Η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, δήλωσε χθες ότι έστειλε στον υπουργό Οικονομικών την πρότασή της και την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινώσει επίσημα τα νέα τέλη για τα οποία γίνεται αγώνας δρόμου προκειμένου να ισχύσουν από φέτος.
Η υπουργός αρκέστηκε μόνο να δηλώσει ότι με τα νέα τέλη «θα αμβλύνουμε κάποιες κοινωνικές αδικίες».
Ωστόσο, από το υπουργείο Οικονομικών και την αγορά του αυτοκινήτου έχουν διαρρεύσει τα σχέδια που επεξεργάζεται η κυβέρνηση και τα οποία παρουσιάζονται στον πίνακα.
(Κλίκ στον πίνακα για πλήρες μέγεθος)
Ίδια φιλοσοφία..........
Σύμφωνα με αυτά, διατηρείται η φιλοσοφία Σουφλιά σε ό,τι αφορά στην κατηγοριοποίηση των οχημάτων, η οποία να σημειωθεί ότι δέχτηκε οξεία κριτική από το ΠΑΣΟΚ το οποίο χαρακτήρισε τα νέα τέλη «πράσινα κατ’ ευφημισμό». Αυτά διακρίνονται σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης τους άδειας.
Οι προεκλογικές δηλώσεις περί αλλαγής της φιλοσοφίας και κατηγοριοποίηση με βάση τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων, για την ώρα, φαίνεται ότι παραμένουν στο συρτάρι.
Σύμφωνα με το σχέδιο που δόθηκε στη δημοσιότητα, η διαφορά σε σχέση με τη ρύθμιση Σουφλιά έγκειται στο γεγονός ότι μειώνεται από 25 ευρώ έως 75 ευρώ το κόστος των τελών για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει πριν το 2005 και είναι μέχρι 1.357 κ.εκ. και αυξάνονται αντιστοίχως για τα οχήματα της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας, από 1.929 κ.εκ. και πάνω.
Πάντως, για όλα τα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μέχρι και 31/12/2004, προβλέπονται αυξήσεις σε σχέση με όσα πλήρωσαν πέρυσι. Μείωση 18 ευρώ σε σχέση με πέρυσι θα έχουν όλα τα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2005 και έπειτα. Οπως ακριβώς προέβλεπε και η ρύθμιση Σουφλιά. Το κόστος των τελών σε αυτή τη κλάση κυμαίνεται από 94 ευρώ έως 562 ευρώ ανάλογα τον κυβισμό.
Με απλά λόγια πριμοδοτείται η αγορά νέου αυτοκινήτου άλλα και η διατήρηση ή η αγορά μεταχειρισμένου παλιού με μικρό κυβισμό, σε σχέση πάντα με ότι προέβλεπε η ρύθμιση Σουφλιά. Επιπλέον, δυσχεραίνει περισσότερο η θέση κατόχων παλιών οχημάτων μεγάλου κυβισμού.
Την επόμενη εβδομάδα, όπως δήλωσε η υπουργός, θα υπάρξουν και ανακοινώσεις για την απόσυρση η οποία όπως είπε, θα έχει «περιβαλλοντικό χαρακτήρα».
Διάκριση
Πληροφορίες αναφέρουν πως θα υπάρχει διάκριση στο καθεστώς κινήτρων σε Αττική και περιφέρεια, ενώ όπως φαίνεται θα πρέπει να θεωρείται σίγουρο ότι θα καταργηθεί το προβλεπόμενο μπόνους απόσυρσης για τα οχήματα άνω των 2.000 κ.εκ.
Στην περιφέρεια, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, εξετάζεται η έκπτωση για την αγορά νέου αυτοκινήτου να παραμείνει στα 1.000 ευρώ, ενώ στην Αττική, τα κίνητρα περιορίζονται σημαντικά και θα συνδυάζονται με δωρεάν κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τις συγκοινωνίες.
Ειδικότερα, οι εισηγήσεις είναι αντί των 1.000 ευρώ, η επιδότηση να είναι 500 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου μέχρι 1.400 cc, 300 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου έως 2.000 cc και μηδενική για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 cc.
Πηγή: Ημερησία
ΕΙΣΤΕ ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΚΛΕΦΤΕΣ !!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή τι περιμένατε; να σκεφθούν τον απλό κόσμο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τα χειρότερα έπονται.