Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Απόφαση - Κόλαφος για Φλαούνα και ΝΕΤ. Αποκάλυψη της Μεσσηνιακής Εφημερίδας "ΦΩΝΗ".

ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΦΙΛΙΑΤΡΑ NEWS ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ


15ΕΤΗΣ ΑΡΓΟΜΙΣΘΙΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕ ΟΜΟΦΩΝΑ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΜΙΣΘΩΝ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΚΑΤΑΒΟΛΩΝ ΜΕ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟ ΕΥΘΥΝΩΝ

ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΜΠΑΤΖΕΛΗ Η ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ-ΦΑΝΤΑΣΜΑ

ΚΑΤΑΙΓΙΣΤΙΚΕΣ είναι οι εξελίξεις στην «υπόθεση Φλαούνα» που είχε αποκαλύψει ο δημοσιογράφος Γεράσιμος Λιόντος στην εφημερίδα «Κόντρα», τον περασμένο Ιανουάριο και δημοσιοποίησαν στη Μεσσηνία η τηλεόραση Best και η «ΦΩΝΗ».

Πρόκειται για την αργομισθία του δημοσίου υπαλλήλου - φάντασμα Νίκου Φλαούνα, διευθυντή, διευθύνοντος συμβούλου και μετόχου της Νότιας Ελληνικής Τηλεόρασης (ΝΕΤ), στην οποία ο εν λόγω δημοσιογράφος και καναλάρχης σχολιάζει καθημερινά, ως τιμητής των πάντων την πολιτική και τοπική επικαιρότητα, με ιδιαίτερα έφεση στα… οικονομικά ζητήματα!
Μάλιστα ο ίδιος σε μια πολύωρη «απολογία» του, ........

στο κανάλι του ΝΕΤ, τρεις ημέρες μετά την αποκάλυψη είχε αρνηθεί ότι ήταν δημόσιος υπάλληλος, υποστηρίζοντας ότι είναι στόχος ο ίδιος και το κανάλι του… ύποπτων καταστάσεων!!! Βέβαια, την ίδια στιγμή που έλεγε αυτά είχε υποβάλλει παραίτηση ζητώντας να έχει αυτή… αναδρομική ισχύ από τις αρχές του χρόνου(!!!) προφανώς για να θολώσει τα νερά…
Μετά τις αποκαλύψεις και τα δημοσιεύματα η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατερίνα Μπατζελή απευθύνθηκε στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για τη νομική διερεύνηση της υπόθεσης.

Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με ομόφωνη απόφασή του εξέδωσε την υπ’ αρ. 134/2010 γνωμοδότησή του, η οποία αποτελεί κόλαφο για τον Νίκο Φλαούνα, αφού διαπιστώνει ότι από τις 2-8-1996 περιήλθε σε κατάσταση αργομισθίας, για την οποία ευθύνεται, αφού ελάμβανε μισθούς από το Δημόσιο χωρίς να προσφέρει υπηρεσίες σε αυτό.

Η ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ

Σύμφωνα με την ομόφωνη γνωμοδότηση, που ήδη παραδόθηκε στην υπουργό Κ. Μπατζελή, του Ν.Σ.Κ., τη σύνθεση του οποίου αποτελούσαν ο Δημ. Αναστασόπουλος, αντιπρόεδρος του Ν.Σ.Κ., ως πρόεδρος, Ανδρέας Φυτράκης, Ιωάννης Χαλκιάς, νομικοί σύμβουλοι, ως μέλη και Κων/να Χριστοπούλου, πάρεδρος Ν.Σ.Κ., ως εισηγήτρια έχουμε:

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

«Από την υπαγωγή των συγκεκριμένων πραγματικών περιστατικών υπό τις προεκτεθείσες διατάξεις συνάγονται τα εξής:

Α. Ο Νικ. Φλαούνας, διοικητικός υπάλληλος ΔΕ με σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ), με τις υπ' αριθ. 315172/31-5-1989 και 319161/9-6-1989 ,Κ-ΥΑ, μεταφέρθηκε, ως πλεονάζον προσωπικό από την ΑΓΡΕΞ στο Υπουργείο Γεωργίας και τοποθετήθηκε, με την υπ' αριθ. πρωτ. 353355/17-10-1989 απόφαση του Γενικού Γραμματέα του παραπάνω Υπουργείου, στο Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων του Υπουργείου. Ακολούθως με την υπ' αριθ. πρωτ. 336384/17-7-1996 απόφαση του Γενικού Γραμματέα του ιδίου Υπουργείου , μετακινήθηκε λόγω υπηρεσιακών αναγκών στη Δ/νση Οικον. Ελέγχου και Επιθεώρησης.

