Μετάθεση κατά 4-6 μήνες αργότερα παίρνει η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου
μέχρι την Καλαμάτα και 8 μήνες αργότερα μέχρι την Σπάρτη.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τα χρονοδιαγράμματα που έδωσε σε ημερίδα του Περιφερειακού Τμήματος Πελοποννήσου του ΤΕΕ στην Τρίπολη, ο γενικός διευθυντής της κοινοπραξίας “Μορέας” Γ. Συριανός, σε σύγκριση με αυτά που είχε ανακοινώσει πριν από ένα περίπου μήνα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.
Το θετικό στις ανακοινώσεις ήταν το γεγονός ότι τμήματα του αυτοκινητοδρόμου από την Τρίπολη ώς την Τσακώνα, είναι ενδεχόμενο να παραδίδονται σταδιακά προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας, πριν την ολοκλήρωση του συνόλου του δρόμου από την αρκαδική πρωτεύουσα ώς τα όρια της Μεσσηνίας.
Ο κ. Συριανός έκανε γνωστό ότι η ημερομηνία ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου ως την Καλαμάτα θα είναι η 30ή Ιουνίου 2011, καθώς και ότι το Φεβρουάριο του ίδιου χρόνου θα έχουν τελειώσει τα έργα ώς τα όρια της Μεσσηνίας, ενώ το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη θα παραδοθεί στις 31 Αυγούστου 2012.
Δίνοντας επιπλέον πληροφορίες, ο Γ. Συριανός δήλωσε ότι όσον αφορά τις σήραγγες, ο β‘κλάδος αυτής του Αρτεμισίου (1,4 χιλιόμετρα) θα ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2009, και oι σήραγγες Στέρνας (900 μέτρα) και Καλογερικού (600 μέτρα) στις 31 Ιουλίου 2010, χωρίς πάντως να αναφερθεί στις σήραγγες Ραψομμάτη (1,3 χιλιόμετρα) και Νεοχωρίου (700 μέτρα) που κατασκευάζονται από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Η ολοκλήρωση των βελτιώσεων στο Κόρινθος-Τρίπολη (82,6 χιλιόμετρα) προσδιορίζεται για τις 28 Φεβρουαρίου 2010, του τμήματος Τρίπολη-Αθήναιο - Λεύκτρο στις 31 Ιουλίου 2010 και του Λεύκτρο-Παραδείσια-Τσακώνα στις 28 Φεβρουαρίου 2011.
Στον αυτοκινητόδρομο θα υπάρχουν 24 κόμβοι, ενώ θα κατασκευαστούν επιπλέον ΣΕΑ σε Σπαθοβούνι, Νεστάνη, Αγιο Φλώρο και Πελλάνα.
Το κύριο κέντρο ελέγχου και συντήρησης (ΚΕΣ) θα βρίσκεται στη Νεστάνη κι ένα δευτερεύον στον Αγιο Φλώρο. Σταθμοί Τροχαίας θα λειτουργήσουν στη Νεστάνη και το Λεύκτρο, σταθμοί Πυροσβεστικής σε Σπαθοβούνι, Νεστάνη και Λεύκτρο, ενώ μετωπικοί σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν σε Σπαθοβούνι, Νεστάνη, Ασέα, Λεύκτρο, Καλαμάτα και Πετρίνα.
Είναι ενδεικτικοί οι χρόνοι ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο, οι οποίοι –όπως είπε ο Γ. Συριανός- θα είναι, Αθήνα-Καλαμάτα 125 λεπτά (τώρα 165), Αθήνα-Σπάρτη 120 λεπτά (τώρα 140), Τρίπολη - Καλαμάτα 35 λεπτά (τώρα 75), Τρίπολη - Σπάρτη 30 λεπτά (τώρα50), Κόρινθος - Καλαμάτα 80 λεπτά (τώρα 120), Κόρινθος - Σπάρτη 75 λεπτά (τώρα 95) και Κόρινθος - Τρίπολη 45 λεπτά.
Επικίνδυνο και γερασμένο είναι το μήκους περίπου 1.100 χιλιομέτρων υφιστάμενο εθνικό οδικό δίκτυο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, τη στιγμή που στο σύνολό του ο μήκους 205 χιλιομέτρων νέος αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Τρίπολης-(Λεύκτρου-Σπάρτης)- Καλαμάτας θα είναι λειτουργικός στο σύνολό του όχι νωρίτερα από τον Αύγουστο του 2012. Επιπλέον, τα χιλιάδες χιλιόμετρα του νομαρχιακού δικτύου στους 5 νομούς αφορούν παμπάλαιους δρόμους, με χαράξεις –σε πολλούς από αυτούς- εμπειρικές και καθόλου ασφαλείς, ταυτόχρονα δε οι πιστώσεις που διατίθενται για τη συντήρησή του είναι επιεικώς ανεπαρκέσατες.
Οι παράγοντες αυτοί, σε συνδυασμό με την απομείωση του προσωπικού σε κρίσιμες τεχνικές υπηρεσίες –τόσο σε επίπεδο Περιφέρειας, όσο και σε επίπεδο Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων- συνθέτουν μια εικόνα ζοφερή.
