Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Χωρίς σχόλιο.....



Κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και προκαλεί γέλιο, αλλά χαρακτηρίζει και την αβεβαιότητα που ζούμε όλοι μας όπως λέει στην σελίδα του ο Νίκος Χατζηνικολάου.



Δημοκρατικό πεδίο καθαρών πολιτικών συγκρούσεων η Περιφέρεια Πελοποννήσου

Με την ευκαιρία συμπλήρωσης ενός έτους από τη διοικητική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη ως αποτίμηση της εφαρμογής του πλειοψηφία του ΠΕΣΥ εισηγήθηκε την διενέργεια συζήτησης η οποία και πραγματοποιήθηκε στην συνεδρίαση της Δευτέρας 6 Φεβρουαρίου. Ο Περιφερειάρχης κατά την τοποθέτησή του υποστήριξε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου πρέπει να καυχιέται γιατί αυτό το χρόνο αποδείχθηκε η σοβαρή πολιτική της παρουσία στη χώρα, με σημαντικές διεκδικήσεις στο χώρο των αρμοδιοτήτων, ανοίγοντας κατ’ ουσία νέους πολιτικούς δρόμους.

«Ο καθένας στην κοινωνία δημιουργεί το δικό του πολιτικό καθρέφτη και εμείς αυτό το κατορθώσαμε με υπερβάσεις τεράστιο προσωπικό και συλλογικό αγώνα, δεν δειλιάσαμε ούτε απέναντι σε επαγγελματίες τρομοκράτες, ούτε ακόμα και να συγκρουστούμε εσωτερικά», δήλωσε ο κ. Τατούλης και πρόσθεσε «από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων κάναμε την πολιτική μας παρέμβαση.
Συγκρουστήκαμε με την Αποκεντρωμένη ..........

Διοίκηση, όχι γιατί είχαμε προσωπικούς λόγους, αλλά γιατί διαφοροποιούμασταν πολιτικά. Και στον προϋπολογισμό και στη διαχείριση των απορριμμάτων τολμήσαμε και δικαιωθήκαμε. Και ο προϋπολογισμός εφαρμόστηκε και ο τρόπος διαχείρισης των απορριμμάτων αποτελεί πρότυπο για τη χώρα».

Όσον αφορά τη διαχείριση του ΕΣΠΑ ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι ενώ υπήρχαν πολύ σημαντικά προβλήματα κατά την παραλαβή του, με τιτάνια προσπάθεια, εξασφαλίσαμε την ένταξη πολλών έργων, ύψους πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ, στα τομεακά προγράμματα των Υπουργείων, δίνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο ελευθερία κινήσεων και νέες δυνατότητες εκμετάλλευσης του ΕΣΠΑ.

Στη διαχείριση των απορριμμάτων σημειώθηκε τεράστια επιτυχία, με πολλές Περιφέρειες της χώρας να αντιγράφουν το μοντέλο που υιοθετήθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τους Οικολόγους – Πράσινους να συμφωνούν στη διαδικασία Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Στον τομέα της εξωστρέφειας η Περιφέρεια Πελοποννήσου, όπως ανέφερε ο κ. Τατούλης, ανέπτυξε ευρωπαϊκές και διεθνείς επαφές με σημαντικές επιτυχίες. Στην πολιτική πρωτοβουλία για την αναμόρφωση του Καλλικράτη, η Περιφέρεια Πελοποννήσου, όπως ενημέρωσε το Συμβούλιο ο Περιφερειάρχης, συμμετέχει ήδη στη διαβούλευση και έχει παρέμβει και μέσω της ΕΝ.ΠΕ. για την απόρριψη των παρεμβάσεων στο νομοσχέδιο, πιστεύοντας ότι δεν πρέπει να γίνει μια αντιμεταρρύθμιση που θα καταστήσει τις Περιφέρειες υποκατάστατα των τέως Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.

