Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

«Λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη»

Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

«Λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη»

Τον τελευταίο καιρό έχει ξεκινήσει μια συζήτηση για λειτουργία του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης και ως πολιτικού. Το αεροδρόμιο της Τρίπολης είναι ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο, συγκεκριμένων χαρακτηριστικών σε ό,τι αφορά την κατασκευή του, τη γεωμορφολογία της περιοχής και τα βοηθήματα επικοινωνίας. Έχει συγκεκριμένες, περιορισμένες δυνατότητες για υποδοχή αεροσκαφών, καθώς είναι ένα αεροδρόμιο που εξυπηρετεί την 124 Πτέρυγα Βασικής Εκπαίδευσης.

Το αεροδρόμιο της Τρίπολης απέχει λιγότερο .........

από 80 χλμ. και, μετά την ολοκλήρωση του νέου δρόμου, περίπου μισή ώρα από την Καλαμάτα και πέραν των 100 χλμ. από το Ελ. Βενιζέλος και συνεπώς μπαίνουν κάποια ζητήματα, όπως της συνολικής εξυπηρέτησης της περιοχής με αεροπορική σύνδεση, της υποστήριξης της τουριστικής ανάπτυξης όλης της περιφέρειας και της εξασφάλισης των όρων λειτουργίας των υπαρχουσών δομών και της βιωσιμότητάς του.

Σχετικά με το τελευταίο, οι περιοχές όπου ήδη λειτουργούν πολιτικά αεροδρόμια, όπως εδώ το αεροδρόμιο Καλαμάτας, είναι απαραίτητο να μην αφεθούν στην τύχη τους και να μην υποβαθμιστούν με τη λειτουργία σε ελάχιστη απόσταση και άλλου πολιτικού αεροδρομίου με τεράστια κόστη σε μια κρισιμότατη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, αλλά να αναβαθμιστούν οι υπάρχουσες υποδομές του που έχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Συνεπώς, πρέπει να δούμε τις εκκρεμότητες που υπάρχουν για τη βελτίωση των υπαρχουσών υποδομών του, όπως ενδεικτικά η ολοκληρωμένη μελέτη για την ανάπτυξη του κόμβου του αεροδρομίου, η μελέτη για νέα αναδιάταξη των χώρων της αίθουσάς του και η εφαρμογή νέων όρων λειτουργίας του αεροδρομίου Καλαμάτας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των τσάρτερ.

Η δημιουργία και ενός άλλου πολιτικού αεροδρομίου ή η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου Τριπόλεως σε πολιτικό προϋποθέτει ειδικές μελέτες για την ανάπτυξή του, όπου θα περιλαμβάνονται οι προϋποθέσεις, οι μελλοντικές επιπτώσεις, οι όροι εξασφάλισης βιωσιμότητας των άλλων αεροδρομίων και προφανώς, τα μεγάλα κόστη. Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονταν μέχρι σήμερα τα ζητήματα και η τοπικιστική και κοντόφθαλμη αντιπαλότητα και προσέγγιση κορυφαίων πολιτικών στελεχών, ακόμη και για τη δομή των περιφερειών του ελληνικού κράτους καταδίκασαν πρόσφατα για μια ακόμη φορά την Πελοπόννησο να παραμείνει κατακερματισμένη σε τρεις Περιφέρειες και, ως εκ τούτου, οι προοπτικές ανάπτυξής της να είναι αρνητικές ή περιορισμένες. Κατόπιν αυτών,

Ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

1. Προτίθεται, όντως, η κυβέρνηση να μετατρέψει το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης σε πολιτικό, παρότι σε ελάχιστη απόσταση λειτουργεί το αεροδρόμιο Καλαμάτας; Να απαντηθεί επιτέλους υπεύθυνα, επίσημα και εγγράφως το θέμα αυτό χωρίς υπεκφυγές, παρερμηνείες, αναδιπλώσεις δηλώσεων και ανασκευές.

2. Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η αναβάθμιση και βελτίωση λειτουργίας του αεροδρομίου της Καλαμάτας, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως στις τωρινές ανάγκες για όλη την Περιφέρεια;

Η ερωτώσα βουλευτής,

Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.