Για αύξηση του αριθμού των καταγγελιών που δέχεται και αφορούν προβλήματα στις αγορές μέσω διαδικτύου (e-commerce) κάνει λόγο σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η γνωστή ένωση προστασίας των καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ ( www.ekpizo.gr) και δίνει 12 συμβουλές για ασφαλείς αγορές στο ίντερνετ.
Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, τα κυριότερα προβλήματα που καταγγέλλονται είναι η μη παράδοση του προϊόντος που παρήγγειλαν, η επιβάρυνση με επιπλέον έξοδα χωρίς προηγούμενη ενημέρωση και η χρέωση χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί παραγγελία.
Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ακόμη ότι ........
πρόσφατα υπήρξαν καταγγελίες αναφορικά με το ηλεκτρονικό κατάστημα megamarket.gr, το οποίο έκλεισε αφήνοντας εκτεθειμένους εκατοντάδες καταναλωτές, οι οποίοι αφού παρήγγειλαν προϊόντα (ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά είδη) και χρεώθηκαν στις πιστωτικές τους κάρτες, ουδέποτε τα παρέλαβαν.
Συμβουλές
Προκειμένου οι καταναλωτές να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τα σαφή πλεονεκτήματα, όπως η εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων και τις τεράστιες δυνατότητες που δίνει το ηλεκτρονικό εμπόριο, χωρίς να πέσουν σε παγίδες, οι καταναλωτές, όπως επισημαίνει η ΕΚΠΟΙΖΩ, πρέπει να προσέχουν τα εξής:
Να ενημερώνονται σχετικά με την ταυτότητα και την αξιοπιστία του ηλεκτρονικού καταστήματος. Πρέπει να προσδιορίζονται ξεκάθαρα τα στοιχεία της εταιρείας, δηλαδή το όνομα, η διεύθυνση, ο αριθμός τηλεφώνου και τα στοιχεία επικοινωνίας.
Να κάνουν τις αγορές τους σε ιστοσελίδες που παρέχουν «ασφαλείς συναλλαγές», βάσει διεθνών πιστοποιήσεων.
Για αγορές είναι προτιμότερες οι προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες, που ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο οικονομικής ζημίας.
Οι όροι χρήσης της συναλλαγής πρέπει να είναι προσβάσιμοι και διαφανείς.
Να αποφεύγουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές από υπολογιστές τρίτων ή δημόσια προσβάσιμους (π.χ. από ίντερνετ καφέ).
Να φυλάσσουν τους κωδικούς σε ασφαλές μέρος. Να μην χρησιμοποιούν για κωδικό ονόματα οικείων, ημερομηνίες γέννησης, επετείων κ.λπ., που εύκολα μπορεί να μαντέψει κανείς.
Πρέπει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος να είναι σαφή, αληθή και εύκολα προσβάσιμα. Ιδιαίτερη προσοχή να δίνεται στην τιμή του προϊόντος, τις τυχόν επιβαρύνσεις, τον τρόπο πληρωμής, το χρόνο παράδοσης και την πολιτική επιστροφών του καταστήματος.
Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στους αγοραστές να εκτυπώσουν ή να «σώσουν» στον υπολογιστή τη συναλλαγή που πραγματοποίησαν. Επιπλέον, οι συναλλαγές πάντοτε να επιβεβαιώνονται με e-mail.
Να διατηρούν όλα τα στοιχεία επικοινωνίας -ίσως τα χρειαστούν σε περίπτωση αργοπορίας ή προβλήματος με την παράδοση του προϊόντος.
Να γνωρίζουν ότι έχουν τα ίδια δικαιώματα σαν να κάνουν αγορές από κανονικό κατάστημα (π.χ. σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, μη εκπλήρωσης παραγγελίας κ.λπ.).
Σε περίπτωση επιστροφής, οι καταναλωτές επιβαρύνονται με τα έξοδα αποστολής.
Μη παραλαβή
Σε περίπτωση μη παραλαβής του προϊόντος, οι καταναλωτές θα πρέπει έγραφα, τόσο στο κατάστημα όσο και στην τράπεζα από την οποία έχουν χρεωθεί για την αγορά του προϊόντος, να ζητήσουν την ακύρωση της συναλλαγής και τη διαγραφή της φερόμενης χρέωσης.
Γενικότερα, η ΕΚΠΟΙΖΩ καταλήγει στο ότι όσο πιο επιφυλακτικοί και προσεκτικοί είμαστε στις συναλλαγές μας μέσω διαδικτύου τόσο περισσότερο μειώνεται και ο κίνδυνος να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα.
Πηγή: Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.