Επιστολή με προτάσεις προς τον υπουργό Οικονομίας Κος Παπακωνσταντίνου απέστειλε σήμερα το Επιμελητήριο Μεσσηνίας.
Στην επιστολή την οποία υπογράφει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου κος Γιώργος Καραμπάτος κατατίθενται προτάσεις για το φορολογικό σύστημα και τρόπους φορολόγησης των μικρών και μεσαίων εισοδημάτων.
Αναλυτικά η επιστολή του Κου Καραμπατου έχει ως εξής:
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Είναι γεγονός ότι το ισχύον φορολογικό σύστημα –κατά γενική ομολογία– χαρακτηρίζεται από αναποτελεσματικότητα, πολυπλοκότητα και έλλειψη κοινωνικής δικαιοσύνης.
Η κύρια αιτία της επικρατούσας αυτής κατάστασης είναι το γεγονός, ότι η φορολογία είχε χρησιμοποιηθεί επανειλημμένα στο παρελθόν όχι μόνο για την προώθηση της ανάπτυξης, της απασχόλησης, της κοινωνικής δικαιοσύνης, για την εξομάλυνση των περιφερειακών ανισοτήτων, αλλά και ως μέσο θέσπισης ειδικών πόρων για χρηματοδότηση εκατοντάδων φορέων και φυσικά ως μέσο επιδοματικής και μισθολογικής πολιτικής.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η δημιουργία ενός πολύπλοκου, δυσνόητου και δύσκολου στην εφαρμογή συστήματος, με τεράστιο κόστος διαχείρισης και χωρίς πλέον δυνατότητα να αξιολογηθεί η συμβολή του σε καθεμιά από αυτές τις πολυάριθμες στοχεύσεις.
Συγκρινόμενο με αυτό των άλλων κρατών-μελών της ΕΕ, το ελληνικό φορολογικό σύστημα παρουσιάζει μια σειρά από προβλήματα:
1. Οι έμμεσοι φόροι είναι δυσανάλογα υψηλοί σε σχέση με τους άμεσους.
2. Το ποσοστό των φορολογικών εσόδων επί του συνόλου του ΑΕΠ είναι πολύ μικρό.
3. Δεν έχει αναπτυξιακό προσανατολισμό.
4. Το διαχειριστικό κόστος είναι πολύ υψηλό.
5. Δεν μπορεί να αντιμετωπίσει φαινόμενα, όπως η φοροδιαφυγή και ο χρηματισμός των δημοσίων λειτουργών.
6. Τα κίνητρα και οι φορολογικές ελαφρύνσεις χρειάζονται συμπλήρωση, εξορθολογισμό και εκσυγχρονισμό.
7. Η αύξηση της φορολογίας δεν κρίνεται κοινωνικά δίκαιη και δεν διαμορφώνει αντίληψη Δικαίου. Για παράδειγμα, από το 2004 μέχρι το 2008 αυξήθηκαν κατά 42% οι φόροι φυσικών προσώπων (από 7,6 δις ευρώ ανήλθαν στα 10,8 δις ευρώ), ενώ έμειναν στάσιμοι οι φόροι νομικών προσώπων (4,860 δις ευρώ το 2004 έναντι 4,865 δις ευρώ το 2008).
8. Τα φορολογικά βάρη δεν κατανέμονται δίκαια μεταξύ των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων αφενός και των μεγάλων επιχειρήσεων αφετέρου, ενώ ορισμένοι κλάδοι απολαμβάνουν προκλητικά προνόμια.
9. Δεν εφαρμόζεται «πόθεν έσχες» σε περιπτώσεις, όπως η αγορά ομολόγων και μετοχών, η ίδρυση και αύξηση κεφαλαίου ΑΕ κ.λπ.
10. Η χρήση νέων τεχνολογιών για τη μείωση της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας των πολιτών στις σχέσεις τους με τις φορολογικές αρχές είναι εξαιρετικά περιορισμένη.
