Pages

Τρίτη 8 Αυγούστου 2017

Ο Δήμος Τριφυλίας για την απόφαση του ΣτΕ για τον Κυπαρισσιακό Κόλπο

Είναι λάθος στη ζωή και κατά συνέπεια και στη πολιτική να κρύβεις μιαν αλήθεια που βοά και υπάρχει, και το χειρότερο, όταν είναι περισσότερο από βέβαιο ότι θα την βρεις μπροστά σου.

Αυτό συνέβη και με την απόφαση .....

του ΣτΕ για τον Κυπαρισσιακό κόλπο. Μετά την πρώτη ανακοίνωση της απόφασης και παρότι από ημέρες κοινωνούσαν ότι το Π.Δ., μετά την βεβαία έγκρισή του από το ΣτΕ, είχε πάει για υπογραφή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ενώ επέστρεφε στο ΥΠΕΝ ως ατελές και πρόχειρο. Τι απογοήτευση !

Μας είπαν ότι το Σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) ευτυχώς δεν κρίθηκε ως αντισυνταγματικό με την απόφαση 175/2017 του ΣτΕ και πανηγύριζαν, αποκρύπτοντας ότι το Ε' Τμήμα του ΣτΕ, ουδέποτε ασχολήθηκε με το περιεχόμενο του Π.Δ., γιατί το έκρινε ατελές, πρόχειρο και κυρίως ατεκμηρίωτο.

Όπως επίσης έντεχνα αποκρύπτουν ότι και το προηγούμενο Σχέδιο ΠΔ της προηγούμενης Κυβέρνησης ουδέποτε κρίθηκε ως αντισυνταγματικό διότι το ΣτΕ το επέστρεψε στο επισπεύδον Υπουργείο για τυπικούς λόγους και συγκεκριμένα την μη νομότυπη έγκριση του, από το Συμβούλιο Φύσης .
Και τώρα ας μιλήσουμε για τις αλήθειες .

Με την υπ’ αρίθμ. 175/2017 Γνωμοδότησή του, το ΣτΕ έκρινε κατ’ αρχάς το σχέδιο του Π.Δ/τος για τον χαρακτηρισμό χερσαίων και θαλασσίων περιοχών του Κυπαρισσιακού κόλπου ως Περιοχής Προστασίας της Φύσης (ΠΠΦ) και περιφερειακής ζώνης προστασίας ως Ζώνης Αγροτικού Τοπίου (ΖΑΤ).
Το ΣτΕ διαπιστώνοντας ότι το επισπεύδον την έκδοση του Π.Δ./τος Υπουργείο Περιβάλλοντος, δεν επικαλείται ότι έχει συνταχθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) όπως απαιτείται σύμφωνα με την νομολογία του Δικαστηρίου της Εὐρωπαϊκής Ένωσης και την ισχύουσα νομοθεσία, έκρινε δύο πράγματα:

Πρώτον απείχε από το να κρίνει αν είναι νόμιμες ή όχι οι ρυθμίσεις του σχεδίου Π.Δ./τος σχετικά με τα όρια αρτιότητος και τους όρους δόμησης στην ΖΑΤ.

Δεύτερον, ζήτησε από το ΥΠΕΝ να ελέγξει αν οι εγκεκριμένες ΕΠΜ κατ’ επίκληση των οποίων προωθείται η έκδοση του Π.Δ/τος καλύπτουν από τεχνικής απόψεως τις απαιτήσεις και προδιαγραφές της ΣΜΠΕ και σε αρνητική περίπτωση να μεριμνήσει για την εκπόνηση ΣΜΠΕ και την εκ νέου υποβολή του σχεδίου Π.Δ./τος.

Με βάση τις κρίσεις αυτές του ανώτατου δικαστηρίου, και λαμβανομένου υπόψη ότι οι ΕΠΜ που έχουν εγκριθεί, δεν μπορούν, από πλευράς περιεχομένου, να υποκαταστήσουν την ΣΜΠΕ είναι φανερό ότι η Διοίκηση οφείλει να συμμορφωθεί και να προωθήσει την εκπόνηση ΣΜΠΕ.
Έτσι, αποκαλύπτεται ότι η ρύθμιση που προωθούσε μέχρι σήμερα το Υπουργείο Περιβάλλοντος είναι πρόχειρη και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της περιοχής, αφού δεν στηρίζεται σε μια συνολική εκτίμηση της υφισταμένης κατάστασης αλλά και των προοπτικών της παράκτιας ζώνης της Δυτικής Πελοποννήσου, αλλά σε αποσπασματικές και ιδεοληπτικές επιλογές που μετατρέπουν την περιοχή μας σε νεκρή ζώνη ναρκοθετώντας κάθε δυνατότητα ισόρροπης ανάπτυξης με σεβασμό στο περιβάλλον και στον άνθρωπο.

Το ΣτΕ είπε κάτι πολύ σημαντικό προς την Διοίκηση. Μην κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε γιατί ο χρόνος περνά και τα περιοριστικά μέτρα που πήρατε έχουν ημερομηνία λήξης. Η Υπουργική Απόφαση έχει διάρκεια δύο ετών με δικαίωμα παράτασης ενός επιπλέον έτους και ο ένας έχει περάσει ήδη. Τρέξτε να κάνετε την ΣΜΠΕ για να προλάβετε. Και είπε σοβαρευτείτε.

Και μια λεπτομέρεια· όταν ο τέως Δήμος Αυλώνας του Δήμου Τριφυλίας κατέθεσε το ΣΧΟΑΠ της περιοχής, παρότι μικρός Δήμος, έκανε περιβαλλοντικές και ΣΜΠΕ, που δεν έχετε, αλλά κυρίως είχε καθολική κοινωνική αποδοχή και συναίνεση που επίσης δεν την έχετε.
Τέλος, όσον αναφορά την Δικαίωση των Δήμων Τριφυλίας, Ζαχάρως και Ανδρίτσαινας - Κρεστένων, γιατί εμείς συνεχίσαμε την προσπάθεια να ανατρέψουμε μια επώδυνη ανερμάτιστη ιδεοληπτική και άδικη απόφαση για τους πολίτες μας, ναι είμαστε ικανοποιημένοι, γιατί τώρα είναι περισσότερο από αναγκαίο να μας ακούσετε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.