ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΜΟΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΣ
Κυπαρισσία 1 Φεβρουαρίου 2012
Με αφορμή το σάλο που δημιουργήθηκε από το χθεσινό αναληθές δημοσίευμά σας κατά του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Χρυσοστόμου, κάποιοι αναγνώστες σας αναφέρθηκαν και σ’ εμένα σχολιάζοντας τη διακονία μου στα Φιλιατρά. Επ’ αυτών επιθυμώ να καταθέσω τα εξής:
Κατ΄αρχάς πρέπει να τονίσω ότι η ............
παρουσία μου στα Φιλιατρά περιορίζεται αυστηρά και μόνον στην ιερατική μου αποστολή. Δεν αναμειγνύομαι σε άλλες υποθέσεις, παρά μόνον σε ότι αφορά το ρόλο μου ως Γενικού Αρχιερατικού Επιτρόπου της Ιεράς Μητροπόλεώς μας και ως Εφημερίου της Ενορίας των Εισοδίων της Θεοτόκου.
Στα πλαίσια αυτά εργαζόμενος, προσπαθώ να ενεργώ υπό το φως της διδασκαλίας, των Ιερών Κανόνων και της τάξεως της Εκκλησίας μας, με σκοπό τη ψυχική ωφέλεια και τη σωτηρία των πιστών. Αυτή είναι η αποστολή μου, αυτή είναι η ευθύνη μου, γι’αυτό θα δώσω λόγο στο Θεό. Ίσως κάποιοι να έχουν συνηθίσει να αντιμετωπίζουν τους κληρικούς ως μισθωτούς υπαλλήλους, που έχουν υποχρέωση να εξυπηρετούν τα έθιμα και τις απαιτήσεις του καθενός. που τους πληρώνει αναλόγως. Δεν αγνοώ ότι υπάρχουν κληρικοί που δέχονται να παίζουν αυτό το ρόλο, προσβλέποντας μόνο στο υλικό κέρδος. Δεν είμαι απ’αυτούς ούτε θα γίνω, όσο κι αν αυτό κακοφαίνεται σε μερικούς. Η Εκκλησία χειροτονεί τους ιερείς και τους στέλλει στις Ενορίες ως λειτουργούς των θείων Μυστηρίων, ως διδασκάλους των θείων εντολών και όχι ως εντολοδόχους των ανθρώπων, ως οδηγούς και όχι ως ουραγούς. Όσοι δεν επιθυμούν να θέσουν τον εαυτό τους υπό την πνευματική ευθύνη των ιερέων, μπορούν να το κάνουν. Δεν έχουν όμως το δικαίωμα να τους ζητούν να συμπεριφέρωνται αντίθετα από την αποστολή τους.
Κατηγορούμαι ότι καταργώ και δεν σέβομαι τα έθιμα και κυρίως το έθιμο της Αναστάσεως στον προαύλιο χώρο του Ναού μας. Το έθιμο αυτό συνίστατο στο να τοποθετείται η εξέδρα στο κέντρο της πλατείας και να γίνεται ο ιερέας, η εικόνα της Αναστάσεως και τα λοιπά ιερά σύμβολα στόχος των εκατοντάδων βολίδων και πυροτεχνημάτων που εξετοξεύοντο από παντού γύρω γύρω. Η μετατροπή της πανεπισήμου Τελετής της Αναστάσεως σε ένα απερίγραπτο αλαλούμ, η ασεβέστατη βεβήλωση των Ιερών Συμβόλων, η γελοιοποίηση της Ιερωσύνης με το κάψιμο των ιερών Αμφίων θεωρείται από κάποιους «σεβαστό ἔθιμο», το οποίο ώφειλα να αποδεχθώ. Δεν τους έκανα την χάρη, ούτε υπεχώρησα στις πιέσεις και τις αήθεις απειλές τους. Όχι από φόβο ανθρώπινο, όπως γράφει ο σχολιαστής σας, αλλά από φόβο Θεού, που όπως φαίνεται έχει εκλείψει από πολλούς. Ως υπεύθυνος ιερέας είχα το καθήκον να διαφυλάξω την ιερότητα της Τελετής και των συμβόλων της πίστεώς μας και να αποτρέψω τους χριστιανούς από μια τέτοια ασεβή και αθεόφοβη συνήθεια. Και όλοι οι καλοπροαίρετοι Ενορίτες μας το δέχθηκαν με έκδηλη ανακούφιση. «Επιτέλους, λένε, νοιώθουμε Ανάσταση, πρώτη φορά ακούσαμε το Χριστός Ανέστη».
