Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2009

Επιστολή του Αγροτικού Συλλόγου για τις επιδοτήσεις στο Ελαιόλαδο

Προς το υπουργείο Αγροτικής ανάπτυξης και Τροφίμων.
Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΚΚΕ – ΛΑΟΣ – ΣΥΡΙΖΑ
Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας
ΕΑΣ Μεσσηνίας

Εβδομήντα μέρες μετά την εκλογική αναμέτρηση και τη νίκη των Σοσιαλιστών, ο Σοσιαλισμός στην πατρίδα μας προχωράει ακάθεκτος ανατρέποντας κάθε συντηρητικό εμπόδιο στο πέρασμα του.
Ο πολίτης αναβαθμίζεται, με συνέπεια να γίνεται πραγματικότητα το προεκλογικό του ...........

σλόγκαν «Πρώτα ο πολίτης».
Τα ποδοπατημένα δικαιώματα των εργαζομένων και των αγροτών δικαιώνονται απόλυτα τώρα.
Επιδόματα φτώχιας καταβάλλονται σε κάθε συνάνθρωπο μας, νεόπτωχο, του οποίου η φτώχια, προέκυψε τα τελευταία χρόνια από τις πολιτικές τους.
Ξεπεράστηκαν ακόμα και οι ισχυρές αντιστάσεις της Κας Υπουργού Γεωργίας ώστε να δοθούν οι επιδοτήσεις παραμονές Χριστουγέννων ως μποναμάς.
Δεν ξεχνάμε βεβαία ότι οι επιδοτήσεις είχαν ως σκοπό να στηρίζεται το αγροτικό προϊόν ώστε να μην γίνεται εύκολή λεία στα χέρια των καρτέλ.
Δεν ξεχνάμε Επίσης ότι οι επιδοτήσεις δίνονταν μέχρι και πριν μερικά χρόνια στις 10 Οκτώβρη
Κατανοούμε την οικονομική δυσκολία της πατρίδας μας και δεχόμαστε τον μποναμά των Χριστουγέννων.

Λακωνικά αναφέρουμε ότι στην συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου στις 7/12/2009 με θέμα την επιδότηση του Ελαιολάδου, ο ζωντανός και παραγωγικός Αγροτικός Σύλλογος Φιλιατρών δεν έλαβε μέρος γιατί είμαστε αηδιασμένοι και κουρασμένοι από μεγάλα και παχιά λόγια και ομόφωνες αποφάσεις προηγούμενων Νομαρχιακών Συμβουλίων με αγροτικά θέματα, με την μόνη διαφορά ότι στο τελευταίο νομαρχιακό Συμβούλιο της 7/12/2009 ο συνδυασμός «Ανατροπή» του κου Μαλαπάνη υπηρέτησε έναν κομματικό πατριωτισμό κάνοντας στροφή 180ο από πέρσι τέτοια εποχή.

Επίσης με χαμόγελο περίσσιο στέλνουμε ένα μήνυμα στην ΕΑΣ Μεσσηνίας η οποία συνεδρίασε μέσα στον Δεκέμβρη με θέμα την πολιτική που θα ακολουθήσει την φετινή ελαιοκομική περίοδο.
Συνάδελφοί βιαστήκατε τάχιστα. Η Ελαιοκομική περίοδος έχει φτάσει στο 70% οπότε έπρεπε αν περιμένετε τον καινούριο χρόνο να συνεδριάσετε και τότε θα είμαστε αρωγοί στην προσπάθεια σας με προτάσεις.

Δεν μπορούμε να μην δώσουμε συγχαρητήρια για κανονισμό αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ ο οποίος κινείται με μια πρωτοφανή προβλεπτικότητα βάσει της οποίας μας δίνει αποζημιώσεις για την καταστροφή στα κηπευτικά μας από το εισαγόμενο λόγω παγκοσμιοποίησης δίπτερο tuta absoluta Επίσης ευχαριστούμε τους κυβερνητικούς βουλευτές οι οποίοι σε κάθε προεκλογική τους ομιλία εγγυώνται την αποζημίωση μας.

Όλα τα παραπάνω είναι ομόφωνες αποφάσεις του Δ.Σ. του Αγροτικού Συλλόγου Φιλιατρών, ενός συλλόγου που γνωρίζει ότι η εργασία του αγρότη είναι στρατηγικής σημασίας για την πατρίδα μας, που γνωρίζει ότι εάν χαθεί αυτός ο τομέας, η χώρα αλλα και ο λαός της δεν θα έχουν κανένα μέλλον.

Αυτό εμείς με τις μικρές – μεγάλες μας δυνάμεις δεν θα το επιτρέψουμε.


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο πρόεδρος
Αρ. Καναβός


Ο Γραμματέας
Ιωάννης Γριβοκωστόπουλος


Πηγή: Αγροτικός Σύλλογος Φιλιατρών

Δ' Εθνική 6ος Όμιλος: Τα αποτελέσματα της 12ης Αγωνιστικής








Να στηρίξει η ΝΔ τα μέτρα της κυβέρνησης, προτείνει ο Μιχάλης Λιάπης

Στήριξη της ΝΔ στην κυβέρνηση και στα οικονομικά μέτρα που θα πάρει ώστε η χώρα να βγει από την κρίση, ζητάει ο Μιχάλης Λιάπης σε συνέντευξή του στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία.

«Σ' αυτή τη δύσκολη φάση, η ΝΔ πρέπει να λειτουργήσει υπεύθυνα. Εθνικά. Να μην βάλει μπροστά το πιθανό, αλλά πρόσκαιρο, κομματικό της όφελος. Η επικείμενη ψήφιση του προϋπολογισμού είναι μια μεγάλη ευκαιρία να δείξουμε ότι έχουμε ωριμάσει πολιτικά» αναφέρει.

«Δεν υπάρχουν πολλές συνταγές για να ...........

απαλλαγεί ο τόπος από το τεράστιο δημόσιο χρέος και τα ελλείμματα. Είναι μονόδρομος. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Ούτε θαύματα γίνονται» σημειώνει ο κ. Λιάπης και προσθέτει:

«Αφού λοιπόν στην ουσία συμφωνούμε, γιατί να διαφωνούμε; Θα είναι και οξύμωρο αλλά και εξόχως δημαγωγικό αυτά που προτείναμε προεκλογικά στον ελληνικό λαό ότι θα κάναμε, να μην τα στηρίξουμε όταν τα κάνει μια άλλη κυβέρνηση. Θα είναι υποκρισία».