Κύριε Υπουργέ,
Είναι επίσης γεγονός ότι όσο υψηλότερα είναι τα εισοδήματα, που εκφεύγουν της φορολογίας επειδή δεν είναι ορατά, τόσο περισσότερο απαιτείται να επιβαρυνθούν με φόρους τα ορατά, για να καλυφθούν οι κρατικές δαπάνες, όταν είναι γνωστό και αποδεκτό, ότι σημαντικός λόγος για την μείωση της φοροδιαφυγής είναι το αίσθημα δίκαιης κατανομής των φορολογικών βαρών.
Έχοντας δε ταυτόχρονα ένα κράτος σπάταλο και ανεξέλεγκτο, προσφέρουμε πρόσθετες «δικαιολογίες» στην παρα-οικονομική δραστηριότητα και την φοροδιαφυγή, περιορίζοντας στο ελάχιστο βαθμό την φορολογική ηθική. Η βελτίωση συνεπώς της εικόνας του κράτους και της ικανότητάς του να διαχειριστεί ορθολογικά τα φορολογικά έσοδα αλλά και η συμπεριφορά των πολιτικών προσώπων, ιδιαίτερα αυτών με θεσμική ιδιότητα, είναι βέβαιο, ότι θα οδηγήσει σε περιορισμό του μεγέθους της φοροδιαφυγής και στην επιτυχή εφαρμογή του νέου φορολογικού συστήματος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
1. Σταθερότητα στους όρους και στη λειτουργία του φορολογικού συστήματος, ώστε να μην καλλιεργείται κλίμα αβεβαιότητας και να διευκολύνεται ο επιχειρηματικός σχεδιασμός. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να θεσπιστούν σταθεροί κανόνες που θα είναι εκ των προτέρων γνωστοί στους φορολογούμενους και θα ισχύουν τουλάχιστον για μια τετραετία.
2. Απλούστευση του φορολογικού συστήματος.
3. Είσπραξη των βεβαιωμένων φόρων και πάταξη της φοροδιαφυγής, με την αύξηση των ελέγχων και την καθολική εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας και της πληροφορικής- Ολοκλήρωση των διαδικασιών μηχανογράφησης όλων των ΔΟΥ και των τελωνειακών υπηρεσιών, ώστε να καθίσταται δυνατή η άμεση διασταύρωση στοιχείων.
4. Περιορισμός του κόστους λειτουργίας και αύξηση της παραγωγικότητας των φορολογικών υπηρεσιών.
5. Τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας και εκλογίκευση αυτής με την προσθήκη ενδιάμεσων φορολογικών κλιμακίων.
6. Αντιστροφή της σχέσης άμεσων-έμμεσων φόρων με στόχο τη μείωση της έμμεσης φορολογίας.
7. Επέκταση και διεύρυνση του «πόθεν έσχες» και των τεκμαρτών δαπανών.
8. Επιβολή περιβαλλοντικών φόρων στις επιχειρήσεις, που ρυπαίνουν το περιβάλλον κατά τα πρότυπα των άλλων χωρών.
9. Αναζήτηση «συμμάχων» από την κυβέρνηση στην αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος: τα Επιμελητήρια μπορούν να αποτελέσουν υπεύθυνους συνομιλητές και αντικειμενικούς συμβούλους.
10. Τέλος, πρέπει να γίνει σαφές ότι η φορολογία ΔΕΝ μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας.
ΑΞΟΝΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ – ΕΝΑΣ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ
Χρειάζονται δηλαδή και προτείνονται:
1 Ενοποίηση εισπρακτικών μηχανισμών: για λιγότερη γραφειοκρατία και για εξοικονόμηση χρόνου και κόστους των μικρών επιχειρήσεων και γενικά των φορολογούμενων, γεγονός που θα μείωνε αισθητά την φοροδιαφυγή και την εισφοροδιαφυγή και θα διέσωζε τα ασφαλιστικά ταμεία από τον κίνδυνο κατάρρευσης.
2 Απλοποίηση και σταθερότητα διατάξεων: η εμπειρία, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες έχει δείξει ότι η απλότητα και η διαφάνεια των κανόνων και των διατάξεων είναι πολύ μεγαλύτερης σημασίας από τις μειώσεις των συντελεστών.