Σέβομαι λοιπόν τα έθιμα και τις τοπικές συνήθειες και τις τηρώ και τις επαυξάνω (π.χ. Πανηγύρεις Εξωκκλησίων, Λιτανεία Αγίας Κυριακής, Κατάδυσις του Τιμίου Σταυρού στη θάλασσα τα Θεοφάνεια). Όπου αυτές όμως προσκρούουν στις εντολές του Θεού και στην τάξη της Εκκλησίας έχω καθήκον να τις καταργήσω. Αυτό παραγγέλλει ο ιερός Χρυσόστομος στον ποιμένα: «Μή λεγέτω τις ότι έθος ἐστι… Αλλ’ ει μεν πονηρά τά γενόμενα, καν παλαιόν έθος εστι κατάλυσον. Αν δε μη πονηρά, καν συνήθεια μη η, εισάγαγε και καταφύτευσον» (Migne P.G. 51,210).
Είμαι βέβαιος ότι και οι πιο επιφυλακτικοί, όταν θελήσουν να σκεφθούν κατά Θεόν θα καταλάβουν το νόημα της στάσεώς μας αυτής. Εγώ δεν ζητώ από κανέναν τίποτε. Σέβομαι την ελευθερία του καθενός να επιλέγει τη στάση του έναντι του Θεού και της Εκκλησίας. Είναι παράλογο να ζητώ να αναγνωρίζεται και σε μένα η ελευθερία να ενεργώ στο χώρο της ευθύνης μου ως ιερεύς με συνείδηση της αποστολής του;
Επιτελους: ΙΕΡΕΙΣ και ΙΕΡΑ ΛΟΓΙΑ - ΠΡΑΞΕΙΣ σε ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΡΜΟΝΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ΄ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΑΤΕΡΑ ΕΥΑΓΓΕΛΕ ΣΙΜΟ.
ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙΣ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ.
Σ΄ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΨΥΧΑ.
ΠΑΤΕΡΑ ΕΥΑΓΓΕΛΕ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΑΣ ΒΛΕΠΩ ΠΤΩΤΟΠΠΡΕΣΒΥΤΕΡΕ ΕΥΑΓΓΕΛΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΗΝ ΕΥΛΟΓΑΤΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΑ ΓΕΝΙΑ ΣΑΣ. ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ.
ΣΤΗΣΑΤΕ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΩ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΑΔΕΙΑΣΕ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΒΟΛΟ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΣΕΙΣ ΒΡΗΚΑΤΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΥΤΟΠΡΟΒΛΗΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΥΤΟΔΙΑΦΗΜΗΣΤΕΙΤΕ.
ΛΙΓΗ ΝΤΡΟΠΗ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ.
H ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ FILIATRA NEWS...ΚΑΙ ΜΟΝΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΠΑΠΑ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΔΕΝ ΕΥΛΟΓΕΙ ΤΑ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ.ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΨΕ ΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΠΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΤΟΣΑ ΕΡΓΑ Δ ΕΤΑ ΒΛΕΠΕΤΑΙ; ΞΕΧΑΣΑΤΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΠΟΥ ΟΛΑ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΤΣΕΠΗΣ.ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 1044ΕΥΡΩ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΦΤΩΧΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗΤΑΝ ΘΕΛΗΜΑ ΘΕΟΥ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΤΕΛΟΣ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.ΑΥΤΟ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΤΕΡΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΣΙΜΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΨΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΤΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΤΟ ΝΑΟ ΑΥΤΟ.ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΘΟΥΜΕ ΨΥΧΙΚΗ ΑΓΑΛΙΑΣΗ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΥΛΑΒΕΙΑ.Ο ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΓΕΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΝΟΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΜΑΣ ΚΑΘΗΛΩΝΕΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ ΒΑΘΙΑ ΨΥΧΙΚΗ ΓΑΛΗΝΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΠΡΑΓΜΑΤΚΑ ΤΗΡΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφή...παπαΒαγγέλη πραγματικά όλα αυτά που λέτε είναι σωστά και αληθινά και σε καμμία περίπτωση ΔΕΝ μπορεί να γίνει σύγκριση των δύο εποχών,η εποχή παπαΔιονύση θα κριθεί ΜΟΝΟ από τον Θεό γιατί ανθρωπίνως...αφήστετα...ο θεός να τον ελεήσει αυτόν και όλους μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως μιάς και κάνετε αυτήν την δημόσια παρέμβαση και αφού όπως λέτε... προσπαθώ να ενεργώ υπό το φως της διδασκαλίας, των Ιερών Κανόνων και της τάξεως της Εκκλησίας μας...τί ενέργειες έχετε κάνει και τι θέσεις έχετε πάρει σχετικά με την συμπεριφορά του Μητροπολίτη πρός αδελφό σας ιερέα;
Βεβαίως δεν ξέρω εάν θα βρείτε ποτέ το θάρρος να μας πείτε τί έχει κάνει...δεν μας ενδιαφέρει και πολύ...δώστε όμως μία απάντηση για αυτό το θέμα η οποία όμως σας παρακαλώ να στηρίζεται στην διδασκαλία των ιερών κανόνων και στην τάξη της Εκκλησίας.
