θα προμηθεύονται οι καταναλωτές από τον Οκτώβριο το πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ ήδη η τιμή της βενζίνης υποχώρησε στα επίπεδα του 2009 και διαμορφώθηκε πανελλαδικά στο 1,42 ευρώ το λίτρο και στην Αττική στο 1,35 ευρώ το λίτρο.

Σύμφωνα με την ......

«Καθημερινή» η θετική αυτή εξέλιξη είναι αποτέλεσμα της νέας αποκλιμάκωσης της τιμής του αργού στη διεθνή αγορά, που προκάλεσαν οι ανησυχίες για τις προοπτικές της παγκόσμιας ζήτησης αργού, μετά το ξέσπασμα της χρηματιστηριακής κρίσης στην Κίνα. Η παράλληλη ενίσχυση της ισοτιμίας του ευρώ έναντι του δολαρίου αποτελεί πρόσθετο θετικό παράγοντα διαμόρφωσης των τιμών στην εγχώρια αγορά σε χαμηλά επίπεδα. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι τιμές των καυσίμων θα κινηθούν πτωτικά μέχρι το τέλος της χρονιάς, καθώς όλες οι προβλέψεις συγκλίνουν στην παραμονή της τιμής του πετρελαίου στη διεθνή αγορά στα χαμηλά επίπεδα των 46 δολαρίων για το αργό και των 49 με 50 δολαρίων για το μπρεντ, εκτός και αν μεσολαβήσει κάποιο απρόβλεπτο γεγονός.

Στην περίπτωση δε που προχωρήσει η κατάργηση της εξομοίωσης των ΕΦΚ, όπως η απερχόμενη κυβέρνηση είχε δεσμευθεί, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται με την έναρξη της περιόδου στις 15 Οκτωβρίου να διαμορφωθεί κάτω και από τα 65 λεπτά το λίτρο, στο ήμισυ δηλαδή της τιμής έναρξης της περυσινής περιόδου, που είχε διαμορφωθεί στο 1,25 ευρώ το λίτρο.

Πάντως, ένα μεγάλο ποσοστό της μείωσης από τη διεθνή τιμή της βενζίνης έχει εξανεμιστεί από τους φόρους που αντιπροσωπεύουν το 64% της λιανικής τιμής της βενζίνης και το οποίο μένει αμετάβλητο από τις διακυμάνσεις των διεθνών τιμών.

Γεγονός είναι ότι πέραν της μείωσης που εξανεμίστηκε από τους φόρους, υπάρχει και ένα ποσοστό πάνω από 2% που… χάθηκε στον δρόμο από το διυλιστήριο μέχρι την αντλία. Τον δικό τους ρόλο σε αυτή τη διαδρομή είχαν τα capital controls που επιβλήθηκαν στις 29 Ιουνίου.

Το «καπέλο»

Η αύξηση των συναλλαγών με πιστωτική κάρτα στα πρατήρια μετέφερε στους καταναλωτές το κόστος προμήθειας, που κυμαίνεται στο 1,5%, ενώ το «καπέλο» συμπεριέλαβε και το κόστος της κεφαλαιακής στενότητας των πρατηριούχων που προέκυψε από την παύση των πιστώσεων από τις εταιρείες εμπορίας, λόγω των capital controls. Αυτή είναι η εξήγηση που δίνουν παράγοντες της αγοράς στην απόκλιση της μείωσης της διυλιστηριακής τιμής με τη λιανική το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου. Οπως φαίνεται από τον πίνακα που παρουσιάζει η «Καθημερινή» το διάστημα 3 Ιουλίου έως και 28 Αυγούστου, η τιμή διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ, που αποτελεί την τιμή βάσης για τη διαμόρφωση της τιμής στην αντλία, μειώθηκε σε ποσοστό 13% και διαμορφώθηκε (προ ΦΠΑ) από 1,186


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.