Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Γ. Καραμπάτος. Επιστολή στους Δημάρχους της Μεσσηνίας για την τόνωση των Μεσσηνιακών Επιχειρήσεων.

Επιστολή στους Δημάρχους Μεσσηνίας απέστειλε σήμερα ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, Γιώργος Καραμπάτος ζητά την συνδρομή και των εξι δημάρχων του νομού μας στην προσπάθεια που έχει ξεκινήσει το Επιμελητήριο για την ενδυνάμωση της Μεσσηνιακής αγοράς.

Ο κ. Καραμπάτος στην επιστολή του τονίζει πως στο πλαίσιο της προσπάθειας του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας για την τόνωση των μεσσηνιακών επιχειρήσεων εν μέσω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη Μεσσηνία και την Ελλάδα και της πρωτοβουλίας «Συμμαχία για την Ενδυνάμωση Μεσσηνιακής Αγοράς» που έχει ξεκινήσει, ζητάμε με την επιστολή μας αυτή και τη δική σας συνεργασία και συμβολή.

Κλειδί για την επιτυχία αυτής της ..........

προσπάθειας είναι η ανάπτυξη της αλληλεγγύης μεταξύ Δήμων, φορέων και επιχειρήσεων της περιοχής μας, η οποία, στην προκειμένη περίπτωση, μεταφράζεται με το να προτιμώνται οι επαγγελματίες της Μεσσηνίας για την παροχή υπηρεσιών και την προμήθεια διαφόρων ειδών.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι βέβαια η έγκαιρη ενημέρωση των επιχειρηματιών μας για τις ανάγκες αυτές, έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν άμεσα και αποτελεσματικά. Για να επιτευχθεί αυτό, το Επιμελητήριο προτείνει να λειτουργεί ως δέκτης αυτών των πληροφο-ριών εκ μέρους σας, τις οποίες θα διαχέει άμεσα στις επιχειρήσεις της Μεσσηνίας.

Ελπίζοντας σε μια θετική ανταπόκριση εκ μέρους σας, επιτρέψτε μου να υπογραμμίσω ότι μόνο μέσα από τέτοιες τακτικές αλληλεγγύης και συνεργασίας θα ενισχύσουμε τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του τόπου μας που δίνουν καθημερινά μάχη για την επιβίωσή τους και θα κάνουμε ένα βήμα προς την ευημερία και την ενδυνάμωση της μεσσηνιακής αγοράς.

Με εκτίμηση,

Γεώργιος Καραμπάτος
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας

Η Νάντια Γιαννακοπούλου για το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Καλαμάτας

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καλαμάτας, διαμαρτύρεται έντονα, γιατί εδώ και εννιά (9) μήνες τα παιδιά, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Καλαμάτας, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νέο σύγχρονο και λειτουργικό κτίριο που κατασκευάστηκε από το ελληνικό Δημόσιο για να στεγάσει το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Καλαμάτας.

Το κτίριο προορίζεται για παιδιά με ιδιαίτερες ικανότητες που οι γονείς τους βιώνουν με το δικό τους τρόπο τη καθημερινότητα των παιδιών τους, αλλά και στους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται καθημερινά και μοχθούν πραγματικά για να διδάξουν αυτά τα παιδιά και να τα κάνουν να αισθανθούν ισότιμα μέλη της κοινωνίας μας.
Ως αιτιολογία για την καθυστέρηση αυτή, εμφανίζεται, .......

μία χρηματική οφειλή του ΟΣΚ και σε αυτήν οφείλεται, σύμφωνα με τον εργολάβο του έργου, το γεγονός ότι δεν έχει γίνει ακόμα η σύνδεση του ηλεκτρικού ρεύματος…

Πιο συγκεκριμένα, εδώ και εννέα (9) μήνες ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων βρίσκεται σε συχνή επικοινωνία με τους μηχανικούς του έργου, τον ΟΣΚ αλλά και το Υπουργείο Παιδείας, λαμβάνοντας κάθε φορά υποσχέσεις και δεσμεύσεις για την επίλυση του ζητήματος αυτού, αλλά μέχρι τώρα δυστυχώς το πρόβλημα παραμένει άλυτο με συνέπεια να στερούνται τα παραπάνω άτομα τη χρήση του έργου αυτού.

Σημειώνουμε, δε, το γεγονός ότι σήμερα το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. λειτουργεί σε μισθωμένο κτίριο και η μεταφορά του στο νέο κτίριο (που κόστισε περίπου 1,5 εκατομμύριο ευρώ), κοστίζει κάθε μήνα στον έλληνα φορολογούμενο ένα σημαντικό ποσό που δίνεται ως μίσθωμα. Κατόπιν αυτών,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

1. Πότε αναμένεται να μετεγκατασταθεί, επιτέλους, και να λειτουργήσει το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Καλαμάτας στο νέο υπερσύγχρονο και λειτουργικό κτίριο;

2. Πού οφείλεται η μεγάλη, αυτή, καθυστέρηση μετεγκατάστασης και ποιοί ευθύνονται για αυτήν;

Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου

Εγκύκλιος ΙΚΑ για αναγνώριση χρόνου σπουδών

Οδηγίες για την αναγνώριση του χρόνου σπουδών ως χρόνου ασφάλισης στο ΙΚΑ σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού νόμου (ν. 3863/2010), παρέχει η διοίκηση του Ιδρύματος με εγκύκλιό της προς τα υποκαταστήματα.

Η εξαγορά μπορεί να γίνει για τη συμπλήρωση του χρόνου, που απαιτείται για την θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος ή την προσαύξηση του ποσού της σύνταξης των ασφαλισμένων.