Για τον νέο αρχηγό της ΝΔ ο πρώην υπουργός θεωρεί πως θα κριθεί πρωτευόντως από το είδος της αντιπολίτευσης που θα κάνει, και όχι τόσο από τα οργανωτικά.

«Εάν κάνουμε μια αντιπολίτευση δημαγωγική, λαϊκιστική, για να χαϊδεύουμε τα αφτιά των δικών μας, δεν θα κερδίσουμε την κοινωνία» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μ.Λιάπης.

ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ......ΠΑΝΤΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ‏

Είναι πολύ ευχάριστο να ακούς ότι για ένα μήνα σε όλα τα αθηναϊκά κανάλια και σε 38 περιφεριακά και ειδικά στην πρωϊνή ζώνη θα παίζει ένα σποτ για το Μεσσηνιακό ελαιόλαδο. Είναι μια πρωτοβουλία του νομάρχη Μεσσηνίας και της ΑΝΑΜ (ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ).

Είναι μια πολύ καλή αρχή για την προβολή του ελαιολάδου αρκεί ...........

να συνεχιστεί και σε συνδυασμό με άλλες προωθητικές ενέργειες.

Πρέπει τώρα όλοι οι αρμόδιοι φορείς του νομού, ΕΑΣ, ΕΠΗΜΕΛΗΤΙΡΙΟ, ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ, ΤΥΠΟΠΟΙΗΤΕΣ να υποστηρίξουν και να καταβάλουν κάθε προσπάθεια συνέχισης αυτής της κίνησης.
Μονο ετσι θα μπορεσουμε να προωθησουμε το Μεσσηνικο ελαιολαδο.
Τετοιες κινησεις αξιζουν συγχαρητήρια και οφειλω να δωσω το χερι στον κ.ΔΡΑΚΟ.

MESSINIAN FARM
BASILHS KITSOS


Απλά μαθήματα κινητής τηλεφωνίας [ Μέρος 2ο ]

Του συνεργάτη μας Γιάννη Πετσέλη

Θέλοντας να έχετε μια αντικειμενική πληροφόρηση για τις βασικές αρχές λειτουργίας της κινητής τηλεφωνίας σας παρουσιάζουμε αυτό το άρθρο.

Πως λειτουργεί η κινητή τηλεφωνία;

Στην Ελλάδα όπως και στις περισσότερες χώρες του κόσμου, η κινητή τηλεφωνία βασίζεται στο σύστημα GSM που λειτουργεί στις περιοχές συχνοτήτων 900 και 1800 MHz Το σύστημα GSΜ είναι κυψελωτό, δηλαδή η γεωγραφική περιοχή που καλύπτουν διαιρείται σε μικρότερες περιοχές (κυψέλες) που ορίζονται από τις περιοχές κάλυψης των ............

σταθμών βάσης (κεραίες) οι οποίοι εγκαθίστανται συνήθως σε οροφές κτιρίων.

Κάθε φορά που κάνουμε μια κλήση από το κινητό μας τηλέφωνο μεταδίδεται ένα σήμα στον κοντινότερο σταθμό βάσης και, μέσω το δικτύου, το σήμα μεταφέρεται στο σταθμό βάσης που βρίσκεται πιο κοντά στο άλλο κινητό τηλέφωνο, τον αριθμό του οποίου έχουμε καλέσει, η, στο αντίστοιχο δίκτυο σταθερής τηλεφωνίας (αν έχουμε καλέσει αριθμό σταθερού τηλεφώνου).

Τι ακριβώς εκπέμπουν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας;

Οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας ή σταθμοί βάσης όπως λέγονται, εκπέμπουν ραδιοκύματα. Πρόκειται δηλαδή, για ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, αντίστοιχη με αυτή που εκπέμπεται από τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς, τα συστήματα επικοινωνίας της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και άλλων υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης. Αυτά τα κύματα δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τη ραδιενέργεια.

Διευκρινίζεται αυτό, γιατί στο παρελθόν, μάλλον από λάθος μετάφραση της λέξης «radiation» που σημαίνει ακτινοβολία και όχι ραδιενέργεια, είχε προκληθεί σύγχυση. Η διαφορά των κεραιών κινητής τηλεφωνίας και ραδιοτηλεόρασης, είναι ότι τα ραδιοκύματα της κινητής τηλεφωνίας είναι πολύ ασθενέστερα σε ισχύ από τα αντίστοιχα ραδιοτηλεοπτικά κύματα. Γι' αυτό το λόγο, οι κεραίες της ραδιοτηλεόρασης εγκαθίστανται σε ειδικά πάρκα (πάρκα κεραιών) που δεν είναι κοντά σε κατοικημένες περιοχές.

Πως λειτουργούν τα κινητά τηλέφωνα;

Οι συσκευές κινητής τηλεφωνίας είναι δέκτες και πομποί ραδιοκυμάτων χαμηλής ισχύος. Ο σχεδιασμός τους γίνεται με αυστηρές προδιαγραφές, έτσι ώστε κατά τη λειτουργία τους να μην ξεπερνούν τα όρια που έχει θέσει η Διεθνής Επιτροπή Προστασίας από μη Ιονίζουσες Ακτινοβολίες. Επίσης οι κατασκευάστριες εταιρίες κινητών τηλεφώνων φροντίζουν έτσι ώστε τα κινητά τηλέφωνα να χρησιμοποιούν τη λιγότερη δυνατή απαιτούμενη ισχύ για τη συνεργασία τους με τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας.

Η ένταση του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου που εκπέμπεται από ένα κινητό τηλέφωνο, (επομένως και η έκθεση του χρήστη) ελαττώνεται ταχύτατα καθώς αυξάνεται η απόσταση από τη συσκευή. Έτσι η έκθεση ενός χρήστη που έχει τοποθετημένο τη τηλέφωνό του στα 10 εκατοστά από το κεφάλι του (χρησιμοποιώντας εξάρτημα ανοικτής ακρόασης hands free η blue tooth) είναι πολύ χαμηλότερη από την έκθεση ενός χρήστη που δεν χρησιμοποιεί το παραπάνω εξάρτημα και έχει τοποθετημένο το τηλέφωνο απευθείας στο αυτί του.