ΠαπαΒαγγέλη το να σκανδαλίζουν άνθρωποι σαν αυτούς που διοικούσαν στην παλαιότερη κατάσταση είναι λίγο αναμενόμενο γιατί η έλλειψη πνευτικότητας ἠταν εμφανής,τι να περιμένει κανείς απ΄ αυτούς...από τους πνευματικούς όμως που αγωνίζονται με ζήλο και θέλουν να τηρούν την ακρίβεια στην πνευματική ζωή περιμένεις κάτι παραπάνω,τουλάχιστον περιμένεις να αντιματωπίζονται απ΄αυτούς οι άνθρωποι με πατρικότητα...να αποδίδεται η οποιαδήποτε κατηγορία με ευθύτητα και να μπαίνει η σχετική ποινή(η κανόνας θα λέγατε εσείς) για παιδαγωγικούς σκοπούς,ναι υπάρχει και αυτό στην Εκκλησία,όμως αυτό που κάνει ο επίσκοπος προς τον αδελφό ιερέα είναι ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ,ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΟ,ΑΝΤΙΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΌ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΝΤΙΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟ,δεν μιλώ βέβαια για ΑΝΤΙΠΑΤΕΡΙΚΟ,ΑΝΤΙΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΑΤΡΙΚΟ.
ΠαπαΒαγγέλη από την θεσμική σας θέση αυτή του Γεν.Αρχ.Επιτρόπου σταματήστε αυτήν την κανονική εκτροπή,σας θίγει,προσπαθήστε να δώσετε λύση γιατί ο σκανδαλισμός παραμένει και είναι χειρότερος του πρώτου γιατί προέρχετε από πνευματικούς(;)ανθρώπους...
Μιας και ο παπα-Βαγγέλης μας μίλησε στην διάψευση του για άλλες εποχές λέγοντας μας «Ευτυχώς οι Φιλιατρινοί θυμούνται ποιοι εκκλησιαστικοί παράγοντες με την προκλητική τους πολιτεία και συμπεριφορά είχαν μεταβάλει τα Φιλιατρά σε συνώνυμο των σκανδάλων και της διαφθοράς και την Πανήγυρη του Αγίου Χαραλάμπους σε πηγή ανεκδότων στους εκκλησιαστικούς κύκλους.»
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήθελα λοιπόν να μάθω έστω και πολυ καθυστερημένα τι πόρισμα εβγαλε η τότε οικονομική επιτροπή από την εκκλησία η οποία έκανε έλεγχο στα βιβλία της Παναγίας.
Βρήκαν ατασθαλίες??? Αν ναι οι υποθέσεις έφτασαν στην δικαιοσύνη? Υπήρξαν καταδικαστικές αποφάσεις?
Αν οχι τότε όλοι είναι αθώοι καθώς χωρις αποδείξεις και χωρίς καταδικασατική απόφαση δεν υπάρχει κανένα αδίκημα.
Συνυπογράφω απόλυτα το σχόλιο των 7:06 μ.μ. ! Να προσθέσω μονάχα αυτά : Για τους πνευματικούς ανθρώπους ο κίνδυνος δεν προέρχεται τόσο από τα σαρκικά πάθη όσο από τον εγωισμό. Μία συνέπεια αυτού είναι να μην ακούμε κανέναν και ό,τι συνεπάγεται κάτι τέτοιο. Ας ευχόμαστε η νέα διοικητική τάξη της Μητρόπολης, με τη βοήθεια του Θεού, να είναι όπως ελπίσαμε στην αρχή..
ΑπάντησηΔιαγραφήolo malakies sixaritiria pater eyagele tetoia lete kai pernei 8aros den kanei gia tipota oyte gia sfina sthn aksina...edw apogoreyse thn axni zaxari apo ton arto...ti na peis olo xalia o proigoymenos mitropolitis gia den to hxe apagoreysei den hksere na kanei ti doyleia toy???
