Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Σύντομη περιγραφή του έργου «Καθαίρεση ασφαλτοτάπητα λόγω βλαβών στο οδικό δίκτυο της πόλης και επανατοποθέτησή του» Δ.Κ. Φιλιατρών

Χθες το απόγευμα το Φιλιατρά News σας είχε ενημερώσει κατ' αποκλειστικότητα για την έγκριση της μελέτης για την συνολική ανάπλαση της Δεκατεσσάρων.

Σήμερα από την τεχνική υπηρεσία πήραμε μια επιστολή με περιγραφή του έργου που θα γίνει για να καταλάβετε τι παρεμβάσεις θα γίνουν.

Το παραπάνω έργο αφορά πράξη που είχε συμπεριληφθεί στο ......

εγκεκριμένο αναπτυξιακό Πρόγραμμα «ΘΗΣΕΑΣ» με κωδικό 38141 στα πλαίσια του πρώην Δήμου Φιλιατρών και πρόκειται να υποβληθεί πρόταση ένταξής του για χρηματοδότηση από πιστώσεις του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα - Πελοπόννησος - Ιόνιοι Νήσοι 2007-2013» Άξονας Προτεραιότητας (2): «Υποδομές και Υπηρεσίες Προσπελασιμότητας Περιφέρειας Πελοποννήσου», Κωδικός Προτεραιότητας (23): Περιφερειακές / Τοπικές Οδοί, Κατηγορία Πράξεως (2302): «Βελτίωση / Κατασκευή / Αναβάθμιση / Ολοκλήρωση Περιφερειακών και Τοπικών Οδών», σύμφωνα με την με κωδικό 27 Πρόσκληση του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης: Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) Α.Ε.

Σύντομη περιγραφή του έργου
Το έργο περιλαμβάνει κυρίως την κατασκευή οδοστρωσίας και την ασφαλτόστρωση των οδών Φουρναράκη (από είσοδο πόλεως) - Ι. Μεταξά - Μεγάλου Αλεξάνδρου - Στρατ. Σταυριανοπούλου (συνολικού μήκους 1500 m περίπου), οι οποίες αποτελούν κύριοι οδικοί άξονες της πόλης των Φιλιατρών, με αποτέλεσμα να έχουν μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η υλοποίηση του έργου έχει μεγάλη σημασία για την περιοχή, δεδομένου ότι θα συμβάλλει στην ομαλότερη κυκλοφορία των βαρέων κυρίως οχημάτων και την μείωση της ηχορύπανσης που προκαλείται από αυτά.

Το πάχος του οδοστρώματος θα είναι συνολικά 0,50 m, αποτελούμενο από ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας πάχους 0,05 m με χρήση κοινής ασφάλτου, βάση πάχους 0,20 m και υπόβαση πάχους 0,25 m, η οποία θα περιλαμβάνει και το φρεζαρισμένο υλικό.
Για να επιτευχθεί πιο γρήγορη απορροή των ομβρίων υδάτων θα εφαρμοστεί εγκάρσια κλίση (επίκλιση) της οδού -2,50% από τον άξονα προς τα ρείθρα (δικλινής διατομή), ώστε να κατευθύνονται τα όμβρια ύδατα προς τα ρείθρα και κατόπιν να οδηγούνται στα φρεάτια υδροσυλλογής που υφίστανται σε αρκετές διασταυρώσεις.
Επιπλέον, στις οδούς αυτές τα ρειθροκράσπεδα παρουσιάζουν καθιζήσεις και σε ορισμένα τμήματα απουσιάζουν, γι’ αυτό προτείνεται να γίνει αντικατάστασή τους με νέα, καθώς και βελτίωση των προβληματικών πεζοδρομίων.

Στον κοινόχρηστο χώρο του ιερού ναού της Παναγίας, προτείνεται να γίνει επέκταση του πεζοδρομίου της εισόδου του ναού, να κατασκευαστεί νησίδα κυκλικής πορείας των οχημάτων, καθώς και να τοποθετηθούν φωτιστικά σώματα πέριξ του χώρου αυτού, για τον καλύτερο ηλεκτροφωτισμό του.
Το έργο περιλαμβάνει επιπλέον και την σήμανση με πλευρικές πληροφοριακές και ρυθμιστικές πινακίδες, την διαγράμμιση του οδοστρώματος, την τοποθέτηση μεταλλικών εμποδίων στάθμευσης στο πεζοδρόμιο προέκτασης της εισόδου του ιερού ναού Παναγίας και στον κυκλοφοριακό κόμβο, καθώς και εργασίες πρασίνου στον κυκλοφοριακό κόμβο (νησίδα).

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 493.121,91 €.