Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Ολυμπία Οδός: Κυβέρνηση και υπουργείο «απλοί θεατές»

Να σταματήσουν η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να παρακολουθούν τις εξελίξεις «ως απλοί θεατές» και να παρέμβουν άμεσα, προκειμένου να υπάρξει ταχεία αποπεράτωση των έργων προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, ζήτησε με δήλωσή του ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ημαθίας Μιχ. Χαλκίδης.

Αφορμή ήταν οι εξελίξεις που δείχνουν διετή τουλάχιστον καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (Ολυμπία Οδός).

Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως πρόκειται ........

για έργο που προγραμματίσθηκε, μελετήθηκε, δημοπρατήθηκε και ξεκίνησε επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή. Η έναρξη παραχώρησης έχει ημερομηνία 4/8/2008 και το πέρας των εργασιών προβλεπόταν για το 2012.
Προσθέτει ότι, όπως παραδέχθηκαν οι εκπρόσωποι του παραχωρησιούχου, το χρονοδιάγραμμα κατασκευής βρίσκεται πλέον στον αέρα και κανείς από το αρμόδιο υπουργείο δεν μπορεί να ανακοινώνει συγκεκριμένες προθεσμίες παράδοσης επιμέρους τμημάτων. Το πρώτο τμήμα που ίσως παραδοθεί το 2013 είναι το τμήμα Αρχαία Κόρινθος- Κιάτο, γεγονός που με βεβαιότητα οδηγεί σε παράδοση του όλου έργου μετά το 2014, ήτοι με διετή τουλάχιστον καθυστέρηση.

Ο κ. Χαλκίδης επισημαίνει πως μετά από σύσκεψη του υφυπουργού Ι. Μαγκριώτη με φορείς της Αχαΐας, προ μηνός περίπου, είχε παρουσιασθεί ότι «λόγω των ενεργειών της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στον ένα χρόνο διακυβέρνησης το ποσοστό απόδοσης απαλλοτριωμένων χώρων στους κατασκευαστές ήταν 77% στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα, 46% στο Πάτρα – Πύργος και 0% στο τμήμα Πύργος - Τσακώνα», που, όμως, διαψεύδεται από τον παραχωρησιούχο, ο οποίος μιλά για απώλεια εσόδων 100 εκατ. ευρώ.
Προκαλεί εντύπωση ότι στο τμήμα Πύργος - Τσακώνα δεν έχουν αποδοθεί καθόλου ελεύθεροι χώροι, ενώ παραμένει ακόμη το πρόβλημα στο τμήμα διέλευσης του αυτοκινητόδρομου αυτού από την περιοχή της Λίμνης Καϊάφα, όπου η Ν.Δ. είχε προτείνει από τις 29 Απριλίου ως άμεση λύση την επιλογή της «μηδενικής λύσης», την επάνοδο δηλαδή της χάραξης στην υφιστάμενη οδό, λόγω του φυσικού κάλλους της περιοχής.
Πρόσθεσε πως έχει κληθεί εγγράφως το αρμόδιο υπουργείο να ξεκινήσει νέα μελέτη σχετικά με το τμήμα των 5 χλμ. της λίμνης Καϊάφα, που θα βρίσκει σύμφωνους τους περιβαλλοντικούς φορείς και την τοπική κοινωνία και ταυτόχρονα θα είναι αποδεκτή από το Συμβούλιο Επικρατείας.

Τονίζει δε πως «οποιαδήποτε άλλη εξέλιξη θα ενισχύσει τους φόβους μας ότι σχεδιάζεται από την πλευρά της κυβέρνησης ακύρωση της κατασκευής του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό, για την οποία θα είναι υπόλογη απέναντι στους πολίτες της Πελοποννήσου. Το κράτος έχει συνέχεια και εγκεκριμένες μελέτες και έργα θα πρέπει να συνεχίζονται και να ολοκληρώνονται».

Θάρρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.