Συγκεκριμένα: ............

Τα πρόσωπα που μπορούν να ζητήσουν αναγνώριση του χρόνου σπουδών σαν συντάξιμου, είναι όσοι φοίτησαν σε ανώτερες ή ανώτατες σχολές, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό για την απόκτηση ενός μόνο πτυχίου, καθώς και όσοι σπούδασαν σε μέσες επαγγελματικές σχολές, δημόσιες ή ιδιωτικές, που έχουν αναγνωρισθεί από το κράτος, μετά τη συμπλήρωση του 17ου έτους της ηλικίας τους.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η απόκτηση πτυχίου ή διπλώματος ("δεν είναι δυνατή η αναγνώριση χρόνου σπουδών εάν δεν έχει αποκτηθεί πτυχίο ή δίπλωμα").

Οι μέσες επαγγελματικές σχολές θα ανακοινωθούν, όταν ολοκληρωθεί ο κατάλογος που συντάσσεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Ο χρόνος που θα αναγνωρίζεται θα είναι ίσος με τα επίσημα ακέραια έτη σπουδών της οικείας σχολής, τα οποία προβλέπονται κατά το χρόνο αποφοίτησης.

Αν κατά το χρόνο φοίτησης υπάρχει ασφάλιση σε οποιονδήποτε φορέα, δεν θα είναι δυνατή η αναγνώριση του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος και η αναγνώριση θα γίνεται μόνο για τα κενά ασφάλισης χρονικά διαστήματα.

Η αναγνώριση θα γίνεται στον κλάδο σύνταξης του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, για 25 ημέρες ανά μήνα και 300 κατ' έτος. Αν η ασφάλιση που τυχόν έλαβε χώρα κατά το χρόνο σπουδών είναι λιγότερη από 25 ημέρες κατά μήνα, θα πρέπει να συμπληρωθεί με χρόνο σπουδών μέχρι τις 25 ημέρες μηνιαίως.

Για την αναγνώριση απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:

1) Αίτηση ασφαλισμένου στο ΙΚΑ του τόπου κατοικίας του.

2) Ασφαλιστικά βιβλιάρια και στοιχεία άλλων φορέων για το αν υπήρξε ασφάλιση σε αυτούς κατά το χρόνο σπουδών του ασφαλισμένου.

3) Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86, στην οποία θα δηλώνεται ότι για το χρόνο αυτό δεν έχει λάβει χώρα ασφάλιση σε άλλο φορέα κύριας ασφάλισης ή το Δημόσιο και τον αιτούμενο αριθμό ημερών αναγνώρισης.

Ακόμη, θα δηλώνεται ότι ο ζητούμενος προς αναγνώριση χρόνος δεν έχει αναγνωρισθεί σε άλλο φορέα καθώς και τρόπος εξόφλησης της εισφοράς εξαγοράς (με δόσεις, εφάπαξ ή με παρακράτηση από τη σύνταξη).

4) Επικυρωμένο αντίγραφο πτυχίου ή διπλώματος της σχολής φοίτησης. Αν η φοίτηση πραγματοποιήθηκε σε ανώτατη ή ανώτερη σχολή της αλλοδαπής, θα πρέπει το πτυχίο να έχει αναγνωρισθεί ως ισότιμο με τα απονεμόμενα από τα ελληνικά ανώτατα ή ανώτερα εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή από την εκάστοτε αρμόδια Δημόσια Ελληνική Αρχή.

5) Βεβαίωση της σχολής για τον προβλεπόμενο χρόνο φοίτησης σ' αυτήν, καθώς και την συνολική χρονική περίοδο φοίτησης του αιτούντος. Σε περίπτωση που ο προβλεπόμενος χρόνος φοίτησης αναφέρεται στο Πτυχίο ή στο Δίπλωμα δεν απαιτείται η βεβαίωση. Αν η σχολή έχει ενταχθεί σε άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα ή έχει διακόψει τη λειτουργία, θα προσκομίζεται σχετικό έγγραφο του εποπτεύοντος φορέα, (Υπουργείο Παιδείας κ.λπ.).

6) Φωτοτυπία του δελτίου της αστυνομικής ταυτότητας (για τα πρόσωπα που ζητούν αναγνώριση χρόνου στις μέσες επαγγελματικές σχολές).

Η αναγνώριση γίνεται με καταβολή εισφορών, οι οποίες υπολογίζονται για κάθε μήνα με βάση το 25πλάσιο του ανειδίκευτου εργάτη που ισχύει κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, επί του ποσοστού του 29% της κύριας ασφάλισης.

Η καταβολή μπορεί να γίνει σε μηνιαίες δόσεις, ενώ ο αριθμός των δόσεων είναι ισάριθμος με τους αναγνωριζόμενους μήνες.

Σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής δόσης, συνεπάγεται επιβάρυνση με τα εκάστοτε προβλεπόμενα πρόσθετα τέλη. Εάν, πριν από την ολοσχερή εξόφληση των εισφορών θεμελιώνεται συνταξιοδοτικό δικαίωμα ή προσαυξάνεται το ποσό της σύνταξης, το υπόλοιπο του ποσού της εξαγοράς εξοφλείται με παρακράτηση κάθε μήνα από την σύνταξη ποσού ίσο με το 1/4 του ποσού της σύνταξης.

Αν οι ασφαλιστικές εισφορές πληρωθούν εφάπαξ εντός τριμήνου από την κοινοποίηση της απόφασης, παρέχεται έκπτωση 15%.

