Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Θα τραβήξει καιρό ο επανέλεγχος των δηλώσεων

Συνήθεια έχει γίνει στο υπουργείο Οικονομικών η παροχή παρατάσεων, καθώς όλες οι φορολογικές διαδικασίες έχουν εξελιχθεί σε βατερλό.

Το νέο επεισόδιο ......

περιλαμβάνει μία ακόμα παράταση, αυτή τη φορά για την υποβολή των δικαιολογητικών των φορολογικών δηλώσεων, όπως εξετάζει ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης.

Η προθεσμία για την υποβολή των δικαιολογητικών εκπνέει αύριο 26 Σεπτεμβρίου, αλλά η απεργία χθες και σήμερα των εφοριακών δεν επέτρεψε σε πολλούς φορολογούμενους να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους.

Μέσω Twitter ο κ. Θεοχάρης γνωστοποίησε το ενδεχόμενο παράτασης, χωρίς, ωστόσο, να διευκρινίσει τη νέα καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των δικαιολογητικών.

Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, η διορία στους 340.788 φορολογούμενους για να προσκομίσουν στις εφορίες τα παραστατικά που υπέβαλαν με το Ε1 προκειμένου να εκκαθαρισθούν οι φορολογικές δηλώσεις τους είναι μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου.

Τα στοιχεία βέβαια που δίνει το υπουργείο Οικονομικών δείχνουν ότι οι εκκαθαρίσεις γίνονται με ρυθμούς χελώνας, καθώς από τους 340.788 φορολογουμένους που έχουν κληθεί για έλεγχο μόνο οι 46.391 έχουν παραλάβει εκκαθαριστικά. Σύμφωνα μάλιστα με τα ίδια στοιχεία, από τους φορολογουμένους που ειδοποιήθηκαν να προσκομίσουν για έλεγχο στις αρμόδιες ΔΟΥ τα δικαιολογητικά τους, μόνο οι 121.404 ανταποκρίθηκαν, ενώ οι υπόλοιποι 219.384 δεν έχουν προσέλθει ακόμα στις ΔΟΥ για έλεγχο.

Βέβαια, το υπουργείο Οικονομικών δεν υπολογίζει όσους έχουν στείλει τα δικαιολογητικά τους ταχυδρομικά, ενώ μεγάλος είναι και ο αριθμός των φορολογουμένων που δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και ακόμα δεν έχουν παραλάβει το ατομικό ειδοποιητήριο, με το οποίο η ΓΓΔΕ τους καλεί για έλεγχο.

Παράλληλα, αρκετά μεγάλος είναι και ο αριθμός των φορολογουμένων οι οποίοι προσήλθαν στις εφορίες αλλά οι ουρές που υπάρχουν δεν τους επέτρεψαν να υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους, καθώς το μειωμένο προσωπικό των εφοριών δεν προλαβαίνει να κάνει τους ελέγχους και τις εκκαθαρίσεις των δηλώσεων ταυτόχρονα.


e-net

Όταν η έλλειψη καυσίμων στην Κυπαρισσία είναι είδηση, στα Φιλιατρά είναι καθημερινότητα

Με έκπληξη διάβασα στο Radio 936 την είδηση ότι "Κινδύνεψαν να μείνουν χωρίς καύσιμα τα απορριμματοφόρα της Δ.Ε. Κυπαρισσίας".
Έσπευσε ο επιτετραμένος των οικονομικών του Δήμου να κόψει εντάλματα πληρωμής για να ......

προμηθευτούν τα απορριμματοφόρα καύσιμα και να βγουν για συλλογή σκουπιδιών.
Βέβαια την ίδια ευαισθησία από πλευράς του επιτετραμμένου δεν την είδαμε στα Φιλιατρά τον Μάρτιο και Απρίλιο του 2013 όπου τα καύσιμα τα εβαζαν απο την τσέπη τους οι Τοπικοί άρχοντες κ.κ. Πούλος και Στάμος.

Το δημοσίευμα από το radio 936 λοιπόν αναφέρει:
ΜΠΟΡΕΙ Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ της Δημοτικής αρχής να είναι το θέμα της εβδομάδας αλλά ο Δήμος δεν μας αφήνει ποτέ χωρίς ειδήσεις. Αιτία αυτή την φορά τα...σκουπίδια που παραμένουν στους δρόμους της πόλης.
Αιτία αυτή την φορά τα...σκουπίδια που παραμένουν στους δρόμους της πόλης.
Σοβαρό ζήτημα δημιουργήθηκε με τα καύσιμα στα απορριμματοφόρα της Δ.Ε. Κυπαρισσίας, τα οποία κινδύνεψαν να μην κινηθούν και να συγκεντρώσουν τα σκουπίδια από κεντρικούς δρόμους καθώς τα ρεζερβουάρ ήταν στο ναδίρ!