Όλες οι κεραίες είναι ίδιες;

Στην κατασκευή τους και στον τρόπο λειτουργίας τους είναι λίγο πολύ ίδιες. Μπορεί να διαφέρουν όμως στην ισχύ εκπομπής η οποία εξαρτάται από τη συχνότητα λειτουργίας και από το δίκτυο που χρησιμοποιείται. Για παράδειγμα στις αγροτικές περιοχές όπου υπάρχει αραιοκατοίκηση τοποθετούνται κεραίες με εμβέλεια μερικών χιλιομέτρων ενώ σε αστικές περιοχές όπου υπάρχει πυκνοκατοίκηση τοποθετούνται πολλές κεραίες με εμβέλεια που δεν ξεπερνά τις μερικές εκατοντάδες μέτρα. Είναι αυτονόητο ότι μια κεραία υψηλής ισχύος σε απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων μας εκθέτει σε μεγαλύτερα ποσά ακτινοβολίας από μια κεραία χαμηλής ισχύος σε απόσταση λίγων μέτρων. Εδώ θα παρατηρήσουμε ότι οι μεγάλες μεταλλικές κατασκευές που βλέπουμε σε πολλές περιοχές δεν είναι κεραίες αλλά στηρίγματα κεραιών, στην κορυφή των οποίων τοποθετούνται οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας. Δεν πρέπει λοιπόν να τρομάζουμε από τον όγκο, αρκεί να γνωρίζουμε ότι το ενεργό μήκος της κεραίας είναι πολύ μικρό.

Τις συμβαίνει όταν δεν έχουμε καλό ή καθόλου σήμα στο κινητό μας;

Αυτός σημαίνει ότι βρισκόμαστε μακριά από ένα σταθμό βάσης και το σήμα είναι πολύ ασθενικό ή ότι η επικοινωνία μεταξύ του κινητού τηλεφώνου και του σταθμού βάσης δεν είναι καλή λόγω παρεμβολών ή φυσικών εμποδίων (π.χ. είμαστε μέσα σε ένα υπόγειο). Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι όσο περισσότεροι σταθμοί βάσης υπάρχουν μέσα σε κατοικημένες περιοχές, τόσο μικρότερη είναι η ισχύς των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων που εκπέμπει ο κάθε σταθμός βάσης. Είναι αυτονόητο ότι, με αυτό τον τρόπο, εξασφαλίζεται η εύκολη και αδιάλειπτη επικοινωνία μας ενώ ταυτόχρονα έχουμε και τη μικρότερη δυνατή ισχύ εκπομπής από τα κινητά μας τηλέφωνα.

Για ποιο λόγο δεν τοποθετούνται και οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας μακριά από τα αστικά κέντρα, όπως οι ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί;

Τα συστήματα κινητής τηλεφωνίας GSM και UMTS λειτουργούν έτσι ώστε να είναι αναγκαία η τοποθέτηση σταθμών βάσης πολύ χαμηλής ισχύος (2 έως 15 watt) μέσα σε κατοικημένες περιοχές και πολύ κοντά ο ένας με τον άλλο, ώστε να καλύπτει ο καθένας μια μικρή περιοχή (κυψέλη). Εάν αντί για όλους αυτούς τους σταθμούς τοποθετούσαμε έναν ή περισσότερους εκτός κατοικημένων περιοχών θα έπρεπε η ισχύς τους να ήταν πολύ μεγαλύτερη, αλλά και πάλι θα είχαμε πολλά και μεγάλα προβλήματα ποιότητας της επικοινωνίας διότι δεν θα ήταν δυνατή η πλήρης κάλυψη της περιοχής.

Δημιουργούνται προβλήματα υγείας από κεραίες κινητής τηλεφωνίας που είναι εγκατεστημένες σε κατοικημένες περιοχές;

Εφόσον παραμένουμε, ακόμη και για 24 ώρες, σε απόσταση ασφαλείας όπου τα εκπεμπόμενα ραδιοκύματα είναι εντός των θεσπισμένων ορίων ασφαλούς έκθεσης δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα για την υγεία μας.

Ποιοι έχουν θέσει τα όρια ασφαλούς έκθεσης;

Τα όρια ασφαλούς έκθεσης έχουν τεθεί από έγκυρους επίσημους φορείς που είναι η Διεθνής Επιτροπή Προστασίας από τις Μη Ιονίζουσες Ακτινοβολίες και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Πως γνωρίζουμε ότι τηρούνται τα όρια ασφαλούς έκθεσης στις κεραίες κινητής τηλεφωνίας;

Η τήρηση των διεθνών ορίων ασφαλούς έκθεσης, αποδεικνύεται για όλες τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας από ξεχωριστή μελέτη για κάθε σταθμό βάσης, η οποία κατατίθεται στην Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας, τον υπεύθυνο φορέα για την προστασία του πληθυσμού και του περιβάλλοντος από τις μη ιονίζουσες ακτινοβολίες. Κατά την λειτουργία των σταθμών βάσης η τήρηση των ορίων ασφαλούς έκθεσης ελέγχεται περιοδικά ή οποτεδήποτε αυτό κριθεί απαραίτητο με μετρήσεις που διενεργούνται από την επιτροπή. Οι μετρήσεις πάντως του Μετσοβιου Πολυτεχνείου έχουν δείξει ότι η ισχύς των ραδιοκυμάτων της κινητής τηλεφωνίας είναι πολύ κάτω από τα όρια ασφαλούς έκθεσης, ακόμα και σε λίγα μέτρα απόστασης από τις κεραίες.