3 Ενοποίηση φορολογικής μεταχείρισης: μια σύγχρονη δημοσιονομική διοίκηση πρέπει να απαλλαγεί από μεγάλο μέρος διακριτικών, χαριστικών, τομεακών-κλαδικών ή τοπικών ρυθμίσεων, ενώ η χρηματοδότηση των όποιων πολιτικών, που κρίνονται κάθε φορά αναγκαίες, πρέπει να γίνεται από τις δαπάνες του προϋπολογισμού και όχι μέσω εύκολων φορολογικών εξαιρέσεων, που πλήττουν την εμπιστοσύνη στο φορολογικό σύστημα.
4 Αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου εξωχώριων εταιρειών και κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων: οι φόροι υπέρ τρίτων και ο τρόπος διαχείρισης και «λειτουργίας» τους οδηγούν στην εντύπωση ύπαρξης ουσιαστικά δύο προϋπολογισμών του Υπουργείου Οικονομικών, από τους οποίους ο ένας είναι επίσημος και υποβάλλεται σε όλες τις κοινοβουλευτικές και διοικητικές διαδικασίες έγκρισης και ο άλλος ανεπίσημος, του οποίου οι πόροι είναι άγνωστοι και ανεξέλεγκτοι.
5 Κατάργηση της διαδικασίας ελέγχου όλων των φορολογικών υποθέσεων και θέσπιση συστήματος δειγματοληπτικών ελέγχων με κριτήρια επιλογής την ανάλυση κινδύνου για τις επιχειρήσεις και τα άτομα, που εμφανίζουν μεγαλύτερες πιθανότητες φοροδιαφυγής.
6 Κατάργηση των περισσότερων μορφών αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων, των εξαιρέσεων και των εξωλογιστικών προσδιορισμών εισοδήματος και υπαγωγή των εισοδημάτων στην ισχύουσα φορολογική κλίμακα, συμπεριλαμβανομένων όλων των επιδομάτων, που χορηγούνται από το κράτος.
7 Έναρξη φορολόγησης ελεύθερων επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων με βάση βιβλία εσόδων-εξόδων και εξάλειψη της μεθόδου φορολόγησης με μοναδικούς συντελεστές, με ιδιαίτερη στόχευση εκεί, όπου έχουν παρατηρηθεί υψηλά επίπεδα παραβατικότητας.
8 Θέσπιση περιβαλλοντικού φόρου για τα αυτοκίνητα – μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού συμβατικής τεχνολογίας, με παράλληλη εισαγωγή κινήτρων για την απόσυρση τους.
9 Ρύθμιση οφειλών με σταδιακή καταβολή και ορίζοντα ρύθμισης τα δύο χρόνια. Ελεύθερη καταβολή, ιδιαιτέρως για επιχειρήσεις που έχουν χαρακτήρα εποχικό.
10 Οι ποινές πρέπει να είναι σχεδιασμένες κατά τέτοιο τρόπο, ώστε εκτός από δίκαιες να είναι εκ των προτέρων γνωστές, απλές, κατανοητές και να αποσκοπούν αποκλειστικά στο να ενθαρρύνουν την εθελοντική συμμόρφωση και να μην επιβάλλονται για κανέναν άλλο λόγο (π.χ. αύξηση εσόδων). Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είναι και εφικτές στην πρακτική τους εφαρμογή.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
Φόροι Εισοδήματος φυσικών προσώπων και φορολογική κλίμακα
Προτείνεται:
1. Θέσπιση μιας φορολογικής κλίμακας, ίδιας για όλους, με συντελεστές προσαυξανόμενους ανάλογα με το εισόδημα.
2. Για τους ελεύθερους επαγγελματίες, ενιαίος φορολογικός συντελεστής επί των καθαρών εσόδων, ούτως ώστε να γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς να κοστολογήσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν.
3. Αναθεώρηση των εκπτώσεων από το εισόδημα και των μειώσεων φόρου, με τη χρήση κινήτρων, που αντιμετωπίζουν προβλήματα δημογραφικά, περιβαλλοντικά, και λαμβάνουν υπόψη τομείς, όπως ο τουρισμός, ο πολιτισμός κ.ά.