Αυτό συνέβη διότι ο πρατηριούχος στον οποίο κατοχυρώθηκε ο διαγωνισμός προμήθειας καυσίμων δεν παρέχει πίστωση στο Δήμο δεδομένου ότι οφείλονται οφειλές από το 2012 που δεν έχουν πληρωθεί..
Τελικά σήμερα Τετάρτη κόπηκαν τα απαιτούμενα εντάλματα πληρωμής προκειμένου ο πρατηριούχος να εισπράξει μέρος των οφειλών του και να παρέχει καύσιμα ώστε να κινηθούν τα απορριμματοφόρα για όλη την περιοχή.
Τελικά η άρνηση του πρατηριούχου της Κυπαρισσίας να μην δώσει καύσιμα έκανε τον Δήμο και φυσικά τον επιτετραμμένο των οικονομικών να κάνει τα αδύνατα δυνατά να κόψει εντάλματα πληρωμής για να κινηθούν τα απορριμματοφόρα και να μην βρομίσει η Κυπαρισσία. Κάτι το οποίο δεν κάνει για άλλες δημοτικές ενότητες ΠΛΗΝ της Κυπαρισσίας.
Γιατί δεν έκανε αυτό που έκαναν και ο Αντιδήμαρχος Φιλιατρών και ο πρόεδρος του τοπικού Συμβουλίου Φιλιατρών Μπάμπης Στάμος????
Να πληρώσει από την τσέπη του 50άρικα για καύσιμα αλλά έσπευσε να κόψει εντάλματα? Λεφτά για άλλες πόλεις δεν έχει για την Κυπαρισσία δηλαδή βρίσκει.

Φυσικά την ίδια ευαισθησία από τον οικονομικό επιτετραμμένο του Δήμου Τριφυλίας δεν είδαμε και για τα Φιλιατρά όπου ο Αντιδήμαρχος Φιλιατρών κ. Πούλος καθώς και ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Φιλιατρών κ. Στάμος ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΕΠΙ 40 ΜΕ 50 ΜΕΡΕΣ. Αν όχι και περισσότερο δηλαδή.

Θυμίζουμε το ρεπορτάζ (κλίκ εδώ) για τα σκουπίδια που είχαμε κάνει τον Απρίλιο του 2013 στο οποίο είχαμε φιλοξενήσει video με συνέντευξη (κλίκ εδώ) του Αντιδημάρχου Φιλιατρών Αναστάσιου Πούλου ο οποίος μας είχε αποκαλύψει ότι η Δημοτική Ενότητα Φιλιατρών είναι χωρίς καύσιμα επί 45 μέρες -τότε- και τότε στο video της συνέντευξης απέφυγε να μας αποκαλύψει ότι τα χρήματα που δίνονταν για καύσιμα έβγαιναν από την τσέπη του κ. Πούλου και του κ. Στάμου.
Όχι όμως ότι εμείς δεν γνωρίζαμε τι συμβαίνει. Στην τελική δεν είναι ΜΟΝΟ η Κυπαρισσία που έχει ανάγκες κ. Σαμπαζιώτη.

Πατήστε τους μπλε συνδέσμους στο κείμενο και διαβάστε το τότε ρεπορτάζ και δείτε και το video με την τότε συνέντευξη με τον κ. Πούλο.

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η διαθεσιμότητα των μονίμων

Αντισυνταγματική και παράνομη είναι η κατάργηση των οργανικών θέσεων στο Δημόσιο και η διαθεσιμότητα των μονίμων υπαλλήλων σύμφωνα με την πρώτη προσφυγή που κατατέθηκε στο ΣτΕ.

Η προσφυγή ......

υπογράφεται από τον Σύλλογο υπαλλήλων του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και στρέφεται σε βάρος των κυβερνητικών αποφάσεων που αφορούν την κατάργηση 98 θέσεων μονίμων υπαλλήλων της κεντρικής υπηρεσίας του ΕΟΤ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Zougla.gr

Google: Σε μία ιστοσελίδα όλα τα Συντάγματα του κόσμου

Η Google δημιούργησε ένα νέο ιστότοπο (www.constituteproject.org) όπου συγκέντρωσε κάτω από μια ενιαία «στέγη» τα κείμενα όλων των Συνταγμάτων του κόσμου, με στόχο, όπως είπε, να βοηθήσει τις χώρες του πλανήτη να μάθουν η μία από την άλλη και έτσι να αποφύγουν πολιτικές κρίσεις και συγκρούσεις.

Η νέα online βάση δεδομένων με τα συντάγματα, σύμφωνα με το.......

Γαλλικό Πρακτορείο, παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη και οι εκπρόσωποι της αμερικανικής εταιρίας δήλωσαν ότι θα είναι πολύ χρήσιμο να μάθει η μία κυβέρνηση -και γενικότερα οι ειδικοί και οι μη ειδικοί σε κάθε χώρα- τι έχει κάνει η άλλη στο παρελθόν, όσον αφορά το Σύνταγμά της.

Ο ιστότοπος δημιουργήθηκε με τη βοήθεια ερευνητών από την οργάνωση σύγκρισης των συνταγμάτων Comparative Constitutions Project. Η αρχική ιδέα «έπεσε» το 2008, όταν υπήρξε ανάγκη να δημιουργηθούν νέα συντάγματα για το Ιράκ και το Αφγανιστάν και έγινε αντιληπτό ότι δεν υπήρχε μια σχετική κεντρική πηγή γνώσεων σχετικά με την παγκόσμια συνταγματική εμπειρία, εύκολα προσβάσιμη από όλους.