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΕΡΕΙΣ ΟΠΩΣ Ο ΠΑΤΕΡ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΤΗΣ.ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΟΙ ΕΝΟΡΙΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΑΙΣΘΑΝΘΗΚΑΝ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ ΕΝΑΝ ΑΞΙΟΣΕΒΑΣΤΟ ΙΕΡΕΑ ΠΟΥ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ.ΠΑΤΕΡ ΕΥΑΓΓΕΛΕ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΤΕ ΚΑΙ ΕΝΣΑΡΚΩΝΕΤΕ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον σχολιαστη των 8.01 ελληνικα δεν εχει το πληκτρολογιο σας η δεν ξερετε να τα χρησιμοποιησετε;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΣΕ ΠΟΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΕΜΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Ο ΓΡΑΨΑΣ ΤΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΤΩΝ 7:Ο6 ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΩΣΤΕ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΑΛΛΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΟΤΙ Ο ΚΑΘΕ ΙΕΡΕΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΔΙΔΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΠΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΑΔΙΚΗΜΑΤΩΝ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΑΤΡΥΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΝΟΡΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΤΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΠΡΑΤΤΕΙ ΜΕ ΑΡΙΣΤΟ ΤΡΟΠΟ Ο ΠΑΤΕΡ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ.ΑΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΕΤΟΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΙΓΟΥΡΑ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΘΕ ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ ΖΑΚΟΝΙ! ΚΑΘΕ ΜΑΧΑΛΑΣ ΚΑΙ ΤΑΞΗ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε το γνωμικό αυτό θα ήθελανα ξεκινήσω το δικό μου σχόλιο σχετικά με την παρούσα επιστολή σας.
Επίσης θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη απο τους συνσχολιαστές/συμπολίτες μου που θα εκφράσω τις ακριβώς αντίθετες απόψεις, σχετικά με το θέμα.
Κατ' αρχήν ο τίτλος που υπογράφετε την παρούσα. Όντας προϊστάμενος τμήματος μεγάλης πολυεθνικής εταιρίας, δεν εχω τόσο μεγάλη και βαρύγδουπη υπογραφή. Ο πρώτος κανόνας ειδικά για τους ιερωμένους δεν είναι η ταπεινοφροσύνη? Πολλές φορές τα έχουμε "ψάλλει" στον προκάτοχο σας ( παπα-Νιόνιο) για διάφορα θέματα (και εμού συμπεριλαμβανομένου). Ήταν όμως ο ΠΑΠΑΣ ΜΑΣ.
Συμφωνώ μαζί σας για το ρόλο του ιερωμένου. Οι ιερωμένοι όμως έχουν και σαν ρόλο να καθοδηγούν τους πιστούς με την πειθώ, με πατριωτισμό, επιχειρήματα και με δημοκρατικές διαδικασίες. Απο τον Γρηγόριο τον Ε' και τον μακαριστό Χριστόδουλο ( να σας θυμίσω τα λόγια του, ελάτε όπως είστε?), μέχρι τον Παλαιών Πατρών Γερμανό ( που όλοι ξέρουμε πως σήκωσε το λάβαρο) και τους ιερομόναχους που οδήγησαν στην σφαγή των Κολοκοτρωναίων. Με ρωτήσατε εμένα πάτερ πως ένοιωσα όταν την Μ. Πέμπτη είδα έναν άλλον σταυρό, ψεύτικο στα μάτια μου, παιχνίδι, κι όχι αυτόν, τον βαρύ που ο προκάτοχος σας σήκωνε αγόγγυστα στις πλάτες του? Η Ανάσταση του Κυρίου μας αποτελεί το μεγαλύτερο γεγονός της Χριστιανοσύνης και τελικά της ύπαρξης μας. Και θέλουμε να το γιορτάζουμε με υπερβολή. Συγχωρήστε μας άγιε πατέρα που χαιρόμαστε με το συγκεκριμένο Αναστάσιμο μήνυμα. Μήπως αν τελικά επιμείνομε στο έθιμο αυτό θα συγκαλέσετε και την Ιερά εξέταση?. Με ρωτήσατε απο πότε έχω να κάνω Ανάσταση στην ενορία της γενέτειρας μου? Νομίζω οτι την απάντηση την γνωρίζετε ήδη. Αφήστε ήσυχο και τον Άγιο, για το καλό σας. Γιατί αυτός ο συγκεκριμένος άγιος αγαπάει πολύ την πόλη μου και τιμωρεί όσους δεν "σέβονται" τα θέλω τους. Τόσα χρόνια που δεν έχει "θυμώσει" με τις παράγκες, τις λιτανείες, τα "Παπανιόνια" του μεσοκαλόκαιρου, δεν σας "λένε" τίποτα. Παραδειγματιστείτε απο τον συνάδελφο σας του Αγ. Αθανασίου που παίζει μπάλα με τα πιτσιρίκια κάθε απόγευμα και αφείστε τα "φιρμάνια" πρός τους ενορίτες. Γίνετε και λίγο Χριστόδουλος, για να ξαναβρεί η ενορία μου (συγγνώμη, αλλά όχι σας) τον κόσμο της, έστω και για την Μεγάλη Εβδομάδα, έστω και για τα λίγα λεπτά της Ανάστασης....
