Pages

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

"Φίλοι σιδηροδρόμου" Ντροπή σε όλους τους πολιτικούς

Οι φωτογραφίες δημοσιεύθηκαν στο πανελλήνιο φιλοσιδηροδρομικό forum AMNIZIA και κάνουν το γύρο της Ελλάδας και της Ευρώπης σε όλα τα φιλοσιδηροδρομικά site, forum, blog και ειδησεογραφικά portal σε Γερμανία, Αυστρία, Αγγλία, Ελβετία, Γαλλία, Βέλγιο, προκαλώντας τη διεθνή κατακραυγή για το αίσχος και το έγκλημα που συντελείται στον πελοποννησιακό σιδηρόδρομο.

Εκτός από την (προσφάτως) ριζικά ..........

ανακαινισμένη με 80 εκατ. ευρώ σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, εγκαταλείπεται στην τύχη του καινούργιο και πανάκριβο τροχαίο υλικό (μηχανές, βαγόνια, αυτοκινητάμαξες), καθώς και υποδομές, εγκαταστάσεις και μηχανήματα που απέκτησε το μηχανοστάσιο τα τελευταία δύο χρόνια και δε λειτούργησαν ποτέ!

Αναλυτικότερα:

-Από τις 12 πανάκριβες, ολοκαίνουργιες υπερσύγχρονες αυτοκινητάμαξες Railbus που αγοράστηκαν το 2004, οι 7, αν και σε λειτουργική κατάσταση, βρίσκονται εγκαταλειμμένες στις γραμμές του μηχανοστασίου, το οποίο κλείνει σε λίγες μέρες, αφήνοντάς τες στο έλεος των παράνομων πλανόδιων συλλεκτών μετάλλου για scrap.
Οι υπόλοιπες 5 κυκλοφορούν στην περιοχή της Πάτρας και του Πύργου (χωρίς καμιά συντήρηση και τεχνική υποστήριξη, αφού όλη η τεχνογνωσία και το εξειδικευμένο προσωπικό της Καλαμάτας παύει να υφίσταται σε λίγες μέρες) και είναι θέμα λίγων εβδομάδων η ακινητοποίησή τους λόγω έλλειψης στοιχειώδους συντήρησης.

-Εγκαταλειμμένες, με τα χορτάρια να θεριεύουν δίπλα τους, βρίσκονται επίσης 10 σύγχρονες κλιματιζόμενες τρίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-4 Intercity και 6 δίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-1, οι οποίες βρίσκονται σε άριστη λειτουργική κατάσταση και μέχρι πριν από λίγο καιρό ταξίδευαν αδιάκοπα στις γραμμές τις Πελοποννήσου.

-Μαζί με αυτά βρίσκονται εγκαταλειμμένα αλλά σε λειτουργική κατάσταση δηζελομηχανές, επιβατικά και εμπορικά βαγόνια, μουσειακοί συρμοί, βοηθητικά μηχανήματα, ανταλλακτικά και όλα αυτά σε ένα πολύ μεγάλο χώρο, χωρίς πλήρη περίφραξη, αδύνατον να φυλαχθεί επαρκώς.
Με το κλείσιμο του μηχανοστασίου σε λίγες μέρες είναι βέβαιο πως η πανάκριβη αυτή κρατική περιουσία θα υποστεί λεηλασίες και βανδαλισμούς, ενώ οι παράνομοι έμποροι μετάλλου για scrap καιροφυλακτούν και παράλληλα η ενδεχόμενη μελλοντική επαναδραστηριοποίησή τους, λόγω των καταστροφών, θα είναι πρακτικά αδύνατη.
Εκτός του τροχαίου υλικού, πανάκριβες και ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις εγκαταλείπονται χωρίς να έχουν καν λειτουργήσει:

-Το σύγχρονο αυτόματο πλυντήριο και η υποδαπέδια πλύση οχημάτων (κατασκευάστηκαν το 2007, δε λειτούργησαν ποτέ)

-Το κτήριο αποθήκευσης άμμου (κατασκευή του 2007)

-Το κτήριο του υποδαπέδιου τόρνου και το αντίστοιχο μηχάνημα, η καινούργια ηλεκτρονική ζυγαριά οχημάτων, οι νέοι λάκκοι επιθεώρησης, γερανοί ανύψωσης οχημάτων και όλος ο εξοπλισμός εγκαταλείπεται έτσι απλά, χωρίς καμιά ντροπή.
Η τεράστια έκταση όπισθεν του μηχανοστασίου, που απαλλοτριώθηκε από τον ΟΣΕ για να γίνουν τα έργα επέκτασης, μένει αναξιοποίητη και αυτή.
Η καταστροφή της δημόσιας περιουσίας δε φαίνεται να συγκινεί κανέναν, ούτε καν τους τοπικούς άρχοντες, που θα ενδιαφερθούν μόνο όταν σύντομα ο χώρος γίνει άντρο αστέγων, παρανόμων και τοξικομανών και θα ενοχληθούν οι περίοικοι...

