Την έχει πάρει "επ ώμου" την υπόθεση Ολύμπια οδό και καλά κάνει!!!
Και νέα ερώτηση σχετικά με την κατασκευή της ολύμπιας οδού κατέθεσε στην βουλή ο Βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Γιάννης Λαμπρόπουλος.
Ο κ. Λαμπρόπουλος......
αναφέρεται εκ νέου στην εξέλιξη που υπήρχε για την κατασκευή του τμήματος Κόρινθοσ - Πάτρα και αναφέρει ότι είναι ένας πολύ σημαντικός άξονας ο οποίος συνδέει την βόρεια με την νότια Ελλαδα και λέχει αναπτυξιακό χαρακτήρα τόσο για τον νομό Ηλείας όσο και για τον νομό μεσσηνίας.
Και ζητά με την ερώτηση του να μάθει τι πρόκειται να γίνει με το τμήμα Πάτρα - Ππύργος - Τσακώνα, και αν θα γίνει το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα ακόμα και με μηδενική Λύση για τον Καϊάφα.
Αναλυτικά η Ερώτηση του καθώς και η συζήτηση στην βουλή για την επίμαχη ερώτηση αναφέρουν:
ΠΡΟΣ : Τον κ. Υπουργό Υποδομών , Μεταφορών & Δικτύων
ΘΕΜΑ : Κατασκευή ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ
Όπως είναι γνωστόν από το 2007 έχει κυρωθεί στη Βουλή η σύμβαση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου από την Κόρινθο – Πάτρα – Πύργος μέχρι την Τσακώνα.
Με την οικονομική κρίση του 2008 , οι τράπεζες άρχισαν να βάζουν εμπόδια στη χρηματοδότηση και τελικά δεν προχώρησαν το έργο.
Πρόσφατα και ύστερα από συμφωνία μεταξύ Υπουργείου , Τραπεζών και Παραχωρησιούχων , ξεκίνησαν οι εργασίες στο τμήμα από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα.
Για το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα δεν γίνεται καμιά αναφορά.
Επειδή , κάθε απόφαση για μη κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα , θα αποτελέσει πλήγμα για την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδος και συνεπώς βρίσκει αντίθετους σύσσωμους τους Νομούς Μεσσηνίας και Ηλείας .
Ε ρ ω τ ά τ α ι ο κ. Υπουργός
1.] Θα εφαρμοσθεί η συμφωνία του 2007 για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου ; .
2.] Θα κατασκευασθεί το τμήμα ΠΥΡΓΟΣ – ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ – ΤΣΑΚΩΝΑ έστω με την αποκαλούμενη μηδενική λύση στην περιοχή της Λίμνης Καϊάφα ; .
Αθήνα 18 - 9 - 2013
Ο Επερωτών Βουλευτής
ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Ακολουθεί η συζήτηση στην βουλή:
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε κύριε Υπουργέ.
Θα συζητηθεί τώρα η με αριθμό 47/23-9-2013 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννη Λαμπρόπουλου, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα» της Ολυμπίας Οδού.
Στην ερώτηση θα απαντήσει ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοίδης.
Ο συνάδελφος κ. Λαμπρόπουλος έχει το λόγο για δύο λεπτά για να αναπτύξει την ερώτησή του
.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, όπως είναι γνωστό, το 2007 εδώ στην Βουλή κυρώθηκε η σύμβαση για την κατασκευή του δρόμου Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα στη Μεσσηνία. Όλοι τότε και σχεδόν όλα τα Κόμματα χαιρέτισαν την κατασκευή αυτού του δρόμου ως ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα, όχι μόνο για το Νομό Μεσσηνίας ή για το Νομό Ηλείας, αφού θα συνδέει τη Μεσσηνία με το κυριότερο λιμάνι, είσοδο-έξοδο προς την Ευρώπη, αλλά και μέχρι τα Ιωάννινα. Ένας οδικός άξονας που θα συνδέει το νότο με το βορρά.
Το 2009, όμως, οι τράπεζες σταμάτησαν να χρηματοδοτούν αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο με την οικονομική κρίση που ξέσπασε διεθνώς. Γιατί προφανώς έβλεπαν ότι θα κερδίσουν λιγότερα απ’ ό,τι είχαν υπολογίσει. Από τότε άρχισαν οι συζητήσεις, όπου ζητούσαν και αποζημίωση και να σταματήσει ο δρόμος στην Πάτρα. Εμείς μιλάμε για ανάγκη ανάπτυξης της περιοχής και όταν μιλάμε για ανάπτυξη δεν μπορούμε να μην κάνουμε κάθε προσπάθεια για να γίνει αυτός ο δρόμος.