4. Αναφορικά με τις αποδείξεις αγαθών και υπηρεσιών που μειώνουν το φόρο, προτείνεται αντί των αποδείξεων από σουπερμάρκετ και ΔΕΚΟ να ισχύουν μόνο αποδείξεις από μικρότερα καταστήματα, ώστε να ενισχυθεί η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης.
5. Η περίπτωση των βενζινοπωλών:
• Άμεση εφαρμογή του Ν.3784/2009 που αναφέρεται στην εγκατάσταση ενός αδιάβλητου, ηλεκτρονικά σφραγισμένου, ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών όγκου καυσίμων σε όλα τα στάδια, θα είναι πιστοποιημένο και αναγνωρισμένο στο σύνολό του και παράλληλα συνδεδεμένο με φορολογικό μηχανισμό (καταγραφικό), που θα εκδίδει αποδείξεις στα πρατήρια.
• Εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων εισροών-εκροών και συστημάτων δορυφορικής παρακολούθησης (GPS) όλων των βυτιοφόρων (Δ.Χ. και Εταιρειών) και των πλωτών δεξαμενών(σλεπιών) για το ναυτιλιακό πετρέλαιο, παράλληλα με την εφαρμογή του συστήματος «Ποσειδών».
• Όλα τα συστήματα να είναι συμβατά και επαληθεύσιμα μεταξύ τους.
• Να δοθεί η δυνατότητα ένταξης της προμήθειας του εξοπλισμού στο ΕΣΠΑ.
Έτσι μόνο η Πολιτεία θα πατάξει το λαθρεμπόριο και ούτε μια σταγόνα λαθραίου καυσίμου δε θα μπορεί να διακινηθεί χωρίς να εντοπισθεί.
Φορολογία Νομικών Προσώπων
Προτείνεται:
1. Θέσπιση μιας φορολογικής κλίμακας, ίδιας για όλους, με συντελεστές προσαυξανόμενους ανάλογα με το εισόδημα.
2. Επέκταση του λογιστικού προσδιορισμού των κερδών των επιχειρήσεων σε όλες τις επιχειρήσεις. Να διατηρηθεί ο λογιστικός προσδιορισμός σε συνδυασμό με τη δυνατότητα μεταφοράς σε επόμενη χρήση της ζημιάς, που πιθανώς προκύπτει.
3. Να καταργηθεί η προκαταβολή φόρου για όσο διαρκεί η κρίση για να διατηρηθεί ένα ελάχιστο ποσοστό ρευστότητας στην αγορά και να εξασφαλίσουν οι επιχειρήσεις κεφάλαιο κίνησης για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που γεννήθηκαν και γεννώνται λόγω της ύφεσης.
4. Κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.
5. Χρήση ταμειακών μηχανών σε όλες τις επιχειρήσεις, στις λαϊκές, στο υπαίθριο εμπόριο και οπουδήποτε πραγματοποιείται οικονομική εμπορική συναλλαγή.
Φορολόγηση Κεφαλαίου – Περιουσίας
1. Μεταβιβάσεις επιχειρήσεων λόγω κληρονομιάς: οποιαδήποτε αύξηση της φορολογίας θα συμβάλλει στο να προστεθούν και άλλες ακόμη επιχειρήσεις σε αυτές που λόγω κρίσης σταματούν τις δραστηριότητες τους.
2. Ακίνητη περιουσία: δεδομένου ότι η φορολογία αυτή είναι ανεξάρτητη από την ύπαρξη ή μη κερδών, θα πρέπει να παραμείνει στα χαμηλότερα ποσοστά και να συνεχίσουν να ισχύουν οι απαλλαγές που αφορούν εμπορικές, βιομηχανικές (βιομηχανοστάσια) και τουριστικές – ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όσον εφορολογείτο μόνο το οικόπεδο.
3. Εμπορικότητα καταστημάτων, γραφείων κ.λπ.: δεδομένης της κάμψης της αγοράς, λόγω της κρίσης, θα πρέπει να μειωθούν οι συντελεστές εμπορικότητας.
