Τετάρτη 3 Ιουνίου 2009

"Καλπάζει" η κερδοσκοπία σε βενζίνη - πετρέλαιο

Φουλάρει η κερδοσκοπία στη θερινή αγορά των καυσίμων και ήδη η αμόλυβδη σκαρφάλωσε στο 1,17 ευρώ / λίτρο (Αμοργός), ενώ στους περισσότερους από τους μισούς νομούς της χώρας η μέση τιμή της «έπιασε» το ένα ευρώ. Και ήδη άρχισε να το ξεπερνά.

Για έκρηξη στην τιμή της αμόλυβδης λόγω της αυξημένης ζήτησής της από τους παραθεριστές και αδειούχους του καλοκαιριού κάνουν λόγο οι πληροφορίες μας, ιδιαίτερα στα νησιά. Και φυσικά στις εθνικές οδούς.
Καλπάζει η κερδοσκοπία σε βενζίνη - πετρέλαιο

Η κερδοσκοπία στην εγχώρια αγορά των υγρών καυσίμων επιβεβαιώνεται και από ..........

σχετική μελέτη που παρουσίασε χθες το ΙΟΒΕ (Ινστιτούτο Οικονομικών - Βιομηχανικών Ερευνών), σύμφωνα με την οποία:

Ενώ η τιμή του αργού υποχώρησε κατά 10% στην περίοδο 2004-08, η τιμή της αμόλυβδης στη χώρα μας μειώθηκε μόλις κατά 4,3%.

Η μέση τιμή
Το «καπέλο» όμως στην αμόλυβδη... φωνάζει από μακριά, ασχέτως αν ο επί της Ανάπτυξης υπουργός Κωστής Χατζηδάκης καμώνεται πως δεν ακούει, καθώς:

Τις ημέρες αυτές στην ελληνική αγορά η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 0,995 λεπτά / λίτρο, ενώ η διεθνής τιμή της είναι 354 ευρώ / μετρικό τόνο και έχει μειωθεί γύρω στο 8,5% σε σχέση με τον περασμένο Οκτώβριο που ήταν 383 ευρώ. Τότε η αμόλυβδη στην Ελλάδα ήταν περίπου στα σημερινά επίπεδα, δηλαδή 0,999 ευρώ.

Να σημειώσουμε δε πως σήμερα το πετρέλαιο μπρεντ βρίσκεται στα 67 δολ. / βαρέλι έναντι 128 δολ. τον Μάιο 2008.

Σύμφωνα με τα βασικά στοιχεία της μελέτης του ΙΟΒΕ που παρουσίασε χθες στο ΕΒΕΑ ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Αιγαίου Ακης Κορρές:

* Στην Ελλάδα η αμόλυβδη βενζίνη είναι ακριβότερη της μέσης τιμής στην E.E.
* Στα 100 ευρώ που δαπανά ο Ελληνας για την αμόλυβδη, 48 ευρώ εισπράττουν τα διυλιστήρια, 41 ευρώ είναι φόρος - δασμοί και 11 ευρώ είναι το μεικτό περιθώριο εμπορίας.

Στο ερώτημα «γιατί πληρώνουμε ακριβά τη βενζίνη;» η έρευνα δίνει απαντήσεις ότι αυτό οφείλεται:

Στη λαθρεμπορία - πειρατεία που περιορίζουν τα κίνητρα των εταιρειών για επενδύσεις, στη μικρή κατανάλωση σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ε.Ε., στον περιορισμό της λειτουργίας των πρατηρίων, στη μη απελευθέρωση των αδειών βυτιοφόρων, στη γεωγραφική μορφολογία της χώρας (νησιά, ορεινές περιοχές) που αυξάνουν το κόστος μεταφοράς, κ.λπ.

Εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας βενζινοπωλών ανέφεραν πως πέρυσι διέκοψαν τη λειτουργία τους 150 πρατήρια, λόγω της οικονομικής κρίσης (επί συνόλου 8.500). Βέβαια, θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε πως ανάμεσά τους θα πρέπει να είναι και τα πρατήρια που αδυνατούν να ανταποκριθούν στην εξόφληση υποχρεώσεων προς τις εταιρείες εμπορίας, καθώς και εκείνα που διέθεταν πειρατικά καύσιμα και λόγω των ελέγχων οδηγούνται σε λουκέτο...

ΑΜΟΛΥΒΔΗ: ΣΤΟ 1,17 ΕΥΡΩ ΤΟ ΛΙΤΡΟ ΣΤΙΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Αγρια κερδοσκοπία στα νησιά, εν όψει της θερινής περιόδου, καταγράφεται από το παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης.

Η αμόλυβδη βενζίνη ήδη έχει φτάσει στα 1,17 ευρώ το λίτρο, όπως στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα στην Αμοργό, ενώ και σε άλλες περιοχές, όπως στην Κρήτη, η τιμή της «χτυπά» ακόμη και τα 1,15 ευρώ το λίτρο. Ομως και στα Επτάνησα και στα Δωδεκάνησα η τιμή της αμόλυβδης έχει... σκαρφαλώσει στα 1,10 ευρώ το λίτρο. Τέτοια τιμή διαπιστώνεται επίσης και στη Θεσπρωτία, καθώς και σε άλλες παραθεριστικές περιοχές. Ολα δείχνουν πως ήδη το κύκλωμα εμπορίας και λιανικής στα μέρη αυτά προετοιμάζουν το... έδαφος για υψηλότερες τιμές με στόχο τους παραθεριστές του καλοκαιριού.

Αξίζει δε να σημειωθεί, σύμφωνα με τα στοιχεία του παρατηρητηρίου, ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ξεπερνά ήδη το 1 ευρώ ανά λίτρο.

1 σχόλιο:

  1. Κερδοσκοπεία υπάρχει και στα Φιλιατρά.
    Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας.

    Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έιναι στα Φιλιατρά στο 1,065 ενω στην Κυπαρισσία 0,969....
    Αν ο τύπος στην Κυπαρισσία κερδίζει πουλώντας την βενζίνη στα 0,969 στα Φιλιατρά τι έρμο κλέψιμο πέφτει?????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.