Όρους και προϋποθέσεις για να αναθεωρεί η σύμβαση του Μορέα από τη βουλή βάζει το υπουργείο Υποδομών θέτοντας ως προαπαιτούμενα δύο ζητήματα. Το πρώτο είναι να προχωρήσουν οι παραχωρησιούχοι σε ελεύθερες διελεύσεις για τους μόνιμους κατοίκους και το δεύτερο να υπάρξει ρήτρα ανάπτυξης, βάσει της οποίας θα καθορίζεται η τιμολογιακή πολιτική.
Η σύμβαση για το ......
Μορέα που κατασκευάζει το Κόρινθος-Τρίπολη –Καλαμάτα, διαβιβάστηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο το περασμένο Φθινόπωρο. Ωστόσο ακόμη δεν έχει εγκριθεί, με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη να δηλώνει χθες στην βουλή ότι εάν δεν επιτευχθούν τα παραπάνω, το έργο θα εκτελεστεί ως έχει και δεν θα υπάρξει τροποποίηση της σύμβασης.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, κ. Μάκη Βορίδη, επισήμανε ότι το δημόσιο θα τηρήσει τις υφιστάμενες πέντε συμβάσεις παραχώρησης με θρησκευτική ευλάβεια και συμπλήρωσε ότι εφεξής θα υπάρχει έλεγχος στα έργα.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει σταματήσει να χρηματοδοτεί το Μορέα, λόγω της εκτιμώμενης χαμηλής κυκλοφορίας που προβλέπεται να υποχωρήσει κατά 23% τα επόμενα τριάντα χρόνια. Για αυτό ζητάει υψηλότερο επιτόκιο βάσης euribor πάνω από 4,5%, όταν σήμερα αυτό βρίσκεται σε μηδενικό επίπεδο. Υπενθυμίζεται ότι από τον αυτοκινητόδρομο έχει κατασκευαστεί το 95% του έργου και απομένει για να ολοκληρωθεί η περιμετρική της Καλαμάτας αλλά και το Λεύκτρο-Σπάρτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τον υπουργό από τα 905 εκατ. ευρώ του έργου (844 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός και τα 68 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης καθυστέρησης έναρξης της παραχώρησης), έχουν δοθεί από το δημόσιο 359 εκατ. ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχος έχει λάβει 128 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (το δάνειο της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ) και 828 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες.
Χθες ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε το σκεπτικό του για τους μεγάλους οδικούς άξονες λέγοντας ότι στόχος είναι:
- η μείωση των διοδίων και ο προσδιορισμός τους με δείκτες που θα λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση της χώρας.
-Η παροχή 50 ελεύθερων διελεύσεων σε ακτίνα 25 χλμ από την μόνιμη κατοικία, όπου δεν υπάρχει ασφαλής εναλλακτική όδευση.
- Η ελεύθερη διέλευση των ΑΜΕΑ και ευαίσθητων ομάδων του πληθυσμού.
- Στην εγκατάσταση ενιαίου, ηλεκτρονικού, αναλογικού, χιλιομετρικού συστήματος χρέωσης των διοδίων.
- Στην διακοπή των διώξεων των πολιτών που αντιδρούν στα διόδια.
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε παράλληλα ότι η νέα σύμβαση του Μορέα είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο «και περιμένουμε να δούμε εάν το Ελεγκτικό Συνέδριο θα την εγκρίνει».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, από τα 905 εκατ. ευρώ του έργου (844 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός και τα 68 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης καθυστέρησης έναρξης της παραχώρησης), έχουν δοθεί από το δημόσιο 359 εκατ. ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχος έχει λάβει 128 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (το δάνειο της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ) και 828 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες.
Χθες πάντως έγινε γνωστό ότι η κυβέρνηση θα διερευνήσει τις καταγγελίες του βουλευτή των ΑΝΕΛ, κ. Νίκου Νικολόπουλου περί ατασθαλιών στους διαγωνισμούς σιδηροδρομικών έργων της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του κ. Νικολόπουλου, σημείωσε ότι οι καταγγελίες του βουλευτή Αχαϊας θα διερευνηθούν από τους Επιθεωρητές, ενώ πρόσθεσε ότι η νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θα εξετάσει τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στον διαγωνισμό για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Ψαθόπυργος – Ρίο (ΑΣ 716).
Ο κ. Νικολόπουλος έχει καταγγείλει ότι αποκλείστηκε η ιταλική εταιρία που προσέφερε την μεγαλύτερη έκπτωση στον διαγωνισμό, ύψους 45% και διερωτάται για ποιον λόγο δεν της δόθηκε το έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.