Κυριακή, 1 Νοεμβρίου 2009

Δ' Εθνική 6ος Όμιλος: Τα αποτελέσματα της 6ης Αγωνιστικής







Ο "Καποδίστριας 2" στη Μεσσηνία

Κερδίζει το σενάριο για 9 ή 10 Δήμους
Ο κύβος έχει ριφθεί και, όπως όλα δείχνουν, τίποτε δεν αλλάζει: μέχρι το τέλος του χρόνου θα ψηφιστεί ο δεύτερος «Καποδίστριας», που θα αλλάξει εντελώς τον αυτοδιοικητικό χάρτη της χώρας.
Με απόφαση του αρμόδιου υπουργού Εσωτερικών Ι. Ραγκούση ξεκινά άμεσα η διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας με τη συγκρότηση και της επιστημονικής επιτροπής, η οποία θα παρακολουθεί την εξέλιξή της, έτσι ώστε οι δημοτικές εκλογές του 2010 να διενεργηθούν με βάση το νέο αυτοδιοικητικό χάρτη.
Βάση συζήτησης για τους νέους Δήμους που θα προκύψουν από τον «Καποδίστρια 2» θα είναι η μελέτη που έχει εκπονήσει το Ινστιτούτο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Παράλληλα με τη διοικητική μεταρρύθμιση, στο ίδιο πακέτο...

μέτρων θα είναι και η κατάργηση του 42% για την εκλογή δημάρχων και η επαναφορά του 50%+1.
Υπενθυμίζεται ότι, σε ό,τι αφορά τη Μεσσηνία ειδικότερα, στη μελέτη του ΙΤΑ είχαν καταγραφεί δύο απόψεις. Αυτή της πλειοψηφίας, που προέβλεπε τη δημιουργία έξι (6) μεγάλων Δήμων: 1) Καλαμάτας, Αβίας, Λεύκτρου, Θουρίας, Άριος, Αρφαρών, 2) Μεσσήνης, Ανδρούσας, Αριστομένους, Ιθώμης, Πεταλιδίου, Βουφράδος, Κοινότητα Τρικόρφου, 3) Πύλου, Μεθώνης, Κορώνης, Αίπειας, Χιλιοχωρίων, 4) Γαργαλιάνων, Φιλιατρών, Νέστορος, Παπαφλέσσα, 5) Κυπαρισσίας, Αυλώνος, Αετού, Κοινότητα Τριπύλας, 6) Μελιγαλά, Δωρίου, Ανδανίας, Οιχαλίας, Είρας.
Από την άλλη, υπάρχει κι αυτή της μειοψηφίας που προβλέπει εννέα (9) συνολικά Δήμους, τους εξής: 1) Καλαμάτας, Θουρίας, Άριος, Αρφαρών, 2) Αβίας, Λεύκτρου, 3) Μεσσήνης, Ανδρούσας, Ιθώμης, Αριστομένους, Κοινότητα Τρικόρφου, 4) Πεταλιδίου, Βουφράδος, Χιλιοχωρίων, Παπαφλέσσα, 5) Πύλου, Μεθώνης, Κορώνης, Αίπειας, 6) Φιλιατρών, 7) Γαργαλιάνων, Νέστορος, 8) Κυπαρισσίας, Αυλώνος, Αετού, Κοινότητα Τριπύλας και 9) Μελιγαλά, Δωρίου, Ανδανίας, Οιχαλίας, Είρας.
Από τις πρώτες αντιδράσεις που έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα για το θέμα, αλλά και από το διάλογο που διεξήχθη στην ΤΕΔΚ Μεσσηνίας πριν από δύο χρόνια περίπου, όταν ο «Καποδίστριας 2» ήταν ξανά στο προσκήνιο, φαίνεται ότι οι περισσότεροι δήμαρχοι προκρίνουν το δεύτερο σενάριο, ως βάση για να ξεκινήσει και πάλι ο διάλογος για τη διοικητική μεταρρύθμιση. Αυτό, δηλαδή, της δημιουργίας εννέα Δήμων.
Καλύτερη εκδοχή αυτού του σεναρίου, ορισμένοι από τους αιρετούς, μεταξύ αυτών και ο δήμαρχος Καλαμάτας και πρόεδρος της ΤΕΔΚ Μεσσηνίας Παν. Νίκας, θεωρούν ότι θα ήταν η δημιουργία δέκα (10) Δήμων, αφού βλέπουν ως ξεχωριστούς αυτούς της Καλαμάτας και Θουρίας, Άριος, Αρφαρών.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη
ΘΑΡΡΟΣ





Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Από 1 Νοεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου 2009 οι αιτήσεις.

Από 1 Νοεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου 2009 θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση για την εισαγωγή τους στα προπτυχιακά ή μεταπτυχιακά προγράμματα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), για το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011.