Ναι, αποδεχόμαστε στην περιοχή του Καϊάφα -τα είκοσι χιλιόμετρα από το Συμβούλιο της Επικρατείας- να υπάρξει λύση, να γίνουν οι οποιεσδήποτε παρεμβάσεις.
Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν θα πρέπει να μείνει έξω το έργο Τσακώνα-Καλό Νερό. Και για το Νομό αποτελεί εσωτερικό δίκτυο, αλλά είναι και τμήμα του μεγάλου οδικού άξονα, που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πάτρα και τα Ιωάννινα.
Με το δρόμο αυτό η Καλαμάτα θα απέχει τρεις ώρες από τα Ιωάννινα. Σκεφθείτε, λοιπόν, τι μπορεί να σημαίνει αυτό για όλη τη Δυτική Ελλάδα.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο δι’ όλίγον.
Εγώ θα σας δώσω τρία λεπτά κι επαφίεστε στον πατριωτισμό, όσον αφορά το χρόνο.
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα χρειαστώ ένα λεπτό.
Χαίρομαι που ο κ. Λαμπρόπουλος, παλιός και εκλεκτός συνάδελφος εδώ στη Βουλή είναι τόσο μαχητικός με τα καλώς εννοούμενα περιφερειακά συμφέροντα της Πελοποννήσου. Εγώ νομίζω ότι τα συμφέροντα αυτά είναι και εθνικά αναπτυξιακά συμφέροντα.
Πιστεύω, κύριε συνάδελφε, θα βρεθούν λύσεις σύντομα. Χαίρομαι πάρα πολύ που ένα σημαντικό όραμα, ένα σχέδιο μεγάλο που πολλοί άνθρωποι στη Μεσσηνία και στη Δυτική Πελοπόννησο σχεδίασαν αυτή τη στιγμή γίνεται σιγά-σιγά πραγματικότητα.
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας που πριν ορισμένα χρόνια ήταν νεκρό, αυτή τη στιγμή παρουσιάζει μια εκπληκτική αύξηση στις πτήσεις, στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις. Αυτό είναι ένα πολύ καλό δείγμα για το τι δυνατότητες υπάρχουν στην περιοχή και στη χώρα.
Βέβαια, υπάρχουν οι οδικοί άξονες και ο σιδηρόδρομος, ο οποίος είναι έτοιμος. Υπάρχει ο Σιδηρόδρομος Δυτικής Ελλάδας, ο οποίος όμως κι αυτός είναι νεκρός. Μέσα από την αξιοποίηση του την τουριστική και την εμπορευματική θα δώσει τη δυνατότητα για εναλλακτικές μορφές εμπορευματικών μεταφορών. Εύχομαι να γίνει η κύρια μορφή εμπορευματικής μεταφοράς.
Θα βρεθούν, λοιπόν, λύσεις σύντομα. Ας δώσουμε ραντεβού στην Αίθουσα αυτή για να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα ζητήματα μέσα από τη συζήτηση που θα προκύψει.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
Πάντως, ευχάριστο είναι να συζητάμε για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων και για την επανεκκίνηση κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων.
Εμείς κάτω στην Κρήτη με πολύ μελαγχολία τα βλέπουμε όλα αυτά, περιοριζόμενοι στους κατσικόδρομους.
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Μου δίνετε για λίγο το λόγο;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Βεβαίως, σας τον δίνω και θέλω και απάντηση. Συντόμως θα συζητήσουμε κι επισήμως το θέμα.
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Κύριε Πρόεδρε, ορθά θέτετε το ζήτημα.
Εγώ πραγματικά ως πολιτικός δεν αισθάνομαι καλά με το θέμα κυρίως του ΒΟΑΚ του βορείου, δηλαδή, άξονα της Κρήτης.
Θέλω να πω όμως, ότι πρέπει να υπάρξει και μια συνολική αυτοκριτική και αναστοχασμός όλων των συναδέλφων της Κρήτης όλα αυτά τα χρόνια για τις προτεραιότητες που δώσαμε.
Πιστεύω ότι εάν υπάρχει ένα μεγάλο έλλειμμα στις πολιτικές μας μεταπολιτευτικά, ήταν η μη ολοκλήρωση έστω και ενός άξονα κεντρικού, του βόρειου άξονα στην Κρήτη.
Θα έχουμε νέα σύντομα και ίσως βρούμε μια ευκαιρία να τα συζητήσουμε και στην Αίθουσα αυτή.
Ευχαριστώ πολύ.