Ένας τομέας που η Περιφέρεια Πελοποννήσου έδωσε μεγάλη βαρύτητα, σύμφωνα με τον κ. Τατούλη, είναι αυτός της αειφορίας και της προστασίας του περιβάλλοντος και για το λόγο αυτό υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας με την Ειδική Επιθεώρηση Περιβάλλοντος αποτελώντας τον αξιολογητή της προσπάθειας σε αυτό τον τομέα. Για την ανάκαμψη της χώρας ο Περιφερειάρχης υποστήριξε, για ακόμη μια φορά τη δημιουργία φιλικού επενδυτικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος, τονίζοντας ότι καμία πρόταση με νέες οικονομικές δυνατότητες δεν απορρίπτεται a priori.
Σχετικά με τα έργα που γίνονται στην Περιφέρεια ο κ. Τατούλης ονόμασε τη διαδικασία «Κοσμογονία» για όλες τις Περιφερειακές Ενότητες και επεσήμανε ότι συνεχώς προκηρύσσονται νέοι διαγωνισμοί, με το έργο που θα έχει συντελεστεί μέχρι το τέλος του 2012 να είναι τεράστιο.

Για τη λειτουργία του Περιφερειακού Συμβουλίου ο κ. Τατούλης δήλωσε ότι επέδειξε έναν πολιτικό πολιτισμό υψηλού επιπέδου με τις αντιθέσεις, αλλά και τις συνεννοήσεις του στα σημαντικά ζητήματα για τον τόπο αποτελώντας ένα «δημοκρατικό πεδίο καθαρών συγκρούσεων». Επαίνεσε τέλος, ο Περιφερειάρχης όλο το ανθρώπινο δυναμικό της Περιφέρειας, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός τους συνεχώς μειώνεται, χωρίς να επηρεαστεί καθόλου η εξυπηρέτηση των πολιτών που κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα.
Για το 2012 σημείωσε ο κ. Τατούλης ότι θα αποτελέσει κρίσιμο έτος και για τη χώρα, αλλά και για την Περιφέρεια, ότι θα είναι σκληρός πολιτικός χρόνος και ότι οι Πελοποννήσιοι πολίτες με την ανιδιοτελή τους συμπεριφορά, το ψυχικό τους σθένος και τον άδολο πατριωτισμό τους θα επιτύχουν τα καλύτερα αποτελέσματα στις πιο αντίξοες συνθήκες.

Το Μάιο θα παραδοθούν στην κυκλοφορία οι οδικοί άξονες Τρίπολη – Καλαμάτα και Παραδείσια – Τσακώνα

Το Μάιο θα παραδοθούν στην κυκλοφορία οι οδικοί άξονες Τρίπολη – Καλαμάτα και Παραδείσια – Τσακώνα, ενώ πρόοδος σημειώνεται και στο τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης, από τους εκπροσώπους της Κοινοπραξίας του Μορέα, κατά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012, με συμμετοχή της Θεματικής Αντιπεριφερειάρχη κας Νικολάκου και των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας.

Αρχικά ο Περιφερειάρχης εξέφρασε τη ...........

δυσαρέσκειά του για την καθυστέρηση εκ μέρους του Μορέα της υλοποίησης των συμφωνηθέντων υποχρεώσεων και δεσμεύσεων κατά την προηγούμενη σύσκεψη, τέσσερις περίπου μήνες πριν, που οδήγησε στην παρουσία διαφόρων προβλημάτων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Για το λόγο αυτό, ο κ. Τατούλης έδωσε αυστηρή εντολή προς την κοινοπραξία του Μορέα για άμεση διόρθωση όλων των βλαβών που έχουν προξενήσει τα οχήματά τους στα παράπλευρα δίκτυα των οδικών αξόνων που κατασκευάζουν. Τόνισε δε ότι η Περιφέρεια έχει υποστηρίξει σημαντικά το έργο τους, καταδεικνύοντας κατ’ αυτό τον τρόπο την ειλικρινή της διάθεση καλής συνεργασίας και απέρριψε την οποιαδήποτε συζήτηση σε ανταγωνιστικό κλίμα.

Πέραν τούτου ο Περιφερειάρχης υπέδειξε στην κοινοπραξία τη δημιουργία φιλικού και ανταποδοτικού κλίματος με τους κατοίκους των διαφόρων περιοχών που υλοποιούνται τα έργα, με σκοπό την καλύτερη κατά το δυνατό συνεργασία μαζί τους, αναγνωρίζοντας ότι οι πολίτες έχουν διευκολύνει σημαντικά το έργο τους.
Όπως υποστήριξε ο κ. Τατούλης «εντοπίζονται μικροπροβλήματα τα οποία όταν δεν λύνονται γιγαντώνονται και δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες».