Οι προσφερόμενες θέσεις για τα συνολικά 32 προγράμματα σπουδών ανέρχονται φέτος στις 7.400.

Ειδικότερα, 4.200 θέσεις φοιτητών θα διατεθούν για τα 6 προπτυχιακά προγράμματα και 3.200 για 26 μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι αιτήσεις αναμένεται να φτάσουν τις 70.000. Η επιλογή των ........

φοιτητών θα γίνει με δημόσια και ανοιχτή ηλεκτρονική διαδικασία (κλήρωση), ενώ κάθε υποψήφιος μπορεί να υποβάλει αίτηση συμμετοχής για ένα μόνο πρόγραμμα.

Να σημειωθεί πως φέτος αποφασίστηκε η δημιουργία 320 επιπλέον (10%) θέσεων μεταπτυχιακών φοιτητών, οι οποίες θα προορίζονται αποκλειστικά για μέλη εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΙ, τα οποία δεν κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης).

Επίσης, 126 θέσεις σε προπτυχιακά προγράμματα προορίζονται για φοιτητές που εμπίπτουν στην κατηγορία των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Πηγή: in.gr

Υπάρχει τεχνικό πρόβλημα

Αγαπητοί αναγνώστες υπάρχει κάποιο τεχνικό προβλημα στο blogger και δεν μπορούμε να κάνουμε αναρτήσεις. Κάποιο πρόβλημα με την ωρα δηλαδή.

Θα είμαστε μαζί σας όταν λυθεί.

Σας ζητάμε συγνώμη για αυτό.


UPDATE 12:10

OK λύθηκε το πρόβλημα. Συνεχίζουμε κανονικά.




Απόσυρση αυτοκινήτων: Αύριο Δευτέρα οι ανακοινώσεις με το νέο μέτρο.

Οι οριστικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν τη Δευτέρα σε συνέντευξη τύπου. Συναντήθηκαν σήμερα ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου και η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Τίνα Μπιρμπίλη για το θέμα της απόσυρσης.

Ολα αναμένεται να ξεκαθαρίσουν με την έναρξη της νέας εβδομάδας όπου θα ανακοινωθεί η νέα ρύθμιση που θα ισχύσει αμέσως μετά την επικύρωση από τη Βουλή της πράξης νομοθετικού περιεχομένου την οποία είχε εκδώσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Από την ημερομηνία αυτή και μετά .......

(η επικύρωση θα πρέπει να γίνει το αργότερο 40 ημέρες από την επαναλειτουργία της Βουλής μετά τις εκλογές) η απόσυρση θα γίνεται με νέο καθεστώς.

Πηγή: Ημερησία

Κατασχεμένα Ι.Χ.: Ξεκίνησαν πάλι οι δημοπρασίες

Μπορεί η απόσυρση να γνωρίζει τεράστια επιτυχία καθώς έχουν ήδη οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ περισσότερα από 63.000 αυτοκίνητα, ωστόσο έχουν αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Τα μόνα αυτοκίνητα που ενδιαφέρουν τους υποψήφιους αγοραστές είναι εκείνα που η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους έχει εκδοθεί μετά την 1/1/2005 και βέβαια ο κινητήρας τους είναι μικρότερος από 1.600 κ.εκ.
Οσα είναι παλαιότερα ή έχουν κινητήρες με μεγαλύτερο κυβισμό παραμένουν στα αζήτητα!

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο .......

oι τράπεζες είχαν «παγώσει» εδώ και αρκετό καιρό τις εκποιήσεις οχημάτων καθώς έχουν στην κατοχή τους χιλιάδες πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού τα οποία πλέον δεν γνωρίζουν τι να τα κάνουν και πιέζουν με κάθε τρόπο τους εμπόρους να τα αγοράσουν! Οι αντιπρόσωποι όμως λόγω της έλλειψης ρευστότητας αδυνατούν ακόμη και να παρευρεθούν στις δημοπρασίες.

