Παρασκευή 31 Ιουλίου 2009

Δηλώσεις Νομάρχη Μεσσηνίας Δημήτρη Δράκου για το τρένο στην Πελοπόννησο

Για τα ζητήματα του σιδηροδρόμου, όπως γνωρίζετε είχαμε χθες συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών κ.Ευρυπίδη Στυλιανίδη για να θέσουμε τα ζητήματα που μας απασχολούν για το ζήτημα του σιδηροδρόμου.

Στη συνάντηση αυτή παραβρέθηκαν οι Βουλευτές του Νομού κ.Γιάννης Λαμπρόπουλος, κ.Δημήτρης Σαμπαζιώτης και κ.Δημήτρης Κουσελάς, ο Πρόεδρος της ΤΕΔΚ & Δήμαρχος Καλαμάτας κ.Παναγιώτης Νίκας, οι Δήμαρχοι Μεσσήνης, Ανδανίας και Ιθώμης. οι επικεφαλής των παρατάξεων του Ν.Σ. κ.Χρήστος Μαλαπάνης και κ.Θανάσης Πετράκος. Κάναμε μια πλατιά ενημέρωση στον Υπουργό. Εκείνο το οποίο θα μπορούσε να πει κανένας, είναι ότι κάναμε μια κατ΄ αρχήν συμφωνία για τρία θέματα.
Πρώτο ότι είναι ανοικτό το θέμα της αναδιάταξης των δρομολογίων, μέσα από μια μελέτη που ......

θα βασίζεται στα δεδομένα τα οποία έχουμε προτείνει εμείς, ως τοπική κοινωνία και τη διάθεσή μας να ενισχύσουμε αν χρειαστεί και την υπόθεση αυτή.

Στην υπόθεση των δρομολογίων, είχαμε ένα διττό χειρισμό, είχαμε μια κατά κάποιον τρόπο προσέγγιση των προτάσεών μας με ελάχιστες αποκλίσεις συν πλην για τη Μεσσήνη, τον Άρι και τοΤΕΙ αλλά προς την περιοχή του Διαβολιτσίου και της Κυπαρισσίας έχουμε μια δραματική μείωση, έτσι που να μην θεωρούνται πλέον δρομολόγια, αλλά ούτε καν συγκοινωνία. Άρα λοιπόν εδώ έχουμε μια επιμονή στη βελτίωση αυτής της κατάστασης. Μάλιστα ούτε τους στόχους επίτευξης που θέτουν για περιορισμό των εξόδων μέσω αυτής της λογικής μπορεί να πετύχει ο ΟΣΕ με αυτή την κίνησή του. Διότι δημιουργούνται άλλες παρενέργειες πάνω στο σύστημα αυτό, που ουσιαστικά θα το πληρώσουν διπλό, δηλαδή ούτε την οικονομικότητα λειτουργίας θα πετύχουν, κι ούτε δρομολόγια θα υπάρχουν.

Εδώ μπαίνει επιπλέον μια διάσταση: το ζήτημα της θεσμικής εμπλοκής της αυτοδιοίκησης κι άλλων τοπικών φορέων στην υπόθεση του τοπικού και περιφερειακού δρομολογίου αλλά και ειδικά δρομολόγια, όπως αυτά που έχουν να κάνουν με εκπαιδευτικούς, περιβαλλοντολογικούς αρχαιολογικούς, φυσιολατρικούς κι άλλους σκοπούς. Όλοι αυτοί οι λόγοι θα μπορούσαν να διαμορφώσουν ένα πλέγμα προαστιακού, περιαστικού, τοπικού, περιφερειακού δικτύου, το οποίο θα βελτίωνε την επικοινωνία και τη συγκοινωνία.

Το δεύτερο είναι η υπόθεση που λέγεται επαναδρομολόγηση στην ανακατασκευασθείσα και εκσυγχρονισθείσα μετρική γραμμή Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Αύριο ξεκινάνε τα δρομολόγια για την Τρίπολη και το Ναύπλιο. Σήμερα ασχολήθηκα με τη λεπτομέρεια των δρομολογίων αυτών και διαπίστωσα ότι δυστυχώς από την Τρίπολη μέχρι την Κόρινθο το τρένο έτσι όπως έχει σχεδιαστεί θα κάνει 3 ώρες παρά ένα τέταρτο. Δηλαδή Τρίπολη-Αθήνα θα είναι 4 ώρες. Είναι ελάχιστα τα δρομολόγια, δεν αποτελούν πλέγμα δρομολογίων κι επομένως δεν αποτελούν συγκοινωνία.

Βεβαίως εδώ υπάρχει και το ζήτημα του να έρθει το τρένο μέχρι την Καλαμάτα. Πότε θα έρθει και τι αντίστοιχα δρομολόγια θα έχει. Με αυτή τη λογική που είπαμε νωρίτερα, αντιλαμβάνεστε ότι εδώ έχουμε μια δυσοίωνη κατάσταση. Εμπάς περιπτώση, δεσμεύτηκε λοιπόν ο Υπουργός σε αυτό, ότι αυτή την εβδομάδα θα έχει μια συνεργασία όλων των εταιρειών του σιδηροδρόμου, προκειμένου να ετοιμάσουν μια πρόταση ευθύνης και με την κατεύθυνση να κατέβει το τρένο το συντομότερο δυνατό στην Καλαμάτα και να αποτελεί η όλη σχεδίαση οργανωμένη συγκοινωνία.

