Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

Κυριακάτικη κινητοποίηση στα διόδια της Ασέας

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Κάλεσμα συμμετοχής στην κινητοποίηση που προγραμματίστηκε για αύριο απηύθυναν χθες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Μεσσηνίας Ενάντια στα Διόδια. Όσοι διαφωνούν με την κατάσταση που επικρατεί στα διόδια, θα πρέπει να βρίσκονται αύριο στη 1.30 μετά το μεσημέρι στην οδό Ψαρών, στο ύψος του Διοικητηρίου, προκειμένου να μεταβούν στα διόδια της Ασέας και να σηκώσουν τις μπάρες, στο πλαίσιο της σχετικής πανελλαδικής κινητοποίησης.

«Το θέμα των διοδίων είναι παλιό, αλλά .........

οξύνθηκε, τελευταία, με τις συμβάσεις παραχώρησης που επιτρέπουν την εκμετάλλευση των εθνικών δρόμων από μεγάλες εταιρείες», παρατήρησε από την πλευρά του το μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Δημ. Κουφόγιαννης. Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν είναι αυτοχρηματοδότηση, αλλά συγχρηματοδότηση, καθώς οι εταιρείες στην πράξη δεν έχουν πληρώσει για την κατασκευή του έργου. Δανειοδοτήθηκαν με πολύ χαμηλό επιτόκιο, που είχε την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, και θα αποπληρωθεί από τα χρήματα που θα εισπραχθούν από τα διόδια. Υποστήριξε ακόμη ότι η κατασκευή των εθνικών δρόμων θα μπορούσε να γίνει μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ η κατασκευή των δρόμων από ιδιώτη είναι ένα κοινωνικό αγαθό που ιδιωτικοποιείται.

Οι αυξήσεις στα διόδια είναι πιο πάνω από τα υπόλοιπα αγαθά και το αποτέλεσμα είναι, όπως είπε ακολούθως, σε συνδυασμό με τη σκληρή λιτότητα, να έχει δημιουργηθεί αυτό το εκρηκτικό κλίμα. Ζητάμε, συνέχισε, να μη γίνουν οι δρόμοι μας είδος πολυτελείας, να παραμείνουν κοινωνικό αγαθό, να καταργηθούν όλα τα διόδια και να αναλάβει το Δημόσιο την κατασκευή και συντήρηση των δρόμων.

Οι φορτηγατζήδες

Με τη σειρά του ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, Αριστ. Ηλιακίδης, αναφέρθηκε στο μεγάλο κόστος διέλευσης από τους σταθμούς διοδίων. Για Αθήνα με επιστροφή είναι 70 ευρώ και για Θεσσαλονίκη 200 ευρώ, ενώ αν συνυπολογιστεί το κόστος των καυσίμων, οι διαδρομές είναι ασύμφορες.
Ζήτησε, λοιπόν, να καταργηθούν τα διόδια, για να σημειώσει ότι κάποια τμήματα είναι φτιαγμένα και κάποια άλλα όχι, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση, καθώς έχουν κρατήσει στο ίδιο ύψος τα κόμιστρα εδώ και 15 χρόνια.

Μεγάλο το κόστος

Τοποθετηθείς ο περιφερειακός σύμβουλος Θαν. Πετράκος επισήμανε την επιβάρυνση στις τιμές των αγροτικών προϊόντων, λέγοντας ότι το κόστος των διοδίων έως τη Θεσσαλονίκη αντιστοιχεί με 4 τόνους χυμοποιήσιμο πορτοκάλι ή 2 τόνους φαγώσιμο πορτοκάλι. Όπως παρατήρησε, στα έργα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα το κόστος κατασκευής είναι τρεις φορές μεγαλύτερο, για να προσθέσει ότι είναι μια καλή μηχανή για να κερδίζουν οι μεγάλες εταιρείες. Εξέφρασε δε την άποψη ότι αν αναλάμβανε το Δημόσιο, το κόστος των διοδίων θα ήταν στο 1/3 της σημερινής τιμής τους.

Συνεχίζοντας, παρατήρησε ότι τζαμπατζήδες δεν είναι οι πολίτες, αλλά το κράτος που χρωστά και δεν πληρώνει, ενώ πρόσθεσε ότι το κόστος των διοδίων στην Ευρώπη πληρώνεται μια φορά και είναι 30-47 ευρώ. Επιθέσεις Τέλος, από τη Συντονιστική Επιτροπή ο Ευάγ. Μάινας αναφέρθηκε στις επιθέσεις που δέχεται το κίνημα και σε δημοσιεύματα που ξεπερνούν τη δεοντολογία, προσθέτοντας ότι σε αυτούς θα απαντήσει το κίνημα ενάντια στα διόδια. Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «αν δεν υπήρχε το συγκεκριμένο κίνημα, ο Ρέππας και η παρέα του δε θα έταζαν μειώσεις. Το κάνουν για να αποφύγουν την πλήρη ανυπακοή. Οι δρόμοι είναι αγαθό, όχι παραγόμενο προϊόν από τον κάθε Μπόμπολα».

Θάρρος

1 σχόλιο:

  1. Αφου μπήκαν μέσα στο Κίνημα Κουκουεδοσυριζέοι, νοθεύεται και υπονομεύεται ο αγώνας.Τί κακό είναι με δαύτους?Να μην αφήνουν καμία πρωτοβουλία πολιτών "ακαπέλωτη".Να φύγουν, να πάνε αλλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.