Συμμετοχή

Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά έμποροι αυτοκινήτων σε πρόσφατη δημοπρασία που πραγματοποίησε μεγάλη τράπεζα κατά την οποία εκποιήθηκαν περισσότερα από 180 αυτοκίνητα συμμετείχαν μόλις 4 αντιπρόσωποι, ενώ είχαν ειδοποιηθεί περισσότεροι από 80 επαγγελματίες του κλάδου! Συνεχίζοντας αναφέρουν πως: «Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας είχαν να πραγματοποιήσουν δημοπρασία κατασχεμένων οχημάτων τουλάχιστον 2 μήνες καθώς τόσο οι εξαγγελίες της προηγούμενης κυβέρνησης για επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης όσο και τα χαράτσια που επιβλήθηκαν στα οχήματα άνω των 2 λίτρων πάγωσαν για τα καλά τις εκποιήσεις οχημάτων και απαξίωσαν τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ωστόσο οι δεκάδες χιλιάδες οχημάτων που έχουν στην κατοχή τους οι τράπεζες αυτή τη στιγμή αποτελούν μια τεράστια ζημιά για εκείνες η οποία συνεχώς μεγαλώνει. Ετσι ξεκίνησαν και πάλι οι εκποιήσεις οχημάτων, φυσικά μόνο για εμπόρους, ενώ όπως έχουν αρχίσει και διαδίδουν αν οι επαγγελματίες του κλάδου δεν τα αγοράσουν θα ανοίξουν τις δημοπρασίες και στους ιδιώτες άμεσα!».

Αναβολή

Οσον αφορά στο άνοιγμα των δημοπρασιών και σε ιδιώτες οι τράπεζες είχαν προγραμματίσει να ξεκινήσουν οι εκποιήσεις το φθινόπωρο, όμως οι τελευταίες εξελίξεις στην αγορά αυτοκινήτου όπως επίσης και η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης μετέφεραν τις διαδικασίες για αργότερα. Αλλωστε καμία τράπεζα δεν επιθυμεί να μπλέξει στις διαδικασίες της απόσυρσης αλλά να ξεφορτωθεί όσον το δυνατόν συντομότερα τα οχήματα που έχει στην κατοχή της.

Οι λιγοστοί πλέον έμποροι που συμμετέχουν στις δημοπρασίες επιλέγουν αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.600 κ.εκ. και βέβαια κοιτούν πρώτα απ’ όλα η Αδεια Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που τους ενδιαφέρουν να έχει εκδοθεί μετά την 1/1/2005! Από κει και πίσω δεν κοιτούν τίποτα εκτός και αν διατίθεται σε πραγματικά εξευτελιστική τιμή!

Δάνεια Ι.Χ.: 8 στα 10 απορρίπτονται!

Μπορεί από την μία οι τράπεζες να έχουν παγώσει προσωρινά τις δημοπρασίες Ι.Χ. προς ιδιώτες καταναλωτές από την άλλη μεριά όμως αποτελούν βασικό ρυθμιστικό παράγοντα στην αγορά αυτοκινήτου. Οπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς αυτή τη στιγμή όλα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας επιθυμούν να διώξουν πρώτα τα δικά τους αυτοκίνητα και μετά να στηρίξουν τον κλάδο αυτοκινήτου. Αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών είναι πως αυτή τη στιγμή περίπου 8 στις 10 αιτήσεις δανείων για αγορά αυτοκινήτου δεν εγκρίνονται εκτός αν ο έμπορος που τις αποστέλλει αποτελεί καλό πελάτη των δημοπρασιών που διεξάγουν

Μάλιστα όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην «Η» έμπορος αυτοκινήτων ο οποίος απέστειλε πρόσφατα αίτημα δανείου για αγορά Ι.Χ. έναντι 9.500 ευρώ από τα οποία ο υποψήφιος αγοραστής ζητούσε μόλις 3.500 ευρώ καθώς τις 6.000 ευρώ θα τις έδινε ως προκαταβολή. Ωστόσο το αίτημα απεστάλη σε 9 τράπεζες και απορρίφθηκε από όλες τη στιγμή που ο υποψήφιος αγοραστής είχε εισόδημα υψηλότερο από 20.000 ευρώ και βέβαια δεν χρωστούσε πουθενά ούτε ήταν στον Τειρεσία!

Απέχουν οι έμποροι

Οι έμποροι που συμμετέχουν στις δημοπρασίες συνεχώς μειώνονται καθώς η έλλειψη ρευστότητας αλλά και η ανασφάλεια για το μέλλον της αγοράς τους απομακρύνει από τις δημοπρασίες. Παράλληλα οι περισσότερες τράπεζες που εκποιούν αυτοκίνητα έχουν στην κατοχή τους «βαριά» οχήματα με κινητήρες υψηλού κυβισμού τα οποία είναι απαγορευτικός «καρπός» τόσο για τους εμπόρους όσο και για τους υποψήφιους αγοραστές.

Πηγή: Ημερησία

Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης: «Μην κόβετε ρεύμα και αέριο»

Δύο οδηγίες προς τα κράτη-μέλη να μην προχωρούν στη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος «ευάλωτων» καταναλωτών, με στόχο την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας, όπου αυτή εντοπίζεται, εκδόθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόκειται για κοινή απόφαση των αρμοδίων υπουργών των 27 χωρών μελών και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και αφορά τη σταδιακή ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου της ΕΕ. Οι οδηγίες αφήνουν τον ορισμό της έννοιας των «ευάλωτων καταναλωτών» στα κράτη-μέλη κάνοντας αναφορά και στην ενεργειακή φτώχεια.