Το κλείσιμο του πελοποννησιακού σιδηροδρόμου με μαφιόζικο τρόπο εκ μέρους του υπουργείου, κατασυκοφαντώντας επί χρόνια τους εργαζόμενους με τη βοήθεια αρκετών ΜΜΕ, χρησιμοποιώντας πλασματικά και ψευδέστατα στοιχεία περί κόστους λειτουργίας, πληροτήτων αμαξοστοιχιών και εισπράξεων και με τη σφραγίδα τυχάρπαστων Εταιρειών Συμβούλων που ουδεμία σχέση είχαν με τη Συγκοινωνιολογία, είναι γεγονός και έγινε με την τακτική του «ώριμου φρούτου», μετά από πολυετείς προσπάθειες απαξίωσης και εκδίωξης των επιβατών με πολλούς τρόπους. Και το όφελος της εξουδετέρωσής του θα καρπωθούν τώρα οι ανταγωνιστές του, οι ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες και οι ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι...

Δε θα κατηγορηθεί κανείς από τους πολιτικούς μας για κακοδιαχείριση; Για απιστία και παράβαση καθήκοντος; Για καταχρασμό δημοσίου χρήματος; Για καταστροφή δημόσιας περιουσίας;
Και τα παχιά λόγια περί «πράσινης ανάπτυξης»; Περί βιώσιμης κινητικότητας; Περί μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων;
Ντροπή σε όλους τους πολιτικούς μας, προπαντός για την εκκωφαντική σιωπή τους απέναντι στο ειδεχθές έγκλημα της δολοφονίας του πελοποννησιακού σιδηροδρόμου!

Σύλλογος «Οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου»

Από το Θάρρος

2 σχόλια:

  1. ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΤΟΥ ΟΣΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΚΟ ΕΝ ΓΕΝΕΙ, ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΓΡΑΦΕΤΕ ΜΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΟΣΩΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΣ ΚΙ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΑΛΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα αξιότιμοι φίλοι των σιδηροδρόμων Καλαμάτας.

    Με απασχολεί ένα ζήτημα.
    Έχει να κάνει με μία ατμομηχανή που ο ΟΣΕ προσέφερε στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης, το 1984, μετά από αίτημα μιας μικρής, τότε μαθήτριας, της Ειρήνης Χριστοφορίδη.
    Η εν λόγω μαθήτρια είχε απευθύνει επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας για να διαθέσει για την πόλη της τροχαίο υλικό των σιδηροδρόμων.
    Ο ΟΣΕ ανταποκρινόμενος στο αίτημα της διέθεσε μια ατμομηχανή από κάποιες που διέθετε.
    Ήταν η ατμομηχανή των σιδηροδρόμων Πελοποννήσου με στοιχεία Ζ1 και αριθμό 7538.
    Φορτώθηκε και μεταφέρθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης και επί 25 χρόνια κοσμούσε το λιμάνι της πόλης.
    Σημειωτέον ότι ο ΟΣΕ είχε ενημερώσει τον Δήμο Ηρακλείου ότι ναι μεν διαθέτει την ατμομηχανή αλλά η κυριότητα ανήκει στον ΟΣΕ {έγγραφο του ΟΣΕ 329229/28-3-1984].
    Παραδόξως και κάτω από αδιευκρίνιστες διαδικασίες ο Οργανισμός Λιμένα Κρήτης την παραχώρησε με διαγωνισμό σε εταιρία διάλυσης μετάλλων για να γίνει μετάλλευμα.
    Ο αείμνηστος ΜΙχάλης Αργυράκης [απεβίωσε το Πάσχα του 2011] είχε κάνει πολλές προσπάθειες να την μεταφέρει στο Πολεμικό Εθνολογικό Μουσείο που διατηρούσε και διατηρούν τα παιδιά του στην Επισκοπή Ηρακλείου Κρήτης.
    Όλες οι προσπάθειες απέβησαν μάταιες. Προσπάθησαν πολλοί [εφημερίδες-τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί να κάνουν κάτι προς την προσπάθεια αυτή αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει επιτευχθεί κάτι θετικό προς σωτηρία της ατμομηχανής [δεν γνωρίζω αν αυτή την στιγμή υπάρχει η εν λόγω ατμομηχανή]
    Έχω γράψει σε ΟΣΕ και διάφορους φορείς αλλά αποτέλεσμα μηδέν.
    Αν και εσείς μπορείτε να βοηθήσετε είμαι στην διάθεση σας να σας στείλω ότι υλικό έχω έχω στην διάθεση μου.
    Μπορείτε να βρείτε στοιχεία μέσω του διαδικτύου πληκτρολογώντας τα ονόματα Μιχάλης Αργυράκης, Ατμομηχανή Ηρακλείου και το όνομά μου.
    Τώρα σας στ έλνω έγγραφο που έχω υποβάλλει στην Διοίκηση του ΟΣΕ για να λάβετε γνώση.
    Περιμένω νέα σας και σας παρακαλώ να βοηθήσετε για την σωτηρία της ατομοχανής η οποία είχε ξεκινήσει το ταξίδι της για την Κρήτη από την πόλη σας, την Καλαμάτα.

    Με κάθε τιμή

    Νίκος Παπαχριστοδούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.