Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Απόσυρση ΙΧ: «Κόλλησαν» και πάλι τα οικονομικά κίνητρα!

Το "τέρας της γραφειοκρατίας" ξαναχτυπά....

Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας αναμένεται να κολλήσει και πάλι το θέμα της εξόφλησης των οικονομικών κινήτρων απόσυρσης αλλά και αντικατάστασης παλαιών αυτοκινήτων το οποίο ταλαιπωρεί περισσότερους από 75.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που τα οδήγησαν σε κάποιο κέντρο ανακύκλωσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ειδικό ηλεκτρονικό .........

σύστημα που έχει τοποθετηθεί σε όλες τις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων λειτουργεί και ήδη αποστέλλονται οι αιτήσεις των οικονομικών κινήτρων της απόσυρσης αλλά και την αντικατάστασης παλαιών αυτοκινήτων στις υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου.

Ωστόσο παρά το γεγονός πως έχουν ήδη περάσει τέσσερις μήνες και η εξόφληση των ποσών στους δικαιούχους θα γίνονταν online μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής νέα στοιχεία έρχονται να «φρενάρουν» την κατάθεση των χρημάτων σε όσους τόλμησαν να αποσύρουν το όχημά τους.

Πάντως όπως αναφέρουν στελέχη από υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων η κατάθεση των χρημάτων στους δικαιούχους αναμένεται να γίνει πολύ γρηγορότερα σε πόλεις που αποσύρθηκε μικρός αριθμός οχημάτων από άλλες που έχουν να διεκπεραιώσουν χιλιάδες αιτήσεις και είναι πιθανότερο να έχουν συμπληρωθεί λανθασμένα στοιχεία.

Εν τω μεταξύ απεστάλη από το υπουργείο Οικονομικών η διευκρινιστική εγκύκλιος την οποία ζητούσε η υπηρεσία της Θεσσαλονίκης ώστε να μπορούν οι δικαιούχοι να καταθέτουν αιτήσεις για το κίνητρο της αντικατάστασης χωρίς να υπάρχει τιμολόγιο αγοράς αλλά υπεύθυνη δήλωση αγοράς αν έχει αποκτηθεί από ιδιώτη και όχι από εμπορία αυτοκινήτων.

Ξεκίνησε η καταβολή

Ο αναγνώστης της «Η» κ. Πετράκης Παναγιώτης ο οποίος είχε αποσύρει το αυτοκίνητό του στις 18 Οκτωβρίου 2009 επισκέφθηκε την Τρίτη την υπηρεσία Μεταφορών της Νομαρχίας στο Χολαργό και οι υπάλληλοι του είπαν χαρακτηριστικά πως τα χρήματα των δικαιούχων ξεκίνησαν να κατατίθενται μόνο σε όσους είχαν προβλέψει και μαζί με τον προσωπικό αριθμό της τράπεζας είχαν συμπληρώσει και τον 25ψήφιο αριθμό ΙΒΑΝ ώστε να μπορεί να εκτελεστεί η κατάθεση ηλεκτρονικά! Οι υπόλοιποι που δεν έχουν προνοήσει να δώσουν μαζί με τον τραπεζικό τους λογαριασμό και το ΙΒΑΝ αναμένεται να καθυστερήσει η εξόφλησή τους.

Πάντως να αναφέρουμε πως αρκετοί διευθυντές των υπηρεσιών Μεταφορών των Νομαρχιών πήραν την πρωτοβουλία και προέτρεπαν τους πολίτες να συμπληρώνουν από μόνοι τους το ειδικό 25ψήφιο αριθμό ΙΒΑΝ ώστε να τους καταβληθούν άμεσα τα χρήματα της απόσυρσης και να αποφύγουν μελλοντικές ταλαιπωρίες?

