Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

Η Μερόπη Μεσσηνίας υποστηρίζει Φιλιατρά για έδρα του Δήμου Τριφυλίας

Αγαπητό Filiatranews

Θα ήθελα να σας καταθέσω μερικά συναισθήματα που μου γεννιούνται σχετικά με το σχέδιο "Καλλικράτης" και τη διαφαινόμενη δημιουργία του διευρυμένου Δήμου Κυπαρισσίας...
Εξ αρχής να σας πω ότι δεν έχω καμιά σχέση με τα Φιλιατρά.

Πριν ενάμιση χρόνο δημιούργησα το τοπικό ιστολόγιο "Μερόπη Μεσσηνίας".
Σκοπός της δημιουργίας του ήταν και ........

παραμένει η καταγραφή της τοπικής ιστορίας του χωριού μου και η λαογραφία του. Το κομμάτι της επικαιρότητας το αγγίζω μόνο σε εξαιρετικά, κατά τη γνώμη μου θέματα.

Στην προσπάθειά μου να καταγράψω και να τεκμηριώσω την τοπική ιστορία της περιοχής μου, μεταξύ άλλων, κάνω εξονυχιστική έρευνα στα Γενικά Αρχεία του Κράτους, τόσο στα αρχεία του Νομού Μεσσηνίας όσο και στην κεντρική υπηρεσία της Αθήνας. Επειδή όμως, η ιστορία μιας γωνιάς του Νομού μας δεν είναι ανεξάρτητη από τον υπόλοιπο Νομό, θέλοντας και μη έχω εντρυφήσει τόσο στην ιστορική πορεία των Φιλιατρών όσο και της Κυπαρισσίας.

Από την πρωτογενή αρχειακή έρευνα (τοπικός και Αθηναϊκός τύπος 19ου - 20ου αι., συμβολαιογραφικά, εκκλησιαστικά, εκπαιδευτικά κ.α. τεκμήρια), είναι εξαιρετικά ευδιάκριτο σε έναν αντικειμενικό ερευνητή το ότι επί εκατό τουλάχιστον χρόνια, παρατηρείται μια διαρκή πολεμική, υπονόμευση και κλοπή από την Κυπαρισία σε βάρος των Φιλιατρών. Δεν έχω πρόθεση να σας βομβαρδίσω με μια ατελείωτη λίστα αρχειακών τεκμηρίων που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Θέλησα μόνο να μοιραστώ μαζί σας τα συναισθήματα που μου δημιουργούνται. Συναισθήματα αδικίας.

Από την ίδρυση του Ελληνικού κράτους, τα Φιλιατρά ήταν και παραμένει μέχρι σήμερα η πολυπληθέστερη πόλη της Μεσσηνίας, μετά την Καλαμάτα. Η Καλαμάτα και τα Φιλιατρά ήταν οι μοναδικοί Δήμοι που διέθετε ο Νομός, όταν η Κυπαρισσία, η Πύλος και το Νησί (Μεσσήνη) αποτελούσαν μικρές κοινότητες. Πριν μερικές δεκαετίες, όταν η κοινότητα της Κυπαρισσίας συνενώθηκε με τη κοινότητα Παραλίας, μετά βίας από κοινού συμπλήρωναν τους 1200 κατοίκους.

Είναι όμως πράγματι θαυμαστό το γεγονός της δυναμικής και δραστηριότητας που επέδειξαν οι κάτοικοι της Κυπαρισσίας στα επόμενα χρόνια, ειδικά μέσω εξωραϊστικών ή άλλων συλλόγων και των σχέσεων που είχαν με ισχυρούς πολιτικούς άνδρες. Είναι πράγματι θαυμαστό το ότι στη διάρκεια των περασμένων δεκαετιών έκαναν πραγματική αφαίμαξη στα Φιλιατρά με κορυφαία την αρπαγή του Νοσοκομείου και της Μητρόπολης. Το ίδιο θαυμαστό είναι όμως και η αδράνεια και έλλειψη δυναμικής που επέδειξε σε αυτές τις εξελίξεις και ο Δήμος Φιλιατρών. Το γεγονός της δυναμικής και της δραστηριότητας των κατοίκων της Κυπαρισσίας φαίνεται ολοφάνερα μέσα από τον τύπο της εποχής στις δεκαετίες '50 - '60 - '70. Κάθε ανταπόκριση και κάθε άρθρο αναφερόμενο στη Κυπαρισσία, ξεκινούσε με έντονα γράμματα "από τη πρωτεύουσα της Τριφυλίας". Ας μη ξεχνούμε και την προσπάθεια των συλλόγων της για ίδρυση ανεξάρτητου Νομού Τριφυλίας με έδρα τη Κυπαρισσία...

