Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009

Κοινή επιστολή Επιμελητηρίων πυρόπληκτων νομών στην Υπ.Οικ.Ανταγ.&Ναυτ. κα Λούκα Κατσέλη

Κοινη επιστολή των Επιμελητηρίων των πυρόπληκτων νομών Αχαϊας, Αρκαδίας, Εύβοιας, Ηλείας, Μεσσηνίας, και Λακωνίας απέσταλη σήμερα στην υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα Λούκα Κατσέλη.

Στην κοινή επιστολή καταγράφονται προτάσεις για την οικονομική ανάπτυξη των πυρόπληκτων περιοχών αποκλειστικά στις επιχειρήσεις μέσω της ήδη υπάρχουσας ΠΕΠ με την προσθήκη μιας δράσης ειδικά σχεδιασμένης για πυρόπληκτες περιοχές.

Συγκεκριμένα η επιστολή αναφέρει: ..........

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Αναφορικά με το παραπάνω θέμα και σε συνέχεια του κοινού εγγράφου των Επιμελητηρίων των πυρόπληκτων νομών (βλ. συνημ. σχετ.1) θέλουμε να θέσουμε υπόψη σας στο πλαίσιο της διαβούλευσης που έχετε θέσει (σχετ.2) τις κάτωθι προτάσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα για την ανασυγκρότηση των πυρόπληκτων νομών:

Εξειδικευμένη Δράση Στήριξης της Επιχειρηματικότητας στα αντίστοιχα ΠΕΠ

Λαμβάνοντας υπόψη τη μείωση του πληθυσμού και ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων, θεωρούμε σημαντικό να προβλεφθούν επιπλέον μέτρα για τη στήριξη των επενδύσεων στις περιοχές αυτές. Συγκεκριμένα, θα ήταν πολύ σημαντική η προσθήκη στο ήδη υπάρχον ΠΕΠ μιάς νέας δράσης, που θα αφορά αποκλειστικά στις επιχειρήσεις των πυρόπληκτων νομών και που θα προβλέπει μέτρα, ειδικά σχεδιασμένα για τους πυρόπληκτους νομούς. Σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα για τις πυρόπληκτες περιοχές, θα πρέπει να περιληφθούν και οι νέες, υπό σύσταση επιχειρήσεις, ώστε να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα και να δημιουργηθούν νέες εστίες ανάπτυξης και απασχόλησης. Η πρόταση αυτή έχει φυσικά ως προϋπόθεση την αύξηση του προϋπολογισμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος των αντίστοιχων Περιφερειών.

Οι ενέργειες αυτές μέσω των ΠΕΠ θεωρούνται οι πιο ενδεδειγμένες και άμεσα αποτελεσματικές, δεδομένου ότι οι επενδύσεις μέσω του Αναπτυξιακού νόμου, αφενός βρίσκονται σε στασιμότητα αφετέρου είναι τελείως απρόσιτες για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, τη στιγμή που μόνο τέτοιες επιχειρήσεις εκ των πραγμάτων θα μπορούσαν να ιδρυθούν ή να επιβιώσουν και ν’ αναπτυχθούν και να δώσουν ζωή στους παραπάνω νομούς.
Ως άμεσο μέτρο θα πρέπει να προωθηθεί η αντιμετώπιση των καθυστερήσεων, που εμφανίζονται όσον αφορά α) την εξέταση και έγκριση των επενδύσεων που έχουν υποβληθεί για ένταξη (η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις υπερβαίνει το ένα έτος) και β) της καταβολής των οφειλομένων ποσών επιχορήγησης. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό, σε όσους χειρίζονται τις επενδύσεις αυτές, ότι οι υποψήφιοι επενδυτές, σχεδόν στο σύνολό τους μικρομεσαίοι, έχουν ήδη προβεί σε δαπάνες, σε μια τραγική για τις περιοχές τους συγκυρία, μέχρι στιγμής χωρίς αντίκρυσμα.

Προγράμματα εγγυοδοσίας της ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ

Θεωρούμε, ότι τα εγγυημένα από την ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ δάνεια θα πρέπει να παραταθούν για ένα έτος και οι προβλεπόμενες 6 δόσεις να μετατραπούν σε 12 για να καταστεί δυνατή η αποπληρωμή χωρίς τη δημιουργία προβλημάτων ρευστότητας στις επιχειρήσεις.
Ρευστότητα της οικονομίας
Για τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ συγχαίρουμε και επικροτούμε την απόφαση της Κυβέρνησης να αυξήσει το χρόνο αναγγελίας των ακάλυπτων επιταγών και να διαγράψει από τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ όσους επιχειρηματίες εξοφλήσουν τις ακάλυπτες επιταγές, οι οποίες δημιουργήθηκαν κατά τη περίοδο της οικονομικής κρίσης. Αυτό όμως που θα πρέπει να επανεξετάσει η Κυβέρνηση είναι το όριο της αναγγελίας στο σύστημα το οποίο θα πρέπει να είναι σε ένα λογικό ποσό και όχι στα 1.000 ευρώ.