Ποιες είναι οι αποστάσεις ασφαλείας από ένα σταθμό βάσης κινητής τηλεφωνίας;

Αν λάβουμε υπόψη τα χαρακτηριστικά των τυπικών σταθμών βάσης που τοποθετούνται σε αστικές περιοχές, τότε η απόσταση ασφαλείας δεν ξεπερνά τα 7 μέτρα σε ακτίνα μπροστά στην κεραία και τα 2 μέτρα κάτω από αυτή. Η διαφοροποίηση στις αποστάσεις οφείλεται στο γεγονός ότι, οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας εκπέμπουν κυρίως οριζοντίως και μόνο μικρό μέρος εκπομπής (κάτω του 10%) κατευθύνεται προς τα κάτω. Εφ' όσον τηρούνται τα θεσπισμένα όρια ασφαλούς έκθεσης, καμία ανησυχία δεν υπάρχει για την υγεία μας. Σημειώνουμε ότι τα όρια ασφαλούς έκθεσης έχουν θεσπιστεί λαμβάνοντας υπόψη όλες τις ομάδες πληθυσμού (ακόμη και τις πιο ευπαθείς όπως ασθενείς, παιδιά ή ηλικιωμένους) και αφορούν σε 24ωρη έκθεση στα ραδιοκύματα.

Δηλαδή δεν υπάρχει πρόβλημα από τις κεραίες που τοποθετούνται σε ταράτσες πολυκατοικιών όπου από κάτω ή απέναντι μένουν ή εργάζονται άνθρωποι;

Σωστά. Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι η ένταση των ραδιοκυμάτων ελαττώνεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό όσο απομακρυνόμαστε από τη θέση της κεραίας (κάθε φορά που διπλασιάζεται η απόσταση μας από την κεραία μειώνεται τέσσερις φορές η ένταση των ραδιοκυμάτων). Έχει μετρηθεί ότι, η έκθεση των ανθρώπων σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία από τις ηλεκτρικές συσκευές εντός των κατοικιών, είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη έκθεση λόγω της ύπαρξης μιας κεραίας κινητής τηλεφωνίας σε ταράτσα διπλανού ή του ίδιου κτιρίου.

Γιατί γίνεται τόσος θόρυβος με αποτέλεσμα μερικοί δήμοι να θέλουν να απομακρύνουν τις κεραίες;

Η υποδοχή της καινοτομίας στην ανθρώπινη ιστορία, συνοδεύτηκε πάντοτε από εύλογες επιφυλάξεις. Πολλές φορές υπήρξαν και μεγάλες αντιδράσεις, όπως συνέβη στην Αγγλία στις αρχές του αιώνα με την εγκατάσταση του ηλεκτρικού ρεύματος. Παρά το γεγονός ότι η κινητή τηλεφωνία βρίσκεται στην Ελλάδα από το 1993, δεν έχει πάψει να αποτελεί κάτι νέο, ειδικά λόγω της ταχύτατης εξέλιξης της. Είναι αλήθεια ότι στα πρώτα βήματά της δεν υπήρξε επαρκής επίσημη ενημέρωση για αρκετά θέματα. Επειδή εμείς πιστεύουμε ότι ο υπεύθυνος πολίτης είναι ο σωστά ενημερωμένος πολίτης θα σας πληροφορούμε υπεύθυνα για κάθε καινούργιο αποτέλεσμα που θα μαθαίνουμε για το σοβαρό θέμα της ακτινοβολίας της κινητής τηλεφωνίας.

Η συνέχεια στο Μέρος 3ο


Προηγούμενα θέματα:

Απλά μαθήματα Κινητής τηλεφωνίας [ Μέρος 1ο ]

Nokia 5235, νέο μουσικό κινητό

Το Nokia 5235 είναι το καινούργιο μουσικό κινητό της γνωστής φινλανδικής εταιρίας, το οποίο αναμένεται να διαδεχθεί το 5230, παρά το γεγονός οτι δεν έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που κυκλοφόρησε στην αγορά.

Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δεν έχει τεράστιες διαφορές από τον προκάτοχο του, όμως θα είναι αρκετά πιο φτηνό.

Εφοδιάζεται με οθόνη αφής 3.2 ιντσών .........

ανάλυσης 360 x 640 και έχει κάμερα 2 Megapixels με δυνατότητα καταγραφής βίντεο ανάλυσης VGA στα 30 fps. Δεν απουσιάζουν τα GPS, Ovi Maps και Bluetooth 2.0, όμως το μειονέκτημα του είναι πως δεν διαθέτει Wi-Fi.

Για λειτουργικό χρησιμοποιεί το Symbian OS 5th edition, ενώ το βάρος του δεν ξεπερνάει τα 115 γραμμάρια.

Στα ράφια των καταστημάτων θα το δούμε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2010, ενώ η τιμή του υπόλογίζεται κοντά στα 145 ευρώ.

Το βρήκαμε στο i - live

ΝΕΟ BLOG



http://omadahelp.blogspot.com/



Ερχονται οι ευνοϊκές ρυθμίσεις για οφειλέτες

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων έως τις 15 Μαρτίου 2010 για τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών μετά την 1η Ιανουάριου 2008, όπως και μετά την 1η Ιανουάριου 2005, αλλά και «πάγωμα» των διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών από την ψήφιση του νόμου και μέχρι τις 30 Ιουνίου 2010, προβλέπει το σχέδιο νόμου «Ρύθμιση επιχειρηματικών και επαγγελματικών οφειλών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, διατάξεις για την επεξεργασία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς και άλλες διατάξεις» που .........

κατατέθηκε, χθες, προς ψήφιση στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Το ανωτέρω σχέδιο νόμου αποτελεί την πρώτη νομοθετικού χαρακτήρα πρωτοβουλία του υπουργείου με στόχο την τόνωση της ρευστότητας στην αγορά. Ακολουθεί την ερχόμενη εβδομάδα η κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου για τα υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα, ενώ σύντομα το υπουργείο θα δώσει σε δημόσια διαβούλευση και το σχέδιο νόμου για τη διαγραφή των καταχρηστικών όρων από τις τραπεζικές συμβάσεις.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στην Αιτιολογική Έκθεση τονίζεται ότι οι διατάξεις του «δίνουν τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις, επαγγελματίες και αγρότες που έχουν περιέλθει σε δυσχερή οικονομική θέση μέσα από τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα και την αναστολή ή μετάθεση της εκπλήρωσης δανειακών τους υποχρεώσεων να "ανασάνουν", να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες τους, να επανασχεδιάσουν τις προτεραιότητες τους, να διατηρήσουν τη βιωσιμότητά τους και να προαγάγουν μέσα σε δυσχερείς συνθήκες την επιχειρηματική τους δράση».