Μιλώντας για δυναμική, σήμερα, στο χώρο της ηλεκτρονικής ενημέρωσης, το Filiatranews κατέχει την πρώτη θέση στο Νομό μας και μια από τις ισχυρότερες στην Ελλάδα.
Αυτή τη δυναμική σας, η ιστορία της πόλης των Φιλιατρών, σας ζητεί να την γιγαντώσετε και να την εκμεταλλευτείτε σε αυτό που το δίκαιο απαιτεί: στην δημιουργία του νέου, διευρυμένου Δήμου, με έδρα τα Φιλιατρά έστω και τη δωδεκάτη...

Ω της σύμπτωσης, σήμερα η Εφημερίδα Ελευθερία έχει στη πρώτη της σελίδα την επιθυμία να δημιουργηθεί Νομός Τριφυλίας με πρωτεύουσα τη Κυπαρισσία! Απλά αναμασάνε κι αναθερμάνουν σχέδια δεκαετιών πριν. Δεν ξεχνώ τη παράκλησή σου να σου αποστείλω σχετικά ιστορικά τεκμήρια που μου ζήτησες. Δώσε μου όμως λίγο χρόνο γιατί μιλάμε για ένα τεράστιο χαμό από αρχεία στα Γ.Α.Κ. Αν επιθυμείς να δημοσιεύσεις το αρχικό μέιλ που σου έστειλα δεν έχω αντίρρηση. Λόγο έλλειψης των τεκμηρίων που θα έπρεπε για τους ανιστόρητους να το πλαισιώνουν, χρησιμοποίησε ως πηγή το ιστολόγιό μου ή ότι νομίζεις. Αναλαμβάνω την ευθύνη των γραφομμένων μου κι όποιος έχει αντίρρηση επί αυτών ας τα βάλει μαζί μου.

Για τη Μητρόπολη, να συμπληρώσω στο προηγούμενο μέιλ μου: Οι Χριστιάνοι ανέκαθεν άνηκαν στη περιφέρεια ΦιΛΙΑΤΡΏΝ. Η Μητρόπολη όμως δε μεταφέρθηκε στο Δήμο Φιλιατρών, αλλά στη κοινότητα του χωριού Κυπαρισσίας... Αν αυτό δεν είναι κλοπή, τότε τι είναι;
Για τη κλοπή του νοσοκομείου από τα Φιλιατρά συμπληρώνω: Το έτος 1968 αποψιλώθηκαν όλα τα μηχανήματα από το νοσοκομείο, χειρουργικοί εξοπλισμοί, ακτινολογικοί κλπ και ΤΑ ΠΗΡΕ ΟΛΑ το νοσοκομείο Κυπαρισσίας. Αν αυτό δεν είναι κλοπή, τότε τι είναι;
Επιπλέον, στο προηγούμενο μέιλ μου συμπληρώνω:
Το έτος 1970 - 1971, χτίστηκε στα Φιλιατρά σύγχρονο για την εποχή μέγαρο του ΟΤΕ. Το 1975 μεταφέρθηκε ολόκληρος ο ΟΤΕ στη Κυπαρισσία.....

Με ιδιαίτερη εκτίμηση
Ο διαχειριστής του http://meropitopik.blogspot.com

10 σχόλια:

  1. Σου αξιζει ενα μεγαλο ΜΠΡΑΒΟ για την προσπαθεια να συγκεντρωσεις ολα αυτα τα στοιχεια!Καιρος να μαθουν και οι νεοι τι υπηρξαν τα Φιλιατρα και τι η κοινοτητα της Κυπαρισσιας,που δεκαετιες τωρα καπηλευεται την πολη μας.Η αρπαγη του νοσοκομειου επι Καλατζακου ειναι οντος ενα σκανδαλο.Μακαρι να μπορουσατε να παρουσιασετε οτι εχετε.Και παλι ενα μεγαλο ΜΠΡΑΒΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΤΑ ΣΥΓΧΑΡΤΗΡΙΑ ΜΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΤΑ ΣΥΓΧΑΡΤΗΡΙΑ ΜΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ολα καλα!!
    ΕΜΕΙΣ ΣΑΝ ΦΙΛΙΤΡΙΝΟΙ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ????
    ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΟΥΖΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ..ΞΥΠΝΑΤΕ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πεστα ολα γιατι η αληθεια ειναι αυτη που μετραει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΕΠΕΣΕ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ..............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν έπεσε καμία απολύτως λογοκρισία.
    Απο όλη την ομάδα ΜΟΝΟ εγω εγκρίνω τα σχόλια. Και δεν ειμαι διαρκώς πάνω απο τον υπολογιστή....
    Τέλος πάντων τα σχολια σου βγήκαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΟΛΗ Η ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΠΡΟΣΒΛΕΠΕΙ ΣΤΑ ΦΙΛΙΑΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ. Ο ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙ; ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΜΙΑ ΝΤΟΥΦΕΚΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.