Ο 1ος και ο 2ος έλεγχος

Στελέχη του υπηρεσιών Μεταφορών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων πάντως διατηρούν κάποιες επιφυλάξεις στο χρόνο ελέγχου των αιτήσεων καθώς όπως επισημαίνουν στην «Η»: «Η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου αποτελεί τον πρώτο «σταθμό» ελέγχου των αιτήσεων που αποστέλλουν οι υπηρεσίες Μεταφορών των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και οι αρμόδιοι υπάλληλοι θα πρέπει να βεβαιώσουν πως κάθε μία αίτηση είναι σωστή και στη συνέχεια να τις προωθήσουν στις κατά τόπους εφορίες ώστε και εκείνες με τη σειρά τους να ελέγξουν μία προς μία τις αιτήσεις και να βεβαιώσουν πως οι αιτούντες των οικονομικών κινήτρων δεν χρωστούν στο ελληνικό Δημόσιο?».

Λείπει ο ΙΒΑΝ!

Αν υποθέσουμε πως οι διαδικασίες ολοκληρώνονται σε απίστευτα γρήγορους ρυθμούς ένα ακόμη θέμα θα «φρενάρει» την καταβολή των χρημάτων καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η κατάθεση των χρημάτων από την εφορία δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά καθώς δεν έχει ζητηθεί από τους δικαιούχους ο 25ψήφιος αριθμός IBAN αλλά μόνο ο αριθμός του προσωπικού λογαριασμού τους!

Για να λυθεί το εν λόγω πρόβλημα θα πρέπει είτε η εφορία να εκδώσει τραπεζικές επιταγές οι οποίοι με κάποιο τρόπο θα πρέπει να μεταφερθούν στις τράπεζες που έχουν δηλώσει οι δικαιούχοι των οικονομικών κινήτρων της απόσυρσης αλλά και της αντικατάστασης ΙΧ είτε να ζητήσουν και πάλι από τους κατόχους παλαιών ΙΧ να προσκομίσουν τον 25ψήφιο αριθμό IBAN που δεν είχαν ζητήσει.

Βέβαια κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε τεράστιες ουρές και πάλι στις εφορίες ενώ παράλληλα μπορεί να δημιουργούσε και μεγάλες εντάσεις μεταξύ πολιτών και υπαλλήλων?

Εκτός των χρονικών ορίων?

Οσοι απέσυραν τα οχήματά τους από την ημέρα που ανακοινώθηκε η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης πίστευαν πως σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα εισπράξουν τα οικονομικά κίνητρα ώστε να τα αντικαταστήσουν. Βέβαια στους 75.000 πολίτες που έκαναν χρήση του μέτρου της απόσυρσης υπάρχουν και εκατοντάδες επαγγελματίες, για τους οποίους τα οικονομικά κίνητρα ήταν αυξημένα (έως 13.000 ευρώ) ώστε να αποσύρουν από την κυκλοφορία τα παλαιά ρυπογόνα και επικίνδυνα φορτηγά. Ωστόσο κάποιοι από αυτούς έχουν πραγματικά μείνει χωρίς δουλειά καθώς το επαγγελματικό τους αυτοκίνητο αποτελούσε ακόμη και το βασικό «εργαλείο» στη δουλειά τους με αποτέλεσμα να μην εργάζονται για περισσότερο από 3 μήνες!

Πάντως στο επίσημο έγγραφο που έχουν όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων που τα έχουν αποσύρει αναγράφεται χαρακτηριστικά στο κάτω μέρος πως: «Σε περίπτωση μη διεκπεραίωσης της υπόθεσής σας στα χρονικά όρια που ορίζουν οι διατάξεις των νόμων 324/04, Ν. 3230/04 και Ν.2691/04 έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε την καταβολή αποζημίωσης.»!

Μάλιστα το ύψος της αποζημίωσης ορίζεται από το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης για τη διεκπεραίωση της υπόθεσης, το μέγεθος της περιουσιακής ζημίας και της ηθικής βλάβης που προκλήθηκε και από τις συνθήκες στις οποίες οφείλεται η καθυστέρηση?

Ωστόσο σύμφωνα με νομικούς κύκλους η ημερομηνία έναρξης των διαδικασιών ορίζεται η αρχική ημερομηνία απόσυρσης του οχήματος και ολοκλήρωσης των διαδικασιών και όχι η μεταγενέστερη βάσει της οποίας έπρεπε οι δικαιούχοι να μεταβούν στις υπηρεσίες μεταφορών των νομαρχιών ώστε να προσκομίσουν και πάλι τα έγγραφα που ζητούσε η νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου!

Πηγή: Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.