Η ειδική αναφορά στο θέμα των ευάλωτων καταναλωτών θεωρείται σκόπιμη, όχι μόνον διότι τα ενεργειακά αυτά αγαθά είναι πολύτιμα για τη ζωή των ανθρώπων, αλλά κυρίως για το γεγονός, ότι οι δύο κοινοτικές οδηγίες ενέχουν έντονη κοινωνική διάσταση θέτοντας, γενικά τους πολίτες - καταναλωτές στις βασικές ρυθμίσεις που προβλέπουν και τις οποίες τα κράτη μέλη θα πρέπει να μετουσιώσουν σε συγκεκριμένα μέτρα με την εφαρμογή αυτών των οδηγιών το αργότερο έως τις 3 Μαρτίου 2011.

Συγκεκριμένα, η οδηγία 2009/72 για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας ..........

αναφέρεται στο θέμα αυτό στο αρθο 3 ως εξής (παρόμοιες αναφορές και προβλέψεις υπάρχουν και στην οδηγία 2009/73 που αφορά την εσωτερική αγορά φυσικού αερίου) :

«Τα κράτη μέλη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα για την προστασία των τελικών πελατών και ειδικότερα, μεριμνούν ώστε να υπάρχουν επαρκείς διασφαλίσεις για την προστασία των ευάλωτων καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό κάθε κράτος μέλος ορίζει την έννοια των "ευάλωτων καταναλωτών», όπου μπορεί να γίνεται μνεία στην ενεργειακή φτώχεια καθώς και, μεταξύ άλλων, την απαγόρευση διακοπής σύνδεσης τέτοιων καταναλωτών σε κρίσιμες περιόδους.

Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν, ότι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που συνδέονται με τους ευάλωτους καταναλωτές τηρούνται και ειδικότερα λαμβάνουν μέτρα προστασίας των τελικών πελατών σε απομακρυσμένες περιοχές».

Σε άλλο σημείο του ίδιου άρθρου η οδηγία αναφέρει ότι: «τα κράτη μέλη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα, όπως Εθνικά Σχέδια Ενεργειακής Δράσης ευεργετήματα σε συστήματα κοινωνικής ασφάλισης, για την εξασφάλιση του απαραίτητου ενεργειακού εφοδιασμού σε ευάλωτους πελάτες, η την υποστήριξη των βελτιώσεων ενεργειακής απόδοσης έτσι ώστε να αντιμετωπίζεται η ενεργειακή φτώχεια, όπου εντοπίζεται, μεταξύ άλλων και μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της φτώχειας».

Τέτοια μέτρα, επισημαίνεται δεν εμποδίζουν το ουσιαστικό άνοιγμα της αγοράς η τη λειτουργία της αγοράς και πρέπει να γνωστοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η σχετική γνωστοποίηση μπορεί να περιλαμβάνει μέτρα που έχουν ληφθεί στο πλαίσιο του γενικού συστήματος ασφάλισης.

Πηγή: Αθήνα 9.84

Στα 5 δισ. ευρώ το κόστος του Καποδίστριας 2

Περίπου 5 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι απαιτεί η νέα αρχιτεκτονική στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που προωθεί η κυβέρνηση (Καποδίστριας-2), για τον σχεδιασμό της οποίας συγκροτήθηκε ήδη επιστημονική επιτροπή με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών κ. Γ. Ραγκούση.
Η κοστολόγηση του εγχειρήματος «συνοδεύει» τη σχετική μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ) που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (ΚΕΔΚΕ) και η οποία, σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, θα αποτελέσει τη βάση του σχεδιασμού. Επιστημονικοί συνεργάτες του ΙΤΑ συγκροτούν εξάλλου και την επιστημονική επιτροπή...