Ολοκληρωμένος επιχειρησιακός σχεδιασμός

Παράλληλα, και δεδομένου, ότι η «επιστροφή» των πυρόπληκτων περιοχών σε μια ικανοποιητική οικονομική και κοινωνική ζωή προϋποθέτει ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχεδιασμό, θεωρούμε αναγκαίο να σημειώσουμε, ότι στις περιοχές αυτές η επιχειρηματικότητα θα στηριχθεί με ένα σύνολο στοχευμένων μέτρων, που να εξασφαλίζουν:

1. Οργάνωση υποδοχέων άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας (Βιομηχανικές Περιοχές, Επιχειρηματικά και Τεχνολογικά Πάρκα)
2. Παραγωγή και διάθεση ποιοτικών, αναγνωρίσιμων προϊόντων με ταυτότητα, με δράσεις που αφορούν τόσο στην προσαρμογή της παραγωγικής διαδικασίας στις απαιτήσεις της αγοράς όσο και με δράσεις που στόχο έχουν την προστασία του περιβάλλοντος
3. Προβολή & προώθηση των παραγόμενων προϊόντων μέσα από τη συμμετοχική διαδικασία των επιχειρήσεων σε δράσεις αυτού του τύπου
4. Δημιουργία εργαλείων προσαρμοσμένων στην τοπική οικονομία για την υποστήριξη και ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας (οδηγός ενίσχυσης εξαγωγών, προώθηση προϊόντων, πράσινη ανάπτυξη, διασύνδεση οικονομικών δραστηριοτήτων, κ.ο.κ.)
5. Δημιουργία κοινής συνείδησης στην επιχειρηματική δραστηριότητα, ως μέσο ενίσχυσης της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και ανάπτυξής τους.
6. Βελτίωση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού με δράσεις ενημέρωσης, εκπαίδευσης και κατάρτισης
7. Ενίσχυση της παιδείας σχετικά με την επιχειρηματικότητα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
8. Δημιουργία θέσεων εργασίας για την υποστήριξη των επιχειρήσεων προκειμένου για την υποστήριξη των επιχειρήσεων, την προώθηση και διάθεση των παραγόμενων προϊόντων κ.ο.κ.
9. Διεύρυνση των αγορών για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μας στο τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές περιβάλλον
10. Οργάνωση της τυποποίησης και συσκευασίας των προϊόντων, προκειμένου να δημιουργείται προστιθέμενη αξία σε αυτά
11. και φυσικά ενίσχυση των δημόσιων υποδομών, τεχνικών και οργανωτικών (οδοποιία, συγκοινωνιακοί κόμβοι, περίθαλψη, φροντίδα για την 3η ηλικία, εκπαίδευση κ.λπ.) διότι αυτές διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο στην προσπάθεια για μια επιστροφή σε ζωή με συνθήκες κανονικότητας και καθημερινότητας και εγκατάλειψη των συνθηκών έκτακτης ανάγκης, τις οποίες βιώνουν ακόμη και σήμερα οι πυρόπληκτοι νομοί.

Στο σημείο αυτό, επιθυμούμε να αναφερθούμε πιο συγκεκριμένα στην Ιόνια Οδό. Κατανοούμε και επικροτούμε την προσπάθεια, ο άξονας αυτός να έχει όσο το δυνατόν πιο περιορισμένες αρνητικές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον των περιοχών, από τις οποίες διέρχεται. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η ανάγκη για νέα χάραξη τμήματος του άξονα αυτού δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε ματαίωση ή σημαντική καθυστέρηση το όλο έργο, το οποίο θα αποτελέσει το βασικό οδικό άξονα της Δυτικής Ελλάδας, με τις ανάλογες θετικές επιπτώσεις για ολόκληρη την Δυτική Ελλάδα.

Στην προσπάθεια κατάρτισης και εφαρμογής ενός τέτοιου επιχειρησιακού σχεδιασμού τα Επιμελητήριά μας είναι οι φυσικοί συνεργάτες της Πολιτείας, καθόσον αποτελούν βασικό θεσμικό οργανισμό υποστήριξης της επιχειρηματικότητας. Η υποστήριξη αυτή παρέχεται ήδη εκ μέρους μας σε τακτική βάση, είτε κατά περίπτωση στα μέλη μας, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις υποστήριξης μέσα από ολοκληρωμένες δράσεις, που συνίστανται σε διαδικασίες ενημέρωσης των επιχειρήσεων, οργάνωσης επιχειρηματικών αποστολών, οργάνωσης προγραμμάτων εκπαίδευσης και αναβάθμισης δεξιοτήτων των απασχολουμένων στις επιχειρήσεις κ.ο.κ. και θα συνεχίσει να παρέχεται σε σχέση και με τα νέα προγράμματα ενίσχυσης και τις άλλες πρωτοβουλίες, που ελπίζουμε ότι σύντομα θα λάβει η κυβέρνηση για τους πυρόπληκτους νομούς μας.

Ολοκληρώνοντας τη σύντομη αυτή καταγραφή, υποβάλλουμε την παράκληση να ορίσετε Συνάντηση με τα προεδρεία των Επιμελητηρίων των πυρόπληκτων νομών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα σας αναπτύξουμε λεπτομερέστερα τα προβλήματα των μελών μας και θα εξειδικεύσουμε τις προτάσεις μας.

Επιμελητήρια πυρόπληκτων νομών
Αρκαδίας Πρόεδρος Ιωάννης Μπουντρουκάς
Αχαΐας Πρόεδρος Κων/νος Αντζουλάτος
Εύβοιας Πρόεδρος Παναγιώτης Σίμωσης
Ηλείας Πρόεδρος Άγγελος Αγγελόπουλος
Λακωνίας Πρόεδρος Κων/νος Πανδής
Μεσσηνίας Πρόεδρος Γιώργος Καραμπάτος

Για το Επιμελητήριο Μεσσηνίας

Γιώργος Καραμπάτος
Πρόεδρος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.