Η Ελλάδα δεν ανήκει στην Ευρώπη;
Το Newsday έψαξε και βρήκε τι ισχύει στην Ευρώπη σχετικά με το ζήτημα των διοδίων και σας παρουσιάζει όλο το ρεπορτάζ.
Στην Ευρώπη των 27 διόδια στους ...........
αυτοκινητοδρόμους δεν πληρώνουν οι οδηγοί Ι.Χ. στη Γερµανία, στο Λουξεµβούργο, στη Φινλανδία και την Κύπρο.
Από την άλλη πλευρά στην Αυστρία και την Τσεχία οι οδηγοί προπληρώνουν µε ειδικό σήµα που κοστίζει περίπου 30 ευρώ και ο οδηγός κολλάει στο παρµπρίζ του αυτοκινήτου του. Το ειδικό αυτό σήμα δίνει στον οδηγό το ελεύθερο να κυκλοφορεί όλον τον χρόνο. Σε περίπτωση που τη χώρα επισκέπτονται τουρίστες υπάρχει σχεδιασμός για ειδικά σήματα μικρότερης χρονικής διάρκειας από 1 εβδομάδα μέχρι και 10 μέρες, και φυσικά με πολύ χαμηλότερο κόστος.
Την ώρα που αυτά ισχύουν σε Αυστρία και Τσεχία, σε χώρες όπως, η Αγγλία, η Σουηδία, η Λετονία και η Λιθουανία οι οδηγοί πληρώνουν µόνο σε σήραγγες και γέφυρες. Επίσης στο Λονδίνο οι οδηγοί πληρώνουν διόδια 10 λίρες για να µπουν στον δακτύλιο, ενώ στη Στοκχόλµη για να µπουν στην πόλη οι οδηγοί πληρώνουν 20 κορόνες.
Εκτός από την χώρα μας διόδια σε αυτοκινητοδρόμους ισχύουν στην Πορτογαλία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ιρλανδία και την Πολωνία.
Ακούστε τι είπε στο Newsday για το θέμα ο κ. Βασίλης Χαλκιάς "Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων & Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικές Διαδρομές".
Στις 15 Οκτωβρίου του 2010, λίγες εβδομάδες πριν ξεσπάσει η «θύελλα των διοδίων» στη χώρα μας, οι υπουργοί Μεταφορών των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν -στο πλαίσιο της συνόδου που διεξήχθη στο Λουξεμβούργο- για τη νέα ευρωπαϊκή οδηγία σχετικά με την αναθεώρηση της χρέωσης των οχημάτων στις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις (Eurovignette).
Κεντρική ιδέα της νέας οδηγίας ήταν η ευνοϊκή ρύθμιση της χρέωσης για τους οδηγούς «φιλικών» προς το περιβάλλον οχημάτων, ενώ ειδική μνεία έγινε σε εκείνη τη σύνοδο στην εκπτωτική πολιτική των διοδίων στη Νορβηγία, η οποία μέχρι και σήμερα δεν έχει αποδεχτεί το νέο πλαίσιο χρεώσεων και εξακολουθεί να επιτρέπει μεγαλύτερες ποσοστιαίες εκπτώσεις από εκείνες που προβλέπονται από την ευρωπαϊκή οδηγία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ευρωπαϊκή οδηγία (Eurovignette) δίνει το δικαίωμα στις κατά τόπους οδικές Αρχές να εφαρμόσουν πολιτικές που να εξαιρούν απομονωμένες ή οικονομικά ασθενείς περιοχές από το να υποχρεώνουν τους χρήστες του οδικού δικτύου να πληρώνουν διόδια ή να χρεώνονται εμμέσως για την ανάπτυξη του δικτύου.
Ακούστε τις απόψεις που εξέφρασε στο Newsday για το ζήτημα, ο Πολιτικός Μηχανικός κ. Χρήστος Παναγής μέλος της "Συντονιστικής Επιτροπής Κατοίκων & Φορέων Β.Α. Αττικής ενάντια στα διόδια".
Στους πίνακες που ακολουθούν μπορείτε να δείτε αναλυτικά τι ισχύει στις χρεώσεις των διοδίων στην Ευρώπη. Σε πολλές περιπτώσεις θα παρατηρήσετε ότι εφαρμόζεται κάποια εφάπαξ χρέωση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που δεν περιορίζει τον αριθμό των διελεύσεων του χρήστη από τους σταθμούς διοδίων. Επίσης, όλες σχεδόν οι χώρες εφαρμόζουν ξεχωριστές χρεώσεις για γέφυρες ή τούνελ.
Οι χρεώσεις που βλέπετε στους πίνακες είναι στο νόμισμα της κάθε χώρας. Στην πρώτη στήλη αναγράφεται ο κωδικός που αντιστοιχεί στο διόδιο της κάθε διαδρομής, η επόμενη στήλη αναφέρει τον τύπο του οχήματος, η τρίτη την αλλαγή στην χρέωση σε περίπτωση ρυμουλκού (εφόσον υάρχει) και η τελευταία στήλη αναγράφει γενικότερες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα την χρονική περίοδο για την οποία ισχύει η χρέωση.
Αυστρία
Βέλγιο
Βουλγαρία
Κροατία
Τσεχία
Δανία
Γαλλία
Γερμανία
Μ. Βρετανία
Ουγγαρία
Ιταλία
Ολλανδία
Νορβηγία
Πολωνία
Πορτογαλία
Ιρλανδία
Ρουμανία
Σερβία-Μαυροβούνιο
Σλοβακία
Σλοβενία
Ισπανία
Σουηδία
Ελβετία
Τουρκία
Newsday
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.