Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

Μήνυμα αναγνώστη για τον εορτασμό του πολιούχου των Φιλιατρών

Διαβάζω στις εφημερίδες και μαθαίνω από τους Φιλιατρινούς ότι ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Τριφυλίας και Ολυμπίας με έδρα την Κυπαρισσία -παλαιά η έδρα της μητρόπολης ήταν στην Χριστιανούπολη, αν θυμάμαι καλά στον τίτλο αναφερόταν και σαν Χριστιανουπόλεως- σκοπεύει να κάνει κάποιες αλλαγές την παραμονή του Αγίου Χαραλάμπους πολιούχου της πόλης μας.

Επίσης κάτι ακούγεται και για την περιφορά των Επιτάφιων. Εχω την γνώμη και την πεποίθηση ότι δεν θα επιμείνει στις αποφάσεις του ο μητροπολίτης μας διότι οι συνήθειες, τα ήθη και έθιμα του κάθε τόπου δεν αλλάζουν για να μην χαθούν και οι τελευταίες ελπίδες του ελληνισμού, της οικογένειας ή της περιφέρειας γενικότερα, ή άλλα λέμε για την παγκοσμιοποίηση και άλλα εννοούμε, διότι σαν λαός την φοβόμαστε για την οικογένεια, την θρησκεία κ.λπ. Πιστεύω ότι ο σεβασμιότατος γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι ήλθε σε μητρόπολη και όχι σε μοναστήρι.

Αλλες οι συνήθειες και συμπεριφορές στην μονή και άλλες στην πόλη. Αν κάποιος δημοσιοποίησε .......

την αντίθεσή του με αυτά που ακούγονται δεν θα πει ότι είναι μόνος του; Αλίμονο αν κάθε ένας χωριστά έγραφε ή τηλεφωνούσε διαμαρτυρόμενος στις εφημερίδες ή την μητρόπολη.
Οι Φιλιατρινοί έχουν δείξει και στο παρελθόν την αντίδρασή τους με τους Επιτάφιους και θα το κάνουν και σήμερα για ότι είναι προς μείωση της πόλης τους.
Φτάνει πια η υποβάθμιση της πόλης μας προς όφελος άλλης. Αρκετά!!!

Είναι δικαιολογία το κρύο, η βροχή, οι μαθητές και οι γέροντες. Οσοι δεν μπορούν να μετέχουν να παραιτούνται. Υπάρχουν νεώτεροι. Δεν λησμονούμε τον μακαριστό Χριστόδουλο που έλεγε “ελάτε όπως είσθε, όλους σας θέλω“. Γι‘ αυτό είχε όλους με το μέρος του και δεν θα ξεχασθεί ποτέ.

Αλλωστε η θρησκεία διδάσκει ταλαιπωρία, πόνο, πίστη γι‘ αυτό που καθένας κάνει πιστεύοντας. Χαρήκαμε ειλικρινά με την επιλογή σας για την μητρόπολή μας και την ενθρόνισή σας.
Πράγματι πολλά τα θετικά σας στοιχεία και οι ικανότητές σας, αλλά προς Θεού μην πάμε στην άλλη άκρη και φτάσουμε να αναφωνήσουμε καλύτερα είμαστε πριν.
Σεβασμιότατε το καλοκαίρι “Τα Χαραλαμπειά τον Ιούλιο ή όπως διαφορετικά τα έλεγαν, μήπως δεν ήταν καλύτερα και για τον κόσμο, την εκκλησία, την πόλη των Φιλιατρών;
Τι γίνεται στην Ζάκυνθο; Η θρησκεία - πιστεύω- πρέπει να συνδυάζεται και κοινωνικά και καλό θα είναι να διαχωρίσουμε το μοναστήρι από την μητρόπολη.
Δεν είναι αμαρτία η περιφορά το καλοκαίρι του Αγίου. Οι Φιλιατρινοί θα σας θεωρούν απέναντί τους αν συμβούν όλα αυτά τα αρνητικά για την πόλη μας. Σας θυμίζω ότι η πρώην έδρα της μητρόπολης που προΐστασθε εορτάζει τον Αγιο Αθανάσιο Χριστιανουπόλεως τον Μάιο σαν πολιούχο του χωριού.

Σε διάφορα μέρη της Ελλάδας συναντάμε εικονοστάσια με την εικόνα του Αγίου. Είχατε προτείνει να εορτασθεί στην Κυπαρισσία -διότι τα πάντα διεκδικεί η Κυπαρισσία- και στο χωριό να πάτε το επόμενο Σαββατοκύριακο. Γιατί εκεί γίνεται μεγαλοπρεπώς λιτάνευση την παραμονή; Και με άλλες εορτές ανά την Ελλάδα; Εγινε και πολιούχος της Κυπαρισσίας νομίζω ο Αγιος Αθανάσιος “Κυπαρισσίας“. Γιατί όλα αυτά συμβαίνουν στην επαρχία μας υπέρ της μιας και ενάντια στην άλλη πόλη;

Σεβασμιότατε η μεγάλη ησυχία να σας ανησυχεί. Τότε φουσκώνει η θάλασσα και φουρτουνιάζει.
Την ησυχία να φοβάστε και τα γες-μεν.
Βέβαια μεγάλη ευθύνη έχουν και οι ιερείς της πόλης και της περιοχής, άλλα και άλλα στελέχη που προκειμένου να έχουν την εύνοια, σιωπούν.
Μην καταργούμε τα έθιμα και τις συνήθειες του λαού. Τα βρίσκουμε μπροστά μας. Η χώρα μας κινδυνεύει. Κινδυνεύει και η θρησκεία μας περισσότερο και από τους αλλόθρησκους που ολοένα με ταχύτατους ρυθμούς εξαπλώνονται και σε λίγα χρόνια αν δεν εξαφανιστούμε σαν ορθόδοξοι χριστιανοί, θα είμαστε στην Ελλάδα μας μειοψηφία. Αγαπώ την πατρίδα μου. Αγαπώ την πόλη μου.
Είμαι χριστιανός ορθόδοξος και πιστεύω ειλικρινά. Μεγάλους σταυρούς δεν κάνω και δεν είμαι άρρωστος.
Με σεβασμό στο σχήμα σας και εσάς προσωπικά.

Λ. Καραβίτης
Φιλιατρά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.