Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

Καλαματιανοί για διόδια. Υπέρ εκείνων που δεν πληρώνουν

Μορφή κινήματος έχει πάρει η στάση αρκετών πολιτών οι οποίοι διαφωνούν με το αντίτιμο των διοδίων, το κρίνουν ως παράνομο και περνούν χωρίς να πληρώσουν, σηκώνοντας χειροκίνητα την μπάρα. Το κίνημα έχει, μάλιστα, αποκτήσει Συντονιστική Επιτροπή αλλά και ιστολόγιο (diodiastop.blogspot.com), όπου δίνονται στους ενδιαφερόμενους όλες οι απαραίτητες οδηγίες και επιχειρήματα κατά των συμβάσεων παραχώρησης των δρόμων σε κοινοπραξίες εταιρειών.

Ενήμεροι για τις συγκεκριμένες κινήσεις πολιτών .........

είναι οι Μεσσήνιοι με τους οποίους μιλήσαμε. Είχαν πολλά και ενδιαφέροντα να παρατηρήσουν, για τις τιμές, για τις συμβάσεις με τις κοινοπραξίες, για την κατάσταση των δρόμων, αλλά και για το ρόλο του δικτύου μαζικών συγκοινωνιών στο θέμα που έχει δημιουργηθεί με τα διόδια.

Νίκος Κονταξής «Ας τα πάνε και 100 ευρώ, αλλά να αποκαταστήσουν τους παλιούς δρόμους»

«Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να πληρώνουμε, αλλά πρέπει από την άλλη και αυτοί να αποκαταστήσουν τους δρόμους που έχουν καταστρέψει για να φτιάξουν αυτές τις αρτηρίες. Έχουν καταστρέψει όλους τους άλλους δρόμους, εκτός αυτών που έχουν διόδια, με αποτέλεσμα όποιο αυτοκίνητο κυκλοφορεί σε αυτούς να παθαίνει βλάβες. Τα χρήματα τα δικά μας που πληρώνουμε για να συντηρούνται οι δρόμοι, πού πηγαίνουν; Τα διόδια, ας τα πάνε και 10 ευρώ την κάθε δίοδο. Δικό τους θέμα και δικαίωμά τους είναι. Αφού το επιτρέπει το κράτος, καλά κάνουν. Ας τα πάνε και 100 ευρώ. Με την ίδια λογική που τα αυξάνουν κάθε φορά, τη στιγμή που υπάρχει κρίση και όλα έχουν μειώσεις, ας τα πάνε όπου θέλουν. Από εκεί και πέρα, ας μην κινείται κανείς σε αυτούς τους δρόμους. Υποχρεωτικά, πρέπει να φτιάξουν τις άλλες αρτηρίες που υπήρχαν. Να τις αποκαταστήσουν, ώστε να μπορεί ο πολίτης να επιλέξει από πού θα πάει. Να έχει επιλογή. Χρήματα για να συντηρούν και να εκσυγχρονίζουν τους δρόμους, παίρνουν. Τώρα, τι τα κάνουν και ποιοι τα τρώνε, είναι ένα άλλο θέμα».

Παναγιώτης Μπιμπής «Σε λίγο θα συμφέρει να πηγαίνουμε με το αεροπλάνο!»

«Πήγα προχθές στην Αθήνα κα πλήρωσα 30 ευρώ. Συν οι βενζίνες, 100 ευρώ. Είναι απαράδεκτες οι τιμές. Πιστεύω ότι θα έπρεπε να είναι γύρω στα 15 ευρώ συνολικά τα διόδια. Η τιμή είναι πάρα πολύ υψηλή και πρέπει οπωσδήποτε να μειωθεί, να γίνει κάτι. Οι δρόμοι που έχουν γίνει είναι, βέβαια, ασφαλείς. Αυτό δεν το αμφισβητώ. Από την άλλη, όμως, κατανοώ και αυτούς που δεν πληρώνουν. Είναι πολλά τα λεφτά. Σε λίγο θα συμφέρει να πηγαίνουμε με το αεροπλάνο!».