Σκοπός των ρυθμίσεων νομοσχεδίου για την επεξεργασία δυσμενών οικονομικών δεδομένων είναι η προστασία των πιστοληπτών από την καταχρηστική χρήση των προσωπικών τους δεδομένων.

Όπως σημειώνεται στην Αιτιολογική Έκθεση για το σχέδιο νόμου «η διατήρηση στα εν λόγω αρχεία και η διαβίβαση προς τα πιστωτικά ιδρύματα πληροφοριών που είναι ανεπίκαιρες ή δεν δικαιολογούν, με βάση και τις επικρατούσες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, τη βαρύτητά τους μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, να πλήξει, χωρίς επαρκές έρεισμα, την πιστοληπτική τους ικανότητα και κατ' επέκταση την οικονομική τους ελευθερία».

Το σχέδιο νόμου αναμορφώνει το πλαίσιο λειτουργίας των εν λόγω συστημάτων, θέτει περιορισμούς στην επεξεργασία οικονομικών δεδομένων, ενισχύει την ευθύνη των πιστωτικών ιδρυμάτων για την επικαιροποίηση των δεδομένων και διευρύνει τα μέσα προστασίας των πολιτών.

Επίσης, συμβάλλει με το μέτρο της γενικευμένης «αμνηστίας», της διαγραφής δηλαδή των δυσμενών δεδομένων για όσους έχουν τακτοποιήσει ή θα τακτοποιήσουν εντός ορισμένου χρόνου τις υφιστάμενες ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, στην αποτροπή αδικαιολόγητων, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση, αποκλεισμών επιχειρήσεων και καταναλωτών από τη συμμετοχή στην οικονομική ζωή.

Στις προς ψήφιση διατάξεις του σχεδίου νόμου προβλέπεται επίσης η επιβολή αυστηρών προστίμων σε βάρος όσων καταστρατηγήσουν το θεσμικό πλαίσιο, που επιβάλλονται από τον υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και ανέρχονται από 10.000 έως και 500.000 ευρώ. Σύμφωνα με την Εισηγητική Έκθεση, οι κυρώσεις καθορίζονται «με την επιφύλαξη των άλλων διατάξεων και ιδίως των άρθρων 21 και 22 του ν. 2472/1997 για την προστασία ατόμου και την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Στις άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου 2009 ως τελευταία ημέρα για την υποβολή από τους επιχειρηματικούς φορείς στις αρμόδιες υπηρεσίες, επενδυτικών σχεδίων για τα οποία ζητείται η ενίσχυση της επιχορήγησης ή και της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης ή της επιδότησης του κόστους της δημιουργικής απασχόλησης σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3299/2004, όπως ισχύει.

Το νομοσχέδιο

Το πλήρες κείμενο του νομοσχεδίου για τη ρύθμιση των οφειλών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως και για την επεξεργασία των δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, έχει ως εξής:

Σχέδιο Νόμου «ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ, ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Μέρος Α: ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ, ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ


Άρθρο 1

Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών


1. Φυσικά ή νομικά πρόσωπα, τα οποία έχουν συνάψει με τράπεζες και λοιπά πιστωτικά ιδρύματα συμβάσεις δανείων ή πιστώσεων για επιχειρηματικούς, επαγγελματικούς ή αγροτικούς σκοπούς, μπορούν να ζητήσουν από τα ιδρύματα αυτά την υπαγωγή σε ρύθμιση των οφειλών οι οποίες έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες μετά την 1.1.2008 και μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Αν η σύμβαση δεν έχει καταγγελθεί, προϋπόθεση για τη ρύθμιση είναι να υφίσταται ληξιπρόθεσμη οφειλή με καθυστέρηση τουλάχιστον τριών μηνών. Από το υπό ρύθμιση συνολικά οφειλόμενο ποσό αφαιρούνται και διαγράφονται οι τόκοι υπερημερίας και ανατοκισμού. Το σύνολο της οφειλής που υπάγεται σε ρύθμιση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο ευρώ ανά πιστωτικό ίδρυμα και τα τρία εκατομμύρια ευρώ στο σύνολο των πιστωτικών ιδρυμάτων.

2. Η αποπληρωμή της κατά την προηγούμενη παράγραφο προκύπτουσας οφειλής πρέπει να έχει διάρκεια ίση με αυτή που απομένει ή, σε περίπτωση σύμβασης που έχει καταγγελθεί θα απέμενε μέχρι τη λήξη της σύμβασης, προσαυξημένη κατά δύο έτη. Για ληξιπρόθεσμη οφειλή από σύμβαση που έχει καταγγελθεί, η διάρκεια της αποπληρωμής δεν μπορεί να είναι μικρότερη από επτά έτη. Κατά τα δύο πρώτα έτη θα καταβάλλονται μόνο τόκοι και η εν συνεχεία αποπληρωμή της οφειλής που έχει ρυθμισθεί θα γίνεται με ισόποσες περιοδικές δόσεις, σύμφωνα με την περιοδικότητα του εκτοκισμού που προβλέπεται στη σύμβαση. Για ληξιπρόθεσμες οφειλές από συμβάσεις ανοικτού ή αλληλόχρεου λογαριασμού που έχουν καταγγελθεί, η αποπληρωμή της οφειλής γίνεται κατ' αντιστοιχία προς τα παραπάνω σε επτά έτη με ισόποσες μηνιαίες τοκοχρεολυτικές δόσεις. Οι πάσης φύσεως και με εκ του νόμου ημερομηνία λήξεως ρευστοποιούμενες κινητές αξίες, που έχουν δοθεί ως ενέχυρο, θα μειώνουν το ρυθμιζόμενο ποσό και θα αναπροσαρμόζεται το ποσό των περιοδικών δόσεων. Ο υπολογισμός των τόκων θα γίνεται, καθ' όλη τη διάρκεια της ρύθμισης, με το συμβατικό επιτόκιο ενήμερης οφειλής. Απόκλιση από τα παραπάνω επιτρέπεται μόνο αν και τα δύο μέρη συμφωνήσουν διαφορετικά. Το σύνολο των υφισταμένων πάσης φύσεως εξασφαλίσεων και εγγυήσεων διατηρείται χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη πρόσθετη πράξη ή διατύπωση.