Όπως έγινε γνωστό, πέντε έως επτά νέα συντάγματα συντάσσονται κάθε χρόνο κάπου στη Γη, στο πλαίσιο συνήθως κάποιας συνταγματικής μεταρρύθμισης ή αλλαγής καθεστώτος. Ο νέος ιστότοπος επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν αναζήτηση ανά χώρα και ανά έτος, καθώς επίσης να ψάχνουν τι προβλέπουν τα διάφορα συντάγματα για επιμέρους ζητήματα

ημερησία

Video του σεισμού στο Πακιστάν.

Κάμερα ασφάλειας σούπερ μάρκετ κατέγραψε το «χτύπημα» του εγκέλαδου στο νοτιοδυτικό Πακιστάν, με συνέπεια να χάσουν την ζωή τους 327 άτομα μέχρι τώρα σύμφωνα με τις τοπικές αρχές. Ο σεισμός ήταν μεγέθους 7,7 Ρίχτερ.

Δείτε το video




Υπερψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της αγοράς των υπεραστικών συγκοινωνιών, το οποίο περιλαμβάνει και ρυθμίσεις που προωθούν την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ και τη διεύρυνση της αγοράς των ταξί.

Το νομοσχέδιο υπερψήφισαν επί της αρχής, η ΝΔ, ......

το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ, ενώ το καταψήφισαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, με εξαίρεση τη Χρυσή Αυγή, που και σήμερα απείχε των κοινοβουλευτικών διαδικασιών.

Βασικά σημεία της αντιπαράθεσης μεταξύ της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας, υπήρξαν η σκοπιμότητα της απελευθέρωσης της αγοράς των υπεραστικών συγκοινωνιών σήμερα, τη στιγμή που το μέτρο αυτό μπορούσε να καθυστερήσει μέχρι και το 2019 - αλλά και οι υπερεξουσίες με τις οποίες επιφορτίζεται η υπό ίδρυση Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), για τις οποίες εξέφρασε την αντίθεσή της και η ΔΗΜΑΡ.

Ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης απαντώντας στις βολές της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι βιάστηκε να προχωρήσει στην απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών, υπενθύμισε πως «με το νομοσχέδιο, η Ελλάδα εφαρμόζει τον Κανονισμό 1370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με καθυστέρηση έξι ετών».

«Υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας κατά περίπτωση;» αναρωτήθηκε.

«Σε άλλα θέματα έχετε ταχύτητα λαγού και σε άλλα, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, έχετε ταχύτητα χελώνας και πληρώνουμε και πρόστιμα», απάντησε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης.

Απέναντι στο επιχείρημα πως με το νομοσχέδιο, το κράτος θα κληθεί να επιδοτήσει τις «άγονες» επιβατικά, υπεραστικές γραμμές, τη στιγμή που σήμερα τα ΚΤΕΛ δεν επιβαρύνουν τον κρατικό Προϋπολογισμό (αποσβαίνοντας τις όποιες απώλειες με τις εισπράξεις από κερδοφόρα δρομολόγια) ο υπουργός Μεταφορών αντέτεινε πως αυτό συμβαίνει σε βάρος του καταναλωτή, ο οποίος επιδοτεί τη ζημιογόνα γραμμή από την τσέπη του. «Είναι σωστό και δίκαιο; Αφού πληρώνουμε για τις συγκοινωνίες στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στα ακριτικά νησιά, όλοι μαζί. Ποιοι είναι εκείνοι που ταξιδεύουν καθημερινά με τα λεωφορεία; Οι έχοντες; Οι συνταξιούχοι, οι εργαζόμενοι, οι φοιτητές ταξιδεύουν», παρατήρησε.

«Πώς εγγυόμαστε πως τα λεφτά της επιδότησης θα πιάσουν τόπο;», ρώτησε ο Δ. Παπαδημούλης. «Είστε ικανοποιημένοι απ' τα λεφτά που παίρνουν οι Αγούδημοι και οι επίγονοί τους, πολλές φορές με εκβιασμούς, με μαϊμού διαγωνισμούς, ή με ελλιπή εξυπηρέτηση; Δεν διδάσκει αυτό ότι εδώ πρέπει να μπούνε ρήτρες και φρένα;», συμπλήρωσε.

«Μην έχετε αμφιβολία πως οι σχέσεις Πολιτείας και ΚΤΕΛ ήσαν καθαρά πελατειακές», απάντησε ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γ. Ντόλιος.

Από την άλλη, ωστόσο, ο κ. Ντόλιος εξέφρασε τον προβληματισμό του εάν το Δημόσιο θα είναι σε θέση να επιδοτήσει τις άγονες γραμμές, μέσω του σημερινού προϋπολογισμού του. Άλλο τόσο, «στις άγονες γραμμές, υπήρχε μια έμμεση επιδότηση των ΚΤΕΛ μέσω των μαθητικών λεωφορείων, όπου οι συνταξιούχοι εξυπηρετούνταν πληρώνοντας παρατύπως κόμιστρο. Η στέρηση των πιστώσεων για μεταφορά των μαθητών, θα έχει ως αποτέλεσμα την περικοπή των δρομολογίων αυτών στα χωριά μας», παρατήρησε.

Σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ, ο υπουργός Μεταφορών παρατήρησε πως «το έργο της σήμερα είναι υποτυπώδες και γι' αυτό χρειάζονται επενδύσεις. Το θέμα δεν είναι εάν θα ιδιωτικοποιηθεί η ΤΡΕΝΟΣΕ, αλλά εάν θα υπάρχουν εμπορεύματα στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, που θα διακινούνται στην Ευρώπη, αποφέροντας κέρδη, θέσεις εργασίας, απασχόληση και τελικά φόρους στη χώρα», υποστήριξε.

«Έτσι, πάμε να αναβιώσουμε το πλέον αποτυχημένο μοντέλο της Θάτσερ, που οδήγησε με την ιδιωτικοποίηση των τρένων στην Αγγλία, σε δυστυχήματα από την έλλειψη προσωπικού και ανύπαρκτους ελέγχους ασφαλείας», παρατήρησε ο εκπρόσωπος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Β. Καπερνάρος. «Άρον-άρον η Θάτσερ τα πήρε πίσω κι εμείς πάμε να τα δημιουργήσουμε», συμπλήρωσε.

Από πλευράς ΔΗΜΑΡ, η Ασημίνα Ξηροτήρη, όπως και η Μαρία Γιαννακάκη, συμφώνησαν με την ίδρυση της ΡΑΕΜ ως οργάνου με σχεδιαστικό και κανονιστικό χαρακτήρα, αλλά όχι και με την ανάδειξή της σε Αρχή που διενεργεί διαγωνισμούς και αναθέτει συμβάσεις. «Ο ρόλος των Περιφερειών περιορίζεται κατά πολύ, γίνεται συμβουλευτικός και εποπτικός χωρίς εκτελεστικές αρμοδιότητες», παρατήρησε σχετικά η κ. Ξηροτύρη.

«Θα πρότεινα να υπάρξει η προσθήκη μιας δικλείδας ασφαλείας», απάντησε στην παρέμβασή του ο εκπρόσωπος της ΝΔ Μάκης Βορίδης: «Εκεί που θα παίρνει τις αποφάσεις της η ΡΑΕΜ, να δοθεί η δυνατότητα προσφυγής ενώπιον του υπουργού κατά των αποφάσεών της, προκειμένου να υπάρξει ένα δεύτερο μάτι κεντρικά που να εξετάσει τα στοιχεία που θα ανακύψουν, όπως η σχέση του κόστους των άγονων γραμμών, με το κόμιστρο», πρότεινε ο βουλευτής.

«Η απελευθέρωση εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων και σ' αυτό θυσιάζονται τα εργατικά δικαιώματα και οι λαϊκές ανάγκες», υποστήριξε ο Νίκος Καραθανασόπουλος (ΚΚΕ). «Ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και καπιταλισμός, δεν πάνε μαζί. Σ' αυτό η υπεροχή του σοσιαλιστικού συστήματος απέναντι στον καπιταλισμό, είναι εμφανής» συμπλήρωσε.

*** Σημειώνεται πως με τροποποίηση του άρθρου 106 του νομοσχεδίου, καθιερώνεται προαιρετικό επικόμιστρο στα ραδιοταξί, με τη δυνατότητα καθιέρωσης πλαφόν από τον υπουργό Μεταφορών.

Ημερησία

Φιλιατρά: Διακοπή νερού αύριο Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου

Διακοπή νερού θα γίνει αύριο το πρωί και συγκεκριμένα από τις 08:00 έως τις 15:00.

Η διακοπή θα .......

γίνει για να συνδεθεί ο νέος αγωγός ύδρευσης στην δεξαμενή.

ΠΡΟΣΟΧΗ στις βρύσες μην τις αφήσετε ανοικτές και έχετε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Ο οδικός άξονας Φιλιατρά – Πύλος – Καλαμάτα συζητήθηκε στο περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου.

Την Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013 συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο στην Τρίπολη. Από τα 34 θέματα που συζητήθηκαν τα 9 αφορούσαν Π.Ε. Μεσσηνίας .

Το 1ο θέμα αφορούσε ......

την Μ.Π.Ε. «Μελέτη οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου (Φιλιατρά – Πύλος – Καλαμάτα) τμήματα Πύλος – Ριζόμυλος και Πύλος – Μεθώνη στα πλαίσια έκδοσης απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του ως άνω έργου».
Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων θα συνταχθεί οριστική μελέτη.
Π/Υ μελέτης 1.840.000 €
Π/Υ έργου 65.000.000 € με ΦΠΑ

Δεν συμπεριλαμβάνεται το κόστος των απαλλοτριώσεων. Η δημοπράτηση εκτιμάται για τον Ιούνιο του 2014.
Το Α τμήμα, το υποτμήμα Πύλος – Ριζόμυλος είναι νέα χάραξη, μήκους 26 ΚΜ, δίιχνη πλάτους 11μ. παρακάμπτει βόρεια Χανδρινού – Σουληνάρι, νότια το Νερόμυλο – Καρποφόρα.
Με 12 ισόπεδους κόμβους 1 ανισόπεδο.

