Φωτιά στις τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών προβλέπει η Βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κα Νάντια Γιαννακοπούλου σύμφωνα με ερώτηση που κατέθεσε προς την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Κα Λούκα Κατσέλη.
Αναλυτικά η ερώτηση της κυρίας Γιαννακοπούλου αναφέρει τα εξής:
Δραματικό αναμένουν το χειμώνα οι καταναλωτικές οργανώσεις, καθώς ήδη σε 25 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, η αύξηση της τιμής έχει ξεπεράσει την αύξηση του ΦΠΑ, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στην ευρωζώνη και στην τρίτη θέση στην Ε.Ε. μετά τη Ρουμανία και την Ισλανδία, με τον μεγαλύτερο πληθωρισμό. Οι ανατιμήσεις φτάνουν έως και 19%, είναι μεγαλύτερες από την συνολική αύξηση του ΦΠΑ και πέρασαν ήδη στα ράφια των σούπερ μάρκετ «βάζοντας» φωτιά στην τσέπη των καταναλωτών. Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», οι ανατιμήσεις των προϊόντων αφορούν 25 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, στα 15 από τα οποία παρουσιάζεται αύξηση μεγαλύτερη του 3%, δηλαδή υψηλότερες από τις δύο αυξήσεις ΦΠΑ κατά το ίδιο διάστημα.
Αντίστοιχα, μειώσεις έως και 9% παρατηρήθηκαν σε 8 προϊόντα, ενώ σταθερές παρέμειναν οι τιμές σε 3 προϊόντα. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρούνται σε προϊόντα όπως μπίρες έως και 19%, έως 18% σε οδοντόκρεμες, 12% σε κατεψυγμένες ζύμες, 6% σε ξίδια, 5% σε γιαούρτια και φρέσκο γάλα. Χαρακτηριστικά, στα 4,40 ευρώ θα φτάσει περίπου η τιμή του πακέτου τσιγάρων, κατά 3 ευρώ έχει ακριβύνει η φιάλη αλκοολούχων ποτών, ενώ με 300 ευρώ επιπλέον έχει επιβαρυνθεί ο οικογενειακός προϋπολογισμός μίας τετραμελούς οικογένειας. Με την νέα αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ σε σειρά ειδών πρώτης ανάγκης μέχρι τον Σεπτέμβρη, η μέση ελληνική οικογένεια θα αναγκαστεί να περικόψει τις δαπάνες για τρόφιμα και να στραφεί προς φθηνότερα προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσει και την κατανάλωση.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης όγκου στα σούπερ μάρκετ μειώθηκε κατά 3,9% τον Μάιο του 2010 σε σχέση με τον Μάιο του 2009. Συνεπώς, δεν είναι συγκυριακό το φαινόμενο της μείωσης κατά 12% στην κατανάλωση κρέατος, ενώ κάθετη είναι και η πτώση των πωλήσεων στα βιολογικά τρόφιμα (-19%) και στα χαρτικά όπου οι επιχειρήσεις μετρούν απώλειες κατά 13%-16%. Ενδεικτικό είναι ότι μέσα σε δύο χρόνια η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ μειώθηκε σε 55 ευρώ, από 71 ευρώ, γεγονός που ερμηνεύεται από την ύφεση η οποία πλήττει πλέον την πραγματική οικονομία, δηλαδή το εισόδημα των εργαζομένων. Κατόπιν αυτών,
Ερωτάται η κ. Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
1. Με ποιο τρόπο σκοπεύει η κυβέρνηση να ελέγξει τη ραγδαία αύξηση των τιμών ώστε να «παγώσουν» ή και να μειωθούν οι τιμές των βασικών αγαθών;
2. Ποιές πρωτοβουλίες θα λάβει η κυβέρνηση στη λειτουργία της αγοράς ώστε να απαλύνει τις συνέπειες των εισοδηματικών μέτρων που γιγαντώνονται για το ελληνικό νοικοκυριό με τις συνεχείς αυξήσεις των αγαθών;
Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.