που συστάθηκε στο υπουργείο.
Οι μελετητές προτείνουν στην ουσία ένα ειδικό, οικονομικό πρόγραμμα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, που θα προετοιμάσει τους δήμους να εισέλθουν σε νέο καθεστώς λειτουργίας ως μεγαλύτερες, ισχυρότερες και οικονομικά βιώσιμες διοικητικές μονάδες αλλά και για τη φάση της υλοποίησης των αλλαγών. Το συνολικό κόστος εκτιμήθηκε σε 4,8 δισ. ευρώ.
Ως πηγή χρηματοδότησης προτείνονται τόσο Κοινοτικοί όσο και εθνικοί πόροι, ενώ ο νέος χάρτης των δήμων συνοδεύεται επιπλέον με φορολογική αποκέντρωση, που αποτελεί πάγιο αίτημα των αιρετών προς την κεντρική εξουσία προκειμένου να προσεγγίσουν τα ευρωπαϊκά δεδομένα της οικονομικής αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ). Σύμφωνα με τη μελέτη, οι νέοι ΟΤΑ, διαθέτοντας τους κατάλληλους υποστηρικτικούς μηχανισμούς, θα είναι σε θέση να αξιοποιούν τα οφέλη από τη φορολογική αποκέντρωση. Σε πρώτο επίπεδο με τις οργανωμένες υπηρεσίες ο νέος ΟΤΑ θα μπορεί να ελέγχει αποτελεσματικότερα τη διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης των τοπικών φορολογικών του εσόδων. Η βεβαίωση των τοπικών φορολογικών εσόδων μπορεί να γίνεται με τη χρησιμοποίηση του κεντρικού μηχανισμού, η είσπραξη με τη χρήση του τραπεζικού συστήματος, ενώ ο έλεγχος θα επιτυγχάνεται με τη δημιουργία διαδημοτικών δομών που θα στελεχωθούν από ήδη υπηρετούντες στις ταμειακές υπηρεσίες των ΟΤΑ. Σε μέσο-μακροπρόθεσμο επίπεδο, οι νέοι ισχυροί ΟΤΑ θα μπορέσουν να δημιουργήσουν δικούς τους εισπρακτικούς μηχανισμούς.


Τι προβλέπει η φορολογική αποκέντρωση
Η φορολογική αποκέντρωση αποβλέπει κυρίως στα ακόλουθα: Μεταφορά φορολογικών πόρων από την κεντρική διοίκηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (ΤΑ). Στους φόρους αυτούς η ΤΑ θα παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της φορολογικής βάσης. Για τον λόγο αυτό υπάρχουν μεσοπρόθεσμες προτάσεις - λύσεις, όπως η δημιουργία ΦΑΠ που θα ενσωματώσει όλους τους σημερινούς φόρους που βαρύνουν την ακίνητη περιουσία.
Σύμφωνα με τη μελέτη, μέρος ή το σύνολο των εσόδων των φόρων που θα μπορούσαν να μεταφερθούν στην ΤΑ είναι: Φόρος εισοδήματος από οικοδομές, μαζί με το χαρτόσημο στα μισθώματα των ακινήτων. ΦΠΑ στις νεόδμητες κατοικίες. Ενιαίο Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (σ.σ. φόρος περιουσίας σήμερα σε ισχύ). ΦΠΑ. Το ειδικό πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ (ΕΤΕΡΠΣ). Με την εφαρμογή της φορολογικής αποκέντρωσης, οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ), οι πόροι δηλαδή της ΤΑ από τον κρατικό προϋπολογισμό θα αλλάξουν αντικείμενο. Προτείνεται ειδικότερα η αλλαγή της χρηματοδότησης των ΚΑΠ με: α) Εισαγωγή στο καλάθι των ΚΑΠ και παράλληλη συμμετοχή με 10% του ΦΑΠ. β) Συμμετοχή της ΤΑ στα φορολογικά έσοδα παρελθόντων ετών και γ) Αναδιάρθρωση των ΚΑΠ με περιορισμό των ειδικών επιχορηγήσεων και συγχρηματοδότηση του Προγράμματος «Θησέας» 50-50 με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
..........................................