Στα τελευταία 2,5 ΚΜ προς Ριζόμυλο είναι τετράιχνος πλάτους 17 μ και συναντάται με Ριζόμυλο – Κορώνη και Ριζόμυλο – Καλαμάτα.
Το υποτμήμα Πύλος – Μεθώνη 9η Εθνική Οδός μήκος 7, 9 ΚΜ βελτίωση υφιστάμενου δρόμου με δίιχνη διατομή πλάτους 11μ και τμήμα μήκους 0,8 ΚΜ που καταλήγει στην είσοδο της Μεθώνης.
Προβλέπονται τρεις ισόπεδοι κόμβοι: Μεσοχώρι – Καινούριο Χωριό – Βαράκες – Φοινικούντα.
Στο δεύτερο τμήμα Παράκαμψη Πύλου, μήκους 3,4 ΚΜ, πλάτους οδοστρώματος 11μ και κυκλοφορίας 7,5 μ, δύο ισόπεδοι κόμβοι Πύλος – Κυνηγού – υφιστάμενη 9η Ε.Ο. Πύλου – Μεθώνης.

Κύριος και προφανής σκοπός που εξυπηρετεί η κατασκευή της προς μελέτη οδού είναι η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης Πύλος – Ριζόμυλος και Πύλος – Μεθώνη. Με την ολοκλήρωση αυτού του οδικού άξονα εξασφαλίζεται άνεση, ασφάλεια της κυκλοφορίας και μείωση των ατυχημάτων προς όφελος των χρηστών του οδικού δικτύου.

Σε συνδυασμό με τις προβλεπόμενες τουριστικές επενδύσεις στο νομό μας, θα συμβάλλει θετικά στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Έτσι εκπληρώνεται και ο στόχος της Ε.Ε. που είναι η εντός 30 λεπτών πρόσβαση σε αυτοκινητόδρομο από δευτερεύον οδικό δίκτυο.

Στην εκπαίδευση… « ή ο γιαλός είναι στραβός ή στραβά αρμενίζουμε».

Γράφει ο Θοδωρής Σταυριανόπουλος
Περιφερειακός Σύμβουλος Πελοποννήσου


Η απεργία γεννήθηκε μαζί με τα συνδικάτα και οργανώθηκε στο καπιταλιστικό σύστημα ως πρόσκαιρη και οργανωμένη άρνηση εργασίας από τους εργάτες-υπαλλήλους, ώστε να προωθήσουν τη διεκδίκηση καλύτερων αμοιβών και συνθηκών εργασίας.
Πολλές φορές η εργατική τάξη ......

δεν στοχεύει μόνο στη βελτίωση των όρων εργασίας, αλλά στη γενικότερη αναδιάταξη των παραγωγικών σχέσεων προς υπεράσπιση υπέρτερων κοινωνικών αγαθών, όπως η διατήρηση των θέσεων εργασίας, η προστασία του δημόσιου αγαθού της δωρεάν Παιδείας, Υγείας κ.λπ.

Όμως η επί σειρά ετών κατάχρηση των απεργιακών κινητοποιήσεων έφθειρε και αποθάρρυνε τη συμμετοχή στην απεργία. Φθάσαμε στο σημείο σήμερα το σωματείο να μην μπορεί να πείσει τον εργαζόμενο, με αποτέλεσμα αυτός να μην πειθαρχεί στις αποφάσεις του σωματείου. Πλέον τα ποσοστά που εμφανίζουν οι απεργίες είναι μικρά. Οι εργαζόμενοι, γιατί δεν πειθαρχούν στα καλέσματα των συνδικάτων σε απεργίες ή σε διάφορες εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις είναι τεράστιο θέμα και θέλει μακρά συζήτηση. Ενδεικτικά μόνο θα επισημάνω μερικά σημεία.

1ο Παντού οι χθεσινοί συνδικαλιστές σήμερα είναι προϊστάμενοι και όχι μόνο αλλά και «βασιλικότεροι του βασιλέως».

2ο Οι συνδικαλιστές του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ θεωρούν ως προαγωγή τους την συμμετοχή τους στο Δ.Σ. της ΑΔΕΔΥ.

3ο Οι σημερινοί-χθεσινοί συνδικαλιστές (εντολοδόχοι), καταλήγουν σε αυριανούς βουλευτές κομμάτων.

4ο Οι συνδικαλιστές ποτέ δεν βοήθησαν στην κατάργηση της παραπαιδείας διότι πάντα πολλοί από αυτούς ήταν μέσα σ’ αυτήν.

