Πέμπτη 2 Απριλίου 2009

"Παγώνει" το τέλος μεταβίβασης στα Ι.Χ. αυτοκίνητα για τέσσερις μήνες

Αναδρομικά και από την ημέρα κατάθεσης της ρύθμισης στη Βουλή θα τεθούν σε ισχύ οι ευνοϊκές ρυθμίσεις για όλα τα αυτοκίνητα, καινούργια και μεταχειρισμένα, που θα αγοραστούν μέσα στους επόμενους 4 μήνες.

Στη χθεσινή συνάντηση του υπουργού Οικονομίας, Γιάννη Παπαθανασίου, με τους φορείς της αγοράς αυτοκινήτων οριστικοποιήθηκαν οι λεπτομέρειες του σχεδίου που έχει ήδη λάβει και το πράσινο φως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα κατατεθεί στη Βουλή σήμερα ή το αργότερο αύριο (λόγω της γενικής απεργίας).

Στην τελική του μορφή το κυβερνητικό σχέδιο για τη στήριξη της αγοράς των .........

αυτοκινήτων προβλέπει ότι:
• Μειώνονται κατά 50% τα τέλη ταξινόμησης για όλα τα καινούρια αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κυβισμού.

• Αντίστοιχα μειώνονται και τα τέλη ταξινόμησης για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

• Με ρύθμιση της τελευταίας στιγμής παγώνει για τέσσερις μήνες η καταβολή του παράβολου μεταβίβασης για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν ήδη ταξινομηθεί.

Τι σημαίνει πρακτικά η ρύθμιση για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα; Ότι μέχρι και το τέλος Αυγούστου, για τις μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων Ι.Χ, είτε γίνονται μεταξύ ιδιωτών, είτε μέσω καταστήματος, δεν θα καταβάλλεται το παράβολο μεταβίβασης. Το όφελος εξαρτάται από τον κυβισμό ως εξής:

• Κατηγορία Α Κυβικά 51-400 το όφελος είναι 30 ευρώ.

• Κατηγορία Β Κυβικά 401-800 το όφελος είναι 45 ευρώ.

• Κατηγορία Γ Κυβικά 801-1300 το όφελος είναι 60 ευρώ.

• Κατηγορία Δ Κυβικά 1301-1600 το όφελος είναι 90 ευρώ.

• Κατηγορία Ε Κυβικά 1601-1900 το όφελος είναι 120 ευρώ.

• Κατηγορία ΣΤ Κυβικά 1901-2500 το όφελος είναι 145 ευρώ.

• Κατηγορία Ζ Κυβικά άνω των 2501 το όφελος είναι 205 ευρώ.

Το τέλος ταξινόμησης οχημάτων υπολογίζεται επί της εργοστασιακής αξίας και οι συντελεστές διαμορφώνονται ανάλογα με τον κυλινδρισμό του κινητήρα. Έτσι, για ένα όχημα με κινητήρα ως 900 κυβικά εκατοστά το τέλος ταξινόμησης είναι 5%. Αυτό σημαίνει ότι αν το μέσο εργοστασιακό κόστος για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων είναι 5.000 ευρώ τότε το όφελος για τον ενδιαφερόμενο αγοραστή είναι μόλις 125 ευρώ. Για οχήματα με κυβισμό από 901 κ.εκ. ως 1.400 κ. εκ. ο συντελεστής ταξινόμησης είναι 12% και με μέσο εργοστασιακό κόστος 7.000 ευρώ το όφελος ανέρχεται σε 420 ευρώ. Περίπου 900 ευρώ θα κερδίσουν όσοι προχωρήσουν τους επόμενους μήνες στην απόκτηση οχημάτων με κινητήρα από 1.401 ως 1.600 κυβικά εκατοστά, ενώ 1.500 ευρώ λιγότερα θα πληρώσει κάποιος για την αγορά ενός αυτοκινήτου με κινητήρα από 1.601 ως 1.800 κυβικά εκατοστά. Σαφώς μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για εκείνους που θα προχωρήσουν σε αγορά αυτοκινήτων μεγαλύτερου κυβισμού.

1 σχόλιο:

  1. Οταν έχουν πρόβλημα οι έμποροι προσπαθούν να τους το λύσουν αμέσως, όταν έχουν οι άλλοι τους γράφουν κανονικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.