Το ποσοστό των εισφορών για την αναγνώριση, είναι 6%, (3% του εργοδότη και 3% του ασφαλισμένου).

ΟΓΑ: Νέα παράταση της απογραφής των συνταξιούχων

Νέα παράταση έως τις 11 Μαρτίου έδωσε ο ΟΓΑ στην προθεσμία κατάθεσης του απογραφικού δελτίου για όσους συνταξιούχους δεν πρόλαβαν να απογραφούν και να ενταχθούν στο νέο σύστημα πληρωμής συντάξεων.

Ο Οργανισμός πάντως ανακοίνωσε ότι δεν θα δοθεί άλλη παράταση πέραν της ανωτέρω καταληκτικής ημερομηνίας.
Το Απογραφικό Δελτίο μπορεί να κατατεθεί σε .........

Κατάστημα Τράπεζας ή στα ΕΛ.ΤΑ. που οι συνταξιούχοι επιθυμούν να καταβάλλεται η σύνταξή τους μέχρι και 11 Μαρτίου 2011.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ. "ΟΠΟΙΟΣ ΣΠΕΡΝΕΙ ΘΥΕΛΛΕΣ, ΘΕΡΙΖΕΙ ΚΕΡΑΥΝΟΥΣ"

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Περιφερειακού συμβούλου

Δυστυχώς η επίλυση του προβλήματος των εθνικών δρόμων, αποτελεί πλέον στις μέρες μας πρόβλημα με οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις. Τα συγκεκριμένα ΣΔΙΤ έχουν δημιουργήσει προβλήματα τόσο στην επικοινωνία και την μετακίνηση των κατοίκων που συνδέονται οι πόλεις τους μέσω των ¨ιδιωτικών¨ θα λέγαμε πλέον αυτοκινητοδρόμων, αλλά επιπλέον έχουν επηρεάσει λόγο του υψηλού κόστους διέλευσης και τα προϊόντα στο κόστος τους, αλλά και τον τουρισμό.

Είναι φαινόμενο για την Ελλάδα, το ότι δημιουργήθηκε ..........

ένα ολόκληρο απ΄ ότι φαίνεται κίνημα με το συνθηματολογικό όνομα «δεν πληρώνω» που έχει αρχίσει να πανικοβάλει τις δανείστριες τράπεζες, τις παραχορησιούχους εταιρείες και τον… Υπουργό Μεταφορών, ο οποίος τρέχει και δεν φτάνει. Όμως στο σύνολό της αυτή η ιστορία, είναι μια κοροϊδία εις βάρος των ελλήνων πολιτών μια και καλούνται να πληρώνουν διόδια σε δρόμους που θα…γίνουν στο μέλλον, άμεσο ή μη. Μην κοροϊδευόμαστε! Οι επιχειρηματίες είναι επιχειρηματίες. Πρόσφατα είδαμε την κοινή συνέντευξη των 5 κοινοπρακτικών σχημάτων όπου διαβάσαμε τα απίστευτα και απίθανα. Ενώ οι ίδιοι έχουν συνεισφέρει ψίχουλα στα έργα, απειλούν ότι οι δρόμοι δεν θα γίνουν ποτέ, διότι οι τράπεζες δεν τους δίνουν λεφτά, διότι τα επιτόκια που είχαν συμφωνήσει ήταν 2-2,5% (όμως τώρα οι τράπεζες δανείζονται στην διατραπεζική με 7% έως 10%), ότι δεν γίνονται έγκαιρα οι απαλλοτριώσεις, ότι η αρχαιολογία δεν προχωρά, κλπ, κλπ.

Με το γνωστό παραμύθι, ότι η επένδυσή τους δεν αποφέρει τα οφέλη που υπολόγιζαν αρχικά πιέζουν την Κυβέρνηση να αλλάξουν τις συμβάσεις ακόμα με ευνοϊκότερους όρους για αυτούς. Ο φόβος της γενίκευσης του κινήματος δεν πληρώνω, ο πανικός τους και η πίεση που δέχεται η Κυβέρνηση, ανάγκασαν τον Υπουργό κ. Ρέππα, να καταθέσει τροπολογία, να μεταβληθεί σε χωροφύλακα και όργανο των κατασκευαστών, καταθέτοντας Νόμο στη Βουλή για την μετατροπή της αστικής διαφοράς άρνησης πληρωμής μεταξύ ιδιωτών σε παράβαση του ΚΟΚ!! Δηλαδή πλημμέλημα…
Όμως εδώ συμβαίνουν αυτά που χαρακτηρίζουν την Ελλάδα αμπελοχώραφο.