Σήμερα η οικονομική κρίση είναι βέβαιο ότι έχει πλήξει τα μέγιστα τους εκπαιδευτικούς και είναι ηλίου φαεινότερο ότι αδυνατούν να συμμετάσχουν σε πολυήμερες απεργίες. Παρά όλα αυτά η ομοσπονδία μας η ΟΛΜΕ ούτε αυτό το απλό δεν μπορεί να συνεκτίμηση στις αποφάσεις που λαμβάνει για πολυήμερες απεργίες. Το μόνο που κάνουν οι εκπρόσωποι των παρατάξεων στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ είναι να «κονταροχτυπιούνται» για το ποιος θα κάνει την πιο επαναστατική απεργιακή πρόταση.
Σχεδόν καθολική ήταν η συμμετοχή των εκπαιδευτικών την πρώτη μέρα της απεργίας της ΟΛΜΕ. Σε πολλούς νομούς της χώρας το ποσοστό ξεπέρασε το 90%. Αυτό δείχνει ότι σε μία 48-ωρη απεργία ο κλάδος θα είχε συνολική συμμετοχή και θα αντιδρούσε στις πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας. Στη συνέχεια η ΟΛΜΕ όντας σε συνοχή και με συναίνεση, σηκώνοντας το δάχτυλο προς τους κυβερνώντας θα μπορούσε να τους πει, ότι τον κλάδο θα τον βρείτε μπροστά σας τιμωρό στις κάλπες των εθνικών εκλογών. Αυτό όμως για να συμβεί απαιτεί συνδικαλισμό άλλων προδιαγραφών.

Οι εκπαιδευτικοί ποτέ στους αγώνες τους δεν είχαν κοινωνικούς εταίρους τους γονείς των μαθητών τους, γιατί πολύ απλά, πάντα υπήρχε και υπάρχει ένα μικρό ποσοστό εκπαιδευτικών που προκαλεί με τον τρόπο που ασκεί την «παραπαιδεία». Αυτό δυστυχώς το χρεώνεται όλος ο κλάδος. Φυσικά δεν ομιλώ για αυτούς που κάνουν ένα φροντιστηριάκι στη γειτονιά τους για να συμπληρώσουν το πενιχρό εισοδημά τους, ομιλώ για αυτούς που για πολλά χρόνια ψαρεύουν πελατεία στο χώρο δουλειάς τους και αφιερώνουν ατέλειωτες απογευματινές ώρες παίρνοντας «μαύρο» χρήμα. Δυστυχώς πολλοί από αυτούς το παίζουν αγωνιστές και σηκώνουν λάβαρα στις πορείες των απεργιών και των κινητοποιήσεων. Πρέπει να καταλάβουν οι διορισμένοι στο δημόσιο συνάδελφοι ότι κάποιοι άλλοι συνάδελφοι αξιοπρεπώς διάλεξαν να ιδιωτεύσουν δημιουργώντας επαγγελματικούς χώρους και κάποιοι άλλοι αδιόριστοι επί σειρά ετών προσπαθούν να επιβιώσουν.

Επίσης στην απόφαση καταστρατήγησης του ωραρίου των υπό κατάληψη σχολείων και την μετατροπή τους από πρωϊνά σε απογευματινά σε χρόνο dt για άλλη μία φορά «ο βασιλιάς αποδείχτηκε πως είναι γυμνός». Εδώ τι κάνει ο τριτοβάθμιος συνδικαλισμός;
Όλα τα παραπάνω απογοητεύουν πολλούς συναδέλφους όπως και εμένα και δεν μας επιτρέπουν να τα δώσουμε όλα σε έναν αγώνα διεκδίκησης και πάλης διότι θεωρούμε ότι τα «σπίρτα» της ειλικρίνειας και του αγώνα είναι βρεγμένα.

Υ.Γ.1 Πολιτικά υποκινούμενη, χαρακτήρισε την απεργία των εκπαιδευτικών ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου. Θα συμφωνήσω μαζί του, μόνο που ηθικός αυτουργός είναι τα όσα προσπαθεί να κάνει η ηγεσία του Υπουργείου του.

Υ.Γ.2 Σίγουρα η ζωή μας χωρίς τον συνδικαλισμό δεν θα ήταν καλύτερη. Δεν ζητώ την καταδίκη του, την βελτίωσή του ζητώ.

Υ.Γ.3 Μετά την καταστρατήγηση του ωραρίου των υπό κατάληψη σχολείων μήπως ανοίξει σε κάποιους η όρεξη να προτείνουν ως οικονομική λύση τη συστέγαση σχολείων σε πρωϊνή και απογευματινή βάρδια !

Νέα Κ.Υ.Α. για την επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων

Από την Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας ανακοινώνεται ότι την 9η Σεπτεμβρίου 2013 εξεδόθη η Κοινή Υπουργική Απόφαση με αριθμό 191002(ΦΕΚ2220Β/9-9-2013), η οποία τροποποιεί την όμοιά της με αριθμό 145116(ΦΕΚ354Β/8-3-2011) ¨Καθορισμός μέτρων, όρων και διαδικασιών για την επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων και άλλες διατάξεις¨.

Σύμφωνα με την ανωτέρα ΚΥΑ, για έργα κατηγορίας Β΄, τα .......