Όμως, όπως προκύπτει από τα υπ' αριθ. πρωτ. 63600/27-1-2010 και 30891/29-1-2010 έγγραφα της Διεύθυνσης Οικονομικού Ελέγχου και Επιθεώρησης και Οικονομικής Διεύθυνσης αντίστοιχα, ο Νικος Φλαούνας ουδέποτε παρουσιάστηκε, ούτε εργάστηκε στην Διεύθυνση Οικονομικού Ελέγχου και Επιθεώρησης από την ημερομηνία μετακίνησής του μέχρι σήμερα, δεν υπέγραψε ποτέ στα παρουσιολόγια της Διεύθυνσης, δεν συνέταξε ποτέ έγγραφα, ούτε υπέβαλε ποτέ αιτήσεις για χορήγηση κανονικής άδειας κατά το διάστημα από 17-7-1996 μέχρι σήμερα.
Παρά ταύτα μισθοδοτείτο κανονικά καθ' όλο το ανωτέρω διάστημα, έχοντας περιέλθει έτσι σε κατάσταση αργομισθίας, για την οποία ευθύνεται, αφού ελάμβανε μισθούς από το Δημόσιο χωρίς να προσφέρει υπηρεσίες σε αυτό.

Η μη εμφάνιση του στην υπηρεσία που τοποθετήθηκε την 17-7-1996, επί συνεχές διάστημα 15 ημερών και η εν συνεχεία επί τόσο μακρό χρονικό διάστημα αδικαιολόγητη πλήρης απουσία από την εργασία του, σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, αντικειμενικά κρινομένη, σύμφωνα με τις αρχές της καλής πίστης και των χρηστών συναλλακτικών ηθών, αποτελεί συνειδητή σιωπηρή εκ μέρους του καταγγελία της συμβάσεως εργασίας, όντος μάλιστα αδιάφορου του γεγονότος ότι το Δημόσιο, ως εργοδότης δεν κοινοποίησε σε. αυτόν έγγραφο καταγγελίας της σύμβασης, αφού αυτή είχε ήδη λυθεί από τον ίδιο. (σχετ. ΑΠ 2057/2006, 690/2006 και 1491/1995).

Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, ο Νικ. Φλαούνας οικειοθελώς αποχώρησε, από το έτος 1996, από την Υπηρεσία του Υπουργείου και εκδήλωσε έτσι σιωπηρά τη θέληση του να λύσει την εργασιακή του σχέση. Συνεπώς η υποβληθείσα στις 12-1-2010 «παραίτησή» του, ουδεμία έννομη συνέπεια παρήγαγε, αφού η σύμβαση εργασίας του είχε λυθεί ήδη από τον Αύγουστο του έτους 1996, με σιωπηρά καταγγελία, συναγόμενη εκ της αδικαιολόγητης αποχής του πάνω από δεκαπέντε (15) μέρες, από τα καθήκοντα της θέσης στην οποία είχε τοποθετηθεί.

Β. Περαιτέρω, τα ποσά που το Δημόσιο κατέβαλε στον ανωτέρω, (ο οποίος εξ υπαιτιότητας του δεν παρείχε υπηρεσίες), επειδή πεπλανημένα τον θεωρούσε ως υπάλληλο του Υπουργείου, εφόσον κατεβλήθησαν, αχρεωστήτως, θα πρέπει άμεσα να καταλογιστούν σε βάρος του, σύμφωνα με το αρθ. 33 του Ν 2362/1995 καθώς και κάθε ποσό που κατέβαλε το Δημόσιο από την ίδια αιτία (ασφαλιστικές εισφορές κλπ).

Πριν όμως εκδοθεί η πράξη καταλογισμού από τον διατάκτη ,θα πρέπει να κοινοποιηθεί στο Νικ. Φλαούνα πρόσκληση, με την οποία θα κληθεί, μέσα σε εύλογο χρόνο να δώσει εξηγήσεις και εν τέλει να επιστρέψει τους μισθούς που αχρεωστήτως έλαβε από το Δημόσιο, αλλά και τις ασφαλιστικές εισφορές που το Δημόσιο κατέβαλε υπερ αυτού. Στη πρόσκληση θα πρέπει να αναφέρονται όλα τα πραγματικά περιστατικά από τα οποία προκύπτει η αδικαιολόγητη απουσία του από την Υπηρεσία και η συνεπεία αυτής σιωπηρά εκ μέρους του καταγγελία της σύμβασης του. Επίσης θα πρέπει να αναφέρονται αναλυτικά τα ποσά ( αποδοχές, εισφορές κλπ) που οφείλει να επιστρέψει.

Στη περίπτωση που δεν χωρήσει οικειοθελής επιστροφή των οφειλομένων ποσών, τότε θα ακολουθήσει η έκδοση πράξης καταλογισμού σε βάρος του, η οποία θα πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένη.
Τα εν λόγω ποσά θα πρέπει να καταλογιστούν και σε βάρος εκείνων των υπαλλήλων του Υπουργείου, για τους οποίους ήθελε προκύψει, από την ΕΔΕ που θα διενεργηθεί, ότι συνετέλεσαν με δόλο ή βαρειά αμέλεια στις παράνομες πληρωμές.
Η ανωτέρω χρηματική απαίτηση του Δημοσίου κατά του Νικ. Φλαούνα αλλά και των υπαιτίων υπαλλήλων, από αχρεώστητες πληρωμές, δεν έχει παραγραφεί, σύμφωνα με τις οικείες περί παραγραφής διατάξεις.