Οι μεγαλοεργολάβοι φτιάχνουν και εκμεταλλεύονται αυτές τις ευνοϊκότατες συμβάσεις κυριολεκτικά τσάμπα. Δηλαδή σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών από τα 9 δις 500εκατ. ευρώ, που κοστίζουν όλοι οι δρόμοι, οι εργολάβοι θα βάλουν μόλις το 8,4%, του σύνολο δηλαδή των 800 εκατ. ευρώ και έχουν συμβάσεις 30 ετών εκμετάλλευσης!! Ούτε στην Ουγκάντα δεν γίνονται αυτά!! Δεν θα ασχολιόμουν με την Ολυμπία Οδό, εάν αυτή δεν συμπεριλάμβανε το τμήμα: Ελευσίνα, Κόρινθος, Πάτρα, Πύργος, Καλό Νερό, Τσάκωνα, που επηρεάζει σημαντικά την ανάπτυξη του Νομού Μεσσηνίας. Δεν θα μιλήσω για τα μαύρα χάλια του δρόμου Κόρινθος – Πάτρα, που μοιάζει σαν ρώσικη ρουλέτα, γιατί τα νούμερα έχουν σημασία και θα αναφερθώ μόνο σε αυτά. Δύο χρόνια έργο, έχουν δώσει 711 εκατ. ευρώ και για συντήρηση 155 εκατ. ευρώ. Δηλαδή 866 εκατ. ευρώ, όπως λένε οι ίδιοι οι κατασκευαστές και το Υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών, από διόδια έχουν εισπραχθεί 188 εκατ. ευρώ & οι τράπεζες έχουν προσφέρει 336 εκατ. ευρώ. Κάντε λογαριασμό και θα δείτε ότι οι μεγαλοεργολάβοι έχουν βάλει μόνο 98 εκατ. ευρώ. Εάν αφαιρέσετε το ΦΠΑ που έχει υποχρέωση να καταβάλει το δημόσιο που είναι 51 εκατ. ευρώ, τότε θα δείτε ότι η εργολαβία έχει βάλει μόλις 47 εκατ. ευρώ ή το 5% της συνολικής χρηματοδότησης!! Αυτό σημαίνει σύμβαση 30 χρόνια και τα οφέλη θα είναι στην τσέπη τους για 20-24 χρόνια μετά τις δαπάνες!! Μήπως καταλάβατε κάτι;

Πάμε τώρα στον ΜΩΡΕΑ (Κόρινθος, Τρίπολη, Τσακώνα, Καλαμάτα και Λεύκτρο, Σπάρτη) δηλαδή στον κεντρικό άξονα. Έως τώρα έχουν παραδοθεί 113 χιλιόμετρα, κάτι παραπάνω από το 50% από την Κόρινθο έως τα Παραδείσια. Βέβαια το χαράτσι σήμερα πέφτει κανονικά, και στο Σπαθοβούνι και στη Νεστάνη & στην Ασέα. Εδώ σημειώνω ότι υπάρχει και το εξής πρόβλημα και μιλώ για το πεσμένο κομμάτι του δρόμου που κατασκευάζεται στα Παραδείσια. Η εταιρεία πιέζει κατηγορώντας το Ελληνικό κράτος για την καθυστέρηση του έργου και την μη παράδοσή του (γέφυρα μαζί με τα 11 χιλιόμετρα δρόμου) από τον κόμβο στα Παραδείσια μέχρι την Τσακώνα, για τους αυτονόητους λόγους!! Έργο σημειωτέον που γίνεται με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου και που θα εκμεταλλευτεί ο…εργολάβος με τα διόδια! ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ!!

Η σύμβαση μεταξύ εργολάβου και ελληνικού δημοσίου, λέει ότι εάν το ελληνικό δημόσιο δεν παραδώσει την Τσακώνα μέχρι τις 30-4-2011, θα πληρώνει 150.000 ευρώ για κάθε μήνα καθυστέρησης!! ΔΟΞΑΣΤΕ ΤΟΥΣ!! Μέχρι τις 31-12-2010, οι δαπάνες του ΜΩΡΕΑ ήταν 712 εκατ. ευρώ & η Κοινοπραξία είχε βάλει το 14,7% δηλαδή 105 εκατ. ευρώ, που όμως στο τέλος του έργου θα πέσει στο τελικό 9%. Αυτό εάν δεν είναι προκλητικότατο σκάνδαλο!!! Εδώ τέλος, θα παραθέσω σχετικούς πίνακες πληροφόρησης των έργων.

1. ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ - ΤΣΑΚΩΝΑ.
Υπογραφή Σύμβασης: 2008
Διάρκεια Σύμβασης: 30 χρόνια
Κόστος Κατασκευής: 1.800.000.000 ευρώ
Παράδοση Έργου: 2014 (πράγμα απίθανο)
Κόστος μέχρι 31-12-2019: 866.000.000 ευρώ.
Διέθεσαν:
ΤΡΑΠΕΖΕΣ: 38,7%, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ: 12,7%, Ε.Ε: 5,4%, ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΔΙΟΔΙΩΝ: 1,7%, ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ: 11,3%, Τελική Συμμετοχή Ιδιώτη: 5,4% ή 47.000.000 ευρώ.

2. ΜΩΡΕΑΣ: ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΛΕΥΚΤΡΟ – ΣΠΑΡΤΗ.
Υπογραφή Σύμβασης: 2008
Διάρκεια: 30 χρόνια
Κόστος Κατασκευής: 1.071.000.000 ευρώ.
Χρόνος Παράδοσης: 2012 (δεν πιστεύω ότι θα το δούμε)
Κόστος μέχρι 31-12-2010: 712.000.000 ευρώ.
Διέθεσαν:
ΤΡΑΠΕΖΕΣ: 59%, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ: 17%, ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΔΙΟΔΙΩΝ: 6,7%, ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ: 14,7%, Τελική Συμμετοχή Ιδιώτη: 9% ή 105.000.000 ευρώ.

Και όμως υπάρχει λύση! Το άρθρο 37 του Νόμου 3559/2007, προβλέπει ρητά ότι μπορεί να γίνει επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων από το Ελληνικό Δημόσιο και τους εργολάβους της εκμετάλλευσης. Πρέπει όχι μόνο να σταματήσουν οι αυξήσεις, αλλά και να μειωθούν αμέσως οι τιμές των διοδίων, ακόμα και κάτω από την τιμή της αρχικής σύμβασης λόγο των ιδιαίτερων οικονομικών συνθηκών που περνά η χώρα, με παράλληλη κατάργηση των παράπλευρων διοδίων μέχρι την ολοκλήρωση των έργων. Να παύσουν να είναι τα διόδια, ακόμα ένας ανασταλτικός παράγοντας για την ανάπτυξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αλλά ακόμα περισσότερο του Νότου και της Μεσσηνίας.