Εκπαίδευση ελαιοπαραγωγών από την ΕΑΣ Μεσσηνίας

Στο πλαίσιο υλοποίησης των δραστηριοτήτων με τίτλο “Ανάπτυξη και εφαρμογή Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης” και “Ανάπτυξη και εφαρμογή Συστήματος Εσωτερικής και Εξωτερικής Ιχνηλασιμότητας” του Εγκεκριμένου Προγράμματος Εργασίας της ΟΕΦ ΕΑΣ Μεσσηνίας βάσει του Καν. (ΕΚ) 867/08, η ΕΑΣ Μεσσηνίας διοργανώνει εκπαιδεύσεις των ελαιοπαραγωγών μελών της που συμμετέχουν στην Ομάδα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης.

Το πρόγραμμα:........

Φιλιατρά, Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012 - ώρα 18:00 (Δημαρχείο Φιλιατρών)

Θουρία, Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012 - ώρα 18:00 (Εργοστάσιο ΕΑΣ Μεσσηνίας, Θουρία)

Πύλος, Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012 - ώρα 18:00 (Υποκατάστημα Πύλου)

Μεσσήνη, Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012 - ώρα 18:00 (Υποκατάστημα Μεσσήνης)

Valta Trifilias

Θανατηφόρο τροχαίο στα Φιλιατρά

Σοβαρό θανατηφόρο τροχαίο έγινε σήμερα το απόγευμα στα Φιλιατρά με θύμα τον 50χρονο Διονύσιο Τσάκωνα κάτοικο Φιλιατρών ο οποίος διακομίστηκε νεκρός με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο Κυπαρισσίας.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν ο .......

άτυχος 50χρονος λόγω της ολισθηρότητας του οδοστρώματος συνέπεια της βροχής, έχασε τον έλεγχο της λευκής BMW που οδηγούσε πριν το ελαιοτριβείο του κ. Μαγγανά και προσέκρουσε σε Ελιά με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του.

Τα ακριβή αίτια του ατυχήματος διερευνώνται από το Αστυνομικό Τμήμα Φιλιατρών.

Απο εμάς θερμά συλλυπητήρια και κουράγιο στην οικογένεια του.

Πρόγραμμα αποκατάστασης 82 ΧΑΔΑ

Πρόγραμμα αποκατάστασης 82 ΧΑΔΑ ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ στην Πελοπόννησο υπέβαλαν οι υπηρεσίες της Περιφέρειας στο ΕΠΠΕΡΑΑ, μετά την αδυναμία των Δήμων να υποβάλλουν εφαρμόσιμη αντίστοιχη πρόταση όπως ενημέρωσε το Περιφερειακό Συμβούλιο ο Περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης την Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου.

Το πρόγραμμα αυτό θα αφορά αναπλάσεις με μικρό κόστος και μεγάλη αποτελεσματικότητα, παρέχοντας ταυτόχρονα τις δυνατότητες ανάπτυξης δομών κομποστοποίησης.
Η εποπτεία της διαδικασίας θα γίνει από την ...........

αναπτυξιακή εταιρεία Πελοπόννησος Α.Ε., στην οποία συμμετέχουν όλοι οι Δήμοι της Περιφέρειας και η ίδια η Περιφέρεια. «Αν δεν παίρναμε την ευθύνη αυτή το πρόγραμμα ανάπλασης των ΧΑΔΑ στην Περιφέρεια Πελοποννήσου θα χανόταν».

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις με τους ΧΑΔΑ στην Πελοπόννησο επανήλθε το θέμα των δεματοποιητών, καθώς, όπως ανέφερε ο κ. Τατούλης, «άλλη λύση προσωρινή εκτός δεματοποιητών δεν υπάρχει», ενώ διαβεβαίωσε για άλλη μια φορά του Πελοποννήσιους πολίτες, ότι από 1/7/2012 δεν θα υπάρχει κανένας ενεργός ΧΑΔΑ.

Βιοαέριο

Απαντώντας στην επερώτηση για την επιχείρηση Βιοαερίου, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης ενημέρωσε το σώμα ότι το θέμα βρίσκεται στην Ειδική Επιθεώρηση Περιβάλλοντος από την οποία αναμένεται το πόρισμα, ενώ υπάρχει χρόνος για προσέγγιση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Τότε θα υπάρξει απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για την επένδυση που βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη, στη διαδικασία της οποίας η Περιφέρεια Πελοποννήσου δεν έχει παρέμβει καθόλου έως τώρα σημείωσε ο Περιφερειάρχης καταλήγοντας «Υπήρξε ήδη συνάντηση με τους κατοίκους της περιοχής και περιμένουμε να ολοκληρωθεί η ανωτέρω διαδικασία για να γνωμοδοτήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο επί της ΜΠΕ».

ΦΥΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

Η επεξεργασία των υγρών αστικών αποβλήτων με φυσικές μεθόδους αποτελεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επιλογή για μικρούς οικισμούς (<3000 ι.κ.). Η αποδοχή των μεθόδων αυτών διευρύνεται συνεχώς ακόμη και μεταξύ επιστημονικών κλάδων που διατηρούσαν ιδιαίτερα επιφυλακτική στάση απέναντι σε μη απόλυτα ελεγχόμενες διαδικασίες και μεθόδους επεξεργασίας.

Στα πλεονεκτήματα της απλής και οικονομικής..........

λειτουργίας τους, και του μικρού κόστους συντήρησης (χωρίς απαίτηση εξειδικευμένου προσωπικού) έχει προστεθεί για ένα αποδεκτά σχεδιασμένο έργο και η ποιότητα των εκροών που ικανοποιεί με άνεση τις Εθνικές και Ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Το σύνηθες επιχείρημα των σκεπτικιστών έναντι των μεθόδων αυτών ότι οι φυσικές μέθοδοι απευθύνονται κυρίως σε τριτοκοσμικές χώρες λόγω απαιτήσεων κλίματος, οχλήσεων (οσμές, έντομα) και χαμηλής ποιότητας εκροές, διατυπώνεται πλέον ολοένα και σπανιότερα. Σήμερα ως παράδειγμα στη Βαυαρία της Γερμανίας πάνω από το 50 % των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων σε κοινότητες έως 1.000 ι.κ. βασίζονται σε λύσεις που χαρακτηρίζονται με τον όρο "επιστροφή στη φύση», δηλαδή τεχνητούς υγροτόπους, δεξαμενές σταθεροποίησης, κλπ. Στην Ελλάδα οι μελέτες ΕΕΛ κυρίως με τεχνητούς υγροτόπους ανέρχονται πλέον σε δεκάδες, αλλά οι εν λειτουργία τεχνητοί υγρότοποι είναι λίγοι ενώ οι συστηματικές αξιολογήσεις τους είναι ακόμη πιο περιορισμένες σε αριθμό. Τα αποτελέσματα λειτουργίας των πρώτων έργων είναι πολύ ικανοποιητικά (Tsihrintzis et. al. 2004). Το πρώτο βήμα για την προστασία του περιβάλλοντος και ειδικότερα των υδάτινων οικοσυστημάτων, όπως είναι οι θάλασσες, τα ποτάμια και οι λίμνες, αλλά και τα υπόγεια νερά των υδροφορέων και των εδαφών, θεωρείται αναμφίβολα η κατασκευή μονάδων επεξεργασίας υγρών και στερεών αποβλήτων. Όσον αφορά την επεξεργασία των λυμάτων, η μακροχρόνια εμπειρία και η προηγμένη τεχνολογία και τεχνογνωσία - τόσο στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά - οδηγούν στο συμπέρασμα ότι, ένα ποσοστό των συμβατικών μονάδων επεξεργασίας λυμάτων για μικρούς Δήμους και Κοινότητες, δεν λειτουργεί ικανοποιητικά. Αυτό οφείλεται κυρίως στο υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησής τους, τα οποία οι τοπικοί φορείς αδυνατούν να καλύψουν. Ακριβώς αυτοί οι λόγοι οδήγησαν την επιστημονική κοινότητα να στραφεί σε εφικτές λύσεις για μικρές πόλεις και κοινότητες, αναπτύσσοντας μεθόδους οι οποίες απαιτούν χαμηλότερο κόστος κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης και οι οποίες είναι φιλικότερες προς το περιβάλλον. Οι μέθοδοι αυτές οδήγησαν στα Φυσικά Συστήματα Επεξεργασίας Λυμάτων (Natural Systems for Wastewater Treatment) , τα οποία είναι οι σηπτικές δεξαμενές, τα εδαφικά συστήματα, οι δεξαμενές σταθεροποίησης, τα συστήματα υδροχαρών φυτών και τα συστήματα τεχνητών υγροτόπων. Σύμφωνα με τον Αγγελάκη (1995), φυσικά συστήματα επεξεργασίας λυμάτων ονομάζονται αυτά που η επεξεργασία των λυμάτων διενεργείται με φυσικά μέσα και διεργασίας, όπως είναι οι φυσικές, οι χημικές και οι βιολογικές διεργασίες καθώς και ο συνδυασμός αυτών, οι οποίες λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον "υγρά απόβλητα - ατμόσφαιρα - έδαφος - φυτό". Όπως είναι γνωστό, διάφορες φυσικές, χημικές και βιολογικές διεργασίες συμβαίνουν στο φυσικό περιβάλλον με την αλληλεπίδραση του νερού, του εδάφους, της ατμόσφαιρας και φυτικών και ζωικών οργανισμών. Τα φυσικά συστήματα επεξεργασίας σχεδιάζονται έτσι, ώστε να χρησιμοποιούν τα πλεονεκτήματα τέτοιων φυσικών διεργασιών, στην επεξεργασία των υγρών αποβλήτων. Πολλές φορές οι διεργασίες που εμπλέκονται στα φυσικά συστήματα επεξεργασίας είναι οι ίδιες με αυτές που συμβαίνουν στα μηχανικά ή συμβατικά συστήματα επεξεργασίας, όπως είναι: η καθίζηση, η διήθηση, η μεταφορά αερίων, η προσρόφηση, η ιοντική εναλλαγή, η χημική κατακρήμνιση, η χημική οξείδωση και αναγωγή και η βιολογική μετατροπή και αποδόμηση και άλλες, που είναι μοναδικές σε φυσικά συστήματα επεξεργασίας, όπως είναι η φωτοσύνθεση, η φωτοοξείδωση και η πρόσληψη από τα φυτά. Στα φυσικά συστήματα οι διεργασίες συντελούνται με ‘φυσικές’ ταχύτητες και τείνουν να διενεργούνται περισσότερες από μία συγχρόνως, σε έναν ‘οίκοσυστηματικό αντιδραστήρα’, σε αντίθεση με τα μηχανικά συστήματα, στα οποία συμβαίνουν διαδοχικά και σε διαφορετικούς, σε σειρά αντιδραστήρες ή δεξαμενές, με επιταχυνόμενες ταχύτητες, ως αποτέλεσμα της εισρέουσας σε αυτές ενέργειας. (Metcalf and Eddy, 1991). Η γνώση των αντικειμένων της διαχείρισης των υδατικών πόρων, συμπεριλαμβανόμενης και αυτής των υγρών αποβλήτων, γίνεται όλο και περισσότερο απαραίτητη για την ελληνική πραγματικότητα. Η ανάγκη για ορθολογική διαχείριση των υδατικών πόρων και ιδιαίτερα η απαίτηση για βέλτιστους και αξιόπιστους σχεδιασμούς έργων διαχείρισης των υγρών αποβλήτων έγινε εντονότερη το 1991 ,μετά την έκδοση της Οδηγίας (91/271/ΕΟΚ) του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για την επεξεργασία των υγρών αστικών αποβλήτων (ΚΥΑ 5673/400/1997 για εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας), η οποία επιβάλει την εγκατάσταση ΜΕΥΑ σε όλες τις πόλεις τις Κοινότητας. Η χρησιμοποίηση μονάδων επεξεργασίας υγρών αστικών αποβλήτων αποτέλεσε το πρώτο βήμα για την προστασία των υδάτινων αποδεκτών. Η λειτουργία των συμβατικών μονάδων επεξεργασίας λυμάτων έδειξε ότι μεγάλο ποσοστό αυτών δεν αποδίδουν ικανοποιητικά, ιδίως σε μικρούς οικισμούς, εξαιτίας του μικρού κόστους λειτουργίας και συντήρησης, αλλά και της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού. Οι λόγοι αυτοί οδήγησαν στην αναζήτηση και εφαρμογή εναλλακτικών μεθόδων επεξεργασίας, που βασίζονται σε φυσικές διεργασίες, όπως είναι τα φυσικά συστήματα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων. Τα συστήματα αυτά παρουσιάζουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως πολύ χαμηλές απαιτήσεις σε ενέργεια, χαμηλό λειτουργικό κόστος, μη χρησιμοποίηση πρόσθετων χημικών μέσων και εύκολη, χαμηλού κόστους, συντήρηση. Το σημαντικότερο μειονέκτημά τους είναι η μεγάλη έκταση, που απαιτείται για τη λειτουργία τους, γεγονός που περιορίζει την εφαρμογή τους, κυρίως σε μικρές πόλεις και οικισμούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πράξη, η απαιτούμενη έκταση μπορεί να μειωθεί έως και 50% με τη χρήση ειδικής τεχνικής/ τεχνολογίας (πατέντα) από