Εικόνα που γίνεται ακόμα πιο σκοτεινή, όταν προστεθούν σε αυτή οι 125 άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους στο πρώτο δεκάμηνο του φετινού χρόνου σε τροχαία που έγιναν στα οδικά δίκτυα των 5 νομών της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Το πιο πάνω, κάθε άλλο παρά ειδυλλιακό, τοπίο αποκαλύφθηκε στη διάρκεια της ημερίδας.
Είναι χαρακτηριστικό, όσον αφορά το υφιστάμενο εθνικό δίκτυο ότι – όπως είπε ο Αντώνης Καστής μελετητής συγκοινωνιακών έργων, με βάση τα συμπεράσματα μελέτης επικίνδυνων σημείων και βραχυπρόθεσμων μέτρων στους άξονες Τρίπολη - Καλαμάτα και Τσακώνα - Καλό Νερό και Καλό Νερό - Κυπαρισσία- Μεθώνη- στον πρώτο άξονα υφίστανται 30 σημεία μειωμένης οδικής ασφάλειας και στον δεύτερο 11, ενώ σε όλους οι ισόπεδοι κόμβοι είναι διαμορφωμένοι ελλιπώς.
Προβληματική είναι και η χάραξη των πιο πάνω αξόνων, η ποιότητα οδοστρώματος των οποίων είναι από κακή έως μέτρια, όπως επίσης και η σήμανσή τους.
Δεν ήταν λίγοι οι ομιλητές που, μιλώντας για τις συντηρήσεις στο εθνικό και νομαρχιακό οδικό δίκτυο, αναφέρθηκαν -πέρα από το τεχνικό- στο θεσμικό μέρος του προβλήματος, τονίζοντας την εμπλοκή αρμοδιοτήτων, την πανταχού παρούσα γραφειοκρατία και βεβαίως την έλλειψη στοιχειώδους προγραμματισμού και ιεράρχησης με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
Στα θέματα αυτά επικεντρώθηκαν οι Γιώργος Παπαηλιού διευθυντής ΔΕΚΕ Περιφέρειας Πελοποννήσου, Ανάργυρος Χαραλαμπόπουλος διευθυντής ΔΕΣΕ, Κωνσταντίνος Πανουκλιάςπροϊστάμενος ΔΤΥΝ Αρκαδίας και Παναγιώτης Παναγάκης προϊστάμενος ΔΤΥΝ Λακωνίας.
Στα συμπεράσματα της ημερίδας διαπιστώνεται το σύνθετο διακλαδικό πρόβλημα συναρμόδιων φορέων, προτείνεται μια μηνιαία συνάντηση για ανταλλαγή απόψεων σε επίπεδο Περιφέρειας και επισημαίνονται τα πολλά θεσμικά, οργανωτικά και χρηματοδοτικά προβλήματα που έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη συντήρηση του δικτύου.
Τονίζεται επίσης ότι άμεσα απαιτείται μελέτη σκοπιμότητας που θα προτείνει, είτε νέα χάραξη των υφιστάμενων οδικών αξόνων νομαρχιακού επιπέδου είτε την αναβάθμισή τους είτε τη διαπίστωση των απαραίτητων καίριων παρεμβάσεων.
Επιβάλεται δε να γίνουν μελέτες σήμανσης και ασφάλειας για τους κύριους οδικούς άξονες.
Επιπλέον σημειώνεται ότι επείγει η υλοποίηση της υφιστάμενης συμφωνίας ΕΝΑΕ και ΤΕΕ για δημιουργία σε κάθε Νομαρχία ενός γραφείου οδικής ασφάλειας και γίνεται επισήμανση να υπάρξει άμεση θεσμοθέτηση της διάθεσης του 60% των διοδίων -που αποδίδουν οι ιδιώτες στο Δημόσιο- σε έργα οδικής ασφάλειας στις περιοχές απ’ όπου εισπράττονται τα διόδια.
Τέλος, τονίζονται οι αυξημένες ανάγκες συντήρησης -μετά την υπαγωγή και εθνικών δρόμων σε νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και ΟΤΑ- με την αύξηση εκ μέρους της Πολιτείας των διατιθέμενων πιστώσεων. Στην ημερίδα, που χαιρέτισε ο υφυπουργός Παιδείας Ανδρέας Λυκουρέντζος, μίλησαν επίσης ο καθηγητής του Μετσόβιου Βασίλειος Ψαριανός, ο συνάδελφός του Κωνσταντίνος Σπέντζας, η Ιωάννα Καρακαϊδού διευθύντρια συντήρησης Εγνατίας Οδού Α.Ε., η Εύα Κασάπη προϊσταμένη Τμήματος Κυκλοφοριακής Τεχνικής ΔΜΕΟ ΥΠΕΧΩΔΕ και ο Γεώργιος Κοπανάς, αστυνομικός υποδιευθυντής, διοικητής τμήματος τροχαίας αυτοκινητοδρόμων Κορινθίας.
Πηγή: Ελευθερία
Οσοι περνάμε από αυτό το δρόμο βλέπουμε τα συνεργεία να δουλεύουν, αυτό σημαίνει ότι κάποτε το έργο θα τελειώσει και αυτό είναι ενθαρυντικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμάν δηλαδή αυτός ο δρόμος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑτλείωτος είναι.