4. Παλαιότητα: προσαύξηση των συντελεστών παλαιότητας.
Φόρος Προστιθέμενης Αξίας
Προτείνεται:
1. Επαναξιολόγηση του ΦΠΑ με τρόπο ώστε να μειώνεται (με ελεγχόμενο όμως τρόπο) το κόστος για βασικά είδη και παράλληλα να παρέχονται κίνητρα σε ειδικές περιπτώσεις, όπως π.χ. για δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος.
2. Πιθανή αύξηση ή αλλαγή της λογικής κλιμάκωσης του ΦΠΑ θα πρέπει να τεκμηριώνεται από ειδική μελέτη, η οποία θα αποτιμά τα προσδοκώμενα έσοδα, τις συνέπειες του μέτρου για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και τις ομάδες του πληθυσμού, που θα επιβαρυνθούν.
3. Ρύθμιση οφειλών με σταδιακή καταβολή και ορίζοντα ρύθμισης τα δύο χρόνια. Ελεύθερη καταβολή, ιδιαιτέρως για επιχειρήσεις που έχουν χαρακτήρα εποχικό.
Πράσινοι φόροι
Οι λεγόμενοι πράσινοι φόροι, θα πρέπει να παράγουν ένα ορατό οικολογικό αποτέλεσμα και ταυτόχρονα καθιστούν το φορολογικό σύστημα κοινωνικά δικαιότερο. Επιπλέον, θα πρέπει να φορολογούνται οι επιχειρήσεις ανάλογα και με την επιβάρυνση που προκαλούν στο περιβάλλον.
Αμοιβαία εμπιστοσύνη
Βελτίωση των σχέσεων φορολογούμενης επιχείρησης και Πολιτείας. Στο πλαίσιο αυτό ειδικά εκπαιδευμένοι υπάλληλοι των ΔΟΥ θα πρέπει να επισκέπτονται τις επιχειρήσεις και ως φορολογικοί σύμβουλοι να δίδουν εγγράφως συγκεκριμένες οδηγίες στον λογιστή της επιχείρησης παρουσία και του επιχειρηματία
Αντιμετώπιση φοροδιαφυγής
1. Απαιτείται η επίσπευση των διαδικασιών κατάρτισης του Εθνικού Κτηματολογίου, για την αποτελεσματική εφαρμογή του «πόθεν έσχες» και στη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας.
2. Την επόμενη της οικονομικής κρίσης (για δύο χρόνια ή όσο διαρκεί), θα πρέπει επίσης να καταργηθεί η πρακτική του «κλεισίματος» παλαιών υποθέσεων με κίνητρο ευεργετικές διατάξεις, που αντίκεινται στις αρχές της φορολογικής δικαιοσύνης και που επιβραβεύουν τους ασυνεπείς φορολογούμενους δημιουργώντας προσδοκίες που επιτείνουν τη φοροδιαφυγή.
3. Σε κάθε περίπτωση ο περιορισμός της φοροδιαφυγής επιδιώκεται μόνο με τον περιορισμό του παραεμπορίου. Πως είναι δυνατό μια εμπορική επιχείρηση να κόβει αποδείξεις λιανικής και να επιβαρύνει το προϊόν με 20%, όταν την ίδια ώρα έξω από την πόρτα του καταστήματος του το ίδιο προϊόν (ενδεχόμενα ‘μαϊμού’) πωλείται 20% φθηνότερα. Ή όταν γειτνιάζει με συνεχώς διευρυνόμενο αριθμό κινέζικων επιχειρήσεων, που την ανταγωνίζονται εκ του ασφαλούς, έχοντας την πραγματική δυνατότητα να παραβιάζουν σωρεία διατάξεων μεταξύ των οποίων και τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία;
Φορολογία για τους νέους επαγγελματίες σε μικρά χωριά
Προτείνεται:
1. Μείωση συντελεστών φορολογίας εισοδήματος και κατάργηση της προκαταβολής φόρου για μια πενταετία.