Για να ανταποκριθούν οι ΟΤΑ, σύμφωνα με τη μελέτη, πρέπει να διαθέτουν υποχρεωτικά και μεταξύ άλλων τις παρακάτω υπηρεσίες:
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Απαραίτητη προϋπόθεση για τους νέους ΟΤΑ είναι η εισαγωγή συστηματικών διαδικασιών σχεδιασμού, προγραμματισμού, παρακολούθησης και αξιολόγησης της λειτουργίας και των επενδύσεών τους και η δημιουργία στο εσωτερικό τους ανάλογων δομών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Η ολοκληρωμένη οικονομική διαχείριση στους νέους ΟΤΑ προτείνεται να περιλαμβάνει: Ολοκληρωμένο ετήσιο οικονομικό και ταμειακό προγραμματισμό. Εφαρμογή των κανόνων στην οικονομική διοίκηση και τη λογιστική των ΟΤΑ. Ικανούς μηχανισμούς είσπραξης (ταμειακή υπηρεσία). Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων στην οικονομική διοίκηση και διαχείριση των οργανισμών (εφαρμογή της διπλογραφικής μεθόδου, γενικής λογιστικής, προσδιορισμό του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών κ.λπ.). Ολοκληρωμένο πληροφοριακό οικονομικό διαχειριστικό σύστημα.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Στη μελέτη γίνεται λόγος για οργανωμένη μονάδα με αντικείμενο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων που θα περιλαμβάνει: Σχεδιασμό και ωρίμανση έργων. Παρακολούθηση και πιστοποίηση φυσικού αντικειμένου. Εισαγωγή σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων διοίκησης έργων (project management). Πιστοποίηση κατά το πρότυπο διαχείρισης έργων του ΕΛΟΤ. Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης έργων.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Τους πόρους της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης που σχεδιάζεται να αντικαταστήσει τη σημερινή δευτεροβάθμια, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, με σαφώς λιγότερες μονάδες από τις 13 κρατικές Περιφέρειες, αφορά δεύτερη μελέτη του ΙΤΑ, η οποία είχε εκπονηθεί για λογαριασμό της Ενωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (ΕΝΑΕ).
Για την οικονομική θωράκιση των σχεδιαζόμενων Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων το Ινστιτούτο αναζήτησε, μελέτησε και προτείνει με βάση και τη διεθνή εμπειρία τους πόρους που θα μπορούσε ο νέος θεσμός να αποκτήσει. Για τις αρμοδιότητες, οι μελετητές είναι απολύτως ξεκάθαροι: Ανάπτυξη, που αφορά μάλιστα το ολοκληρωμένο σύστημα περιφερειακής ανάπτυξης. Αυτό σημαίνει ότι η αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να έχει σημαίνοντα ρόλο στον προγραμματισμό, στη διαχείριση, στην υλοποίηση και στον έλεγχο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ), αλλά και σε αναπτυξιακά θέματα και θεσμούς. Τρεις είναι οι φόροι που η μελέτη προτείνει ως καταλληλότερους να μεταφερθούν από το κεντρικό κράτος στην αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση: Τον Φόρο Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων, τον ΦΠΑ και το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων (σ.σ. φόρος περιουσίας σε ισχύ).
Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη του ΙΤΑ προτείνει να αποδίδεται στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση ποσοστό 15% από τα έσοδα του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων και τον ΦΠΑ, τα οποία και θα «γεμίζουν» το καλάθι των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων της. Ο συνδυασμός των δύο φόρων προτείνεται μάλιστα ως απαραίτητος προκειμένου «να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια, σταθερή και απρόσκοπτη χρηματοδότηση της αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης». Οσο για το σύστημα κατανομής, υπογραμμίζεται ότι πρέπει να συνδυάζει τις «ανάγκες» των περιφερειών με την άμβλυνση των περιφερειακών ανισοτήτων.

Κέρδος




Γεώργιος Παπανδρέου (ο Πρεσβύτερος) 1888 - 1968

Σήμερα 1η Νοεμβρίου συμπληρώνονται 41 χρόνια από τον Θάνατο του Πατέρα του Ανδρέα Παπανδρέου, Γεωργίου (πρεσβύτερου).

Ο Γέρος της Δημοκρατίας γεννήθηκε στο Καλέντζι Αχαϊας στις 13 Φεβρουαρίου 1888.
Ήταν το τρίτο παιδί του ιερέα Ανδρέα Σταυρόπουλου και της συζύγου του Παγώνας.

Σπούδασε νομικά στην Αθήνα και πολιτικές επιστήμες στο Βερολίνο.

Από νεαρός αναμίχθηκε στην πολιτική υποστηρίζοντας τον φιλελεύθερο Ελευθέριο Βενιζέλο, ο οποίος το 1916 τον διόρισε νομάρχη στην Λέσβο. Την περίοδο 1917-1920 διατέλεσε γενικός διευθυντής Χίου. Παντρεύτηκε την Πολωνίδα Σοφία Μινέικο με την οποία απέκτησε τον Ανδρέα Παπανδρέου που γεννήθηκε στην Χίο το 1919.

Υπήρξε μία από τις πιο επιφανείς προσωπικότητες της νεότερης πολιτικής ιστορίας της Ελλάδας.
Πατέρας του Ανδρέα Παπανδρέου και παππούς του ........

Γεωργίου Α. Παπανδρέου.
Διετέλεσε αρκετές φορές πρωθυπουργός της Ελλάδας, αν και για μικρό χρονικό διάστημα κάθε φορά, και απέκτησε το προσωνύμιο «Γέρος της Δημοκρατίας».

OTAN το 1901 ο Γεώργιος και ο Nικόλαος, τα δύο παιδιά του παπά Aνδρέα Σταυρόπουλου -τιμώντας τον πατέρα τους- υπέγραφαν την αίτηση μετωνυμίας τους, εγενάτο το επώνυμο Παπανδρέου, με το οποίο (όπως και με άλλα σημαντικά) συνεδέθη η πολιτική, κοινωνική και πνευματική πορεία των Eλλήνων της εποχής μας.

Για να δούμε την ζωή του.

Το 1888 γεννήθηκε ο Γεώργιος Παπανδρέου.