3. Οι ρυθμίσεις των προηγούμενων παραγράφων καταλαμβάνουν και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από συμβάσεις που θα καταγγελθούν μέσα σε δύο μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

4. Οφειλέτες από συμβάσεις της παραγράφου 1, των οποίων οι οφειλές έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες μετά την 1.1.2005, μπορούν να ζητήσουν να υπαχθούν σε ρύθμιση σύμφωνα με τα παραπάνω, υπό τον όρο ότι θα αποπληρωθεί μέχρι την 15.4.2010 ποσό ίσο με το δέκα τοις εκατό της οφειλής που προκύπτει, χωρίς να υπολογίζονται τόκοι υπερημερίας και ανατοκισμού, για τους οποίους τηρείται χωριστός λογαριασμός. Αν ο οφειλέτης αποπληρώσει το ήμισυ της οφειλής σύμφωνα με τη ρύθμιση, διαγράφονται οριστικά οι τόκοι υπερημερίας και ανατοκισμού. Δεν επιτρέπεται η καταγγελία της ρύθμισης, αν δεν υπάρχει καθυστέρηση τεσσάρων τουλάχιστον μηνιαίων δόσεων.

5. Οι αιτήσεις για την υπαγωγή στη ρύθμιση των οφειλών των προηγούμενων παραγράφων υποβάλλονται μέχρι τις 15.3.2010. Τα πιστωτικά ιδρύματα υποχρεούνται να γνωστοποιούν στον οφειλέτη μέσα σε δέκα πέντε ημέρες από την υποβολή της αίτησης το ύψος της οφειλής που προκύπτει κατά τα ανωτέρω. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και μέχρι τις 30.6.2010 δεν επιτρέπεται να αρχίσει ή να συνεχίσει αναγκαστική εκτέλεση για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών, που δύνανται να ρυθμιστούν με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.

6. Στις διατάξεις του παρόντος άρθρου υπάγονται και ληξιπρόθεσμες οφειλές από συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης ακινήτων με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που δεν έχουν καταγγελθεί ή έχουν καταγγελθεί τον τελευταίο μήνα πριν από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

7. Δεν υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος άρθρου ληξιπρόθεσμες οφειλές από συμβάσεις πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων, από ομολογιακά δάνεια και από δάνεια εγγυημένα ή επιδοτούμενα από το Δημόσιο.

8. Δικαίωμα να ζητήσουν την υπαγωγή στο νόμο αυτό έχουν οι πρωτοφειλέτες, οι εγγυητές και οι καθολικοί διάδοχοί τους.

Άρθρο 2

Αποπληρωμή ενήμερων οφειλών


1. Φυσικά ή νομικά πρόσωπα, τα οποία έχουν συνάψει με τράπεζες και λοιπά πιστωτικά ιδρύματα συμβάσεις δανείων για επιχειρηματικούς, επαγγελματικούς ή αγροτικούς σκοπούς, μπορούν να ζητήσουν από αυτά, για οφειλές που δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις των επόμενων παραγράφων, να εφαρμοστούν ένα από τα ακόλουθα μέτρα:

α) περίοδος χάριτος ενός έτους, χωρίς καταβολή τόκων και κεφαλαίου, με αντίστοιχη παράταση της συμβατικής διάρκειας του δανείου και κεφαλαιοποίηση των τόκων στη λήξη της περιόδου χάριτος,

β) αναστολή επί διετία της χρεολυτικής αποπληρωμής του άληκτου κεφαλαίου με αντίστοιχη παράταση της συμβατικής διάρκειας του δανείου και καταβολή των τόκων στη διάρκεια της αναστολής σύμφωνα με την περιοδικότητα του εκτοκισμού που προβλέπεται στη σύμβαση, και

γ) παράταση της συμβατικής διάρκειας του δανείου κατά τρία έτη.

2. Την επιλογή κατά την προηγούμενη παράγραφο και για ανεξόφλητο κεφάλαιο που δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις διακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ ανά πιστωτικό ίδρυμα και πάντως στο σύνολο των πιστωτικών ιδρυμάτων το ένα εκατομμύριο ευρώ έχουν

α) φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία τηρούν βιβλία τρίτης κατηγορίας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και εμφανίζουν κατά την τελευταία μέχρι και τον Ιούνιο του έτους 2009 χρήση ετήσιο κύκλο εργασιών μικρότερο των δύο εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ και έχουν κατά την ίδια χρήση ζημία,

β) αγροτικοί συνεταιρισμοί, ενώσεις αυτών και ομάδες παραγωγών, ανεξάρτητα από την κατηγορία βιβλίων που τηρούν, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης.

3. Την επιλογή κατά την παράγραφο 1 και για ανεξόφλητο κεφάλαιο που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις εκατό χιλιάδες ευρώ ανά πιστωτικό ίδρυμα και στο σύνολο των πιστωτικών ιδρυμάτων τις τριακόσιες χιλιάδες ευρώ, έχουν

α) φυσικά και νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική δραστηριότητα και κατά τη χρήση του έτους 2008 εμφανίζουν ετήσια ακαθάριστα έσοδα μικρότερα των εκατό πενήντα χιλιάδων ευρώ,

β) φυσικά πρόσωπα που ασκούν κατά κύριο επάγγελμα αγροτική δραστηριότητα,

γ) επιχειρήσεις που έχουν υποστεί σημαντικές καταστροφές από πυρκαγιές ή φυσικά φαινόμενα από το έτος 2007 και μέχρι την δημοσίευση του παρόντος νόμου.

4. Αιτήσεις για την υπαγωγή στις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων υποβάλλονται μέχρι τις 15.3.2010. Στην αίτηση επισυνάπτονται τα έγγραφα που αποδεικνύουν τη συνδρομή των προϋποθέσεων εφαρμογής που απαιτούνται.