Ευχαριστώ πολύ.
Γεώργιος Φιλιατρινός του Κωνσταντίνου.
ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ Ο ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΗΤΕΡΟΣ ΟΠΩΣ ΛΕΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΣΤΑ 35000 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήο διαχειριστής του Blog είναι εγκαθετος καθώς ενώ άλλες φορές με το πρόσχημα ότι μερικα σχόλια ειναι σε Greekagklise τα σβήνει το παραπάνω σχόλιο που εχει και υβριστικη φράση το έχει αφήσει. προφανώς θέλοντας να μειώσει τον πάτερ μετά την χοντρη πατάτα που έκαναν υβρίζοντας τον Μητροπολίτη
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα σας,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακολουθώ με πολύ προσοχή τα όσα γράφει ο καθένας από εσάς,με άλλους συμφωνώ και με άλλους όχι.
Όλοι όσοι γράφουμε σε αυτό το Blog πιστεύω αγαπάμε τον τόπο μας και ότι γράφουμε είναι για το καλό αυτού του τόπου και όχι από εμπάθειες ή συμφέροντα.
Ας αφήσουμε λοιπόν τις διαμάχες και ας βοηθήσουμε όλοι μαζί τον π. Ευάγγελο και όλους τους ιερείς της πόλης μας να κάνουν το έργο τους.
Δε σημαίνει ότι αν διαφωνούμε σε κάποια πράγματα μαζί τους ότι δεν μπορούμε να βοηθήσουμε,ίσα ίσα εκεί θα φανεί και το μεγαλείο το δικό μας.
Τσακωνόμαστε για το αν θα γίνει η Ανάσταση μέσα στο Ναό η΄έξω,για το αν σήκωσε το βαρύ Σταυρό η΄έναν πιο ελαφρύ και δεν ξερω κι εγω για τι άλλο. Αυτό είναι που μας απασχολεί ή΄το έργο του κάθε ιερέα γενικότερα? Έτσι κι αλλίως και αυτοί και εμείς από κάπου αλλού θα κριθούμε που εκεί δεν μπορεί κανένας μας να κρύψει τίποτα.
Τα λέω όλα αυτά γιατί δεν έχω διαβάσει μέχρι τώρα κάποια σοβαρή κατηγορία που θα έπρεπε να πάρουμε όλοι θέση για να διελευκανθεί.
Παρακολουθώ το συγκεκριμένο ιερέα και βλέπω πως το έργο που κάνει είναι αξιόλογο -να πω δε πως με έχει παντρέψει και διαφωνήσαμε σε πολλά διαδικαστικά θέματα άλλα αυτό δε σημαίνει κάτι,δε σημαίνει πως θα αρχίσω να τον κατηγορώ έπειδή δε μου έκανε όλα τα χατήρια-
Ας είμαστε σοβαροί και ας βοηθήσουμε όλοι τον π.Ευάγγελο και όλους τους υπόλοιπους ιερείς στο έργο τους.
Σας ευχαριστώ για την υπομονή
(Ενας Φιλιατρινός που ζει μακρυά από την πόλη του και ανυπομονεί να επιστρέψει)
...στο σχόλιο του 9:03μμ 1/2/2012 θα ήθελα να του πώ ότι ο παπαΒαγγέλης εάν διαβάσει το σχόλιο μου ή του το μεταφέρουν θα καταλάβει τί εννοώ...και μάλιστα πολύ καλά...ήδη από το σχόλιο φαίνεται τί πιστεύω για τον παπαΒαγγέλη και αυτό είναι ότι καλύτερο για τον παπά αυτό,την πιότητα του ανδρός την γνωρίζω πολύ καλά,ο παπαΒαγγελής είναι ένας πνευματικός άνθρωπος που τον χρειάζεται η πνευματικά έρημος ενορία της Παναγίας τόσα χρόνια και των Φιλιατρών γενικότερα,απλά ο παπαΒαγγέλης έχει και έναν άλλο θεσμικό ρόλο δίπλα στον μητροπολίτη όπου βεβαίως δεν μπορεί να κρίνει αδικήματα και να βάλει ποινές,μπορεί όμως να εισηγείτε και να λέει την γνώμη του...μπορεί(;)...πάντα θεσμικά.Αυτό περιμένουμε από έναν τέτοιο πνευματικό άνθρωπο,να υπερασπίζετε την αλήθεια σε όλα τα θέματα της εκκλησιαστικής ζωής...