τους ειδικούς. Η βέλτιστη επιλογή συστήματος επεξεργασίας των υγρών αποβλήτων δεν είναι πάντα προφανής, αφού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, ενώ επιπλέον στη διαδικασία απόφασης λαμβάνουν μέρος πολλοί συμμετέχοντες με ποικίλα συμφέροντα. Στο πλαίσιο μίας ολοκληρωμένης προσέγγισης απαιτείται η εφαρμογή τόσο των συμβατικών όσο και των νεότερων μεθόδων. Η λήψη αποφάσεων σε θέματα διαχείρισης λυμάτων απαιτεί την αξιολόγηση εναλλακτικών αναπτυξιακών σεναρίων. Αυτή η διαδικασία αποτίμησης εναλλακτικών πρακτικών διαχείρισης προσπαθεί να ενσωματώσει μια σειρά τεχνικών, οικονομικών, κοινωνικών, ενεργειακών και περιβαλλοντικών παραμέτρων, ώστε να υπάρξει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση του θέματος. Στην τελική κατάταξη, το προτιμητέο σενάριο έχει το χαμηλότερο κατασκευαστικό και λειτουργικό κόστος και τη μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Δεν είναι όμως εύκολα αποδεκτό από την κοινωνία κι αυτό ίσως αποτελέσει πρόβλημα στην εφαρμογή του. Το σημείο αυτό είναι κρίσιμο κι απαιτεί σωστή πολιτική και ενημέρωση των πολιτών για τα πλεονεκτήματα του σεναρίου, τονίζοντας ιδιαίτερα το χαμηλό λειτουργικό κόστος, το οποίο επιβαρύνει τους ίδιους τους πολίτες. Η μέχρι τώρα εμπειρία έχει δείξει ότι τα φυσικά συστήματα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων, στις χώρες που εφαρμόστηκαν, είναι κατάλληλα από οικονομική σκοπιά για σχετικά μικρές αστικές περιοχές. Ένας επιπλέον λόγος, που τα αναδεικνύουν εξαιρετικά ενδιαφέροντα είναι το γεγονός ότι μειώνουν το μικροβιακό φορτίο των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων σε μεγαλύτερο βαθμό από τα συμβατικά συστήματα, χωρίς να απαιτείται η χλωρίωσή τους. Έτσι, μπορεί να γίνει άμεση επαναχρησιμοποίησή τους για άρδευση σε κατάλληλες καλλιέργειες, με προφανή οικονομικά οφέλη. Τελικά, η πίεση της Οδηγίας για την επεξεργασία των υγρών αστικών αποβλήτων αναγκάζει ακόμα και τους πληθυσμιακά μικρούς ημιαστικούς και αγροτικούς οικισμούς να εγκαθιστούν μονάδες επεξεργασίας λυμάτων. Για τέτοιους οικισμούς τα φυσικά συστήματα θα μπορούσαν να αποτελέσουν οικονομικά και περιβαλλοντικά βέλτιστη λύση. Οι φυσικές μέθοδοι επεξεργασίας και ιδιαίτερα οι τεχνητοί υγρότοποι τυγχάνουν σήμερα γενικής αποδοχής διεθνώς (EU, USA κ.λ.π.) αλλά και στη χώρα μας ως μια αξιόπιστη και κατάλληλη για μικρούς οικισμούς μέθοδος επεξεργασίας υγρών αστικών αποβλήτων. Ο σχεδιασμός όμως των ΕΕΛ με τεχνητούς υγροτόπους δεν ακολουθεί έστω και σε γενικές γραμμές κάποιες καθολικά αποδεκτές αρχές, κατευθύνσεις ή οδηγίες αλλά εξαρτάται πλήρως από τον εκάστοτε μελετητή καθώς δεν έχουν διαμορφωθεί επικρατούσες επιστημονικές απόψεις. Οι επιβλέπουσες τεχνικές υπηρεσίες των δήμων και οι ΤΥΔΚ συνήθως δεν διαθέτουν επαρκή εμπειρία και ενημέρωση ώστε να είναι σε θέση να προσδιορίσουν τη γενική προσέγγιση του σχεδιασμού. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού θα ήταν σκόπιμη η δημιουργία (π.χ. από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος) μιας τράπεζας δεδομένων με τα χαρακτηριστικά και την απόδοση των ΕΕΛ με φυσικά συστήματα που κατασκευάσθηκαν ή μελετήθηκαν στην Ελλάδα με σκοπό την υποβοήθηση διαμόρφωσης εθνικών προδιαγραφών σχεδιασμού.

ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΓΕΩΠΟΝΟΣ ΤΕ MSC
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ

7 «πιπεράτες» ερωτήσεις στους 7 «Κυβερνήτες» της Ελλάδος

Άρθρο του Καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου στο Φιλιατρά News

Εάν προσθέσουμε στα 4 πρόσωπα που μας ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ, δηλαδή τους 3 Αρχηγούς Κομμάτων κκ Παπανδρέου, Σαμαρά, Καρατζαφέρη και τον Πρωθυπουργό κ Παπαδήμο τους 3 εκπροσώπους των δανειστών μας του ΔΝΤ, της ΕΕ και της ΕΚΤ (την Τρόικα που τους εκπροσωπεί ενταύθα) καταλήγουμε στον συμβολικά σημαντικό (για κάποιους ίσως και «μαγικό») αριθμό ΕΠΤΑ!

Αφήνω στον ιστορικό του μέλλοντος να κρίνει εάν και οι 7 ήταν…υπέροχοι ή κάτι άλλο…
Επί του παρόντος αυτό που νιώθουμε ως Έλληνες είναι ότι μας βγάζουν δόντια και μας χειρουργούν ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΙΣΘΗΤΙΚΟ!...

4 «πιπεράτες» ερωτήσεις στους 4 «Κυβερνήτες» της ..........

πατρίδας μας που αφορούν τα τελευταία 37 χρόνια μετά την πτώση της Χούντας:

1/ Από το καλοκαίρι του 1974 όταν οι μακαρίτες Καραμανλής και Παπανδρέου ανέλαβαν την Πολιτική εξουσία διακυβέρνησης της χώρας μέχρι σήμερα πόσα δισεκατομμύρια (σε ευρώ) δημιούργησαν οι Έλληνες ως παραγωγοί αγαθών και υπηρεσιών;

2/ Οι αρχικές αγροτικές επιδοτήσεις, τα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα και άλλες παρεμφερείς επιδοτήσεις, και μαζί τα 4 πακέτα Στήριξης (Ντελόρ) σε τι ποσό ευρώ ανέρχονται;

3/ Σε τι ποσά ανήλθαν οι εισροές συναλλάγματος από Έλληνες του εξωτερικού, από την Ναυτιλία και τον Τουρισμό;

4/ Πόσα ευρώ «δανειστήκαμε» ως χώρα στο ίδιο διάστημα από 1974 έως σήμερα από τις περιώνυμες…ΑΓΟΡΕΣ;

Στις 4 το απόγευμα που θα συνεδριάσουν οι 4 «Κυβερνήτες» μας ας δούνε τις 4 απλές ερωτήσεις και ας μας απαντήσουν για να καταλάβουμε οι «μπουμπούνες-ιθαγενείς» πώς γίνεται να έχουν περάσει από τα χέρια των πολιτικών μας «ΑΜΕΤΡΗΤΑ» (τα χαρακτηρίζω έτσι επειδή κανείς ΠΟΤΕ δεν μας είπε πόσα ήταν) τρισεκατομμύρια ευρώ και να ΧΡΩΣΤΑΜΕ ακόμη 500 δισεκατομμύρια ευρώ;
Θα θέσω στους 3 της Τρόικα 3 ερωτήσεις για να μην παραπονεθούν:

1/ Πόσα δις ευρώ σας πλήρωσαν οι Έλληνες ως ΤΟΚΟΥΣ στα δανεικά;

2/ Σε ποιες τσέπες πήγαν τα τρισεκατομμύρια που ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ από το Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών;

3/ ποιοι τσέπωσαν τα τρισεκατομμύρια που σπαταλήθηκαν στα Ολυμπιακά Έργα και σε αγορές ΟΠΛΙΚΩΝ συστημάτων;

Το βραδινό δελτίο ειδήσεων του BEST TV της 6-2-2012





Μεσσηνιακές εφημερίδες της 7ης Φεβρουαρίου 2012

Κλικ στα πρωτοσέλιδα για μεγάλο μέγεθος.




Δείτε και τα πρωτοσέλιδα από τις Αθηναϊκές εφημερίδες.