Είναι προκλητικό πριν την παράδοση του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου, Τρίπολης, Καλαμάτας, να λειτουργούν σήμερα 3 σταθμοί διοδίων, Σπαθοβούνι, Νεστάνη & Ασέα (ανά 45 χιλιόμετρα) και να προβλέπονται συν δύο ακόμα, Λεύκτρου & Αγ. Φλώρου, με την ολοκλήρωση του έργου. Αν προστεθούν και οι δύο ακόμα σταθμοί διοδίων, Κορίνθου & Αττικής Οδού, για να πάει κάποιος από την Μεσσηνία στην Αθήνα και να επιστρέψει, θα θέλει μόνο για διόδια περίπου 30-35 ευρώ.

Το πρόβλημα είναι αλήθεια, ότι είναι πολυσύνθετο όπως το έκαναν, περίπλοκο όπως λειτουργεί και πολυπαραμετρικό, αλλά χρειάζεται πολιτική βούληση και διάθεση κόντρας στα διαπλεκόμενα κρατικών-πολιτικών παραγόντων και μεγαλοεργολάβων. Το θέμα ΔΙΟΔΙΑ γενικά όπως αρχικά διαμορφώθηκε και εξακολουθεί να διαμορφώνεται με τις αναγγελίες νέων αυξήσεων, είναι αδιαμφισβήτητα ένα σοβαρό κοινωνικό, οικονομικό και αναπτυξιακό πρόβλημα, που όμως στην βάση του είναι καθαρά πολιτικό και πρέπει άμεσα έτσι να αντιμετωπιστεί, πριν είναι αργά!!.

Σωτήρης Παναγιωτόπουλος

Ενστάσεις συμβολαιογράφων στο ν/σ για το «άνοιγμα» των επαγγελμάτων

Την αντίθεσή τής στη ρύθμιση του νομοσχεδίου για το «άνοιγμα» των επαγγελμάτων, που προβλέπει μεταξύ άλλων την πανελλαδική αύξηση του αριθμού των συμβολαιογράφων κατά 20%, εκφράζει η συντονιστική επιτροπή των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του με αφορμή τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου για το λεγόμενο «άνοιγμα των επαγγελμάτων» ο πρόεδρος της συντονιστικής επιτροπής, Κων. Βλαχάκης, «από την ελληνική κυβέρνηση και τους συντάκτες τού υπό ψήφιση νόμου, έχει γίνει αποδεκτό ότι ο συμβολαιογράφος δεν είναι επιχειρηματίας, αλλά δημόσιος λειτουργός, που εγγυάται την ασφάλεια των συναλλαγών και το δημόσιο συμφέρον».

Για το λόγο αυτό η αμοιβή του, σύμφωνα με το ..........

άρθρο 4 τού υπό ψήφιση νομοσχεδίου, καθορίζεται διοικητικά και δεν επιτρέπεται η διαπραγμάτευσή της. Για την εξυπηρέτηση επίσης των αναγκών της εθνικής οικονομίας, προβλέπεται στο νομοσχέδιο ότι η αμοιβή θα καθορίζεται σε ποσοστό, το οποίο θα μειώνεται όσο αυξάνεται η αξία του αντικειμένου της συναλλαγής.

Με τη δεύτερη ωστόσο παράγραφο του ίδιου άρθρου, επισημαίνει ο κ. Βλαχάκης, αναιρείται ο χαρακτήρας του συμβολαιογράφου, ως δημοσίου λειτουργού, δεδομένου ότι εισάγεται η «ελεύθερη διαπραγμάτευση», όταν πρόκειται να εισπραχθεί αμοιβή σε συμβάσεις στις οποίες, κατά την εισηγητική έκθεση, «η αξία του αντικειμένου της συναλλαγής είναι πολύ μεγάλη».

Οι συμβολαιογράφοι προτείνουν την απάλειψη της επίμαχης αυτής δεύτερης παραγράφου του εν λόγω άρθρου και την καθιέρωση «διοικητικά αναλογικής αμοιβής σε ποσοστό το οποίο θα μειώνεται ελαχιστοποιούμενο, όσο αυξάνεται η αξία του αντικειμένου της συναλλαγής».

Με τον τρόπο αυτό, όπως εκτιμούν, θα εξυπηρετείται πλήρως ο σκοπός της προαγωγής της εθνικής οικονομίας, όπως διατυπώνεται στην εισηγητική έκθεση, χωρίς να καταργείται ο δημόσιος χαρακτήρας της παροχής τής συμβολαιογραφικής υπηρεσίας.

Η συντονιστική επιτροπή του κλάδου εκφράζει επίσης την αντίθεσή της στην αύξηση του αριθμού των συμβολαιογράφων της χώρας κατά 20%, τονίζοντας ότι «η αγορά εργασίας στην Ελλάδα δεν είναι σε θέση να απορροφήσει επιπλέον αριθμό συμβολαιογράφων» γεγονός που επιβεβαιώνεται σε υπό εκπόνηση, μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Προσεχώς» στις Περιφέρειες η «Κάρτα του Μετανάστη»

Από τους επόμενους μήνες οι υπηρεσίες της Περιφέρειας θα είναι έτοιμες να υποδεχθούν το μέτρο της «Κάρτας Μετανάστη», σύμφωνα με τις διατάξεις του προγράμματος «Καλλικράτης».