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι ξανά ρωτώ η αντιμετώπιση αδελφού ιερέα από τον μητροπολίτη και κατ΄ επέκταση από διοικητικούς και μή της μητροπόλεως σε ποιά διδασκαλία της εκκλησίας στηρίζεται και σε ποιά εκκλησιολογία ή εκκλησιαστική τάξη;
Δεν θέλουμε να μπούμε στις λεπτομέρειες της υπόθεσεις αλλά γενικά πού στηρίζεται μια τέτοια αντιμετώπιση, σε ποιά παράδοση ή πατέρα της εκκλησίας και αυτή η πατρική στάση της λειτουργικής απομόνωσης πού υπάρχει στην παράδοση την εκκλησιαστική,απλά ερωτήματα που αναζητούν απλές αλλά τεκμηριωμένες απαντήσεις...γιατί παπαΒαγγέλη μου υπάρχουν και άνθρωποι στο ποίμνιο σας που γνωρίζουν από εκκλησιαστική και λετρευτική τάξη και καταλαβαίνουν τι γίνεται...ο σκανδαλισμός παραμένει χειρότερος του πρώτου...!
Υ.Γ. ...προσπαθώ να ενεργώ υπό το φως της διδασκαλίας, των Ιερών Κανόνων και της τάξεως της Εκκλησίας μας...ΕΚΤΌΣ ΚΑΙ ΕΑΝ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ ΘΕΜΑ ΥΠΑΚΟΗΣ...ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΙΑ ΔΙΑΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΝΑ ΒΡΗΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ...ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΑΥΜΕΝΗ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ...ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήEιναι δυνατόν ρε παιδιά (που σας εκτιμώ ιδιαίτερα για το έργο σας) να επιτρέπετε σχόλια που αποκαλούν έναν ιερέα της εκκλησίας μας 'σουπιά' ,όπως έκανε ο 10:59.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό είναι θέμα αξιοπρέπειας και του Blog και όχι μόνο αυτού που το γράφει(γιατι από το σχολιό του γενικότερα αυτός δε νομίζω πως έχει)
(Ενας Φιλιατρινός που ζει μακρυά από την πόλη του και ανυπομονεί να επιστρέψει)
Έχεις δίκιο μας ξέφυγε η λέξη από το σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχόλιο του 11:10 (όχι του 10:59) αφαιρέθηκε.
Η ΕΝΟΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΓΑΠΙΤΕ ΜΟΥ ΤΟΤΕ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑΓΚΑ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 2007 ΧΑΡΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΙΣΕ ΑΞΙΟ ΣΕΒΑΣΤΟ ΙΕΡΕΑ ΕΛΑ ΝΑ ΔΗΣ ΤΗ ΕΧΕΙ ΦΤΙΑΞΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑΛΕΣ ΠΑΡΑΓΚΑ ΚΑΙ ΣΟΥΠΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΕΠΕΣΑΙ ΝΑ ΒΑΖΗΣ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΞΙΟΝ ΛΕΒΙΤΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήειμαι ο 11'10 και δεν με πειραζει καθολου που διαγραψατε το σχολιο μου,αλλα να ξερετε οτι οκοσμος εχει ματια και βλεπει! και τι ειναι αυτο που βλεπει;προσβολες προς τους πιστους που πανε να εκκλησιαστουν ,μεχρι και μαγκουρες εχουν σηκωθει απειλητικα εντος του ναου (ναι καλα διαβασατε!)και ενας εσταυρομενος απλησιαστος την Μεγαλη Πεμπτη(νεα ηθη) απο τον ιερεα και τους παρατρεχαμενους του με ΙQ.....Τελος παντον ο κοσμος πρεπει να επιστεψει στην εκκλησια,και για να επιστεψει πρεπει να οι ιερεις να μην συμπεριφερονται σαν προισταμενοι τμηματων αποσκοποντας τα μπονους απο την Μητροπολη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την Λέξη ΣΟΥΠΙΑ κόπηκε το σχόλιο σου. Σε παρακαλώ ξανακάντο χωρίς την λέξη αυτή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι τέτοια ψάχνουν για να λένε κουβεντούλες.
Συμφωνώ με το υπόλοιπο σου σχόλιο αλλά διαφωνώ με τον χαρακτηρισμό. Εύχομαι να καταλαβαίνεις.
McH
Μπορείς να μας εξηγήσεις ΜcH τι εννοείς λέγοντας 'κάτι τέτοια ψάχνουν για να λένε κουβεντούλες' γιατί προφανώς αναφέρεσαι σε μένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ενόχλησε η παρατήρηση? Σου άρεσε ο χαρακτηρισμός που χρησιμοποίησε ο φίλος μας κρυμμένος πίσω από την ανωνυμία? Οπως εγώ βέβαια,με τη διαφορά όμως ότι εγω δεν βρίζω,γιατι αν θελήσω να βρίσω θα το κάνω επώνυμα.