2. Απαλλαγή από δασμούς για μηχανολογικό και λοιπό εξοπλισμό που αγοράστηκε κατά την έναρξη της επιχείρησής τους.
3. Μείωση των φορολογικών συντελεστών μεταβίβασης ακινήτων στις παραπάνω περιοχές, όταν πρόκειται για ακίνητα που σχετίζονται με παραγωγικές επενδύσεις.
Φορολογία Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων
1. Τα εισοδήματα από γεωργικές εκμεταλλεύσεις και η σχετική φορολόγηση των αγροτών να προκύπτουν από τα στοιχεία, που δηλώνουν οι ίδιοι στις αρχές για το μέγεθος της παραγωγής τους, προκειμένου να συνάψουν δάνεια από την ΑΤΕ, να λάβουν κοινοτικές και εθνικές επιδοτήσεις, αποζημιώσεις κ.λπ.
2. Να ισχύσει το «πόθεν έσχες» και στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις για το σύνολο των αγροτικών μηχανημάτων, που χρησιμοποιούν, το κόστος αγοράς και τη διάρκεια ζωής τους.
3. Για την αντιμετώπιση του υπ’ αριθμόν 1 διαρθρωτικού προβλήματος της ελληνικής γεωργίας, που είναι ο μικρός κατά κεφαλήν κλήρος, να δοθούν κίνητρα (π.χ. μειωμένος φόρος μεταβίβασης ή εισοδήματος κατά περίπτωση) σε ετεροαπασχολούμενους και συνταξιούχους να πουλήσουν ή να εκμισθώσουν τη γη τους σε κατά κύριο επάγγελμα αγρότες. Για τον ίδιο λόγο οι φόροι μεταβίβασης αγροτικής γης για οποιαδήποτε άλλη αιτία να παραμένουν στα κανονικά επίπεδα.
4. Για το έλεγχο της φοροδιαφυγής του αγροτικού εισοδήματος προτείνουμε την οργάνωση των λαϊκών αγορών (π.χ. Ρέντη, Δημοτικών κ.α.) στα πρότυπα των σούπερ μάρκετ και με ελεγχόμενη είσοδο και έξοδο. Δηλαδή οι παραγωγοί διαθέτουν ηλεκτρονική ζυγαριά με bar code, το παραστατικό που εκδίδεται (βάρος-τιμή) από την ηλεκτρονική ζυγαριά επικολλάται στην συσκευασία των αγορασθέντων αγροτικών προϊόντων και ο πελάτης στην έξοδο της λαϊκής πληρώνει στους ταμίες και μέσω της ταμειακής μηχανής ηλεκτρονικά ενημερώνονται το παρατηρητήριο τιμών του Υπ. Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας και οι καρτέλες των παραγωγών, που εισπράττουν το αντίτιμο των πωλήσεων τους στο τέλος της ημέρας. Οι καρτέλες των παραγωγών ενημερώνονται καθημερινώς για να ελεγχθεί στην συνέχεια ο όγκος των πωλήσεων, τα παραστατικά που εκδοθήκαν, οι τιμές και η νομιμότητα συμμετοχής του παραγωγού στη λαϊκή. Στη περίπτωση, που δεν επαληθεύονται τα στοιχεία της καρτέλας, θα υπάρχουν οι σχετικές κυρώσεις από την φορολογική νομοθεσία, που θα φθάνουν μέχρι και την αποπομπή του παραγωγού από την λαϊκή αγορά, εάν δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις συμμετοχής.
Κύριε Υπουργέ,
Το Επιμελητήριο Μεσσηνίας αντιλαμβάνεται ότι έφτασε «ο κόμπος στο χτένι» και ότι χρειάζεται μια νέα, πιο ριζική προσέγγιση στη φορολογία, που να εξασφαλίζει δημοσιονομική σταθερότητα, ιδιαίτερα στην σημερινή εξαιρετική συγκυρία της οικονομικής κρίσης, που περνά η Χώρα μας, με ενδεχόμενη την αδυναμία εκτέλεσης του προϋπολογισμού… Όπως επίσης γνωρίζουμε ότι το φορολογικό σύστημα δεν μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα της Οικονομίας….