5. Αν καταγγελθούν συμβάσεις ανοικτού ή αλληλόχρεου λογαριασμού που αναφέρονται στην παράγραφο 1 μετά την πάροδο δύο μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και μέχρι τις 30 Ιουνίου 2011, ο οφειλέτης δικαιούται να αποπληρώσει το κατάλοιπο του λογαριασμού σε πέντε έτη με ισόποσες μηνιαίες τοκοχρεολυτικές δόσεις, καταβάλλοντας κατά το πρώτο έτος μόνο τόκους. Για τον υπολογισμό των τόκων ισχύει το συμβατικό επιτόκιο οφειλής, το οποίο θα εφαρμοζόταν αν η σύμβαση δεν είχε καταγγελθεί. Το δικαίωμα του οφειλέτη για ρύθμιση της οφειλής ασκείται μέσα σε ένα μήνα από την κοινοποίηση σε αυτόν της καταγγελίας. Η προθεσμία δεν αρχίζει αν δεν ενημερωθεί ο οφειλέτης για το δικαίωμά του. Το συνολικό ποσό που ρυθμίζεται κατά τους όρους της παραγράφου αυτής, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα όρια που αναφέρονται στις παραγράφους 2 και 3.

6. Αν μειωθεί ή δεν ανανεωθεί μονομερώς από το πιστωτικό ίδρυμα το πιστωτικό όριο συμβάσεων ανοικτού ή αλληλόχρεου λογαριασμού που αναφέρονται στην παράγραφο 1 τον τελευταίο μήνα πριν από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου ή μέχρι τις 30 Ιουνίου 2011, ο οφειλέτης δικαιούται να εξοφλήσει το χρεωστικό υπόλοιπο του λογαριασμού και κατά το μέρος που αυτό δεν υπερβαίνει τα όρια που αναφέρονται στις παραγράφους 2 και 3 σε πέντε έτη σύμφωνα με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.

7. Το δικαίωμα των παραγράφων 5 και 6 ο οφειλέτης μπορεί να ασκήσει έναντι ενός μόνο πιστωτικού ιδρύματος.

8. Οι εξαιρέσεις της παραγράφου 7 του άρθρου 1 του παρόντος ισχύουν και για τις ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 3

Γενική διαγραφή δυσμενών δεδομένων για εξοφληθείσες οφειλές


1. Διαγράφονται από τα αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς που τηρούνται από τα πιστωτικά ή χρηματοδοτικά εν γένει ιδρύματα ή λειτουργούν χάριν αυτών όλες οι καταχωρισμένες περιπτώσεις για απλήρωτες επιταγές, επί των οποίων έχει βεβαιωθεί εμπρόθεσμα από την πληρώτρια τράπεζα η αδυναμία πληρωμής, ανεξόφλητα κατά τη λήξη τους συναλλαγματικές και γραμμάτια εις διαταγήν, καταγγελίες συμβάσεων δανείων και πιστώσεων, διαταγές πληρωμής, κατασχέσεις και επιταγές προς πληρωμή του ν. δ. της 17.7./13.8.1923 "Περί ειδικών διατάξεων επί ανωνύμων εταιρειών", περιλήψεις εκθέσεων κατάσχεσης, προγράμματα πλειστηριασμών και διοικητικές κυρώσεις, υπό την προϋπόθεση ότι έχει εξοφληθεί η οφειλή στο σύνολό της ή θα εξοφληθεί μέσα σε τρεις μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

2. Αίρεται κάθε περιορισμός χορήγησης νέου βιβλιαρίου επιταγών που έχει επιβληθεί με βάση τη με αριθμό 234/23/11.12.2006 απόφαση της Επιτροπής Τραπεζικών και Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος (Β 63/2007) για επιταγές που έχουν εξοφληθεί ή θα εξοφληθούν μέσα σε τρεις μήνες από τη δημοσίευση του νόμου αυτού.

Άρθρο 4

Περιορισμοί στην επεξεργασία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς


1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 40 του ν. 3259/2004 (Α 149), όπως η παράγραφος αυτή έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 70 του ν. 3746/2009 (α' 27), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

"Ο χρόνος τήρησης και χρήσης από τα πιστωτικά και εν γένει χρηματοδοτικά ιδρύματα ή από αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς που λειτουργούν νόμιμα χάριν αυτών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα ακόλουθα χρονικά διαστήματα για τις αντίστοιχες αναφερόμενες περιπτώσεις, υπό την προϋπόθεση ότι έχει εξοφληθεί η οφειλή στο σύνολό της και έχει παρέλθει το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα για το σύνολο των καταχωρημένων στο αρχείο δεδομένων, με την επιφύλαξη της περιπτώσεως α', για την οποία αρκεί η πάροδος του χρόνου της συγκεκριμένης κατηγορίας:

α) Απλήρωτες επιταγές, επί των οποίων έχει βεβαιωθεί εμπρόθεσμα από την πληρώτρια τράπεζα η αδυναμία πληρωμής, ανεξόφλητα κατά τη λήξη τους συναλλαγματικές και γραμμάτια εις διαταγήν και καταγγελίες συμβάσεων δανείων και πιστώσεων, δύο (2) έτη. Επιταγές, που εξοφλούνται μέσα σε τριάντα ημέρες από τη σφράγισή τους δεν εμφανίζονται στα ανωτέρω αρχεία και οι καταχωρισμένες διαγράφονται.

β) Διαταγές πληρωμής, τρία (3) έτη.

γ) Κατασχέσεις και επιταγές προς πληρωμή του ν. δ. της 17.7./13.8.1923 "Περί ειδικών διατάξεων επί ανωνύμων εταιρειών, περιλήψεις εκθέσεων κατάσχεσης, προγράμματα πλειστηριασμών και διοικητικές κυρώσεις του Υπουργείου Οικονομικών, τέσσερα (4) έτη".

2. Η παράγραφος 3 του άρθρου 40 του ν. 3259/2004 (Α 149), όπως η παράγραφος αυτή έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 70 του ν. 3746/2009 (Α' 27), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

"Δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς για οφειλές που δεν έχουν εξοφληθεί, εφόσον δεν υπερβαίνουν στο σύνολό τους τα χίλια ευρώ, δεν εμφανίζονται στα αρχεία μεταδιδόμενων πληροφοριών".

3. Δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς για οφειλές που έχουν εξοφληθεί, εφόσον δεν υπερβαίνουν στο σύνολό τους τις τρεις χιλιάδες ευρώ και δεν υπερβαίνουν τις τρεις καταχωρίσεις, δεν εμφανίζονται στα αρχεία μεταδιδόμενων πληροφοριών.

4. Δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς για οφειλές που δεν έχουν εξοφληθεί διαγράφονται δέκα έτη μετά την εγγραφή.