(Ενας Φιλιατρινός που ζει μακρυά από την πόλη του και ανυπομονεί να επιστρέψει)
Αναφέρομαι στο σχόλιο του 11:10 που αποκάλεσε Σουπιά τον Παπα Βαγγέλη. Διαφωνώ με τον χαρακτηρισμό. Tο υπόλοιπο σχόλιο ήταν μια χαρά είτε συμφωνούσα είτε όχι το σημείο ήταν μόνο ο χαρακτηρισμός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι είπα πως κάτι τέτοια (τέτοιους χαρακτηρισμούς δηλαδή) ψάχνουν κάποιοι για να που κουβεντούλες. Δεν θα ήθελα να συνεχίσω σε αντιστοιχίες προσώπων.
Νομίζω ότι είναι σαφές που κινείται το σχόλιο μου.
Πάντως το σχόλιο δεν ήταν για σένα Φιλιατρινέ που ζεις μακρυά από τα Φιλιατρά και ανυπομονείς να επιστρέψεις. Ξεκάθαρο αυτό που σου λέω.
McH
Συγνώμη McH θεώρησα λανθασμένα ότι αναφερόσουν σε μένα.
ΑπάντησηΔιαγραφή(Ενας Φιλιατρινός που ζει μακρυά από την πόλη του και ανυπομονεί να επιστρέψει)
Ρε που είναι ο παπανιόνιος που καθόντουσαν όλοι σούζα φουλάκια??Τα λέγατε στα καφενεία αλλά κανένας δεν είχε την τόλμη να αντιπαρατεθεί μαζί του!!Ορνιθες.Τώρα ξεσπαθώσατε έτσι??Μας ξέσκισε το ΠΑΣΟΚ και ασχολείστε με πράγματα μόνο για εντύπωση.Βγάλτε θέμα με το καρναβάλι που θέλουν στην Κυπαρισσία να το πάρουν και να ονομαστει τριφυλιακό!!!Ρε τέτοια θα λέμε???Η αντιπολίτευση δεν πρέπει να γίνεται μόνο για τη αντιπολίτευση!!!Ψαχνετε να βρείτε θέματα απλά για τον ντόρο και καταλογίζετε ευθύνες χωρίς να έχετε ρωτήσει τους αρμόδιους.Γίνεται ποιο υπευθυνοι !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας κυπαρισσιώτης τριφύλιος φούλης!!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνω απολυτα με το σχολιο του
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεώργιου Φιλιατρινου του Κωνσταντίνου.
Γ.Σ.ΑΘΗΝΑ
ΑΝ ΓΙΑ ΣΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΙΤΑΚΙΑ ΚΑΙ,ΕΚΚΩΦΑΝΤΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ,ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ. ΤΟΣΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ... ΕΛΕΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΕΙ ΜΩΡΗ ΘΕΟΥΣΑ.!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνας συμπατριώτης σας διαβάζοντας και τις επιστολές και τις θέσεις των αγαπητών φίλων θέλει να σας πει: Αγαπητοί μου μην κρύβεστε πίσω απο την ανωνυμία γιατί είναι και ανανδρεία και αμαρτία.Αλλά καλό θα ήταν να σχολιάζετε τα γεγονότα με αντικειμενικά κριτήρια και χρησημοποιώντας την ΛΟΓΙΚΗ,επαναφέροντας στη μνήμη σας πρόσωπα,πράγματα,γεγονότα τα οποία μείωναν και τα Φιλιατρά και τους Φιλιατρινούς.Ο Άγιος βοήθειά μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητε ανωνυμε των 3:17, μαλλον εσεις δεν εχετε καταλαβει....Το ελατε οπως ειστε δε σας λεει τιποτε? Με σκουλαρικια, με μινι, με δυναμιτακια.....ελατε. Δεν μπορειτε να δειτε πισω απο τις λεξεις? Ελπιζω ο παπα-Βαγγελης σαν καλος manager καταλαβε. Θα σας πω και για τον βαρυ σταυρο λοιπον. Προπερσι το Πασχα η μητερα μου αποφασισε να παει την κορη μου και εγγονη της στην εκκλησια την Μ. Πεμπτη. Μολις ειχαμε φτασει Φιλιατρα και το μωρο (2,5 ετων) δεν θα αντεχε για πολυ, θα επρεπε να κοιμηθει. Ο ιερωμενος της εκκλησιας ομως απαγορευσε το προσκυνημα απο το παιδακι καθως δεν ειχε τελειωσει την λειτουργια, στην διαρκεια της οποιας (κατα την γνωμη του) ολοι θα πρεπει να στεκουν σαν αγαλματα. Φυσικα η γιαγια εκανε την αναλογη φασαρια με τους security, συγνωμη τους νεωκορους και το θεμα πηρε την σχετικη διασταση. Ελπιζω να καταλαβες αγαπητε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεωργιος Φιλιατρινος του Κωνσταντινου
Για το promotion (διαφήμηση) που έκανε στον εαυτό του ο Παπα-Βαγγέλης δεν έχεις να πεις τίποτα Παπα-Γιάννη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε όλο το σεβασμό αλλά πολύ επιλεκτικό σε βρίσκω στο σχολιασμό.