Ή αρμοδιότητα για τα ζητήματα νόμιμης μετανάστευσης ανατίθεται σταδιακά στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις του κράτους με στόχο να περιέλθουν σε αυτές, πλήρως και κατ' αποκλειστικότητα, όλες οι σχετικές αρμοδιότητες.

Παράλληλα, σύμφωνα με το υπουργείο .........

Εσωτερικών, στους δήμους της χώρας ιδρύονται τα Συμβούλια Ένταξης Μεταναστών (ΣΕΜ), τα οποία θα προωθούν την κοινωνική ένταξη των νομίμων μεταναστών, που ζουν στη περιφέρειά τους.

Προβλέπεται επίσης η δημιουργία υπηρεσιών αλλοδαπών «μίας στάσης», που θα αντικαταστήσουν την έως σήμερα εμπλοκή διάφορων υπηρεσιών του δημόσιου. Στόχος είναι η ταχύτερη και πιο διαφανής ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης των αδειών διαμονής με τη μορφή της «Κάρτας Μετανάστη», αλλά και η σημαντική μείωση της ταλαιπωρίας του συναλλασσόμενου κοινού.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αντισυνταγματική η δημοσιοποίηση δηλωθέντων εισοδημάτων στο Διαδίκτυο

Όχι στη δημοσιοποίηση καταλόγων φορολογουμένων στο διαδίκτυο είπε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κρίνοντας ότι είναι αντισυνταγματική, αντίθετη στο χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Το υπουργείο Οικονομικών ζήτησε από την Αρχή (όπως προβλέπει η νομοθεσία) να γνωμοδοτήσει για το αν συνάδει με την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα η δημοσιοποίηση καταλόγων φορολογουμένων στο Internet.

Το υπουργείο Οικονομικών επικαλέστηκε, μεταξύ των άλλων, στην Αρχή ότι «η δημοσιοποίηση των καταλόγων των φορολογουμένων στο διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων αποτελεί ένα εύλογο μέτρο αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής».
Το υπουργείο με το μέτρο αυτό προσβλέπει στο .........

«να καλλιεργήσει κλίμα φορολογικής συμμόρφωσης με απώτερο στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής, καθόσον θα είναι πλέον προσβάσιμη η πληροφορία για το σύνολο των εισοδημάτων των φορολογουμένων».

Συγκεκριμένα, μέσω της δημοσίευσης των δηλουμένων εισοδημάτων θα ασκείται κοινωνική πίεση σε φορολογουμένους που φοροδιαφεύγουν προκλητικά, προκειμένου να δηλώνουν εισοδήματα ανάλογα με τα προφανή έσοδα τους ή τον τρόπο ζωής τους, υποστήριξε το υπουργείο Οικονομικών.

Από την πλευρά της η Αρχή σταθμίζοντας, αφενός, τις δυσμενείς επιπτώσεις, που ενέχει το επίμαχο μέτρο για την ελεύθερη συμμετοχή των ειλικρινών φορολογουμένων στην οικονομική και κοινωνική ζωή, καθώς και τους κινδύνους για τη διάπραξη σε βάρος τους εγκληματικών ενεργειών και, αφετέρου, τη λίαν αμφίβολη αποτελεσματικότητα του μέτρου για τον εντοπισμό και τη σύλληψη της φορολογητέας ύλης, έχει τη γνώμη ότι «η δημοσιοποίηση των φορολογικών καταλόγων διά της αναρτήσεώς τους στα καταστήματα των κατά τόπους δημόσιων οικονομικών υπηρεσιών και των Δήμων ή Κοινοτήτων, όπου εδρεύει δημόσια οικονομική υπηρεσία, καθώς και δια του Τύπου και στο διαδίκτυο δεν τηρεί την αρχή της αναλογικότητας για τον επιδιωκόμενο σκοπό της πάταξης της φοροδιαφυγής».

Συνεπώς, συνεχίζει η Αρχή, το εν λόγω μέτρο κρίνεται, κατά πλειοψηφία, ότι δεν συνάδει προς κανόνες υπέρτερης τυπικής ισχύος, όπως τα άρθρα 9Α και 25 παρ. 1 του Συντάγματος, 8 του Χάρτη Θεμελιωδών δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 6 παρ. 1 στοιχ. της Οδηγίας 95/46/ΕΚ και 9 παρ. 2 της Σύμβασης 108 (1981) του Συμβουλίου της Ευρώπης

Αντίθετα, η Αρχή επισημαίνει ότι η επιχειρούμενη από το υπουργείο Οικονομικών επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, που περιέχονται στους καταλόγους φορολογουμένων, για το σκοπό της επαλήθευσης του ΑΦΜ και των στοιχείων μητρώου (TAXIS net), καθώς και τον περιορισμό των συναλλαγών με πλαστά στοιχεία και παραστατικά, «συνάδει προς τις προαναφερόμενες διατάξεις υπέρτερης τυπικής ισχύος, προεχόντως διότι δεν αποκαλύπτονται πληροφορίες σχετικές με το εισόδημα των ενδιαφερομένων φορολογουμένων και το φόρο, που αναλογεί σε αυτό».

Ναυτεμπορική

Μόνο πρόστιμο τελικά για μη πληρωμή εισιτηρίου

Πταίσμα και όχι πλημμέλημα, όπως αρχικά είχε διατυπωθεί στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, θα είναι η μη πληρωμή εισιτηρίου στις συγκοινωνίες.
Με τη νέα ρύθμιση όποιος δεν πληρώνει εισιτήριο θα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο, ενώ η άσκηση ποινικής δίωξης εις βάρος του θα ασκείται μετά από έγκληση.
Σε ότι αφορά την μη πληρωμή των ..........