Γ. Η καταβολή μισθών σε υπάλληλο, ο οποίος επί δεκατέσσερα (14) έτη, δεν παρείχε υπηρεσίες στη θέση που είχε τοποθετηθεί, καθιστά αναγκαία την διεξαγωγή έρευνας (ΕΔΕ) προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν παραπτώματα και να προσδιοριστούν ονομαστικά οι υπάλληλοι που τυχόν είναι υπεύθυνοι, για αυτά ώστε να κινηθεί, στη συνέχεια αν χρειαστεί και η πειθαρχική διαδικασία.
Δ. Τέλος, για όλα τα παραπάνω πραγματικά περιστατικά ( ζημία του Δημοσίου λόγω καταβολής μισθών σε πρόσωπο που δεν παρείχε εργασία, το οποίο μάλιστα ευθύνεται για τις παράνομες πληρωμές, , αφού εισέπραττε μισθούς χωρίς καν να εργάζεται) που συνιστούν αξιόποινες πράξεις, θα πρέπει να υποβληθεί από την Υπηρεσία γραπτή αναφορά στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή, κατ' άρθρ. 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, στην οποία θα παρατίθενται όλα τα στοιχεία που υπάρχουν και αφορούν τις αξιόποινες πράξεις, τα πρόσωπα και τις αποδείξεις, για άσκηση ποινικής δίωξης.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Κατ’ ακολουθία των προεκτεθέντων, η απάντηση που προσήκει στα τεθέντα ως άνω ερωτήματα σας, κατά την ομόφωνη γνώμη των μελών του Ε΄ Τμήματος του Ν.Σ.Κ είναι:

1) Ότι η σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, που συνέδεε τον Νικ. Φλαούνα με το Ελληνικό Δημόσιο λύθηκε μετά την παρέλευση 15 ημερών από την ημερομηνία τοποθέτησης του στη Δ/νση Οικον. Ελέγχου και Επιθεώρησης που έλαβε χώρα στις 17-7-1996, ήτοι λύθηκε από 2-8-1996 , λόγω της μη εμφάνισης του και της έκτοτε συνειδητής αδικαιολόγητης συνεχούς απουσίας από την εργασία του, η οποία (απουσία), κρινόμενη αντικειμενικά, σύμφωνα με τις αρχές της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών, συνιστά αναμφισβήτητα σιωπηρή εκ μέρους του καταγγελία της συμβάσεως εργασίας.
Συνεπώς η υποβληθείσα την 12-1-2010 «παραίτηση», ουδεμία έννομη συνέπεια παρήγαγε, αφού η σύμβασή του είχε ήδη προ πολλού καταγγελθεί σιωπηρά από τον ίδιο.

2) Η Διοίκηση προς διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, πρέπει να προβεί άμεσα, χωρίς καθυστέρηση στις ακόλουθες ενέργειες:

α) Να καταλογίσει σε βάρος του Νικ. Φλαούνα, κάθε ποσό που το Δημόσιο κατέβαλε για μισθούς και εν γένει απολαβές, για ασφαλιστικές εισφορές υπέρ αυτού και για κάθε άλλη αιτία, αφού προηγουμένως του κοινοποιήσει έγγραφη πρόσκληση, για παροχή εξηγήσεων και επιστροφή από αυτόν, μέσα σε εύλογο χρόνο,(που δεν θα υπερβαίνει το μήνα), των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών,

β) Να συντάξει και να υποβάλει άμεσα στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή μηνυτήρια αναφορά, με όλα τα στοιχεία της υπόθεσης, προς άσκηση ποινικής δίωξης κατά παντός υπευθύνου.

γ) Να διενεργήσει ΕΔΕ για τη διαπίστωση τυχόν πειθαρχικών . παραπτωμάτων και υπευθύνων υπαλλήλων του Υπουργείου, και εφόσον προκύψουν ευθύνες για την ζημία του Δημοσίου, να ασκηθούν πειθαρχικές διώξεις και να καταλογιστούν οι υπεύθυνοι υπάλληλοι εις ολόκληρο με τον λαβόντα, έκαστος όμως υπάλληλος για το μέρος της οφειλής για το οποίο ευθύνεται».

ΩΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

Το λόγο τώρα έχει η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κ. Μπατζελή, η οποία καλείται να αποφασίσει τάχιστα για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος αλλά και η Δικαιοσύνη, στην οποία από την πρώτη στιγμή της αποκάλυψης προσέφυγε ο διευθυντής της «Φ» Θαν. Τσαμούλης.

Το σκάνδαλο είναι καραμπινάτο και το αίτημα για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, που παράγει και παράπλευρες νομικές συνέπειες για την περίοδο από το 1986 και μετά, καθώς και στο ΕΣΡ, αφού υπάρχουν ασυμβίβαστα και άλλες καταστάσεις, που προφανώς έχουν βάναυσα παραβιαστεί (τις οίδε τίνι τρόπω) και οπωσδήποτε χρήζουν διερεύνησης.

Πηγή: Εφημερίδα Φωνή της Μεσσηνίας

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Ευχαριστούμε πολύ την εφημερίδα "Φωνή της Μεσσηνίας" για την αποκλειστική παραχώρηση του άρθρου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.