Ζητούν απομάκρυνση του Πύργου του Άιφελ στα Φιλιατρά!
«Πόλεμο» στην Ελλάδα κήρυξε ο σοσιαλιστής δήμαρχος του Παρισιού, Μπερτράν Ντελανοέ, με αφορμή το ομοίωμα του Πύργου του Άιφελ που βρίσκεται στην είσοδο της πόλης των Φιλιατρών!
Με αναφορά του στην UNESCO, τον Εκπαιδευτικό Επιστημονικό και Πολιτιστικό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, που πρωτοκολλήθηκε στον Κατάλογο Εισερχόμενων Αναφορών και Αιτήσεων (Liste des rapports entrants et des applications) στις 27 Μαρτίου, στη Γραμματεία των κεντρικών γραφείων της έδρας της UNESCO στο Παρίσι, ο δήμαρχος του Παρισιού ζητά την «άμεση απομάκρυνση του ομοιώματος του Πύργου του Άιφελ, που πρόκειται για καρικατούρα αισχίστης μορφής και υψίστης αισθητικής προσβολής στο γαλλικό πολιτισμό και την παγκόσμια αρχιτεκτονική διανόηση, και βρίσκεται σε μικρή επαρχιακή κωμόπολη της Πελοποννήσου στην Ελλάδα»!
Η αναφορά του Μπερτράν Ντελανοέ
Η αναφορά του δημάρχου του Παρισιού επιδόθηκε...........
στο γαλλικό υπουργείο Πολιτισμού και την Ελληνική Πρεσβεία στο Παρίσι και, επίσης, απεστάλη στην Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNESCO και το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού.
Όπως μετέδωσε την Παρασκευή το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (Agence France-Presse, AFP), στην ηλεκτρονική του σελίδα www.afp.com: «Τον πόλεμο στην Ελλάδα κήρυξε ο Μπερτράν Ντελανοέ, ο σοσιαλιστής δήμαρχος του Παρισιού, για ομοίωμα του παγκοσμίου φήμης σήματος κατατεθέντος της πόλης του Παρισιού, Πύργου του Άιφελ, σε μικρή επαρχιακή κωμόπολη της Πελοποννήσου».
Σύμφωνα με το AFP: «Δεν είναι η ιδέα κατασκευής του ομοιώματος στην ελληνική επαρχιακή κωμόπολη αυτή καθαυτή που εξόργισε τον Μπερτράν Ντελανοέ, αλλά η αρχιτεκτονική του σχεδίαση και αισθητική διανόηση της κατασκευής, χωρίς καμία αίτηση χορήγησης αδείας και παροχής συμβουλευτικών τεχνικών προδιαγραφών και εικαστικών πληροφοριών». Χρησιμοποιώντας ιδιαίτερα σκληρές εκφράσεις, ο δήμαρχος του Παρισιού, στην αναφορά του, κάνει λόγο για «φύρδην μίγδην αρχιτεκτονική», «μέτρια, βιαστικής σύλληψης και πρόχειρης εκτέλεσης αρχιτεκτονική» και ένα «φανταχτερά άσχημο και κακόγουστο ομοίωμα, που πρόκειται για καρικατούρα αισχίστης μορφής και υψίστης αισθητικής προσβολής στο γαλλικό πολιτισμό και την παγκόσμια αρχιτεκτονική διανόηση»[…]
«Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθιά αντίθεσή μου για αυτό το κατασκεύασμα, που “στήθηκε” στην ελληνική επαρχιακή κωμόπολη, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της πόλης του Παρισιού», τονίζει ο σοσιαλιστής δήμαρχος, καλώντας την UNESCO «να παρέμβει για την άμεση απομάκρυνσή του!»
Η ελληνική πλευρά
«Αυτή είναι η προσωπική γνώμη του δημάρχου του Παρισιού και δεν έχει καμία νομική σημασία και υπόσταση», περιορίστηκε να σχολιάσει στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) εκπρόσωπος της Ελληνικής Πρεσβείας στο Παρίσι, με τον οποίο λίγο έλειψε να σημειωθεί διπλωματικό επεισόδιο εξαιτίας του ύφους και του πνεύματος των λεχθέντων του εκπροσώπου του Μπερτράν Ντελανοέ που μετέβη στην Πρεσβεία να επιδώσει την αναφορά!
Από τη Γραμματεία της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNESCO, κληθέντες από το AFP να σχολιάσουν την αναφορά Ντελανοέ, αφού εξέφρασαν την έκπληξή τους για την αντίδραση του δημάρχου του Παρισιού, αρκέστηκαν να σημειώσουν: «Μελετάμε την αναφορά και θα απαντήσουμε παρέχοντας εξηγήσεις και διευκρινίσεις στην Εκτελεστική Επιτροπή της UNESCO, διατυπώνοντας, παράλληλα, με σαφήνεια τις απόψεις μας, ύστερα από συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και το τοπικό Δήμο». Φέρονται, δε, να θεωρούν «τραβηγμένη» την αντίδραση και «αστείο» το αίτημα για απομάκρυνση του ομοιώματος του Πύργου του Άιφελ!