διοδίων διατηρείται η διάταξη που προβλέπει ότι θα υπολογίζεται ως παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Επίσης, στις αλλαγές που κατέθεσε ο κ. Ρέππας στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών προβλέπεται ότι οι εταιρείες του ομίλου ΟΑΣΑ μπορούν με απόφασή τους και στο πλαίσιο του εγκρινόμενου επιχειρησιακού σχεδίου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων από το Δημόσιο και τα ΝΠΔΔ ή για τις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Φορέα, να αξιοποιούν την ακίνητη περιουσία τους.

ΤΑ ΝΕΑ

Γραμμή καταγγελιών για τις ελλείψεις φαρμάκων

Συνεχίστηκαν και τον Ιανουάριο στη χώρα μας οι ελλείψεις φαρμάκων, απαραίτητων για σοβαρές ασθένειες όπως καρκίνος μαστού, υπέρταση, σχιζοφρένεια, άσθμα, αρθρίτιδα κ.ά. λόγω των παράλληλων εξαγωγών που προκάλεσε η μεγάλη μείωση στις τιμές στη χώρα μας.

Έτσι, ο ΕΟΦ αποφάσισε να λάβει νέα, αυστηρότερα μέτρα και να θέσει σε λειτουργία γραμμή καταγγελιών για τους πολίτες και τους φαρμακοποιούς.

Από την αξιολόγηση των δεδομένων για τις .......

ελλείψεις φαρμάκων για τον Ιανουάριο που ολοκλήρωσε χθες ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ), προέκυψε ότι το πρόβλημα ενδέχεται να δημιουργήσει κινδύνους για τη Δημόσια Υγεία, καθώς υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε 28 φάρμακα (69 μορφές), τα οποία εξάγονται σε μεγάλες ποσότητες στο εξωτερικό από 32 φαρμακαποθήκες επί συνόλου 170. «Για ορισμένα φάρμακα μάλιστα, οι εξαγωγές υπερβαίνουν το 80 % των συνολικών πωλήσεων για το 2010, γι΄ αυτό απαγορεύουμε άμεσα τις εξαγωγές τους», αναφέρει σε ανακοίνωση του ο ΕΟΦ.

Από την ερχόμενη Δευτέρα, μάλιστα, θα λειτουργεί η ειδική τηλεφωνική γραμμή «1142» στην οποία πολίτες και φαρμακοποιοί θα μπορούν να αναφέρουν ελλείψεις φαρμάκων στον ΕΟΦ. Η γραμμή θα λειτουργεί από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

Επιπλέον, για τον έλεγχο του φαρμάκου στην ελληνική αγορά ο ΕΟΦ από τον Απρίλιο αναμένεται να θέσει σε λειτουργία ειδική διαδικτυακή εφαρμογή για την άμεση ηλεκτρονική υποβολή των ελλείψεων. Ο ΕΟΦ θα αναρτά στην ιστοσελίδα του κατάλογο με τα φάρμακα που παρουσιάζουν ελλείψεις και πληροφορίες για πιθανά υποκατάστατά τους, καθώς και τα τυχόν αποθέματα που υπάρχουν στις φαρμακαποθήκες, ενώ θα προχωρήσει ξανά στην επιβολή χρηματικών ποινών σε εταιρείες, φαρμακαποθήκες και φαρμακεία που δεν διασφαλίζουν την επάρκεια της αγοράς σύμφωνα με τον νόμο. Στο τελικό στάδιο της διερεύνησης βρίσκονται 4 εταιρείες, 30 φαρμακαποθήκες και δεκάδες φαρμακεία.

Δείτε την λίστα φαρμάκων

TA NEA

Μορφή ηλεκτρονικής κάρτας αποκτά η άδεια παραμονής των αλλοδαπών

Τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας που θα περιλαμβάνει δύο βιομετρικά δεδομένα, δηλαδή μια ψηφιακή φωτογραφία προσώπου (τύπου διαβατηρίου) και δύο ψηφιακά δακτυλικά αποτυπώματα, καθώς επίσης και ολοκληρωμένο κύκλωμα ραδιοσυχνοτήτων (RFChip), ως μέσο αποθήκευσης, θα έχει πλέον η άδεια παραμονής των αλλοδαπών που διαμένουν νόμιμα στη χώρα μας.

Όπως επισημαίνει Το Βήμα online, η ........

απόφαση για την ηλεκτρονική κάρτα που θα τεθεί σε ισχύ μετά τις 20 Μαΐου 2011 ελήφθη από τον υπουργό Εσωτερικών κ. Γ.Ραγκούση προκειμένου η χώρα μας να εναρμονιστεί με τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η έκδοση της κάρτας των αλλοδαπών, όπως επισημαίνεται στη σχετική απόφαση, θα συνοδευτεί και με τον σταδιακό μετασχηματισμό των Υπηρεσιών Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων σε «υπηρεσίες μιας στάσης» («one stop shop»).

Ο μετασχηματισμός αυτός θεωρείται επιβεβλημένος εν όψει, πρώτον, της δημιουργίας και διαχείρισης Βάσης Δεδομένων αποκλειστικά από εντεταλμένα όργανα, δεύτερον, της αναγκαιότητας λήψης αυστηρών και επαρκών μέτρων ασφαλείας και ελέγχου των σχετικών διαδικασιών κατά τη συλλογή και τη διαχείριση των βιομετρικών δεδομένων, τρίτον, της ανάγκης μείωσης του χρόνου έκδοσης των αδειών διαμονής και, τέταρτον, της παροχής ολοκληρωμένων και ικανοποιητικών υπηρεσιών και επαρκούς πληροφόρησης στους συναλλασσομένους για τις υποθέσεις τους.