1901 Τα παιδιά του παπα-Ανδρέα Σταυρόπουλου, Γεώργιος και Νικόλαος, επισημοποιούν με αίτησή τους στη Νομαρχία την αλλαγή του επιθέτου τους από Σταυρόπουλος σε Παπανδρέου.

1904 Ο Γ. Παπανδρέου εγγράφεται στη Νομική Σχολή Αθηνών.

1907 Συλλαμβάνεται για συμμετοχή σε απαγορευμένη φοιτητική διαδήλωση και προφυλακίζεται για 27 μέρες στις φυλακές Αβέρωφ. Γνωρίζεται με τη φοιτήτρια της Φιλολογίας Σοφία Μινέικο.

1909-1911 Αποφοιτά με άριστα από τη Νομική Αθηνών και αφού υπηρετεί (1909-1911) τη στρατιωτική του θητεία, μεταβαίνει στη Γερμανία με υποτροφία για μεταπτυχιακές σπουδές στις Οικονομικές και Πολιτικές Επιστήμες.

1912 Με την έκρηξη των Bαλκανικών Πολέμων διακόπτει τις σπουδές του και επιστρέφει στην Ελλάδα.

1913 Nυμφεύεται τη Σοφία. Eπιστρέφει στη Γερμανία για συνέχιση των σπουδών του.

1914 Bερολίνο. Πρώτη συνάντησή του με τον Ελευθέριο Βενιζέλο, τον οποίο προσφωνεί εκ μέρους του Ελληνικού Ακαδημαϊκού Συνδέσμου. Επιστρέφει στην Ελλάδα μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του και εντάσσεται στο Κόμμα των Φιλελευθέρων.

1915 Διορίζεται νομάρχης Λέσβου από τον Βενιζέλο.

1916 Αναλαμβάνει διευθυντής του πολιτικού γραφείου του Βενιζέλου.

1917 Διορίζεται γενικός διοικητής Αιγαίου, με έδρα τη Χίο.

1919 5 Φεβρουαρίου, Xίος. Tο ζεύγος Γεωργίου και Σοφίας Παπανδρέου αποκτούν το πρώτο παιδί τους, τον Ανδρέα.

1920 Aναμειγνύεται στην πολιτική για πρώτη φορά συμμετέχοντας στις εκλογές ως ανεξάρτητος υποψήφιος βουλευτής Λέσβου, αλλά δεν εκλέγεται.

1921 Καταδικάζεται από Στρατοδικείο σε 18μηνη φυλάκιση για άρθρο του στην εφημερίδα «Πατρίς», με το οποίο ζητούσε την παραίτηση του βασιλέα Κωνσταντίνου. Εκτίει 4 μήνες, καθώς το Αναθεωρητικό Δικαστήριο ακυρώνει την προηγούμενη απόφαση.

1923 Yπουργός Εσωτερικών στην κυβέρνηση Στυλιανού Γονατά.

1925 Yπουργός Εθνικής Οικονομίας στην κυβέρνηση Ανδρέα Μιχαλακόπουλου. Αντιτάσσεται στη δικτατορία Πάγκαλου και εκτοπίζεται στη Νάξο.

1926 7 Νοεμβρίου. Eκλέγεται βουλευτής Λέσβου με το Kόμμα των Φιλελευθέρων.

1928 19 Αυγούστου. Eπανεκλέγεται βουλευτής Λέσβου με το K.Φ. Αποκτά από τη δεύτερη σύζυγό του, την ηθοποιό Κυβέλη, τον δεύτερο γιο του, Γιώργο.

1930 2 Ιανουαρίου. Yπουργός Παιδείας μέχρι τον Μάιο του 1932.

1932-1933 Επανεκλέγεται βουλευτής Λέσβου με το K.Φ. στις εκλογές της 26ης Σεπτεμβρίου 1932 και της 5ης Μαρτίου 1933. Yπουργός στην τελευταία κυβέρνηση Βενιζέλου.

1935 Διαφωνεί με το Bενιζελικό Kίνημα της 1ης Μαρτίου. Ιδρύει το Δημοκρατικό Κόμμα, που απέχει από τις μονόπλευρες εκλογές της 9ης Ιουνίου. Αντιδρά έντονα στην επαναφορά της βασιλείας. Mετά την παλινόρθωση του Γεωργίου Β΄ εξορίζεται στη Μύκονο.

1936 Εκλέγεται με το κόμμα του Δημοκρατικού Συνασπισμού.

1938 - 40 Σφοδρός πολέμιος του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου, εκτοπίζεται στα Κύθηρα και στην Aνδρο. Aπελευθερώνεται τον Nοέμβριο του 1940.

1941 - 1944 Oργανώνεται στην Αντίσταση.

1942 Συλλαμβάνεται για αντιστασιακή δράση από τις ιταλικές αρχές κατοχής και φυλακίζεται για τρεις μήνες στις φυλακές Αβέρωφ.