Το να λέμε την ιδιότητά μας δεν είναι διαφήμιση αλλά πραγματικότητα.Έτσι και τον άλλον πρέπει να αναγνωρίζουμε και να τιμούμε όπως θέλουμε και μας,να μας τιμούν και να μας αναγνωρίζουν.Όπως βλέπεις δεν ομιλώ επιλεκτικά αλλά αληθινα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ κ.Γιώργο Φιλιατρινέ του Κων/νου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΗΝ συνεχίζεις να σχολιάζεις πράγματα που ΔΕΝ γνωρίζεις καλά γιατί και εκτίθεσαι και παρουσιάζεις την ασχετοσύνη σου...ΜΗΝ κάνεις λοιπόν τον έξυπνο σε κάτι που ΔΕΝ κατέχεις καλά(ταπείνωση).Εσύ έχεις κάθε δικαίωμα να θέλεις την εκκλησιά και τον παπά έτσι όπως τον θέλεις στα μέτρα σου και στις διαθέσεις σου,αυτό προφανώς δεν γίνεται και δεν είναι σωστό να γίνεται γιατί τότε η εκκλησία θα έχει χάσει τον σκόπό της και την αποστολή της(εκκοσμίκευση)και πραγματικά δεν θα μπορεί να σου προσφέρει αυτό που πρέπει,όχι αυτό που εσύ και ο καθένας μας θέλει.
Π.χ ὀταν πας στο νοσοκομείο κάνεις ΑΚΡΙΒΩΣ ότι σου λένε οι γιατροί και οι νοσοκόμοι και ακολουθείς τους κανόνες που επιβάλλει η ιατρική επιστήμη εμπιστευόμενος απόλυτα τους γιατρούς,γιατί;
Έτσι και στο πνευματικό νοσοκομείο,την Εκκλησία, υπάρχουν κανόνες και μια τάξη που πρέπει να σεβόμαστε,για το δικό μας καλό...ο παπάς τί όφελος έχει να γίνεται κακός...όπως όλοι μας θέλουμε έναν γιατρό που να μην μας είναι αρεστός αλλά να μας λέει την αλήθεια,αυτό ισχύει και με τον πνευματικό γιατρό που είναι ο παπάς.Στην Εκκλησία πας,για να μάθεις την αλήθεια και να βιώσεις την ζωή που προτείνει αυτή ή θέλεις να κάνεις το δικό σου...
Στην Εκκλησία μπορούμε να πάμε όπως θέλουμε με όλα τα παραπάνω που ανέφερες και με ακόμα χειρότερα,το θέμα όμως δεν είναι πώς θα πας ΑΛΛΑ πώς θα φύγεις από αυτή,την Εκκλησία.
Για να το καταλάβεις...
δεν έχει σημασία με τί αρρώστεια πας στο νοσοκομείο,μικρή ή μεγάλη,αλλά πώς φεύγεις από αυτό...και εκεί αλήθεια δεν μπορείς να κάνεις τον έξυπνο γίνεσαι παναγιτσά που λέμε...
ΠΡΟΤΑΣΗ
Για να μπορέσεις να κατανοήσεις όλα αυτά που σε έχουν ενοχλήσει από την εκκλησία αλλά και αυτά που φιλικά σου λέω πιό πάνω,αρχικά δείξε εμπιστοσύνη στην Εκκλησία,πήγαινε πιό συχνά στις ακολουθίες και τις Λειτουργίες,βρές έναν καλό πνευματικό(όπως θα έβρισκες έναν καλό γιατρό)συζήτησε μαζί του ότι σε ενοχλεί και σε απασχολεί και τότε να είσαι σίγουρος ότι θα δείς τα πράγματα διαφορετικά,γιατί ΜΟΝΟ όταν βιώνεις κάτι από κοντά και από μέσα μπορείς να το κατανοείς σωστά...
ΔΟΚΙΜΑΣΕ ΤΟ!