Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

Επαναφορά της απόσυρσης αυτοκινήτων ρίχνει στο τραπέζει ο ΕΒΕΑ

Πρόταση στην κυβέρνηση κάνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας κ. Κ. Μίχαλος για πρόγραμμα επιδότησης προκειμένου να ανανεωθεί ο στόλος των παλιών Ι.Χ. επιβατηγών αυτοκινήτων.

Η πρόταση του προέδρου του ΕΒΕΑ, αποφέρει αφενός όφελος 483,5 εκατ. ευρώ στο δημόσιο και αφετέρου προσφέρει ανάσα στους εμπόρους των αυτοκινήτων, οι οποίοι το 2009 «μέτρησαν» 1.000 λουκέτα.

Ο κ. Μίχαλος απέστειλε σχετική επιστολή στον ..........

υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου και την υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τ. Μπιρμπίλη με την οποία ζητά αντί να επανέλθουν τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων του 2011 στα επίπεδα του 2009 (απώλεια εσόδων 400 εκατ. ευρώ) να επιδοτηθεί με 500 ευρώ κάθε όχημα που θα αντικαθίσταται και με 112 ευρώ ετησίως η απαλλαγή του από τα τέλη κυκλοφορίας. Έτσι εκτιμά ότι θα κυκλοφορήσουν 40.000 νέα οχήματα και με τον ΦΠΑ και τα τέλη ταξινόμησης το δημόσιο θα έχει πρόσθετα έσοδα 108 εκατ. ευρώ. Μείον τα 24,5 εκατ. ευρώ από τις επιδοτήσεις, το καθαρό αποτέλεσμα θα είναι 83,5 εκατ. ευρώ. Έτσι μαζί με τα 400 εκατ. ευρώ προκύπτει το συνολικό όφελος 483,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΑ: «Αντί της επαναφοράς των τελών κυκλοφορίας του 2011 στα επίπεδα του 2009 (δηλ. μείωση τους), όπως είχε αναφερθεί στην αρχή του έτους, που θα επέφερε μείωση των δημοσίων εσόδων κατά 400εκ. ευρώ, διατήρηση τους, και νομοθέτηση ‘στοχευμένης ανανέωσης στόλου’ με επιδότηση 500 ευρώ αποσυρόμενο όχημα, για αντικατάσταση παλαιών οχημάτων (τεχνολογιών EURO 0,1,2) με νέα, των οποίων οι εκπομπές CO2 να είναι μέχρι 150 gr/km. Τα όρια αυτά θα αποτελέσουν απόλυτα πράσινη κατεύθυνση, συμβατή με τις νομοθετικές ρυθμίσεις της Ε.Ε. και τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Ως επιπλέον κίνητρο θα θεσπιστεί η απαλλαγή του οχήματος αντικατάστασης από τα τέλη κυκλοφορίας πέντε ετών (112 ευρώ ανά έτος). Η ρύθμιση αυτή εκτιμάται πως θα προσθέσει 40.000 οχήματα στην αγορά ετησίως (αύξηση 25%).»

Επιπλέον, ο κ. Μίχαλος λέει πως με την πρόταση αυτή:

Πέραν του εισπρακτικού θετικού αποτελέσματος το πρόγραμμα έχει τα εξής θετικά αποτελέσματα:

Ανανεώνει το στόλο, με προφανή περιβαλλοντικά οφέλη

Ενισχύει τη χειμαζόμενη αγορά και τονώνει την απασχόληση σε βάθος 10ετίας, όσο δηλαδή εκτιμάται πως μπορεί να ισχύσει το μέτρο

Περιορίζει τις εκπομπές CO2 σε 150gr/km

Επειδή οι εκπομπές είναι ανάλογες του βάρους/μεγέθους του οχήματος, το πρόγραμμα αφορά σε μικρού μεγέθους αυτοκίνητα

Βελτιώνει τις κυκλοφοριακές συνθήκες, λόγω της ενθάρρυνσης απόκτησης μικρού μεγέθους οχημάτων

Εξασφαλίζει τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά, λόγω του ότι τέτοιου τύπου αυτοκίνητα παράγονται από τους περισσότερους κατασκευαστές

Επιφέρει χαμηλές καταναλώσεις καυσίμων, γεγονός που ευνοεί τα μικρά και μεσαία εισοδήματα τα οποία επηρεάζονται κυρίως από τη δύσκολη σημερινή οικονομική κατάσταση.

Πηγή: Ημερησία

1 σχόλιο:

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.