Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2013

Πολύ σύντομα παρελθόν ο σταθμός των ΚΤΕΛ στον Κηφισό…

Σε πλήρη σχεδιασμό είναι το μεγάλο συγκοινωνιακό έργο κατασκευής με ΣΔΙΤ για τον Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στο Βοτανικό. Παράλληλα, παρελθόν θα αποτελέσουν οι σημερινοί σταθμοί σε Κηφισό και Λιοσίων που η εικόνα τους μόνο κολακευτική δεν είναι. Ο σχεδιασμός αυτός έχει ανατεθεί στην Αττικό Μετρό, η τεράστια εμπειρία της οποίας εγγυάται την ολοκληρωμένη λύση για την κατασκευή του Νέου Τερματικού σταθμού της Αθήνας.

Η δημιουργία του .....

νέου σταθμού και η παύση των υφιστάμενων υποδομών ΚΤΕΛ θα σημάνει τη μεταφορά για τις δραστηριότητες των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών στον σταθμό του Ελαιώνα, κάνοντας τη διαμεταφορά των επιβατών προς το αεροδρόμιο, το λιμάνι και το κέντρο της Αθήνας ιδιαίτερα εύκολη, καθώς ο σταθμός θα βρίσκεται δίπλα στο σταθμό Μετρό ΕΛΑΙΩΝΑΣ της γραμμής 3. Ο νέος σταθμός θα συνδέεται υπογείως με το Μετρό.

Σήμερα, σε καθημερινή βάση εξυπηρετούνται 31.000 επιβάτες από τα ΚΤΕΛ Κηφισού και άλλοι 10.000 από τα ΚΤΕΛ Λιοσίων. Το έργο, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης και θα κατασκευαστεί πάνω στο αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα, όπως προβλέπεται και από το Προεδρικό Διάταγμα 750Δ/2005 του Οργανισμού Ρυθμιστικού της Αθήνας.

Με το έργο αυτό θα αλλάξει ο τρόπος μετακίνησης από και προς την Αθήνα μέσω των ΚΤΕΛ, καθώς οι επιβάτες με τη χρήση του δικτύου του Μετρό και των άλλων μέσων θα μπορούν με ένα μικρό κόστος να έχουν άμεση πρόσβαση στον Τερματικό Σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, ενώ σε «απόσταση βολής» θα βρίσκεται ο ομώνυμος σταθμός Μετρό.
Το δε έργο έχει υψηλούς στόχους όπως: Να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό των υπεραστικών λεωφορείων, που ανέρχεται σε 10 εκατ. περίπου επιβάτες ετησίως, επιτρέποντας κατά τρόπο οργανωμένο τις μετεπιβιβάσεις από όλα τα αστικά μέσα μεταφοράς (Μετρό, λεωφορεία, ΙΧ, Ταξί).

Να σχεδιασθεί αρχιτεκτονικά ένα έργο με υψηλό επίπεδο αισθητικής, αποτελώντας τοπόσημο για την περιοχή και πόλο έλξης εμπορικών ή άλλων δραστηριοτήτων.
Να κινητοποιήσει και να επισπεύσει τις διαδικασίες για την ανάπτυξη ή ολοκλήρωση των δικτύων αστικής υποδομής (π.χ. τοπικό οδικό δίκτυο, δίκτυα κοινής ωφέλειας) που λείπουν στην περιοχή αυτή του Ελαιώνα.

Να συμβάλει σημαντικά στην πολεοδομική αναδιάρθρωση της περιοχής που σήμερα είναι κυρίως βιομηχανικού – χονδρεμπορικού χαρακτήρα, σε περιοχή με σύγχρονες επιχειρήσεις τριτογενούς, κυρίως, τομέα.
Το έργο αποτελεί ιδιωτική επένδυση και η υλοποίησή του προβλέπεται να γίνει με διαγωνισμό για τη σύναψη Σύμβασης Παραχώρησης, με χρηματοδότηση των ΚΤΕΛ και του παραχωρησιούχου (ΣΔΙΤ). Η Αττικό Μετρό θα είναι ο τεχνικός συντονιστής των μελετών και της κατασκευής του έργου, ενώ ο Δήμος Αιγάλεω θα συμβάλει στη διευκόλυνση της διαδικασίας έκδοσης των απαιτούμενων αδειών.

Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση του σταθμού, ενώ το Δημόσιο δε θα χρειαστεί να βάλει χρήματα. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι, εάν κάθε ΚΤΕΛ δίνει ένα ευρώ από κάθε εισιτήριο που εκδίδει στον παραχωρησιούχο, η απόσβεση θα έχει ολοκληρωθεί κατά μέγιστον σε επτά χρόνια.

Θάρρος