Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΣ: Οι αλλαγές στη γιορτή του Αγίου Χαραλάμπους

Στο φύλλο της εφημερίδος σας 2ας Φεβρουαρίου 2010 δημοσιεύθηκε επιστολή του κ. Δ. Καραβίτη, με την οποία διαμαρτύρεται «για κάποιες αλλαγές που θα γίνουν την παραμονή του Αγίου Χαραλάμπους».

1. Όσον αφορά το θέμα αυτό παραπέμπουμε στο δελτίο Τύπου που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα σας την 28η-1-2010, όπου εκτίθεται η θέση της Ιεράς Μητροπόλεως επ’ αυτού.

2. Για τα λοιπά ζητήματα τα οποία θίγει (περιφορά επιταφίων, εορτασμός Αγίου Αθανασίου Χριστιανουπόλεως) δεν υπάρχει θέμα αλλαγών. Προφανώς τα αναφέρει για να δημιουργηθεί κλίμα αντιδράσεως.

3. Η νοσταλγική αναφορά του στα «Χαραλάμπεια .........

του Ιουλίου ή όπως διαφορετικά τα έλεγαν» (Αλήθεια, γιατί διστάζει να αναφέρει πώς τα έλεγαν;) καθώς και η φράση «θα φτάσουμε να αναφωνήσουμε καλύτερα ήμαστε πριν» αποκαλύπτει ή μάλλον εκθέτει τον επιστολογράφο.
Αν δεν μπορεί να κατανοήσει την διαφορά ανάμεσα στα βέβηλα και ανίερα «έθιμα», που είχαν συνδεθεί με τις πανηγύρεις των Φιλιατρών, που όντως διέσυραν και εξέθεταν πανελληνίως την πόλη και τη Μητρόπολή μας, και στις παρεμβάσεις του σεβασμιωτάτου μητροπολίτου μας, που μόνο πνευματικά κίνητρα έχουν και μόνο σκοπό την ανύψωση του κύρους και της ιεροπρέπειας της κεντρικής πανηγύρεως της Μητροπόλεώς μας, λυπούμεθα.
Μας αρκεί ότι την κατανοούν και εκφράζουν με κάθε τρόπο την ευχαριστία τους η δημοτική αρχή της πόλεως και η συντριπτική πλειοψηφία των Φιλιατρινών.

4. Η Ιερά Μητρόπολις περιβάλλει με την ίδια στοργή όλες τις πόλεις και όλα τα χωριά της επαρχίας μας. Τοπικισμοί και αλληλοϋποβλέψεις είναι μακριά από το πνεύμα αγάπης και ενότητος που κηρύσσει η Εκκλησία. Κάθε ενέργειά μας έχει στόχο την πνευματική ανύψωση και τη ψυχική ωφέλεια των πιστών.
Αρκεί εκείνοι να έχουν τη διάθεση να ακούν και να ακολουθούν τον ποιμένα τους και όχι να απαιτούν ο επίσκοπος να υποτάσσεται στα δικά τους θελήματα.

Πηγή: Ελευθερία

ΣΧΟΛΙΟ
Σεβασμιώτατε ασχοληθείτε καλύτερα με τα του οίκου σας (με την μητρόπολη σας δηλαδή σαν κτήριο) και αφήστε σεβασμιότατε τα έθιμα που έχει ο καθένας να υπάρχουν.
Όταν ήρθατε ο κόσμος έλεγε επιτέλους μπήκε ένας άνθρωπος του ΘΕΟΥ στην Μητρόπολη.
Μην κάνετε τον κόσμο να πει ανάθεμα την ώρα που ήρθατε και φυσικά μην μας φέρετε στο σημείο να λέμε που είσαι Παπα Νιόνιο.....
Και κάτι ακόμα. Γράφετε: "εκείνοι να έχουν τη διάθεση να ακούν και να ακολουθούν τον ποιμένα τους....."
Ο κόσμος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΑΤΑ σεβασμιώτατε να ακολουθούν τον "Ποιμένα τους".
Έχουν κρίση και όταν έρθει η ώρα να την εκφράσουν, πολύ φοβάμαι ότι δεν θα σας αρέσει ΚΑΘΟΛΟΥ.


