Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

Οι «δικαιολογίες» του υπουργείου Ανάπτυξης για ποιο λόγο δεν πέφτει η τιμή της βενζίνης

Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας , παρακολουθεί καθημερινά τις εξελίξεις τόσο των διεθνών όσο και τη διαμόρφωση των λιανικών τιμών πώλησης των υγρών καυσίμων μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών καυσίμων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (www.fuelprices.gr).

Αυτά αναφέρει το ......

υπουργείο Ανάπτυξης σε ανακοίνωση του ενώ θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι σήμερα υπήρξε παρέμβαση εισαγγέα για το ζήτημα όπου θα διερευνηθεί ο λόγος που δεν υπάρχει ανάλογη μείωση στις τιμές των καυσίμων Η ανακοίνωση του υφυπουργού ΑΝΆΠΤΥΞΗς Κ. Γεράσιμου Γιακουμάτου αναφέρει ότι οι διακυμάνσεις των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων ακολουθούν με μεγάλη ακρίβεια τις διακυμάνσεις των τιμών διυλιστηρίου οι οποίες είναι αποτέλεσμα της μεταβολής των διεθνών τιμών διύλισης των πετρελαιοειδών προϊόντων για την περιοχή της Μεσογείου.

Την δεδομένη στιγμή (1/12/2014 οι τιμές λιανικής της αμόλυβδης βενζίνης βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών , ως αποτέλεσμα της διακύμανσης των διεθνών τιμών διύλισης των πετρελαιοειδών προϊόντων
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή λιανικής της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων διαμορφώνεται σε χαμηλό τετραετίας, δηλαδή στο 1,546 ευρώ ανά λίτρο.

Υπενθυμίζουμε οι τιμές λιανικής καυσίμων στην Ελλάδα, διαμορφώνονται από τους παρακάτω συντελεστές
(παράδειγμα για βενζίνη 95 στις 1/12/14):
Αξία (€) Ποσοστό
Φόροι, Τέλη κλπ 0,9707 62,75%
Τιμή Διυλιστηρίου 0,4645 30,03%
Μικτό κόστος διανομής (χονδρική / λιανική) 0,1117 7,22%
ΣΥΝΟΛΟ 1,5469 100,00%

Αναλυτικότερα:
Α) Οι φόροι και τα τέλη (Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ΦΠΑ, τέλη ΡΑΕ κλπ) που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος της τιμής, κυρίως είναι σταθεροί και ανεξάρτητοι της τιμής του καυσίμου.
Β) Η τιμή διυλιστηρίου προκύπτει από τη χρηματιστηριακή τιμή (σε δολάρια) της βενζίνης, όπως διαμορφώνεται καθημερινά στην περιοχή της Μεσογείου. Η τιμή αυτή ΔΕΝ εξαρτάται απόλυτα από τη χρηματιστηριακή τιμή του αργού, αφού είναι αποτέλεσμα της προσφοράς και ζήτησης του συγκεκριμένου προϊόντος τη συγκεκριμένη στιγμή. την ισοτιμία ευρώ / δολαρίου όπως διαμορφώνεται καθημερινά και το κόστος αποθήκευσης κλπ Γ) Το κόστος διακίνησης είναι σταθερό και δεν συνδέεται με την τιμή του προϊόντος.

Συνεπώς:
Η μείωση της τιμής του αργού επηρεάζει θετικά αλλά όχι απόλυτα τη διαμόρφωση της χρηματιστηριακής τιμής της βενζίνης Μεσογείου ενώ αντίστροφα, η μείωση της ισοτιμίας ευρώ / δολαρίου (8,19%) λειτουργεί αυξητικά.
Έτσι, σε επίπεδο Μεσογείου, η μείωση κατά 20,43% της τιμής αργού σε δολάρια, ισοδυναμεί σε μείωση 6,06% στη βενζίνη σε ευρώ! Στη χώρα μας, όπου η τιμή λιανικής επηρεάζεται μόνο κατά 30% από την τιμή του προϊόντος, η μεταβολή χωρίς τους φόρους κυμαίνεται και αυτή στο ίδιο επίπεδο δηλαδή 5,94% Αυτές είναι οι δικαιολογίες που παραθέτει για την μη ανάλογης μείωσης των τιμώ των καυσίμων από τις εταιρείες πετρελαιοειδών

ΣΧΟΛΙΟ
Τώρα που οι διεθνείς τιμές πέφτουν, το υπουργείο κάνει το Κορόϊδο.
Όταν ανεβαίνουν επικαλούνται αθξήσεις στις διεθνείς τιμές.
Εκεί στο υπουργείο Ανάπτυξης ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΨΥΧΙΑΤΡΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.