Κώστας Καραντουνής «Για διαδρομή μιάμισης ώρας πληρώνουμε πέντε διόδια»

«Το θέμα έχει παραγίνει. Για τη διαδρομή μιάμισης ώρας, πληρώνουμε πέντε διόδια. Αυτό πρέπει να κοπεί, να αλλάξει οπωσδήποτε. Πόσο, δηλαδή, θα το πάνε τελικά; Αυτό που ωθεί τους ανθρώπους να μην πληρώνουν είναι η υψηλή τιμή, αλλά και ότι τα διόδια είναι πάρα πολλά για τη συγκεκριμένη απόσταση. Γίνονται συνέχεια αυξήσεις. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα. Εγώ μέχρι στιγμής δεν έχω σηκώσει την μπάρα, να περάσω χωρίς να πληρώσω. Δεν ξέρω τι θα έκανα σε ένα επόμενο ταξίδι. Πάντως, κατανοώ τους ανθρώπους που δεν πληρώνουν».

Γιάννης Σ. «Το σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσε να είναι η εναλλακτική λύση»

«Είναι σημαντικό, αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον να τα παγώσουν, να μην αυξηθούν άλλο οι τιμές στα διόδια. Αν και στο δίκτυο της Πελοποννήσου είναι κάπως νορμάλ οι τιμές, σε σχέση με τους δρόμους προς Θεσσαλονίκη για παράδειγμα. Η οικονομική κρίση, η ακρίβεια, ο πληθωρισμός και η μείωση των μισθών έχουν φέρει τον κόσμο σε άσχημη κατάσταση και πρέπει να γίνει κάτι και στην περίπτωση των διοδίων. Εκείνη που είναι εντελώς απαράδεκτη, είναι η εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών. Πληρώνουμε διόδια και ο δρόμος είναι σαν επαρχιακός. Εκεί είναι κοροϊδία να πληρώνεις. Επιπλέον, έχει σταματήσει το τρένο στην Πελοπόννησο. Το δίκτυο συγκοινωνιών είναι ανεπαρκές. Αναγκαστικά, επομένως, οι πολίτες θα περάσουν από διόδια. Το σιδηροδρομικό δίκτυο το έχουν παρατήσει. Θα μπορούσε να είναι μια καλή λύση».

Γιάννης Αλτουβάς «Κανονικά δεν έπρεπε να δίνουμε ούτε φράγκο»

«Είναι απαράδεκτα και τα χρήματα που πληρώνουμε στα διόδια και ο αριθμός των διοδίων μέχρι την Αθήνα. Κανονικά δεν έπρεπε να δίνουμε ούτε φράγκο. Προσωπικά, δεν έχει τύχει να ταξιδέψω και να μην πληρώσω διόδια. Είναι πάρα πολύ υψηλή η τιμή, αλλά είναι και η γενικότερη αγανάκτηση που κάνει τον κόσμο να μην πληρώνει. Μας τα παίρνουν από παντού. Σε λίγο θα κυκλοφοράμε χωρίς μία. Αυτούς που περνάνε χωρίς να πληρώσουν τους δικαιολογώ. Καλά κάνουν, αλλά θα γίνει μπέρδεμα. Θα μπλέξουν, αυτό είναι το πρόβλημα, δε θα το αφήσουν οι άλλοι έτσι».

Γιώργος Π. «Τα διόδια είναι παράνομα»

«Εκείνο που με ενοχλεί εμένα πιο πολύ στο κίνημα είναι η στάση των δημοσιογράφων, που θεωρούν τους ανθρώπους αυτούς σαν να είναι μια ομάδα τσαρλατάνων, οι οποίοι αρνούνται να πληρώσουν με τσαμπουκά. Κατ’ αρχάς, δεν αφήνουν, σε όλες τις ομιλίες, τον κόσμο να πει ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που δεν πληρώνουν. Οι πραγματικοί λόγοι είναι ότι πρόκειται για μια παράνομη σύμβαση του κράτους με ιδιώτες. Στην ουσία, είναι κάποιος ιδιώτης ο οποίος έχει κλείσει με μια μπάρα τους δρόμους. Θα μπορούσε να είναι ο καθένας μας. Να κλείσει τους δρόμους και να σταματά την κυκλοφορία αν κάποιος δεν πληρώσει αντίτιμο. Νομίζω ότι εκεί εντοπίζεται η στάση. Απλώς, έχουν δοθεί λάθος εντυπώσεις, ότι το κίνημα γίνεται για τα ακριβά διόδια και όχι για το ότι είναι παράνομα τα διόδια. Εκεί είναι, πιστεύω, το μεγάλο λάθος».