5. Η παύση της εμφάνισης στα αρχεία μεταδιδομένων πληροφοριών επιταγών επί των οποίων έχει βεβαιωθεί εμπρόθεσμα από την πληρώτρια τράπεζα η αδυναμία πληρωμής, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις προηγούμενες παραγράφους, αίρει το μέτρο στέρησης του βιβλιαρίου επιταγών που έχει επιβληθεί κατ' εφαρμογή της με αριθμό 234/23/11.12.2006 απόφασης της Επιτροπής Τραπεζικών και Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος (Β 63/2007), για τις επιταγές αυτές.

Άρθρο 5

Υποχρέωση ενημέρωσης


Το πιστωτικό και εν γένει το χρηματοδοτικό ίδρυμα που έχει διαβιβάσει σε αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς που λειτουργούν νόμιμα δυσμενή δεδομένα για οφειλές υποχρεούται μέσα σε δύο εργάσιμες ημέρες από την περιέλευση σε αυτό των στοιχείων που αποδεικνύουν την εξόφληση της οφειλής να προβεί αδαπάνως για τον οφειλέτη στην ενημέρωση του υπεύθυνου επεξεργασίας των παραπάνω αρχείων.

Άρθρο 6

Προσωρινή δικαστική προστασία


1. Με αίτηση που στρέφεται κατά του δανειστή και δικάζεται κατά την ειδική διαδικασία των άρθρων 682 επ. Κ.Πολ.Δ., το αρμόδιο κατά τις διατάξεις αυτές δικαστήριο, δικαιούται να διατάξει προσωρινά ως ασφαλιστικό μέτρο τη μη εμφάνιση σε αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, που διατηρούν πιστωτικά ή χρηματοδοτικά ιδρύματα ή λειτουργούν χάριν αυτών, ληξιπρόθεσμης οφειλής, για την οποία έχει ασκηθεί αγωγή ή ανακοπή κατά διαταγής πληρωμής ή κατά πράξης της αναγκαστικής εκτέλεσης εφόσον πιθανολογείται η ανυπαρξία της οφειλής.

2. Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας των αρχείων υποχρεούνται, με τη γνωστοποίηση σ' αυτούς της δικαστικής απόφασης που δέχεται την αίτηση, να μεριμνήσουν μέσα σε δύο εργάσιμες ημέρες να μην εμφανίζονται στα αρχεία και να μην μεταβιβάζονται τα παραπάνω δεδομένα.

3. Η απόφαση που διατάζει το πιο πάνω ασφαλιστικό μέτρο παύει αυτοδικαίως να ισχύει αν δημοσιευθεί οριστική απόφαση για την ουσία της κύριας υπόθεσης.

Άρθρο 7

Παροχή βιβλιαρίου επιταγών με εγγύηση


Το πιστωτικό ίδρυμα επιτρέπεται να χορηγεί κατά τη διάρκεια ισχύος μέτρου στέρησης χορήγησης βιβλιαρίου επιταγών νέο βιβλιάριο επιταγών εφόσον παρέχεται επ' αυτών τριτεγγύηση έως πέντε χιλιάδες ευρώ για κάθε επιταγή από φυσικό ή νομικό πρόσωπο για το οποίο δεν υφίσταται το ανωτέρω μέτρο στέρησης.

Άρθρο 8

Κυρώσεις


Ο Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας επιβάλει για κάθε παράβαση των υποχρεώσεων από τον παρόντα νόμο πρόστιμο που ανέρχεται από δέκα χιλιάδες (10.000) έως πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ.

Άρθρο 9

Διαγραφή απαιτήσεων


Για απαιτήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων που διαγράφονται με τον παρόντα νόμο εφαρμόζεται το άρθρο 30 παρ. 10 του ν. 2789/2000 (Α' 21). Τα διαγραφόμενα εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα της χρήσης εντός της οποίας ενεργείται η διαγραφή προκειμένου για τον προσδιορισμό των φορολογητέων κερδών. Η ωφέλεια που αποκτάται από τη διαγραφή τόκων δεν θεωρείται εισόδημα υποκείμενο σε φορολογία.

ΜΕΡΟΣ Β: ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 10


Αναστολή υποβολής των αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στις διατάξεις του νόμου 3299/2004

1α. Αιτήσεις επενδυτικών σχεδίων για την υπαγωγή τους στις ενισχύσεις της επιχορήγησης ή και της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης ή της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3299/2004, όπως ισχύει, υποβάλλονται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2009.

β. Η έναρξη δαπανών για την ένταξη των επενδυτικών σχεδίων στην ενίσχυση της φορολογικής απαλλαγής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3299/2004, είναι δυνατή έως και την 31 Δεκεμβρίου 2009.

2. Αιτήσεις επενδυτικών σχεδίων που θα κατατεθούν στις αρμόδιες υπηρεσίες έως και την 31η Δεκεμβρίου 2009 καθώς και για όσες υποβληθείσες δεν έχει εκδοθεί εγκριτική ή απορριπτική απόφαση της Διοίκησης εξετάζονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου 3299/2004 και τις κανονιστικές αποφάσεις κατ΄ εξουσιοδότηση των διατάξεων του.

Άρθρο 11

Τελική διάταξη


Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Απάντηση στην Νάντια Γιαννακοπούλου απο την κατερίνα Μπαντζελή σχετικα με την επέκταση του ΠΟΠ Καλαμάτα σε όλο το νομό.

Απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσε στις 11 Νοεμβρίου η Βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Μεσσηνίας Κα Νάντια Γιαννακοπούλου έδωσε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κα Μπαντζελή σχετικά με την επέκταση του ΠΟΠ Καλαμάτα σε όλο το Νομό Μεσσηνίας για το Ελαιόλαδο.

Το Φιλιατρά News σας παρουσιάζει το έγγραφο - Απάντηση της Κας Μπαντζελή στην Κα Γιαννακοπούλου στην οποία αναφέρονται τα εξής: .........





20091211_181326.jpg (752 KB) 20091211_181435.jpg (912 KB) 20091211_181550.jpg (805 KB)

Μεσσηνιακές εφημερίδες της 13ης Δεκεμβρίου 2009

ele13.jpg (746 KB) 8arr13.jpg (239 KB)