7 σχόλια:

  1. Ιερα μητροπολη κυπαρισσιας και ολυμπιας εχεις παρει αερα η και τιποτε αλλο ποιο χειροπιαστο για να τα βαλεις με τους φιλιατρινους?Μια παρεα μαθαινω ειστε εκει και ο διορισμος του παπα στο Αγιο χαραλαμπο καθολου τυχαιος.Ξερουν οι φιλιατρινοι τη συγγενια σας με το παπα που διορισατε στα φιλιατρα?Τα ισοπεδοσε ολα οπως μαθενω εκει ,εχει κανει τον Αγιο Χαραλαμπο τσιφλικι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. παιδιά το φαγοπότι που επι δεκαετίες γινόταν στα Φιλιατρά το ξεχάσαμε?όλοι οι Φιλιατρινοί δε λέγαμε τις εορτές το καλοκαίρι 'παπανιόνεια'?τα λησμονήσαμε κιόλας?που είναι τα ιδρύματα του μακαριστού Στεφάνου?που η προσφορά?το θέμα είνα να υποδεχόμαστε τους παπάδες ή να τους σεβόμαστε χωρίς οχλαγωγία στο ναό και έχοντας απαιτήσεις για έργα και όχι αυτοκρατορικές τελετές?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Παππάς να ασχοληθεί με τα στενά όρια του οίκου του και ο Δεσπότης με τα στενά όρια της μητρόπολης του.

    ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να καταργεί με το έτσι θέλω -πραξικοπηματικά δηλαδή- έθιμα ετών.
    Αν δεν του αρέσει μπορεί να πάει στο μοναστήρι του απ΄όπου ήρθε. Δεν τον κρατάει κανένας.
    Η Κοινωνία δεν είναι ούτε μοναστήρι ούτε και μοναχοί.
    Αν πιστεύει τέτοιο πράγμα πλανάται πλάνην οικτρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ ΟΤΑΝ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΣΑΣ ΔΕΧΤΗΚΑΜΕ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΠΗΣΤΕΥΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟ.ΕΔΩ ΣΤΑ ΦΙΛΙΑΤΡΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΧΑΡΗΚΑΜΕ ΙΣΩΣ ΛΙΓΩ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΡΕΤΑΙ.ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΠΟΥΜΕ ΑΝΑΘΕΜΑ,ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΑ.ΑΛΛΑΞΤΕ ΚΑΙ ΛΙΓΩ ΥΦΟΣ ΣΤΟΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΣΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΟΣΜΙΩΣ ... ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιατι πατριωτη (1:26) τωρα νομιζεις δεν τρωνε?που θα πανε τα λεφτα που θα μαζεψουν αυτες τις μερες?θα τα δωσουν στους φτωχους η θα φτιαξουν την εκκλησια?Ολοι το ιδιο ειναι και θα ειναι παντα,το θεμα δεν ειναι αυτο,ξερουμε ολοι τι γινεται.το θεμα ειναι το νταβαντουρι και η προβολη μεσο αυτου που γινεται για την πολη.Ολα μια φιεστα ειναι,αλλα μεσα απο αυτη τη φιεστα καθε πολη αποκτα ταυτοτητα.Οταν υπουλα καταργουντε καποια εθιμα τοτε θα πρεπει να αρχιζουμε να ψαχνομαστε.Θελω να βλεπω το παπα με την αγιαστουρα τα θεοφανια να πηγαινει απο σπιτι σε σπιτι.θελω του επιταφιους στην κεντικη πλατεια την Μ.Παρασκευη,θελω την ανασταση στο προαυλιο χωρο,θελω τελος παντον οτι γινοταν εδω και χρονια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαζί σου ανώνυμε 6:32.
    Σε όποιον παππά δεν αρέσουν τα έθιμα των Φιλιατρών, μπορεί να πάρει το ράσσο του και να πάει ΟΠΟΥ ΝΟΜΙΖΕΙ ότι οι τσαμπουκάδες του θα του περάσουν.
    ΟΧΙ Στα Φιλιατρά. Και μάλλον πρέπει να αρχίσουμε να τρίζουμε λίγο τα δόνταια μας τόσο στον μητροπολίτη όσο και στον Παππά Βαγγέλη.
    Που στο κάτω κάτω της γραφής ΟΥΤΕ ΚΑΝ στα Φιλιατρά δεν μένει. και Φυσικά ΟΥΤΕ είναι και απο τα Φιλιατρά.

    Για να αρχίσουμε να τους κάνουμε να φοβηθούν λίγο. Να καταλάβουν οι παπάδες και Δεσποτάδες ότι νταηλίκια και τσαμπουκάδες οι Φιλιατρινοί ΔΕΝ γουστάρουν.
    Να αράξουν τα κυβικά τους ΟΛΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.