Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2011

Κουσελάς για άνοιγμα επαγγέλματος ΤΑΞΙ: Απαραίτητοι οι κανόνες και τα πληθυσμιακά κριτήρια.

Παρέμβαση Κουσελά στις προτάσεις Ραγκούση για την απελευθέρωση των ταξί.

Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, στην τοποθέτησή του κατά την παρουσίαση από τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Ραγκούση των προτεινόμενων ρυθμίσεων για την απελευθέρωση των ταξί, στον διευρυμένο Κοινοβουλευτικό Τομέα Εργασίας Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα εξής: .........

«Όσοι είμαστε σήμερα εδώ, συμφωνούμε με το άνοιγμα του επαγγέλματος στην κοινωνία. Να θέσω, όμως, ένα κρίσιμο πολιτικό ερώτημα: Θέλουμε να ανοίξει το επάγγελμα για να μπουν νέοι επαγγελματίες, άνεργοι, ή οδηγοί, ή για να μπουν μεγάλες εταιρείες και μεγαλοεπενδυτές; Αυτό το λέω γιατί σύμφωνα με το σχέδιό σας, βασικό κριτήριο για το ποιος μπαίνει και πόσες άδειες αγοράζει είναι το πόσα χρήματα διαθέτει. Ρωτώ λοιπόν:

-Ποιοι είναι οι λόγοι δημοσίου συμφέροντος που επιβάλλουν μονοπρόσωπη ΕΠΕ; Μπορεί να υπάρχουν οικονομικοί λόγοι ή συνέργειες, αλλά αυτοί αφορούν στην αγορά και όχι στην εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος. Τέτοιος περιορισμός δεν συναντάται πουθενά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Οι σχετικές Οδηγίες, που επιβάλλουν εταιρική μορφή, αφορούν σε οχήματα άνω των 9 θέσεων. Ζητώ να έχουν τη δυνατότητα άδειας και φυσικά πρόσωπα

-Οι ατομικά κατεχόμενες άδειες είναι, καλώς ή κακώς, περιουσιακό στοιχείο, κατοχυρωμένο με συμβολαιακή πράξη. Η οιωνεί δέσμευσή τους από το Κράτος, θα έχει νομικά προβλήματα, συνταγματικά και στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Σύμβασής των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου όπου θα προσβληθεί. Αφού η μεταφορά ήταν κατά παραχώρηση δημόσιο αγαθό, γιατί επί δεκαετίες επιτρέψαμε να ισχύουν και να μεταβιβάζονται ιδιωτικές άδειες;

Θα πρέπει, για το ζήτημα αυτό, να υπάρξουν τουλάχιστον:
α) μεταβατική περίοδος 5 χρόνων για τους παλιούς
β) να δοθεί η δυνατότητα αποζημίωσης της άυλης αξίας του Ταξί σε όσους δεν είχαν τη δυνατότητα να αποσβέσουν . Πολλοί από αυτούς πήραν δάνεια για να αγοράσουν μια άδεια, έβαλαν υποθήκη το σπίτι τους και τώρα βρίσκονται σε αδιέξοδο.
γ) να υπάρχει δυνατότητα μιας τουλάχιστον μεταβίβασης σε συγγενείς πρώτου βαθμού προκειμένου να στηριχτεί η οικογένεια του κατόχου της άδειας, εάν για οποιουσδήποτε λόγους ο ίδιος δεν μπορεί να την κρατήσει.

- Η απελευθέρωση των αδειών, χωρίς κατάλληλους κανόνες και μάλιστα σε εποχές κρίσης, μπορεί να έχει σοβαρές παρενέργειες και στον κλάδο και στην εξυπηρέτηση του κοινού. Υπάρχουν πολλές πόλεις, όπως η Καλαμάτα, με πληθώρα Ταξί, τα οποία για σοβαρούς κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς λόγους, θα έπρεπε να περιοριστούν, αντί να αυξηθούν. Επίσης, στην περιφέρεια θα πρέπει να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση απομακρυσμένων ή δύσβατων περιοχών, με κατάλληλη διαχείριση της έδρας, των όρων και του αριθμού των αδειών.

Αυτά δεν διασφαλίζονται εδώ. Είναι ανάγκη, λοιπόν- και ιδιαίτερα στην περιφέρεια- να μπουν πληθυσμιακά κριτήρια, που θα διασφαλίζουν τα παραπάνω. Πληθυσμιακά κριτήρια ισχύουν σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καλό θα ήταν να μας πει, ο κ. Υπουργός, ποια ευρωπαϊκή χώρα πήρε τελικά ως μοντέλο για τις προτάσεις του- και γιατί;»

5 σχόλια:

  1. Μην λες πολλά Δημητράκη και κράτα χαμηλό προφίλ.
    Ο χαμπουργκεράς της Πάρου στέλνει κλητεύσεις και διώξεις (παρακώλυση συγκοινωνιών κλπ) για την απεργία του καλοκαιριού, ενώ ταυτόχρονα δηλώνει ότι: "...«Σας ενημερώνω ότι σε αυτό το νομοσχέδιο θα υπάρχουν εκτός από τα ΤΑΞΙ και διατάξεις που αφορούν στα φορτηγά. Το άνοιγμα θα είναι πλήρες, ολοκληρωμένο, άμεσο και με κανόνες που δεν θα επιτρέπουν τη δημιουργία καρτέλ»..."
    Οι Ταξιτζήδες και οι φορτηγατζήδες είναι άνθρωποι της διπλανή πόρτας.
    Είναι γείτονές μας, τους ξέρουμε.
    Όπως ξέρουμε ότι αγωνίστηκαν γι αυτήν την Άδεια για να έρθει εν είδει Στάλιν, μπιφτεκοπώλης να τους την κατασχέσει.
    Συνιστώ στους Βολευτές του ΜΠΑΦΟΚ του Νομού μας να φορούν πολύ φαρδιά παντελόνια ή ακόμα και βράκες.
    Θα φάνε τόσο πολύ <...> που θα βάλουν και στα μπατζάκια τους!

    στο <...> βάλτε ότι προαιρείσθε.
    εγώ, παγωτό από την Δωδώνη απέναντι, σκέφτηκα!!!

    Όσο για τα "καρτέλ", η πιάτσα βοά για δύο τουλάχιστον ονόματα.
    Grenotel με συγγένεια Σηφωνάκη!
    Μπενόπουλος!
    Κάποιοι από εμάς, εδώ τριγύρω θα είναι να δουν την συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΕ ΤΟΝ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΤΑ ΠΗΓΕΝΕΣ ΚΑΛΑ ΣΕ ΑΛΛΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΟΠΩΣ Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ....ΘΑ ΓΕΛΑΣΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ...ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΒΟΛΕΥΕΙ..ΓΙΑ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΦΙΛΙΑΤΡΑ ΚΑΙ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΥΣ ΜΕΡΙΑ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΡΑΚΟΣ ΒΟΥΔΟΥΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΒΟΥΛΙΑΞΑΝΕ ΤΑ ΦΙΛΙΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΦΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΑΞΙ...
    ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΑΠΟΙΟΙ,ΘΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ..ΜΕ ΤΑΞΑΡΕΣ!!!
    ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΜΕΤΑ ΝΑ ΚΟΥΡΕΥΕΙΣ ...ΧΕΛΩΝΕΣ...
    ΦΟΥΣΤΗΔΕΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μην πατησεις εσυ η αλλος ομοιος σου στα Φιλιατρα.Αυτα που λες τωρα τα ακουμε βερεσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.