οποία υπόκεινται σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) αντί των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), και που ο φορέας ανακτημένου νερού είναι και ο τελικός χρήστης ή φορέας διαχείρισης, τότε η άδεια επαναχρησιμοποίησης αντικαθίσταται από τις ΠΠΔ, στις οποίες πρέπει να περιλαμβάνονται και οι όροι τήρησης της απόφασης ανάλογα με την χρήση του ανακτημένου νερού.
Για έργα κατηγορίας Α΄ απαιτείται διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης με την διεξαγωγή ΜΠΕ και έκδοση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).
Ορίζεται επίσης η ημερομηνία της 31ης Δεκεμβρίου 2014 ως καταληκτική για την συμμόρφωση με τις απαιτήσεις, τους όρους και περιορισμούς των επιχειρήσεων που παράγουν υγρά απόβλητα.

Εκτός των ανωτέρω, για την κατασκευή νέων εδαφοδεξαμενών για την υποδοχή αποβλήτων ελαιοτριβείων, έχει εφαρμογή η ΚΥΑ Φ15/4187/266 (ΦΕΚ1275/Β/11-4-2012), με τους όρους και περιορισμούς που τίθενται στη σχετική νομοθεσία.
Για τη διάθεση λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων σε χειμάρρους της Μεσσηνίας, έχει εφαρμογή η 6486 Απόφαση Νομάρχη Μεσσηνίας (ΦΕΚ 873/Β/5-12-1988).
Αρμόδιες υπηρεσίες για περισσότερες πληροφορίες είναι η Διεύθυνση Ανάπτυξης και το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας.

Τηλέφωνα για πληροφορίες: 27213 - 61507, 27213 - 61503, 27213 - 61524.

Διαμαρτυρία μαθητών και γονιών του Μουσικού σχολείου στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης (βίντεο)

Διαμαρτυρία πραγματοποίησαν πριν λίγα λεπτά στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Μεσσηνίας, αντιπροσωπεία μαθητών και γονέων του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτα που τελεί από εχθές υπό κατάληψη.

Ο Διευθυντής της .....

Β/θμιας κ. Πλατάρος απουσίαζε και κανείς δεν παρέλαβε τα αιτήματα από τη διαμαρτυρία των μαθητών και των γονιών.

Δείτε στις φωτογραφίες τα αιτήματα των μαθητών του Μουσικού σχολείου.







Αλλη μια προσκοπική χρονιά ξεκινά

Το 1ο Σύστημα Προσκόπων Φιλιατρών -που από φέτος στεγάζεται ΜΟΝΙΜΑ ΠΛΕΟΝ - στις Εργατικές Κατοικίες ξεκινά τις εγγραφές από την προσεχή Κυριακή 29-09-2013 ( τηλ. 6976488789) για τις ηλικίες 7-11 ( Λυκόπουλα) 11-15 (Προσκόποι) και 16 και άνω ( Ανιχνευτές - βαθμοφόροι ).

Το Σώμα Ελλήνων.....

Προσκόπων λειτουργεί από το 1910 σε όλη την Ελληνική επικράτεια και σε πολλές Ελληνικές κοινότητες του εξωτερικού. Απασχολεί παιδιά και εφήβους από 7 μέχρι 18 ετών, που χωρίζονται σε τρεις κλάδους ανάλογα µε την ηλικία τους, και νέους έως 30 ετών.Και οι τέσσερις Κλάδοι λειτουργούν µε την επίβλεψη και την ευθύνη εκπαιδευμένων ενηλίκων εθελοντών που τους βοηθούν ν’ ανακαλύπτουν τις κλίσεις τους και τα ενδιαφέροντά τους και να διαπαιδαγωγούνται στη συνεργασία και την υπευθυνότητα.

Σήμερα το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, µε 25.000 µέλη, είναι n μεγαλύτερη και παλαιότερη απ' όλες τις οργανώσεις νέων στην Ελλάδα.
Το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων είναι µία σύγχρονη Κίνηση για τους σημερινούς νέους, τους αυριανούς πολίτες. Αγκαλιάζει όλα τα σύγχρονα προβλήματα της νεολαίας µας. Από την εκπαίδευση μέχρι την ανεργία και από τα ναρκωτικά μέχρι την προστασία του περιβάλλοντος.

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΣΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ.-

«Ταμείο» και «ξεκαθάρισμα λογαριασμών» σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο

«Ενημέρωση - συζήτηση για τα ζητήματα του Δήμου» είναι το ένα και μοναδικό θέμα της σημερινής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας, που θα ξεκινήσει στις 8.00 το βράδυ στην αίθουσα συνεδριάσεών του στο Δημοτικό Μέγαρο Κυπαρισσίας.

Εντύπωση και ποικίλα ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι, ........

ενώ σε πάμπολλες συνεδριάσεις του Σώματος, όπως και σε δηλώσεις του δημάρχου προς τα τοπικά ΜΜΕ, έχει αναφερθεί πως «θα γίνει απολογισμός πεπραγμένων της Δημοτικής Αρχής», «θα συνεδριάσει το συμβούλιο για απολογισμό», «η επόμενη συνεδρίαση θα είναι απολογιστική», ουσιαστικά (και όπως ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων ορίζει) κάτι τέτοιο από την πρόσκληση που υπογράφει ο πρόεδρος του Σώματος για την αυριανή συνεδρίαση δεν προκύπτει. Πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, αναρωτιούνται «τι πάει να πει "ενημέρωση - συζήτηση για τα ζητήματα του Δήμου;"».