ΤΑ ΝΕΑ

Ανακοίνωση του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας

Οφειλόμενη προς τους συμπολίτες μας ενημέρωση, η οποία σκόπιμα μέχρι και σήμερα αποκρύπτεται από τα Μ.Μ.Ε. της Αθήνας, για τις αγωνιστικές μας κινητοποιήσεις, αλλά και τις θέσεις και απόψεις μας, για το δήθεν άνοιγμα του δήθεν κλειστού λειτουργήματός μας.

Οι δικηγόροι της Ελλάδας αγωνιζόμαστε για .............

τη διατήρηση της ελευθερίας του λειτουργήματός μας, που είναι σε άμεση συνάρτηση με τη διασφάλιση της σχέσης εμπιστοσύνης του οποιουδήποτε Έλληνα πολίτη, άσχετα από την οικονομική του τάξη με τον δικηγόρο του.

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο κατ’ άρθρο, αλλά και σε όλη τη κατεύθυνσή του, ένα σκοπό έχει. Την εξαφάνιση του δικηγόρου-λειτουργού, ελεύθερου και μαχόμενου, την τόνωση και ίδρυση νέων μορφών δικηγορικών εταιρειών για τη διασφάλιση και μόνο του κεφαλαίου. Και βέβαια τον αποκλεισμό του κάθε απλού Έλληνα πολίτη από την προσφυγή του στη δικαιοσύνη.

Ήδη έχουν νομοθετηθεί οικονομικές επιβαρύνσεις στις ποινικές και διοικητικές δίκες με αύξηση παραβόλων από 500 έως 1000%.

ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΛΕΜΕ:

- ΟΧΙ στην κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών, που προστατεύουν την αξιοπρέπεια και την ελευθερία, αμφίδρομα του πολίτη και του δικηγόρου.

ΖΗΤΟΥΜΕ την προστασία των ιδιαίτερα χαμηλών ελαχίστων αμοιβών των δικηγόρων και ιδίως των νέων και των συνεργατών τραπεζών, ασφαλιστικών εταιριών και κατασκευαστών, οι οποίοι θα κληθούν ελλείψει ενός κατώτατου ορίου προστασίας των ελαχίστων αμοιβών τους να παρέχουν τις υπηρεσίες τους αντί «πινακίου φακής».

- ΟΧΙ στις εταιρείες, που θα υπαλληλοποιήσουν τον λειτουργό δικηγόρο.

ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ στη δημιουργία δικηγορικών εταιριών με τη μορφή «χταποδιού» οι οποίες μέσω των ανά την Ελλάδα (σε απεριόριστο αριθμό) «εταίρων» τους θα συγκεντρώνουν δικηγορική ύλη –όση έχει απομείνει- στην έδρα της εταιρίας και με δεδομένο ότι οι «εταίροι» δε θα μπορούν να δικηγορούν αυτοτελώς εκεί που διατηρούν το γραφείο τους, θα λειτουργούν αφενός ως «υποκαταστήματα» των εταιριών, αφετέρου διεκπεραιωτικά.

Είναι ορατός ο κίνδυνος δημιουργίας ολιγοπωλιακών καταστάσεων (καρτέλ) που θα προκαλέσουν «ασφυξία» στην υποτιθέμενη «ελεύθερη» αγορά νομικών υπηρεσιών και νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Οι Έλληνες δικηγόροι αγωνιζόμαστε:

• για μια δυνατή δικαιοσύνη και

• όχι για μια δικαιοσύνη μόνο για τους δυνατούς

Συνεχίζουμε τον αγώνα και τις κινητοποιήσεις μας κατά του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση του δήθεν κλειστού δικηγορικού λειτουργήματος.

Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας και ενώνουμε την φωνή μας με όλους τους δικηγόρους της Ελλάδας.

Διαμαρτυρόμαστε για την κυβερνητική εμμονή να προωθήσει το νομοσχέδιο για το δήθεν άνοιγμα του δικηγορικού επαγγέλματος. Ένα νομοσχέδιο που οδηγεί στην απαξίωση και την εξόντωση του δικηγόρου προς εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων.

Για τους λόγους αυτούς δυναμώνουμε και εντείνουμε τον αγώνα μας:

• Συνεχίζουμε την αποχή από την άσκηση των καθηκόντων μας μέχρι και την Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011.

• Προχωράμε σε κατάληψη του Δικαστικού Μεγάρου Καλαμάτας και των Περιφερειακών Ειρηνοδικείων την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011 και ώρες 08.00 – 10.00 π.μ.

• Την ίδια ημέρα (Τετάρτη 16.2.2011):

* Κλείνουμε τα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας

* Απέχουμε πλήρως από την άσκηση όλων των καθηκόντων μας

* Ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Καλαμάτας δίνει συνέντευξη τύπου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης (ώρα 11:00 π.μ. στο Δικαστικό Μέγαρο) για να παρουσιάσει και να εξηγήσει τις θέσεις και τον αγώνα μας.

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΑΧΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ:

ΔΥΝΑΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

ΟΧΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΝΑΤΟΥΣ

Μεσσηνιακές εφημερίδες της 16ης Φεβρουαρίου 2011

Κλικ στα πρωτοσέλιδα για μεγάλο μέγεθος.
Τώρα και με τρόπο που δεν θα σας βγάζει pop up παράθυρα διαφημίσεων.