Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Του χρόνου τέτοια μέρα το Παραδείσια-Τσακώνα

ΟΣΟΝΟΥΠΩ Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟ ΕΣΠΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Σήμερα ή το αργότερο τη Δευτέρα θα έχει ενταχθεί και τυπικά στο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Μεταφορών, για χρηματοδότηση, το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Χρήστος Μαλαπάνης, μετά από σύσκεψη προχθές στο υπουργείο.
Το βασικό τμήμα, μήκους 10 χιλιομέτρων ........

περίπου, θα παραδοθεί έως το τέλος του χρόνου, αλλά η κυκλοφορία των οχημάτων θα γίνεται υπό όρους, μέχρι την τελική ολοκλήρωση του έργου έως τον Ιούνιο – Ιούλιο του 2012.
Σε ό,τι αφορά την καθυστέρηση ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ, ο κ. Μαλαπάνης είπε πως, αν και η έγκριση ένταξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δοθεί εδώ και καιρό, καθυστέρησε λόγω έλλειψης συντονισμού των υπηρεσιών.

Ένταξη
Στη σύσκεψη προχθές στο υπουργείο Υποδομών και Δικτύων, υπό την προεδρία του κ. Μαγκριώτη, συμμετείχαν όλες οι εμπλεκόμενες με την κατασκευή του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα πλευρές.
Εκεί ξεκαθαρίστηκε και οριστικοποιήθηκε, όπως τόνισε ο κ. Μαλαπάνης, ότι το έργο εντός των προσεχών ημερών εντάσσεται για χρηματοδότηση στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου με 45 εκατομμύρια ευρώ.
Επίσης, διευκρινίσθηκε ότι οι σχετικές διαδικασίες υποβολής των όποιων δικαιολογητικών θα ξεκαθαρισθούν αυτή την εβδομάδα και η πληρωμή των εργολάβων θα πρέπει να γίνει έως τέλος του μήνα ή το αργότερο το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου.

Υπό όρους
Ο κ. Μαλαπάνης εξήγησε στη συνέχεια πως η καθυστέρηση αυτή μεταθέτει την οριστική λειτουργία του έργου και γι’ αυτό αποφασίσθηκε να δοθεί η προσωρινή λύση μερικώς.
Σημειώνεται πως αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι δε θα δοθεί στην κυκλοφορία η παράκαμψη, τώρα όμως αποφασίσθηκε:
-Οι εργασίες όλες, εκτός από τη γέφυρα Τ4, να έχουν τελειώσει μέχρι το τέλος της χρονιάς.
-Να δοθεί η παράκαμψη στο σημείο της Τ4.
-Λόγω της επικινδυνότητας που θα υπάρχει από την παράκαμψη, δε θα επιτρέπεται η κυκλοφορία μεγάλων οχημάτων (φορτηγά, πούλμαν κ.λπ.). Αυτά θα ακολουθούν τη διαδρομή που ισχύει σήμερα. Τα ΙΧ θα ακολουθούν τη διαδρομή μέσω του νέου δρόμου.
-Τις ημέρες που θα εκτελούνται επικίνδυνες εργασίες στο σημείο της παράκαμψης, θα διακόπτεται η κυκλοφορία και για τα ΙΧ. Κατά τις ημέρες εκείνες θα ακολουθούν τη σημερινή διαδρομή.

Δημ. Κουσελάς
Επικοινωνήσαμε και με το βουλευτή Μεσσηνίας Δημ. Κουσελά, ο οποίος είχε αγωνιστεί για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ λόγω έλλειψης εθνικών πόρων. Μεταξύ άλλων, είπε ότι για το ΕΣΠΑ οι κοινοτικοί πόροι έχουν αυξηθεί από το 50 στο 85% και πλέον απομένει μόνο το 15% να καλυφθεί από εθνικούς πόρους, άποψη την οποία είχε επιδοκιμάσει και ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ. Με βάση τα λεγόμενά του, στη σύσκεψη μεταξύ Διαχειριστικής Αρχής και υπουργείου, η πρώτη πείστηκε ότι το έργο θα απορροφήσει με μεγάλη ταχύτητα τις πληρωμές. Επειδή δε το έργο δεν είχε χρηματοδοτηθεί από το 3ο ΚΠΣ, αλλά και επειδή υπάρχει μελετητική ωριμότητα, “έκλεισε” η χρηματοδότηση.
Αποφασίστηκε, επίσης, να δοθεί ποσό 7 εκατ. ευρώ στους αναδόχους, για να καλύψουν τις ανεξόφλητες οφειλές που υπάρχουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.