Και νέα ερώτηση σχετικά με την κατασκευή της ολύμπιας οδού κατέθεσε στην βουλή ο Βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Γιάννης Λαμπρόπουλος.
Ο κ. Λαμπρόπουλος......
αναφέρεται εκ νέου στην εξέλιξη που υπήρχε για την κατασκευή του τμήματος Κόρινθοσ - Πάτρα και αναφέρει ότι είναι ένας πολύ σημαντικός άξονας ο οποίος συνδέει την βόρεια με την νότια Ελλαδα και λέχει αναπτυξιακό χαρακτήρα τόσο για τον νομό Ηλείας όσο και για τον νομό μεσσηνίας.
Και ζητά με την ερώτηση του να μάθει τι πρόκειται να γίνει με το τμήμα Πάτρα - Ππύργος - Τσακώνα, και αν θα γίνει το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα ακόμα και με μηδενική Λύση για τον Καϊάφα.
Αναλυτικά η Ερώτηση του καθώς και η συζήτηση στην βουλή για την επίμαχη ερώτηση αναφέρουν:
ΠΡΟΣ : Τον κ. Υπουργό Υποδομών , Μεταφορών & Δικτύων
ΘΕΜΑ : Κατασκευή ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ
Όπως είναι γνωστόν από το 2007 έχει κυρωθεί στη Βουλή η σύμβαση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου από την Κόρινθο – Πάτρα – Πύργος μέχρι την Τσακώνα.
Με την οικονομική κρίση του 2008 , οι τράπεζες άρχισαν να βάζουν εμπόδια στη χρηματοδότηση και τελικά δεν προχώρησαν το έργο.
Πρόσφατα και ύστερα από συμφωνία μεταξύ Υπουργείου , Τραπεζών και Παραχωρησιούχων , ξεκίνησαν οι εργασίες στο τμήμα από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα.
Για το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα δεν γίνεται καμιά αναφορά.
Επειδή , κάθε απόφαση για μη κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα , θα αποτελέσει πλήγμα για την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδος και συνεπώς βρίσκει αντίθετους σύσσωμους τους Νομούς Μεσσηνίας και Ηλείας .
Ε ρ ω τ ά τ α ι ο κ. Υπουργός
1.] Θα εφαρμοσθεί η συμφωνία του 2007 για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου ; .
2.] Θα κατασκευασθεί το τμήμα ΠΥΡΓΟΣ – ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ – ΤΣΑΚΩΝΑ έστω με την αποκαλούμενη μηδενική λύση στην περιοχή της Λίμνης Καϊάφα ; .
Αθήνα 18 - 9 - 2013
Ο Επερωτών Βουλευτής
ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Ακολουθεί η συζήτηση στην βουλή:
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε κύριε Υπουργέ.
Θα συζητηθεί τώρα η με αριθμό 47/23-9-2013 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννη Λαμπρόπουλου, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα» της Ολυμπίας Οδού.
Στην ερώτηση θα απαντήσει ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοίδης.
Ο συνάδελφος κ. Λαμπρόπουλος έχει το λόγο για δύο λεπτά για να αναπτύξει την ερώτησή του
.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, όπως είναι γνωστό, το 2007 εδώ στην Βουλή κυρώθηκε η σύμβαση για την κατασκευή του δρόμου Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα στη Μεσσηνία. Όλοι τότε και σχεδόν όλα τα Κόμματα χαιρέτισαν την κατασκευή αυτού του δρόμου ως ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα, όχι μόνο για το Νομό Μεσσηνίας ή για το Νομό Ηλείας, αφού θα συνδέει τη Μεσσηνία με το κυριότερο λιμάνι, είσοδο-έξοδο προς την Ευρώπη, αλλά και μέχρι τα Ιωάννινα. Ένας οδικός άξονας που θα συνδέει το νότο με το βορρά.
Το 2009, όμως, οι τράπεζες σταμάτησαν να χρηματοδοτούν αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο με την οικονομική κρίση που ξέσπασε διεθνώς. Γιατί προφανώς έβλεπαν ότι θα κερδίσουν λιγότερα απ’ ό,τι είχαν υπολογίσει. Από τότε άρχισαν οι συζητήσεις, όπου ζητούσαν και αποζημίωση και να σταματήσει ο δρόμος στην Πάτρα. Εμείς μιλάμε για ανάγκη ανάπτυξης της περιοχής και όταν μιλάμε για ανάπτυξη δεν μπορούμε να μην κάνουμε κάθε προσπάθεια για να γίνει αυτός ο δρόμος.
Ναι, αποδεχόμαστε στην περιοχή του Καϊάφα -τα είκοσι χιλιόμετρα από το Συμβούλιο της Επικρατείας- να υπάρξει λύση, να γίνουν οι οποιεσδήποτε παρεμβάσεις.
Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν θα πρέπει να μείνει έξω το έργο Τσακώνα-Καλό Νερό. Και για το Νομό αποτελεί εσωτερικό δίκτυο, αλλά είναι και τμήμα του μεγάλου οδικού άξονα, που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πάτρα και τα Ιωάννινα.
Με το δρόμο αυτό η Καλαμάτα θα απέχει τρεις ώρες από τα Ιωάννινα. Σκεφθείτε, λοιπόν, τι μπορεί να σημαίνει αυτό για όλη τη Δυτική Ελλάδα.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο δι’ όλίγον.
Εγώ θα σας δώσω τρία λεπτά κι επαφίεστε στον πατριωτισμό, όσον αφορά το χρόνο.
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα χρειαστώ ένα λεπτό.
Χαίρομαι που ο κ. Λαμπρόπουλος, παλιός και εκλεκτός συνάδελφος εδώ στη Βουλή είναι τόσο μαχητικός με τα καλώς εννοούμενα περιφερειακά συμφέροντα της Πελοποννήσου. Εγώ νομίζω ότι τα συμφέροντα αυτά είναι και εθνικά αναπτυξιακά συμφέροντα.
Πιστεύω, κύριε συνάδελφε, θα βρεθούν λύσεις σύντομα. Χαίρομαι πάρα πολύ που ένα σημαντικό όραμα, ένα σχέδιο μεγάλο που πολλοί άνθρωποι στη Μεσσηνία και στη Δυτική Πελοπόννησο σχεδίασαν αυτή τη στιγμή γίνεται σιγά-σιγά πραγματικότητα.
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας που πριν ορισμένα χρόνια ήταν νεκρό, αυτή τη στιγμή παρουσιάζει μια εκπληκτική αύξηση στις πτήσεις, στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις. Αυτό είναι ένα πολύ καλό δείγμα για το τι δυνατότητες υπάρχουν στην περιοχή και στη χώρα.
Βέβαια, υπάρχουν οι οδικοί άξονες και ο σιδηρόδρομος, ο οποίος είναι έτοιμος. Υπάρχει ο Σιδηρόδρομος Δυτικής Ελλάδας, ο οποίος όμως κι αυτός είναι νεκρός. Μέσα από την αξιοποίηση του την τουριστική και την εμπορευματική θα δώσει τη δυνατότητα για εναλλακτικές μορφές εμπορευματικών μεταφορών. Εύχομαι να γίνει η κύρια μορφή εμπορευματικής μεταφοράς.
Θα βρεθούν, λοιπόν, λύσεις σύντομα. Ας δώσουμε ραντεβού στην Αίθουσα αυτή για να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα ζητήματα μέσα από τη συζήτηση που θα προκύψει.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
Πάντως, ευχάριστο είναι να συζητάμε για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων και για την επανεκκίνηση κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων.
Εμείς κάτω στην Κρήτη με πολύ μελαγχολία τα βλέπουμε όλα αυτά, περιοριζόμενοι στους κατσικόδρομους.
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Μου δίνετε για λίγο το λόγο;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Βεβαίως, σας τον δίνω και θέλω και απάντηση. Συντόμως θα συζητήσουμε κι επισήμως το θέμα.
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Κύριε Πρόεδρε, ορθά θέτετε το ζήτημα.
Εγώ πραγματικά ως πολιτικός δεν αισθάνομαι καλά με το θέμα κυρίως του ΒΟΑΚ του βορείου, δηλαδή, άξονα της Κρήτης.
Θέλω να πω όμως, ότι πρέπει να υπάρξει και μια συνολική αυτοκριτική και αναστοχασμός όλων των συναδέλφων της Κρήτης όλα αυτά τα χρόνια για τις προτεραιότητες που δώσαμε.
Πιστεύω ότι εάν υπάρχει ένα μεγάλο έλλειμμα στις πολιτικές μας μεταπολιτευτικά, ήταν η μη ολοκλήρωση έστω και ενός άξονα κεντρικού, του βόρειου άξονα στην Κρήτη.
Θα έχουμε νέα σύντομα και ίσως βρούμε μια ευκαιρία να τα συζητήσουμε και στην Αίθουσα αυτή.
Ευχαριστώ πολύ.
.....Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν θα πρέπει να μείνει έξω το έργο Τσακώνα-Καλό Νερό.......
ΑπάντησηΔιαγραφήνα το ζηταμε ολοι!
ΣΤΥΛ..
ΑπάντησηΔιαγραφή