Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Η κρίση χτύπησε και το εμφιαλωμένο νερό.

Ραγδαία επιδείνωση παρουσίασε τον τελευταίο μήνα η κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού στα σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με στοιχεία της SymphonyIRI Group, οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού σε όγκο μειώθηκαν κατά 1,9% σχεδόν στο εννεάμηνο του 2011, όταν στο πρώτο εξάμηνο η πτώση των πωλήσεων δεν ξεπερνούσε το 1%.

Αρνητική είναι και η εικόνα όσον αφορά .......

στην αξία των πωλήσεων καθώς από την αρχή τρέχοντος έτους έως και τα μέσα Αυγούστου υποχώρησαν κατά 4,7% και διαμορφώθηκαν στα 45,9 εκατ. ευρώ έναντι 48,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ανά κατηγορία, οι πωλήσεις μεταλλικού νερού σε αξία σημειώνουν κάμψη της τάξης του 4%, στα 38,6 εκατ. ευρώ ενώ το ανθρακούχο νερό κινείται χαμηλότερα κατά 8%, στα 7,8 εκατ. ευρώ λόγω της ακριβότερης τιμής του. Η δραματική συρρίκνωση του οικογενειακού εισοδήματος και η έκρηξη της ανεργίας τείνουν να μετατρέψουν το εμφιαλωμένο νερό σε πολυτέλεια επισημαίνουν επαγγελματίας του κλάδου και εξηγούν πως «οι καταναλωτές έχουν πάντα την επιλογή να πιουν νερό από τη βρύση του σπιτιού τους». Εξίσου σημαντική είναι και η στροφή που παρατηρείται προς το νερό ιδιωτικής ετικέτας, το οποίο διευρύνει το μερίδιο του και κερδίζει έδαφος έναντι των "επώνυμων". Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, το μερίδιο του νερού ιδιωτικής ετικέτας υπεβαίνει το 10% και οι πωλήσεις του αυξάνονται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.

Προσφορές

Την ίδια ώρα, οι εμφιαλωτές νερού παραμένουν σε εγρήγορση και επιχειρούν -τουλάχιστον στα καταστήματα σούπερ μάρκετ- να αναθερμάνουν τη ζήτηση μέσα από «γενναίες» προσφορές και εκπτώσεις. Ιδιαίτερα σκληρή είναι η μάχη ανάμεσα στις ηγέτιδες δυνάμεις του κλάδου, την «Χήτος» που διακινεί το σήμα «Ζαγόρι» και την «Ηπειρώτικη Βιομηχανία Εμφιαλώσεως» η οποία ελέγχει το νερό «Βίκος». Σε ανάλογες ενέργειες προχωρούν και οι υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, όπως η Coca Cola 3E (Αύρα), η Pepsico HBH (Λουτράκι), η Nestle (Κορπή) και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (Ιόλη).

Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.