Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Προς επιβολή πλαφόν στην τιμή των καυσίμων, μετά τα κρούσματα κερδοσκοπίας

UPDATED 13:45

Σε επιβολή πλαφόν στην τιμή των καυσίμων προσανατολίζεται η κυβέρνηση, για να συγκρατηθούν οι τιμές. Και αυτό καθώς η διπλή αύξηση του ειδικού φόρου μαζί με την αύξηση του ΦΠΑ από χθες έδωσαν λαβή στους κερδοσκόπους, που έχουν εκτινάξει την τιμή της αμόλυβδης ακόμη και πάνω από 1,60 ευρώ το λίτρο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, μετά την επιστολή που της απέστειλε η κυβέρνηση, η ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας συνεδριάζει την Πέμπτη και εφόσον η γνωμοδότησή της είναι θετική, σε αυτή θα αναφέρεται η διάρκεια ισχύος του πλαφόν, σε ποια τιμή πρέπει να διαμορφωθεί και αν θα εφαρμοστεί σε μερικούς νομούς ή σε όλη τη χώρα. Βάσει του νόμου, πάντως, δεν μπορεί ........

να υπερβαίνει τους δύο μήνες.

«Σήμερα δεν δικαιολογείται καμία αύξηση της τιμής πέραν της αύξησης του ΦΠΑ, δηλαδή από 2,5-3 λεπτά του ευρώ» δήλωσε η υπουργός Οικονομίας Λούκα Κατσέλη. Και διευκρίνισε ότι το υπουργείο Οικονομίας από κοινού με το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και το Οικονομικών έχουν απευθυνθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), προκειμένου να γνωμοδοτήσει για την ανάγκη επιβολής πλαφόν στα καύσιμα.

Η μέση πανελλαδική τιμή της βενζίνης εκτιμάται ότι πλέον διαμορφώνεται στα 1,42-1,43 ευρώ το λίτρο μετά και την αύξηση κατά 0,02 ευρώ στον ΦΠΑ (από 19% σε 21%), η οποία συνέπεσε με την ανοδική πορεία των διεθνών τιμών κατ' επέκταση και με τη μετακύλιση επιπλέον 0,02 ευρώ στις τιμές αντλίας, στο διάστημα από την Παρασκευή μέχρι και τη Δευτέρα. Αυτά τα 0,04 ευρώ ανεβάζουν την Ελλάδα στην ευρωπαϊκή κατάταξη και από την τρίτη τοποθετείται στη δεύτερη θέση με την ακριβότερη βενζίνη ανάμεσα στις 27 χώρες της ΕΕ.

«Δεν μπορεί η ελληνική αγορά να είναι από τις ακριβότερες στην Ευρώπη», δήλωσε στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών Δ.Γεωργακόπουλος, μιλώντας κι εκείνος για την ανάγκη επιβολής πλαφόν.

Σημειωτέον ότι έπειτα από εντατικοποίηση των ελέγχων κατά τις τελευταίες ημέρες, έχουν ήδη αρχίσει, όπως είπε η κ. Κατσέλη, να παραπέμπονται στον εισαγγελέα πρατηριούχοι. Έχουν ήδη παραπεμφθεί τέσσερις βενζινοπώλες και αναμένεται συνέχεια για όσους επιμένουν να μην αποστέλλουν τα στοιχεία με τις τιμές τους στο Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων, όπως οφείλουν βάσει σχετικής αγορανομικής διάταξης.

Νομοί - τιμή - διάρκεια

Δεν αποκλείεται το πλαφόν να διαμορφωθεί όπως συνέβη το 2008, δηλαδή με βάση τη μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης στην Αττική, προσαυξημένη κατά ορισμένα ευρωλεπτά για τα έξοδα μεταφοράς, αν αυτό αφορά σε νησιά και απομακρυσμένους νομούς. Αν λάβει κανείς υπόψιν του ότι η μέση τιμή της ΕΚΟ για τη Αττική είναι 1,41 ευρώ, και πως τα πρατήριά της είναι ένα ικανοποιητικό δείγμα, θα μπορούσε το πλαφόν να διαμορφωθεί σε αυτά τα επίπεδα, συν μερικά λεπτά για τα μεταφορικά.

Παραδοσιακά οι 11-12 "ύποπτοι" νομοί της χώρας - όπως προκύπτει και από τα χθεσινά στοιχεία στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων - είναι η Θεσπρωτία (έως 1,52 ευρώ), οι Κυκλάδες (1,62 ευρώ), το Ηράκλειο και η Ευρυτανία (ως 1,57), το Λασίθι (ως 1,56), η Κεφαλλονιά (ως 1,53), τα Χανιά (ως 1,55), η Λέσβος και το Ρέθυμνο (ως 1,55), τα Δωδεκάνησα και η Χίος (ως 1,54). Παρόμοιες τιμές με τις παραπάνω εμφανίζουν τελευταίως και νομοί που δεν είχαν "ύποπτο" παρελθόν, όπως: Πειραιώς (ως 1,65), η Λάρισα (ως 1,53), η Φθοιώτιδα, η Πιερία, η Πρέβεζα και η Αθήνα (ως 1,52) και η Βοιωτία (ως 1,50).

Πηγή: in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.