1944 15 Απριλίου. Διαφεύγει στην Αίγυπτο. Στις 26 ορκίζεται πρωθυπουργός της εξόριστης ελληνικής κυβέρνησης. Τον επόμενο μήνα σχηματίζει τη δεύτερή του κυβέρνηση. Πρωταγωνιστεί στη σύναψη της Συμφωνίας της Καζέρτας (26 Σεπτ.). Στις 18 Οκτ. φθάνει πρωθυπουργός στην απελευθερωμένη Αθήνα.

1946 Συναρχηγός της Εθνικής Πολιτικής Ενώσεως, εκλέγεται βουλευτής Αχαΐας. Στη διάρκεια του Εμφυλίου αναλαμβάνει υπουργεία στις κυβερνήσεις Παναγιώτη Πουλίτσα και Δημητρίου Μαξίμου.

1950 Μετά το τέλος του Eμφυλίου, επικεφαλής του «Κόμματος Γ. Παπανδρέου», κερδίζει 35 έδρες. Στην κυβέρνηση Nικολάου Πλαστήρα ορίζεται αντιπρόεδρος και υπουργός Εσωτερικών και Δημοσίας Τάξεως.

1950 - 1951 Aντιπρόεδρος στις κυβερνήσεις Σοφοκλή Βενιζέλου, αναλαμβάνει τα υπουργεία Παιδείας και Συντονισμού. Διαφωνεί με τον Σ. Βενιζέλο, παραιτείται από την κυβέρνηση και εγκαταλείπει το Κόμμα Φιλελευθέρων. Στις εκλογές της 9ης Σεπτεμβρίου 1951 αποτυγχάνει να εκλεγεί βουλευτής.

1952 Επανεκλέγεται, συνεργαζόμενος με τον Ελληνικό Συναγερμό του Αλέξανδρου Παπάγου.

1953 Συναρχηγός του Κ.Φ. και το 1954 μόνος αρχηγός του.

1956 Στις εκλογές κατέρχεται ως ηγέτης της Δημοκρατικής Παρατάξεως (κεντρώα κόμματα, ΕΔΑ) και κερδίζει την πρώτη θέση σε ψήφους.

1957 Αντικαθίσταται στην αρχηγία του K.Φ. από τον Σ. Βενιζέλο και το 1958 αποχωρεί από αυτό.

1961 Aρχηγός της Ενώσεως Κέντρου. Mετά τις εκλογές της 29ης Οκτωβρίου (η ΕΡΕ του Kωνσταντίνου Kαραμανλή πήρε το 50,80% και 176 έδρες και η Eνωση Κέντρου το 33,65% και 100 έδρες), καταγγέλλει το αποτέλεσμα ως προϊόν «βίας και νοθείας» και κηρύσσει τον «Ανένδοτο Αγώνα».

1963 Eκλογές της 3ης Νοεμβρίου. H E.K. αναδεικνύεται πρώτο κόμμα (42% και 138 έδρες) και σχηματίζει κυβέρνηση.

1964 Στις εκλογές της 16ης Φεβρουαρίου, η E.K. θριαμβεύει (52,8% και 171 έδρες) και σχηματίζει αυτοδύναμη κυβέρνηση.

1965 Στις 15 Ιουλίου, μετά την άρνηση του βασιλιά Kωνσταντίνου να επιτρέψει στον πρωθυπουργό να αναλάβει το υπουργείο Εθνικής Αμύνης, προκαλείται κρίση. Ο Γ. Παπανδρέου γνωστοποιεί στον βασιλιά ότι θα υποβάλει την παραίτησή του και εκείνος σπεύδει να ορκίσει κυβέρνηση από «αποστάτες» βουλευτές της E.Κ.

1967 21η Aπριλίου. Δικτατορία. O Γ. Παπανδρέου συλλαμβάνεται και κρατείται για ένα περίπου μήνα στο Πικέρμι.

1968 31 Οκτωβρίου. O Γ. Παπανδρέου φεύγει από τη ζωή. Η κηδεία του, στις 3 Nοεμβρίου, εξελίσσεται σε ένα τεράστιο αντιδικτατορικό συλλαλητήριο.

Καλημέρα και Καλό μήνα



Μην ξεχάσετε να ευχηθείτε χρόνια Πολλά σε όσους γιορτάζουν

Ανάργυρος, Ανάργυρη, Αναργυρούλα, Δαβίδ (όσιος Εύβοιας), Δαυίδ, Δαμιανός, Δαμιανή, Διόνυσος, Κοσμάς




Μεσσηνιακές Εφημερίδες της 1ης Νοεμβρίου 2009

ele1.jpg (708 KB) 8arr01.jpg (233 KB)