Η διαμόρφωση, ωστόσο, ενός νέου φορολογικού συστήματος, ειδικά υπό τις παρούσες συνθήκες, απαιτεί περίσκεψη, πολιτικό θάρρος, επειδή επιβάλλεται το σύστημα αυτό να σταθμίζει δύο αντίθετες σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο κατευθύνσεις: τη μεγαλύτερη ισότητα και τη μεγαλύτερη απόδοση σε συνθήκες ύφεσης και ριζικής μεταβολής της οικονομικής και δημοσιονομικής μας πολιτικής για την υποστήριξη των αναγκών επιβίωσης και ανάπτυξης της Χώρας.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, ως θεσμικός σύμβουλος της πολιτείας στα θέματα των επιχειρήσεων του Νομού μας, θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα στηρίξει την προσπάθειά σας για ένα δίκαιο και αποδοτικό φορολογικό σύστημα.
Με εκτίμηση
Γιώργος Καραμπάτος
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
Η διπλή ανηθικότητα: Να πληρώσω τέλος χωρίς να τα οφείλω και χωρίς να τα έχω; Υπουργέ μου, ουκ αν λάβεις εκ του μη έχοντος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς ελεύθερη επαγγελματίας (δικηγόρος) για το 2010 μόλις και μετά βίας κατάφερα να πληρώσω τις οφειλές του 2009 στο ταμείο ασφάλισης την Παρασκευή 31.12.2010 μετά από ένα φοβερό σλάλομ στις δημόσιες υπηρεσίες. Και αυτό για να πάρω φορολογική ενημερότητα για να εκδώσω μπλοκ αποδείξεων. Τώρα ενώ δεν έχω καταφέρει ακόμη να πληρώσω τις εισφορές του 2010 στο Ταμείο ασφάλισης (€2300) η κυβέρνηση λέει ότι πρέπει να πληρώσω τέλος €300 για το 2011 και €500 για τα έτη μέχρι το 2015. Και για να εξασφαλίσει την πληρωμή, ακόμη πιο έκτακτα λέει ότι θα εκδώσει συνολική εκκαθαριστική δήλωση στο πλαίσιο της οποίας θα κάνει συμψηφισμό παρακρατηθέντος φόρου που πρέπει να μου επιστρέψει με το οφειλόμενο τέλος. Μπράβο σας! Είστε έξυπνοι και ικανοί!
Μετά την επιβολή του εξωφρενικού ΦΠΑ από 0% σε 23% χάνω πελάτες. Μόλις ακούσουν για το επιπλέον 23% πηγαίνουν αλλού και προφανώς μένουν στο δικηγόρο που δεν θα εκδώσει απόδειξη. Ποιος κερδίζει; Ο ανήθικος επαγγελματίας. Ποιος χάνει; Εγώ και το κράτος. Και πάλι μπράβο σας!
Για τους μισθούς και τα επιδόματα που πήραν οι υπεράριθμοι δημόσιοι υπάλληλοι τις τελευταίες δεκαετίες έναντι των ψήφων τους εγώ πρέπει να πληρώσω;
Για τις μίζες των πολιτικών εγώ πρέπει να πληρώσω;
Για τις επιδοτήσεις και τις φοροαπαλλαγές προς τους ημετέρους επιχειρηματίες εγώ πρέπει να πληρώσω;
Για όλες τις ανεύθυνες διαχειριστικές αποφάσεις των πολιτικών εγώ πρέπει να πληρώσω;
Έχουμε και κάτι ακόμη. Δεν νομίζει η κυβέρνηση ότι, απέναντι στα τόσα μέτρα που πήρε, οφείλει να παρουσιάσει στους έλληνες πως δημιουργήθηκε και από τι συντίθεται σήμερα το χρέος για να ξέρουμε τι θα πληρώσουμε;
Ίσως για το 2011 να προλάβετε να μου τα πάρετε εκβιαστικά και πρόστυχα. Δεν θα μπορέσετε όμως στο εξής. Αντί να αυτοκτονήσω, θα φύγω από την Ελλάδα. ...