Ευάγγελος Σκουρλέτης «Τα χρήματα που δίνουμε για τέλη κυκλοφορίας πού πηγαίνουν;»

«Δεν είναι, νομίζω, η καλύτερη λύση και λογική, να πολεμάς ένα σύστημα με το να μην πληρώνεις διόδια. Θεωρώ ότι έχουν γίνει καλοί δρόμοι. Καλώς ή κακώς, αυτή είναι η πραγματικότητα. Οι κοινοπραξίες έχουν βάλει λεφτά, αλλά θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ ακριβό το αντίτιμο των διοδίων. Εκεί στέκομαι. Δε στέκομαι στις ακραίες λογικές. Ούτε να σπας τις μπάρες, ούτε να παίζεις ξύλο. Θεωρώ ότι με ένα συντονισμένο αγώνα θα περαστεί ένα μήνυμα, να κατέβει η τιμή των διοδίων. Είναι απαράδεκτο να πληρώνεις Αθήνα – Καλαμάτα 20 ευρώ.
Σαφώς και η αύξηση των διοδίων έχει επηρεάσει τις μετακινήσεις μου. Δεν το βλέπετε κι εσείς; Είναι γεμάτα τα λεωφορεία. Εγώ που κινούμαι συνεχώς πάνω - κάτω, Αθήνα – Καλαμάτα, το σκέφτομαι πολλές φορές να αποφύγω κάποιο ταξίδι που πριν το έκανα πιο ελεύθερα. Θεωρώ ότι ναι μεν οι δρόμοι είναι καλοί και υπάρχει οικονομία στη βενζίνη – γιατί ο καλός ο δρόμος εξοικονομεί βενζίνη -, αλλά δεν είναι δυνατό να μας ζητούν τόσα χρήματα για διόδια, τη στιγμή που πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας. Και μάλιστα, αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, από 200 ευρώ μέχρι 1.000. Τα χρήματα που δίνουμε για τέλη κυκλοφορίας πού πηγαίνουν; Δεν πηγαίνουν για τους δρόμους; Ας συμβάλλει και λίγο το κράτος. Να το δώσει στην κοινοπραξία – ώστε να είναι καθαρός ο δρόμος, με τις τουαλέτες του -, αλλά όχι με τέτοιο αντίτιμο. Είναι υπερβολικό. Κάπου έχει ξεφύγει ο έλεγχος με τις κοινοπραξίες. Δε βάζω την κρίση μπροστά. Θεωρώ ότι είναι εφικτό να χαμηλώσουν οι τιμές. Οι κοινοπραξίες παίρνουν ήδη αρκετά λεφτά. Μπορούν να κατέβουν, ναι».

Αλτίν Τόσκα «Καλύτερα να πηγαίνεις με λεωφορείο»

«Είναι πολύ υψηλή η τιμή των διοδίων, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Αναγκαστικά πρέπει να πληρώνουμε. Δεν ξέρω κατά πόσο θα υπάρξουν αργότερα προβλήματα για τους πολίτες που δεν πληρώνουν. Προσωπικά, δεν πηγαίνω συχνά στην Αθήνα, οπότε οι μετακινήσεις μου δεν έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα. Είναι, όμως, πολλά τα χρήματα που απαιτούνται. Το σκέφτεσαι. Καλύτερα να πας με λεωφορείο στην Αθήνα, παρά με αυτοκίνητο».

Θάρρος

ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Επίσης ένα άλλο ιστολόγιο για το Πανελλαδικό συντονιστικό είναι και το epitropesdiodiastop.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.