Οι πραγματικοί λόγοι της αναφοράς (!)
Στο ρεπορτάζ της γνωστής Γαλλίδας δημοσιογράφου Ντελφίν Μινουί «αποκαλύπτονται» οι πραγματικοί λόγοι (!) που οδήγησαν το δήμαρχο του Παρισιού στην «οργισμένη» αντίδραση και την αναφορά στην UNESCO για την απομάκρυνση του ομοιώματος του Πύργου του Άιφελ. «Το επιχειρηματικό κέρδος και η “συμφιλίωση” με την SETE έφεραν την αντίδραση», γράφει η Γαλλίδα δημοσιογράφος, αποκαλύπτοντας: «Το Δεκέμβριο του 2011 η εταιρεία SETE, που διαχειρίζεται τον Πύργο του Άιφελ, είδε τον ετήσιο κύκλο εσόδων της επιχείρησης να σημειώνει κατακόρυφη πτώση, προκαλώντας ζημίες που κλονίζουν την οικονομική της βιωσιμότητα. Απολύσεις προσωπικού, μείωση αποδοχών και περικοπές, ακόμη και στον ηλεκτρικό φωτισμό του Πύργου, ήταν οι άμεσες ενέργειες στις οποίες προέβη η διοίκηση της εταιρείας, επιχειρώντας να συγκρατήσει τα έξοδα. Τον Ιανουάριο έφθασε στο γραφείο του Μπερτράν Ντελανοέ επιστολή με την υπογραφή του Ζαν Μπερνάρντ Μπρος, προέδρου της SETE, με την οποία τον ενημέρωνε για τις απώλειες εσόδων της επιχείρησης, τις οποίες, μεταξύ άλλων, ο ίδιος και το Συμβούλιο των Μετόχων της εταιρείας απέδιδαν και στην έλλειψη εσόδων από διαφημιστικά πακέτα, καθώς οι πιο μεγάλες και γνωστές διαφημιστικές εταιρείες, αντί του διεθνούς φήμης συμβόλου κατατεθέντος της πόλης του Παρισιού και της Γαλλίας, Πύργου του Άιφελ, χρησιμοποιούν στα διαφημιστικά τους προϊόντα εικόνες ληφθείσες από ομοίωμά του σε ελληνική επαρχιακή κωμόπολη (!), ζητώντας του να προβεί σε σχετικά διαβήματα διαμαρτυρίας και αναφορές προς διεθνείς και ελληνικούς φορείς και οργανισμούς».
Η Γαλλίδα δημοσιογράφος θυμίζει και τη ρήξη που έχει επέλθει μεταξύ του Δήμου Παρισιού και της εταιρείας SETE, όταν η δεύτερη επιχείρησε να «αξιοποιήσει» τον Πύργο σε σύμπραξη με την εταιρεία Ginger, «η οποία θα ενέδυε με 600.000 φυτά το γαλλικό μνημείο, ώστε να του δώσει μία πιο… οικολογική εικόνα! Ένα πρότζεκτ του οποίου το κόστος προϋπολογίζεται να ανέλθει στα 72 εκατ. δολάρια, ενώ τα φυτά που θα τοποθετούνταν, σε τέσσερα χρόνια θα απορροφούσαν 87,8 τόνους διοξειδίου του άνθρακα από τον αέρα της Πόλης του Έρωτα και η SETE θα εισέπραττε πολλά εκατομμύρια ευρώ κατ’ έτος!
Ωστόσο, ο δήμαρχος του Παρισιού δεν έχει δώσει, ακόμη, το “πράσινο φως”, ώστε να προχωρήσει αυτό το καινοτόμο “πράσινο” έργο, με το σχεδιασμό να έχει παγώσει και τις, μέχρι πρότινος, σχέσεις, Δήμου και SETE να έχουν ψυχρανθεί επικίνδυνα».
Εκτιμά, λοιπόν, η Γαλλίδα δημοσιογράφος πως «η αναφορά του δημάρχου του Παρισιού στην UNESCO για το ομοίωμα του Πύργου του Άιφελ σε ελληνική μικρή επαρχιακή κωμόπολη είναι μια κίνηση, για να έρθουν, μετά από καιρό, οι δύο πλευρές πιο κοντά!».
Επιμέλεια: Ηλίας Γιαννόπουλος
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ,ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ .
ΑπάντησηΔιαγραφή