Τρίτο ζήτημα, για το οποίο κατ΄ αρχήν συμφωνήσαμε, είναι το θέμα της μόνιμης πρότασης για τη σχεδίαση σε κανονικό (και όχι μετρικό) μέγεθος όλης της γραμμής. Υπάρχει το αίτημα της κανονικοποίησης και της γραμμής αυτής, το οποίο θέλουμε να μπει στον εθνικό σχεδιασμό. Δε ζητάμε τώρα, είμαστε όμως υποχρεωμένοι να δουλέψουμε με προοπτική για το μέλλον του τόπου, αλλά χωρίς να ενταχθεί σε αυτό τον εθνικό σχεδιασμό η κανονικοποίηση κι αυτού του άξονα δεν έχουμε κάνει απολύτως τίποτα κι ούτε προμελέτη καν μπορούμε να κάνουμε, ούτε μελέτη κι ούτε μπορούμε να βάλουμε και χρονικό ορίζοντα. Απαιτούμε λοιπόν να ενταχθεί στον εθνικό σχεδιασμό με παράλληλη αξιοποίηση των τεραστίων περιουσιακών στοιχείων που έχει ο σιδηρόδρομος, με τη συνεργασία της τοπικής και Νομαρχιακής αυτ/σης. και τους τοπικούς παράγοντες και την τοπική κοινωνία, από όπου θα ζητήσει και τη συμμαχία επιβίωσης ένα σιδηροδρομικό μέσο ιστορικής αξίας αλλά και μεγάλης περιβαλλοντολογικής, οικολογικής, ενεργειακής κοινωνικής αξίας μέσον, το οποίο μπορεί να απευθυνθεί θαυμάσια στο μέλλον.

Βεβαίως εδώ εντάσσεται και το θέμα του να προσδιοριστεί χρονολογικά η ολοκλήρωση του ενταγμένου στον εθνικό σχεδιασμό κανονικού άξονα από τη δυτική πλευρά. Υπάρχει όπως ξέρετε προσδιορισμός μέχρι την Πάτρα (Κιάτο-Πάτρα μέχρι το 2015). Υπάρχει δέσμευση και για οριστική μελέτη μέχρι τον Πύργο αλλά από εκεί και κάτω μέχρι την Καλαμάτα υπάρχει δέσμευση για αναγνωριστική προμελέτη. Άρα λοιπόν θέλουμε δύο προσδιορισμούς πότε τελειώνει η οριστική μελέτη από τον Πύργο έως την Καλαμάτα και πού τοποθετούμε χρονολογικά, έστω και ενδεικτικά την υλοποίηση αυτής της ενταγμένης ήδη κανονικοποίησης. Σε αυτά συμφωνήσαμε.

Ήδη εμείς του αναλύουμε εγγράφως αυτά τα οποία είπαμε. Θα τα καταθέσουμε στο μέσο της ερχόμενης εβδομάδας στον κ.Υπουργό. Θα συμπληρώσουμε και ορισμένα πράγματα σε ένα τέταρτο ανεξάρτητο κεφάλαιο, τα οποία δεν είναι συμφωνηθέντα αλλά είναι οι θέσεις οι δικές μας και της τοπικής κοινωνίας, τα οποία θέτουμε ως γενικότερη διεκδίκηση. Υπάρχουν και συγκεκριμένες δεσμεύσεις, ότι πέραν αυτής της συνεργασίας για την επαναδρομολόγηση στη γραμμή Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, στην οποία δεσμεύτηκε είναι η άμεση εντολή για ένα master-plun για αυτά τα οποία είπαμε για την κανονικοποίηση, καθώς επίσης και η μελέτη αναδιάταξης που θα έχει ορίζοντα για μετά το Σεπτέμβρη.

Πρέπει να σας πω, για το αν είμαι ικανοποιημένος, ότι ο αγώνας συνεχίζεται, η ευαρέσκειά μας συνίσταται στο ότι είχαμε μια πολύ ουσιαστική συζήτηση υψηλοτάτου επιπέδου με τη συμμετοχή όλων των συμμετεχόντων και την καλή τους διάθεση να συμβάλλουν και νομίζω αυτό είναι μια κατάκτηση.

Να συμπληρώσω ότι χθες το βράδυ συμμετείχα σε μια ημερίδα με ειδικούς επιστήμονες στον Πύργο της Ηλείας, όπου ανέπτυξα αυτά και πολλά άλλα για τη συνολική αντιμετώπιση του σιδηροδρόμου μέχρι τώρα, που νομίζω έτυχε της προσοχής των παρευρισκομένων, και των ειδικών αλλά και των εκπροσώπων του ΟΣΕ. Το θέμα είναι σε αυτές της ημερίδες ότι κατά πόσο μπορεί να αθροιστούν όλες αυτές οι θέσεις και οι προτάσεις και να προκριθεί από αυτές μια κοινή αγωνιστική και διεκδικητική συνισταμένη, η οποία θα μπορεί να εφαρμοστεί κιόλας. Θέλω να υπαινιθώ για το μετά τις συναντήσεις αυτές έργο το οποίο πρέπει να γίνει από τους διοργανωτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.