Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

Η αναβάθμιση του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας σε 6 απλά βήματα.

Επιστολή με προτάσεις αναβάθμισης του Νοσοκομειου Κυπαρισσίας απέστειλαν στο Φιλιατρά News και το Kopanaki News δύο αγροτικοί ιατροί που υπηρέτησαν στο νοσοκομείο και που μέσω της επιστολής τους καταθέτουν την άποψη τους για το πως μέσα σε έξι απλά βήματα μπορεί η Νοσηλευτικλή μονάδα να αναβαθμιστεί και να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες από αυτές που ήδη προσφέρει.

Η επιστολή είναι ενδιαφέρουσα και ελπίζουμε κάποιοι να κανουν κάτι για να διορθωθεί η κατάσταση.


Πώς να αναβαθμίσετε ένα νοσοκομείο σε 6 απλά βήματα!

Βήμα 1ο : Επανδρώστε τα περιφερικά ιατρεία και τα κέντρα υγείας της περιοχής με ειδικευμένους γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων και κρατήστε για το νοσοκομείο ανειδίκευτους αγροτικούς γιατρούς που έχουν μόλις αποφοιτήσει!
Για τις εφημερίες του ΚΥ Φιλιατρών απασχολούνται δύο γενικοί γιατροί και ένας παθολόγος και στο ΚΥ Γαργαλιάνων δύο γενικοί γιατροί και ένας παιδίατρος, ενώ ο αριθμός των περιστατικών των επειγόντων και των δύο κέντρων υγείας μαζί είναι υποπολλαπλάσιος αυτών που δέχεται το νοσοκομείο της Κυπαρισσίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως οποιοδήποτε περιστατικό χρειάζεται τις στοιχειώδεις αιματολογικές εξετάσεις ή ακτινογραφίες αναγκαστικά παραπέμπεται στο νοσοκομείο της Κυπαρισσίας.

Βήμα 2ο : Καταβάλλετε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μην προσληφθεί ποτέ ξανά ειδικευμένος γιατρός στο νοσοκομείο!
Δεν έχει γίνει καμία ενέργεια τουλάχιστον τους τελευταίους έξι μήνες για την πρόσληψη ειδικοτήτων πρώτης γραμμής όπως καρδιολόγος και γυναικολόγος, με αποτέλεσμα ο πληθυσμός της περιοχής να στερείται καθημερινά τη δυνατότητα της ορθότερης αντιμετώπισης σοβαρών καρδιολογικών νοσημάτων, όπως το έμφραγμα του μυοκαρδίου, και οι εγκυμονούσες γυναίκες να μετακινούνται στο νοσοκομείο Καλαμάτας για να διεκπεραιωθεί με ασφάλεια κάτι τόσο απλό όσο ένας τοκετός.

Βήμα 3ο : Στείλτε τους ασθενείς στο πλησιέστερο φαρμακείο, για να προμηθευτούν τα απαραίτητα αναλώσιμα υλικά και στο μικροβιολογικό εργαστήριο της γειτονιάς σας για τις απαραίτητες αιματολογικές εξετάσεις!
Αδιανόητες είναι οι ελλείψεις σε υλικό λόγω αδικαιολόγητων καθυστερήσεων στις παραγγελίες, αλλά και παράλογων περικοπών.
Η καθημερινότητα κάθε γιατρού στο νοσοκομείο της Κυπαρισσίας βρίθει παραδειγμάτων :
- Ελλείψεις σε γάντια για την εξέταση των ασθενών.
- Ελλείψεις σε μπουκαλάκια αιμοληψίας.
- Ελλείψεις σε δοχεία για γενική εξέταση ούρων.
- Ελλείψεις σε αντιδραστήρια για τις απλούστερες εργαστηριακές εξετάσεις, όπως η καλλιέργεια ούρων.
- Ελλείψεις σε φάρμακα, όπως οι αντιβιώσεις.

Βήμα 4ο : Προκαλέστε την τύχη σας! Μπορεί να μην χρειαστεί να αντιμετωπιστεί ούτε στην επόμενη εφημερία κάποιο σοβαρό περιστατικό!
Υπάρχει η άμεση ανάγκη εξοπλισμού των τμημάτων του νοσοκομείου Κυπαρισσίας (επείγοντα, παθολογική και χειρουργική κλινική) με τα ιατρικά εκείνα μηχανήματα δίχως τα οποία κρίνεται άκρως επικίνδυνη και παράνομη η λειτουργία του.
Ο κατάλογος είναι μακρύς : ηλεκτοκαρδιογράφοι, monitor, απινιδωτές, αναπνευστήρες, αναρροφήσεις, ακόμη και φιάλες οξυγόνου.

Βήμα 5ο : Τοποθετείστε το κατάλληλο άτομο στην κατάλληλη θέση, αξιοποιώντας για το συμφέρον του νοσοκομείου τις γνώσεις και τα προσόντα του!
Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε πως η κύρια απασχόληση της διαιτολόγου και της κοινωνικής λειτουργού δεν είναι η συνεργασία με τους γιατρούς των κλινικών και η αρωγή στη διαχείριση ιδιαίτερων κοινωνικά περιστατικών, αλλά η γραμματειακή υποστήριξη του γραφείου του αναπληρωτή διοικητή κ.Σεφέκου.

Βήμα 6ο : Φροντίστε να πείσετε με κάθε τρόπο τους ανθρώπους που εξυπηρετούνται από το νοσοκομείο πως εσείς κάνατε ό, τι καλύτερο μπορούσατε. Άλλωστε, αφού κανείς δεν διαμαρτύρεται, μάλλον αυτό το επίπεδο περίθαλψης τούς αξίζει!
Στον ένα χρόνο που δουλεύαμε στο νοσοκομείο της Κυπαρισσίας με έκπληξη διαπιστώσαμε πως οι άνθρωποι μοιάζουν να μη συνειδητοποιούν τις σοβαρότατες συνέπειες που έχουν για την υγεία τους και το επίπεδο ζωής τους τα προαναφερθέντα.
Στη θέση της συγκροτημένης, συλλογικής διαμαρτυρίας, είδαμε μία ασαφή δυσαρέσκεια του κόσμου, η οποία κατευνάζεται με εξαιρετική ευκολία μέσω του εγκαθιδρυμένου συστήματος πελατειακών σχέσεων.
Το σκωπτικό ύφος του κειμένου είχε σα μοναδικό στόχο την ελάχιστη κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας.
Και είναι προφανές ότι κάθε ομοιότητα με πρόσωπα ή περιστάσεις δεν ήταν καθόλου τυχαία...

Γεωργία Κολλιοπούλου, Εύα Παππά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.