Η γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου μεγαλώνει, ώστε το κατάστρωμά της να «ακολουθεί» την απομάκρυνση της Πελοποννήσου από τη Στερεά Ελλάδα κατά μερικά χιλιοστά κάθε χρόνο.
Στη διάρκεια των επόμενων 115 ετών η απόσταση Ρίου- Αντιρρίου θα αυξηθεί κατά ένα μέτρο και στο ίδιο διάστημα η γέφυρα έχει τη δυνατότητα να μεγαλώσει έως και δύο μέτρα!
«Μπορούμε να αλλάξουμε τη γεωμετρία του καταστρώματος της γέφυρας επεμβαίνοντας στα καλώδια», εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο κ. Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθύνων σύμβουλος της Γέφυρα Α.Ε. Τα καλώδια στη μεγαλύτερη καλωδιακή γέφυρα στον κόσμο έχουν συγκεκριμένη καμπυλότητα. Ανάλογα με τα δεδομένα όμως, αν χαλαρώσουν τα καλώδια, τότε το κατάστρωμα της γέφυρας κατεβαίνει σε ύψος. Αυτό, σε συνδυασμό με τον έλεγχο των αρμών διαστολής της γέφυρας, μπορεί να αυξήσει το μήκος της έως και δύο μέτρα.
Η απομάκρυνση της Πελοποννήσου από τη Στερεά Ελλάδα ήταν ένα από τα μεγάλα ........
προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπισθούν κατά τη διάρκεια της κατασκευής του πολύπλοκου τεχνικού έργου και είναι σε άμεση συνάρτηση με την έντονη σεισμικότητα της περιοχής. Αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η ετήσια επιθεώρηση της γέφυρας από Γάλλους επιθεωρητές- συντηρητές, οι οποίοι ταξιδεύουν ανά τον κόσμο ελέγχοντας και επεμβαίνοντας άμεσα σε πιθανές ζημιές που θα εντοπίσουν σε μεγάλες κατασκευές, όπως η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης».
Οι συντηρητές ερευνούν κάθε εκατοστό της γέφυρας, κρεμασμένοι από ύψος εκατοντάδων μέτρων στα καλώδια, το κατάστρωμα και τους πυλώνες της. Οι αλπινιστές- επιθεωρητές με τα κατάλληλα εφόδια επιθεωρούν με πολλή προσοχή τα καλώδια, προβαίνουν σε ελέγχους και όπου χρειάζεται σε επεμβάσεις για να διατηρείται η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» σε άρτια κατάσταση.
«Πρόκειται για ετήσιες επιθεωρήσεις και η συντήρηση είναι μέρος της ρουτίνας του έργου όπως προβλέπεται από τη σύμβαση με το ελληνικό κράτος», αναφέρουν από τη Γέφυρα Α.Ε. Η συντήρηση γίνεται σε συνεργασία με το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Εκτός από την απλή συντήρηση, όπως ο καθαρισμός του οδοστρώματος, «η δομική συντήρηση είναι περίπλοκη και αφορά την ασφάλεια του έργου», εξηγεί ο κ. Παπανικόλας. Ιδιαίτερη σημασία έχουν οι εργασίες στο τμήμα των πυλώνων που βρίσκεται δέκα μέτρα επάνω αλλά και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. «Γίνονται σύνθετες δοκιμές για την ανθεκτικότητα του σκυροδέματος. Λαμβάνονται δείγματα από μπετόν και εξετάζονται σε εργαστήρια στη Γαλλία για να παρακολουθήσουμε ενδεχόμενη διείσδυση χλωριόντων. Στόχος μας είναι να επιβεβαιώσουμε ότι η επικάλυψη των πυλώνων- τα μερικά εκατοστά μπετόν που μεσολαβούν έως τον οπλισμό- δεν διαβρώνεται από τη θάλασσα», σημειώνει. Το επόμενο βήμα στην ετήσια συντήρηση είναι ο έλεγχος στο υποθαλάσσιο τμήμα των πυλώνων. Εκεί θα χρησιμοποιηθούν ρομποτικά υποβρύχια, τα οποία θα κινηματογραφήσουν τους πυλώνες έως το βάθος των 64 μέτρων.
Σεισμοί και κεραυνοί
Ένας σεισμός μεγέθους 6,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ με επίκεντρο την Ανδραβίδα, ένας κεραυνός που χτύπησε ένα από τα καλώδια, το οποίο μάλιστα ανεφλέγη και κόπηκε, και δύο ανεμοθύελλες ήταν οι πιο ακραίες καταστάσεις που αντιμετώπισε η γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου στην πρώτη πενταετία της λειτουργίας της. «Ήταν πολύτιμα διδάγματα, που οδήγησαν σε επιμέρους ενισχύσεις της κατασκευής», λένε οι μηχανικοί της γέφυρας.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.