Όπως χαρακτηριστικά είπε στο «Θ» δημοτικός σύμβουλος, «ο κ. δήμαρχος είχε δεσμευθεί, μετά από πολλές αναφορές και ερωτήσεις μας, για πολλά θέματα της διοίκησης, της λειτουργίας και του έργου της Δημοτικής Αρχής, ότι θα κάνει συνεδρίαση για απολογισμό και πάνω σε αυτό είχε τονιστεί από συναδέλφους, ότι ο απολογισμός πρέπει να γίνει όπως προβλέπεται και ορίζει ο νόμος, σε ειδική συνεδρίαση, με προσκαλεσμένους τους δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους και τους φορείς του Δήμου. Όχι να γίνει ερήμην της κοινωνίας! Να γίνει απολογισμός πεπραγμένων και συζήτηση με τους κοινωνικούς φορείς και τους δημότες, είχαμε πει και όχι μονόλογος του δημάρχου, που μάλλον αυτό έχει μεθοδευτεί, αλλά δε θα περάσει έτσι. Θα μιλήσουμε στο συμβούλιο για όλους και για όλα, και να μιλήσουν όλοι - και οι φορείς -, για να δούμε πού βρισκόμαστε, πώς είμαστε και πού πάμε. Οι μονόλογοι τέλος!
Δεν ξέρω γιατί κάνουν έτσι το συμβούλιο, αλλά άμα δε γίνει όπως προβλέπεται ο απολογισμός πεπραγμένων, με δημόσιο και ανοιχτό διάλογο, θα είναι μια φιέστα - φιάσκο και θα καταγγελθεί δημόσια!

Τον απολογισμό πεπραγμένων τον προβλέπει συγκεκριμένα ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων, πώς γίνεται και είναι δικαίωμα, θεωρώ και υποχρέωση, των δημοτικών και τοπικών συμβούλων, αλλά και κάθε φορέα, δημότη, κατοίκου ή φορολογουμένου από το Δήμο, να διατυπώσει παρατηρήσεις σχετικές με τον απολογισμό στη συνεδρίαση αυτή».
Δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι, όπως και οι πολίτες του Δήμου Τριφυλίας, αναμένουν από το δήμαρχο, τους αντιδημάρχους και τους εντεταλμένους να αναφερθούν αναλυτικά στον τομέα αρμοδιότητας και ευθύνης τους. Τι βρήκαν και τι οι ίδιοι έκαναν σε αυτά τα τρία χρόνια.

Με ενδιαφέρον, λοιπόν, αναμένεται η σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το τι θα πουν ο δήμαρχος, οι αντιδήμαρχοι, οι εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, καθώς και οι παρατάξεις της μειοψηφίας, δεδομένου ότι για την κατάσταση του Δήμου και τη λειτουργία του κανένας εξ αυτών δεν είναι άμοιρος ευθυνών. Με την κύρια ευθύνη να βαρύνει το δήμαρχο και τη συμπολίτευση, που ασκούν τη διοίκηση, αλλά ευθύνη έχει σαφέστατα και η αντιπολίτευση για πράξεις και απραξία των 3 ετών στο Δημοτικό Συμβούλιο!

Οι δημότες της Τριφυλίας περιμένουν από όλους αλήθειες, υπευθυνότητα, ειλικρινή αυτοκριτική και σοβαρή κριτική και όχι επικοινωνιακά λογύδρια, φραστικά τερτίπια, δημαγωγία και λαϊκισμό! Άλλωστε, οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου στη διάρκεια των 3 ετών είναι συγκεκριμένες, οι παρεμβάσεις είναι συγκεκριμένες, οι θέσεις και ψήφοι όλων των δημοτικών συμβούλων είναι και αυτές συγκεκριμένες για όλα τα θέματα!
Η οικονομική κρίση και ο «Καλλικράτης», πάντως, δεν μπορούν να σταθούν ως σοβαρή και επαρκής δικαιολογία για την κατάσταση του Δήμου Τριφυλίας και, ουσιαστικά, μόνο φτηνή πρόφαση εν αμαρτίαις θα είναι ενδεχόμενη επίκλησή τους!

Στη σημερινή συνεδρίαση θα γίνει «ταμείο», ενώ αναμένεται πως, εν όψει εκλογών, θα φάνουν θέσεις και αντιθέσεις, ακόμη και με σφοδρές - ίσως - αντιπαραθέσεις και «ξεκαθάρισμα λογαριασμών», ιδίως στη συμπολίτευση, μεταξύ δημάρχου, αντιδημάρχων και συμβούλων. Από δε την αντιπολίτευση θα φανούν (και) διαθέσεις είτε για «αρχηγιλίκια», είτε για «συμπορεύσεις», είτε χωριστούς δρόμους.

Ηλίας Γιαννόπουλος - Θάρρος

Το χθεσινοβραδινό Δελτίο ειδήσεων του BEST TV Καλαμάτας [ 24-9-2013 ]




Μεσσηνιακές εφημερίδες της 25ης Σεπτεμβρίου 2013